Projekt „Rozwój kompetencji pielęgniarskich” realizowany w ramach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Pielęgniarek i Położnych
Sprawozdanie z działań ewaluacyjnych realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą PO KL II stopnia – Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w 2014 r. Gdańsk,
Możliwości finansowania innowacji w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Warszawa, 27 maja 2015 r.
Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych RPO WM dla Działania 8.1 oraz kryteria wyboru projektów.
Instrumenty wsparcia dla dolnośląskiego rynku pracy w perspektywie finansowej 2014 – 2020 Wrocław – październik, 2015 r.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Ogólne informacje o konkursie.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Założenia konkursu dla poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Działanie 2.3 Rozwój kompetencji i umiejętności osób dorosłych Poddziałania oraz (1 typ) Olsztyn, 7 grudnia 2015 r. 1.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Ministerstwo Zdrowia Departmanet Funduszy Europejskich Stan wdrażania Osi Priorytetowej V – Wsparcie dla obszaru zdrowia w ramach Programu Operacyjnego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
Sprawozdanie okresowe z realizacji RPO WK- P za I półrocze 2014 roku Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Certyfikacja wydatków w ramach Osi V PO WER projekty pozakonkursowe
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Kryteria wyboru projektów w Działaniu 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Poddziałanie (8iv)
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego - - stan wdrażania wrzesień 2017 roku Kielce, r.
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Zapis prezentacji:

Projekt „Rozwój kompetencji pielęgniarskich” realizowany w ramach PO WER Departament Pielęgniarek i Położnych dr n. o zdr. Dorota Zinkowska Warszawa, 1 grudnia 2015 r.

Projekt Departamentu Pielęgniarek i Położnych pozakonkursowy, koncepcyjny o charakterze analitycznym, komplementarny do projektu konkursowego mającego na celu poprawę jakości kształcenia na kierunkach pielęgniarstwo i położnictwo i zwiększenie liczby studentów,   realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, w osi priorytetowej Wsparcie dla obszaru zdrowia, finansowany w perspektywie 2014 – 2020. 

Podstawowe informacje o projekcie Tytuł projektu: Rozwój kompetencji pielęgniarskich Cel szczegółowy PO WER: Poprawa jakości kształcenia wyższego na kierunkach medycznych Działanie: Działanie 5.3 Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych Typ projektów przewidzianych do realizacji w ramach projektu: Realizacja programów rozwojowych dla uczelni medycznych uczestniczących w procesie kształcenia pielęgniarek i położnych ukierunkowanych na zwiększenie liczby absolwentów

Podstawowe informacje o projekcie Podmiot zgłaszający projekt: Minister właściwy ds. zdrowia   Podmiot wnioskodawca: Minister właściwy ds. zdrowia - Departament Pielęgniarek i Położnych Przewidywany termin złożenia wniosku o dofinansowanie: III kwartał 2015 Przewidywany okres realizacji projektu: data rozpoczęcia 1.10.2015, data zakończenia 31.12.2020 

Budżet projektu Alokacja przeznaczona na projekt: 10 579 340 zł Koszty bezpośrednie: 10 079 340 zł 1. Wypracowanie rozwiązań systemowych przyczyniających się do wzrostu liczby miejsc i poprawy warunków pracy pielęgniarek i położnych - 6 270 790 zł 2. Wdrożenie modelu współpracy podmiotów leczniczych z uczelnią kształcącą pielęgniarki i położne - 628 900 zł 3. Podniesienie jakości kształcenia na kierunkach pielęgniarstwo i położnictwo m. in. w zakresie nowych kompetencji zawodowych - 3 179 650 zł Koszty pośrednie: 500 000 zł

Budżet projektu SZACOWANY BUDŻET PROJEKTU Szacowany wkład UE (PLN) Szacowana kwota wydatków w projekcie w podziale na lata i ogółem (PLN) 2015 2016 2017 2018 2019 2020 ogółem 294 900 1 961 260 2 845 260 2 222 360 1 836 560 1 419 000 10 579 340 Szacowany wkład UE (PLN) 84,28%, tj. 8 916 267,75

Cel projektu: poprawa jakości kształcenia na kierunkach pielęgniarstwo i położnictwo i wypracowanie mechanizmów umożliwiających wzrost liczby pielęgniarek i położnych zatrudnianych w polskim systemie ochrony zdrowia oraz poprawa warunków pracy

Działania realizowane w ramach projektu Wprowadzenie rozwiązań systemowych – prawnych, przyczyniających się do wzrostu liczby miejsc i poprawy warunków pracy oraz sposobu stosowania norm zatrudnienia pielęgniarek i położnych. Nadzór nad wdrażaniem nowych standardów kształcenia - nowe kompetencje zawodowe w zakresie ordynowania leków, wystawiania recept w ramach kontynuacji, kierowania na badania diagnostyczne. Bieżąca analiza standardów kształcenia pod kątem konieczności wprowadzenia zmian wynikających z aktualnych trendów demograficznych, epidemiologicznych i wejścia w życie nowych technologii.

Działania realizowane w ramach projektu Coroczna ocena stosowania norm zatrudnienia oraz wskaźnika migracji pielęgniarek i położnych na podstawie danych krajowych i UE. Wdrożenie pilotażu dot. standaryzacji opieki pielęgniarskiej w podmiotach leczniczych. Diagnoza potrzeb kadrowych pracodawców pod kątem wymaganych kwalifikacji i zabezpieczenia społeczeństwa w świadczenia pielęgniarskie na poziomie poszczególnych województw i krajowym. Analiza sytuacji na rynku usług pielęgniarskich - ex ante oraz na zakończenie realizacji projektu - ze szczególnym uwzględnieniem wszystkich form zatrudnienia oraz migracji i mobilności pielęgniarek i położnych.

Działania realizowane w ramach projektu Wypracowanie modelu współpracy pomiędzy uczelniami a podmiotami leczniczymi w celu upraktycznienia systemu kształcenia pielęgniarek i położnych, wdrażanego w ramach programów rozwojowych w kolejnych edycjach konkursu. Przeprowadzenie audytów na uczelniach kształcących na kierunkach pielęgniarstwo i położnictwo w zakresie tworzenia CSM , dofinansowanych z UE oraz monitoring kształcenia z wykorzystaniem technik symulacji medycznej. Wsparcie pielęgniarek i położnych (studentów, absolwentów) w zakresie procesu kształcenia na rzecz wykonywania zawodu w ramach utworzonej platformy internetowej - Akademia Pielęgniarstwa i Położnictwa.

Relacje projektu konkursowego i pozakonkursowego Projekty są komplementarne w zakresie realizowanych w nich działań (projekt konkursowy oddziałuje na kwestie podażowe a pozakonkursowy na kwestie popytu). Rezultaty działań podejmowanych w projekcie pozakonkursowym realizowanym przez DPiP będą wykorzystywane w projekcie konkursowym przez uczelnie w ramach realizowanym programów rozwojowych. Osiągnięcie założonych celów oraz niektórych wskaźników w projekcie DPiP będzie możliwe wyłącznie w ramach współpracy z uczelniami i pracodawcami uczestniczącymi w projekcie konkursowym.

Relacje projektu konkursowego i pozakonkursowego Pierwszy rezultat – nowelizacja rozporządzenia i wdrożenie nowych standardów kształcenia pielęgniarek i położnych od roku akademickiego 2016/2017 przez wszystkie uczelnie. Kolejne rezultaty osiągane będą sukcesywnie. Model współpracy pomiędzy uczelnią a podmiotem leczniczym zostanie opracowany w 2017 roku i będzie możliwy do wdrożenia przez uczelnie od roku 2018/2019. Działania realizowane w ramach projektów będą przyczyniały się do zwiększania się wskaźnika liczby pielęgniarek i położnych do poziomu 6,5 na 1tys. ludności w roku 2020 (Policy Paper dla ochrony zdrowia na lata 2014-2020. Krajowe Ramy Strategiczne).

Uwarunkowania skutecznej realizacji założeń projektu Współpraca Ministerstwa Zdrowia – Departamentu Pielęgniarek i Położnych z następującymi grupami interesariuszy: KRASzPiP, PKA, MNiSzW, uczelnie, podmioty lecznicze, NFZ, konsultanci krajowi w dziedzinach pielęgniarstwa wojewodowie i organy samorządu terytorialnego partnerzy społeczni (NRPiP, OZZPiP).

Zakładane efekty projektu wyrażone wskaźnikami Wskaźniki rezultatu Liczba wprowadzonych rozwiązań systemowych w formie aktów prawnych (ustaw, rozporządzeń) – 6 Liczba podmiotów leczniczych, które wdrożyły model współpracy z uczelnią kształcącą pielęgniarki i położne - 30   Liczba uczelni kształcących pielęgniarki i położne, które wdrożyły model współpracy z podmiotami leczniczymi - 30 Odsetek uczelni, które wdrożyły znowelizowane standardy kształcenia w zawodzie pielęgniarki i położnej zwiększające kompetencje zawodowe - 100%

Zakładane efekty projektu wyrażone wskaźnikami Wskaźniki produktu Liczba opracowanych projektów rozwiązań prawnych (ustaw i rozporządzeń) – 12 Liczba rocznych analiz w zakresie stosowania minimalnych norm zatrudnienia pielęgniarek i położnych – 5 Liczba podmiotów leczniczych, objętych pilotażem dotyczącym standaryzacji opieki pielęgniarskiej i położniczej - 16

Zakładane efekty projektu wyrażone wskaźnikami Wskaźniki produktu Liczba analiz dotyczących rynku usług pielęgniarskich – 2 Liczba analiz dotyczących liczby studentów oraz potrzeb/oczekiwań absolwentów wraz z rekomendacjami dla pracodawców oraz propozycjami ewentualnych zmian w standardach kształcenia – 1 Liczba platform internetowych – Akademia Pielęgniarstwa i Położnictwa - 1

Zakładane efekty projektu wyrażone wskaźnikami Wskaźniki produktu Liczba analiz dotyczących jakości kształcenia w zakresie nowych kompetencji zawodowych (studenci, uczelnie, pracodawcy) - 1 Liczba modeli współpracy między uczelniami kształcącymi pielęgniarki i położne a podmiotami leczniczymi – 1 Liczba przeprowadzonych audytów na uczelniach kształcących na kierunku pielęgniarstwo i/lub położnictwo w zakresie kształcenia z wykorzystaniem technik symulacji medycznej - 30

Dziękuję za uwagę