Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Urząd Miejski Wrocławia
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Budowa centralnego odcinka II linii metra
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
wraz z obsługa Osiedla S. Staszica i Żbikowa
Zmiany w organizacji komunikacji miejskiej w czasie: -ograniczenia ruchu na I linii metra -zamknięcia podmiejskiej linii średnicowej -wyłączenia ruchu.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Komunikacja i Turystyka
Czysty transport miejski
"Potencjał inwestycyjny węzłów integracyjnych – obecne i przyszłe projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w Gminie Miasta Gdańska Dzięki bezzwrotnym.
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Kierunki rozbudowy sieci tramwajowej w Krakowie w latach
System transportowy w służbie pasażera
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Czytelność układu linii
przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE MIEJSKIE”
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Dominik Jaśkowiec Radny Miasta Krakowa
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Historia kolei na terenach południowej Polski
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2011 ROK. Nowe uwarunkowania wynikające z ustawy o finansach publicznych nowa uchwała: WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA na lata.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
Inwestycje prowadzone przez spółkę Infrastruktura EuroPoznań2012.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
NOWY PODZIAŁ NA OKRĘGI WYBORCZE DO RADY MIASTA POZNANIA
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Włoskie inspiracje transportowe na przykładzie Mediolanu.
ALMADA – dobre praktyki transportowe
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Porównanie czasów przejazdów samochodu i pociągu na czterech liniach kolejowych, na których 10 czerwca 2018 roku będą uruchamiane połączenia w systemie.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
OBSŁUGA KOMUNIKACYJNA OSIEDLI MORASKO – RADOJEWO I UMULTOWO
Zapis prezentacji:

Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.

Streszczenie Poznańską sieć transportu publicznego cechuje wyjątkowo wysoka efektywność. Jest ona osiągana dzięki skutecznemu unikaniu dwóch głównych wrogów efektywności: – duplikacji tras; – nieoptymalnego podziału zadań transportowych.

Streszczenie ciąg dalszy Na szczególną uwagę zasługuje konsekwentne utrzymywanie większości autobusów poza centrum. – Centrum jest tu rozumiane jako obszar otoczony liniami tramwajowymi ze wszystkich stron. – Dzięki temu można założyć, że jest dobrze obsługiwany przez tramwaje i niewielka obecność autobusów będzie wystarczająca.

Streszczenie ciąg dalszy Węzły przesiadkowe na głównych pętlach tramwajowych zapewniają wysoki stopień zintegrowania autobusów i tramwajów. Pozwala to uniknąć zbędnej konkurencji tramwajów z autobusami oraz wykorzystuje lepsze predyspozycje tramwaju do obsługi ruchu w centrum. – Wynikają one z wydzielenia (częściowego) tramwajów od ruchu ulicznego.

Autobusy poza centrum % linii autobusowych:PoznańKrakówWarszawa - omijających centrum70%61%59% - kończących trasy na pętlach tramwajowych 52%50%22%

Podsystem tramwajowy Przykład wysokiej jakości projektowania układu tras (marszrutyzacji), dający w rezultacie zrównoważoną sieć. Niemal każdy kierunek wyjazdowy z centrum jest równie dobrze obsługiwany (przez minimum 3 linie).

Podsystem tramwajowy ciąg dalszy Kierunki wyjazdowe z centrum obsługiwane przez minimum 3 linie tramwajowe.

Równomierne rozłożenie linii na poszczególne odcinki wewnątrz tramwajowej obwodnicy centrum (trasy linii nr 7). Po prawie wszystkich kursują 3 lub 4 linie. – Brak koncentracji, która mogłaby skutkować zatorami tramwajowymi i opóźnieniami. – Wyjątkowo niski poziom duplikacji, trudny do osiągnięcia w dużych miastach. Podsystem tramwajowy ciąg dalszy

Odcinki obsługiwane przez 3 lub 4 linie tramwajowe.

Przykład na połączenie dwóch części miasta na trzy różne sposoby, unikając duplikacji tras. Podsystem tramwajowy ciąg dalszy

Przeważnie każda z linii na danej trasie wyjazdowej z centrum oferuje połączenie z inną częścią miasta. Jednocześnie każda obsługuje inny z trzech korytarzy centralnych: – Trakt Królewsko-Cesarski – Św. Marcin/Pl. Wolności, Kórnicka – Matyi, Królowej Jadwigi Podsystem tramwajowy ciąg dalszy

Każda linia daje bezpośrednie połączenie z inną częścią miasta. Każda prowadzi przez inny korytarz centralny.

Nowe linie tramwajowe Aktualnie planowana jest linia do Naramowic oraz łącznik na Ratajczaka. – Przygotowywana jest koncepcja linii na Os. Kopernika. Pod względem wzrostu atrakcyjności transportu publicznego linia na Os. Kopernika wydaje się mieć największy potencjał. – Gęstość zabudowy wyraźnie wyższa niż np. na Naramowicach.

Nowe linie tramwajowe ciąg dalszy Sugerowana trasa na Os. Kopernika: od Grunwaldzkiej przez Jugosłowiańską. – Z możliwością późniejszego przedłużenia do pętli Górczyn. W dalszej perspektywie: – Niestachowska do PST i pętli na Połabskiej. – Przedłużenie od pętli Dębiec do Os. Dębina. – Łącznik od Małych Garbar do stacji Poznań Garbary.

Kolej metropolitalna Duży potencjał: – Linie kolejowe wychodzące z miasta w 8 kierunkach. – Dobry dostęp do kolei na większości obszaru metropolitalnego Poznania. – Obwodnica kolejowa, aktualnie niewykorzystywana do ruchu pasażerskiego.

Kolej metropolitalna ciąg dalszy Działania „na dziś”: – Zmiana tras pociągów regionalnych, aby nie kończyły na dworcu głównym, ale jechały przez całe miasto i dalej na przeciwległy koniec obszaru metropolitalnego. – Poprawa integracji z innymi środkami transportu, np. na stacjach Poznań Wschód, Poznań Wola czy Poznań Junikowo.

Kolej metropolitalna ciąg dalszy Działania „na jutro”: – Rozbudowa istniejących stacji i budowa nowych (zgodnie z koncepcją z 2015 r.). – Wykorzystanie obwodnicy kolejowej: Rozwiązuje problem wąskiego gardła przy dworcu głównym oraz braku miejsca na dodatkową parę torów w ścisłym centrum. Łącznik do linii z Wągrowca w Karolinie dałby alternatywne rozwiązanie dla Naramowic.

Kolej metropolitalna ciąg dalszy Koncepcja z 2015 r. (za „Gazetą Wyborczą”). Wykorzystanie obwodnicy kolejowej pozwoliłoby utworzyć dodatkowe stacje i węzły przesiadkowe: – Pętla PST i kampus UAM Morasko – Naramowicka (nowa pętla autobusowa i parking) – Pętla Franowo

Podsumowanie Wysoce efektywna sieć komunikacji miejskiej, dzięki dobremu planowaniu tras i zaawansowanej integracji tramwajów i autobusów. Główne wyzwania to rozbudowa sieci tramwajowej, rozwój kolei metropolitalnej i jej integracja z innymi środkami transportu.

Dziękuję za uwagę. PS: Do zobaczenia w bimbie!