FILOZOFIA NAUKI „Przypadkowe odkrycia zdarzają się tylko umysłowo przygotowanym” Magdalena Lem kl. I d.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Wykład I Co to jest socjologia?.
w ramach prac doktorskich i magisterskich
Jak mówić o Bogu?.
Stanisław KOZIEJ BADANIA NAUKOWE 2007 r
Filozofowie analityczni
Twórca słynnego dzieła filozoficznego pt. Myśli
Racjonalizm Relatywizm Indywidualizm Obiektywizm
I.RACJONALIZM a RELATYWIZM II. OBIEKTYWIZM
O zbędności podziału ekonomii na pozytywną i normatywną
Ekonomia a Etyka Na podstawie tekstu M.Hasuman & S.McPerson.
Racjonalizm a relatywizm
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Proces patentowania wynalazku, korzyści i bariery
Granice poznania. Granice poznania.
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Dlaczego fizyka jest taka trudna?
O bezużyteczności filozofii?
Pedagogika ogólna.
Filozoficzna teoria zmienności i rozwoju
Wprowadzenie do mikroekonomii
Przenikanie intuicji do modeli myślowych decydentów
Poglądy filozoficzne starożytnych Greków
Opis programów studiów i przedmiotów akademickich w języku efektów uczenia się Warsztat Boloński Uniwersytet Zielonogórski 12 kwietnia 2010 Ryszard RASIŃSKI,
Geneza, przedmiot i funkcje filozofii
Materializm a idealizm
Gnozeologia – epistemologia 2010
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Filozofia Andrzej Łukasik Instytut Filozofii UMCS
Małgorzata Trzcielińska
Zadawanie pytań.
Złudzenia optyczne Opracowała: Elżbieta Gawron
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Jak uczyć się skutecznie?
Teorie uzasadniania Renata Ziemińska.
Empiryzm, racjonalizm, irracjonalizm
Relacje psychofizyczne, mind – body problem
Epistemologia jako dyscyplina filozoficzna
Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek
Prawda jako mit Renata Ziemińska.
istotne cechy kryterium:
Intuicjonizm etyczny George’a E. Moore’a
Człowiekiem jestem i nic, co ludzkie, nie jest mi obce
Podstawy rekreacji WYKŁAD III
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Filozofia sposobem poszukiwania mądrości.
Filozofia umysłu: podsumowanie pierwszego semestru
Kim jest Jezus Chrystus? – Czy jest Bogiem? – Czy jest człowiekiem?
Skutki grzechu pierwszych ludzi:
Idea falsyfikacji Przy użyciu danych obserwacyjnych nie można udowodnić prawdziwości teorii lub określić prawdopodobieństwo, że teoria jest prawdziwa.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Wykład nr 2 Wielkie pytania filozoficzne
Projekt nr PO KL /09 pt.„Dostosowanie modelu kształcenia studentów filologii polskiej do wyzwań współczesnego rynku pracy (ze szczególnym.
 Punktem wyjścia Hartowskich analiz jest filozofia języka potocznego. Hart badał zwykłe konteksty użycia słów. Owo badanie ma stanowić drogę do rozwikłania.
Etyka Patrycja Zalewska.
Przygotowała; Alicja Kiołbasa
Każdy z nas jest filozofem – zagadnienia wstępne Materiały dla II klasy LO.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Uniwersalia Zosia Dłubacz Weronika Puszyk kl. 2c Na podstawie „Filozofia. Pochwała ciekawości” Jacka Wojtysiaka.
OD INSPIRACJI DO PRACY DYPLOMOWEJ Etapy procesu badawczego dr Joanna Nawój-Połoczańska Katedra Pedagogiki Ogólnej.
F ENOMENOLOGIA. F ENOMENOLOGIA TO …. XX-wieczny kierunek filozoficzny, którego głównym twórcą i reprezentantem jest Edmund Husserl wytworzona przez ten.
Struktura teorii neurokognitywnych wykład monograficzny 2012/2013
Analityczność i aprioryczność
Prawo jako fakt ekonomiczny
„Sposób na mitologię „ Klasa 5a i 5b FŚNIT.
Eutanazja w naUczaniu kościoła katolickiego
…czyli nie taki diabeł straszny
Epistemologia jako subdyscyplina
Poznanie Adama i wiedza Chrystusa a intelekt możnościowy i czynny
Teorie uzasadniania Renata Ziemińska.
Zapis prezentacji:

FILOZOFIA NAUKI „Przypadkowe odkrycia zdarzają się tylko umysłowo przygotowanym” Magdalena Lem kl. I d

Filozofia nauki – to dział filozofii zajmujący się badaniem filozoficznych podstaw nauki oraz jej metod, starający się odpowiedzieć na pytanie, jakie poglądy można uznać za naukowe, a jakie nie i dlaczego.

NAJBARDZIEJ ROZWINIĘTE SUBDYSCYPLINY FILOZOFII NAUKI: Filozofia biologii Zajmuje się naturą życia oraz podstawowymi problemami, założeniami i konsekwencjami ewolucjonizmu i problemami genetyki. Filozofia fizyki Zajmuje się m.in. naturą praw fizycznych, naturą czasu, filozoficznymi (epistemologicznymi i ontologicznymi) konsekwencjami teorii fizycznych (np. teorii kwantowej) Neurofilozofia Filozoficzne badania odnośnie do zagadnienia umysł– ciało. Określana jest jako dyskusja o związkach pomiędzy procesami zachodzącymi w mózgu a fenomenami mentalnymi

Nauka w kulturze europejskiej poczęła się w postaci filozofii, ta zaś była swoistym przezwyciężaniem starożytnej mitologii. Te same pytania, na które dawała mityczne odpowiedzi mitologia, zaczęła stawiać filozofia, na skutek tego uważano, że filozofia jest przejściem od wyjaśnień mitycznych - do dawania odpowiedzi „z tego świata”, sprawdzalnych.

Nauka rozumiana w sensie podmiotowym (subiektywnym) wskazuje na takie akty poznawcze człowieka, które nakładając się na siebie i organizując odpowiednio, dają w rezultacie jakąś wiedzę, która jednocześnie usprawnia poznawczo nasz umysł.

CEL NAUKI – KONCEPCJA KANTOWSKA Przesunięto cel naukowego poznania z czysto obiektywnego - „wiedzieć, aby wiedzieć” — na bardziej subiektywny: „wiedzieć, aby spożytkować”. Podmiot zaczyna dominować nad przedmiotowym celem nauki. Zatem „prawdziwy i właściwy cel nauk, to nic innego, jak wyposażenie życia ludzkiego w nowe wynalazki”. To pozwoli człowiekowi zapanować nad przyrodą i zbliżyć się ku nieśmiertelności.