ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 7 NA ROK SZKOLNY 2016/2017 (PROJEKT)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Przedszkole nr 12 w Rzeszowie.
Ul. Pi ę kna 30/32 Łód ź Szkoła Podstawowa Dyrektor: El ż bieta Grzelakowska Tel
Przy Szkole Podstawowej nr 6 w Łodzi od trzech lat działa oddział zerowy dla dzieci sześcioletnich. W obecnym roku szkolnym klasa 0 liczy 21 wychowanków.
WSKAZÓWKI DO ORGANIZACJI PRACY PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ I PLACÓWEK UWZGLĘDNIAJĄCE RACJONALIZACJĘ WYKORZYSTANIA ETATÓW.
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Niepubliczne Przedszkole
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
INFORMACJA O ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM ZORGANIZOWANYM NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 293 ul. Kochanowskiego 8.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Więcej miejsc w przedszkolach 90 % 2015 Dotacja przedszkolna to Cele ustawy.
PRZEDSZKOLE Mały Geniusz TO PRZEDSZKOLE ZRODZIŁO SIĘ Z MARZEŃ, BY STWORZYĆ MIEJSCE BAŚNIOWE, NIEZWYKŁE, TĘTNIĄCE ŻYCIEM, W KTÓRYM DZIECI CZUJĄ SIĘ SZCZĘŚLIWE.
Szkoła Podstawowa nr 80 im.Marii Kownackiej w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 289 Warszawa ul. Broniewskiego 99a
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Marii Konopnickiej w Rawie Mazowieckiej
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
Prezentacja z okazji 40-Lecia Zespołu Szkół dla Dzieci Przewlekle Chorych przy Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Koninie.
Przedszkole Publiczne im. Kubusia Puchatka w Zabełkowie rok szkolny 2014/2015.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
Poznańskie przedszkola niepubliczne - przekształcone w latach z placówek publicznych Poznań, 16 luty 2005 roku URZĄD MIASTA POZNANIA Wydział.
Urząd Miasta i Gminy Olkusz KONSULTACJE SPOŁECZNE W SPRAWIE ZAMIARU LIKWIDACJI GIMNAZJUM NR 2 IM. ŚWIĘTEJ KRÓLOWEJ JADWIGI W OLKUSZU Olkusz, dnia 14 marca.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
MY STARSZAKI – DZIELNI PRZEDSZKOLACY MY STARSZAKI – DZIELNI PRZEDSZKOLACY NASZ DZIEŃ W PRZEDSZKOLU Wychowawca: mgr Barbara Mokrosz.
Raport o stanie oświaty Marzec 2006 rok. Przedszkola Miejskie i Przedszkole Niepubliczne.
INFORMACJA O PLANOWANYM NABORZE DO PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH ORAZ GIMNAZJÓW W PROJEKTOWANYM ROKU 2012/2013.
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
Nasi uczniowie mogą liczyć na:  Wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, kreatywną, realizującą autorskie innowacje i programy  Fachową pomoc pedagogiczną.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Szkoła Podstawowa Nr 83 im. Stanisława Jachowicza Łódź, ul. Podmiejska 21 tel. (42) , fax (42)
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Sprawozdanie z ankiety kierowanej do uczniów dotyczącej bezpieczeństwa w szkole.
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Łomiankach
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Co w szkole jeszcze „piszczy”?
„Sześciolatek w szkole”
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
„Sześciolatek w szkole”
Rok szkolny 2018/2019.
ul. Grzybowska Warszawa
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
ul. Grzybowska Warszawa
Zapis prezentacji:

ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 7 NA ROK SZKOLNY 2016/2017 (PROJEKT)

PRZYDZIAŁ GODZIN (ORGAN PROWADZ Ą CY) R ODZAJ ZAJĘĆ R OK SZKOLNY 2015/2016 R OK SZKOLNY 2016/2017 Czas oddziałów (8.h x 6 oddz. x 5 dni) Razem: 240 h. 6l. (7h.x2 oddz. x 5 dni)=70 h. 3-5l. (8h.x4 oddz. x 5 dni)=160 h. Razem: 230 h. Logopeda (L)12 h. (2.h x 6 oddz.) Terapia pedagogiczna (TP)12 h.(2.h x 6 oddz.) Angielski (A)6 h. (1.h x 6 oddz.) Zajęcia rozwijające (ZR)12 h. (2.h x 6 oddz.) Zniżka dyrektora20 Razem:302 h.292 h.

PODZIAŁ GODZIN Rok szkolny 2015/2016Rok szkolny 2016/ (11 h. dziennie) 302 godz. ogółem Gr. I 8.00 – – 7 h. – 35 h. tygod. Gr. II 7.30 – – 7,5 h. – 37,5 h. Gr. III 7.00 – – 9 h. – 45 h. Gr. IV 8.00 – – 9 h. – 45 h. Gr. V 7.00 – – 9 h. – 45 h. Gr. VI – 10 h. – 50 h. Razem godz. w grupie: 255 h. Zniżka dyr h. (razem 275 h.) Zajęcia dodatkowe – 27 h.Zajęcia dodatkowe – 17 h. (-10 h) L - logopedia - 10 h.L - logopedia - 5 h. (-5 h.) TP – terapia pedagogiczna – 5 godz.TP – terapia pedagogiczna – 2 godz. (- 3 h.) ZR – zajęcia rozwijające (rytmika) 5 godz. ZR – zajęcia rozwijające (Zippi gr. V i VI) – 2,5 godz. ZR – zajęcia rozwijające (Zippi 2 gr.) – 0 godz. (-2,5 h.) Angielski – 4,5 godz.Angielski – 5 godz. (obowiązek) Religia na życzenie rodziców ?.... Razem: 302 godz.Razem: 292 godz.

PROPOZYCJA NOWYCH GODZIN R OK SZKOLNY 2016/ (10 h. dziennie) 292 h. ogółem Gr. I 8.00 – – 7 h. – 35 h. tygod. Gr. II 7.30 – – 7,5 h. – 37,5 h. Gr. III 7.30 – – 9 h. – 45 h. Gr. IV 8.00 – – 8h. – 40 h. Gr. V 7.00 – – 9 h. – 45 h. Gr. VI – 9,5 h. – 47,5 h. Razem w grupie: 250 h. Zniżka dyr h. Zajęcia dodatkowe – 22 h. L - logopedia - 8 h. (wzrost o 3 h.) TP – terapia pedagogiczna – 2 h. ZR – zajęcia rozwijające (rytmika) 5 h. ZR – zajęcia rozwijające (Zippi 2 gr.) – 2 h. (wzrost o 2 h). Angielski – 5 h. Religia na życzenie rodziców ?.... Razem: 292 h.

OBENO Ś C DZIECI NA POSZCZEGÓLNYCH GODZINACH (wg deklaracji na rok szkolny 2016/2017 C ZAS POBYTU IIIIIIIVVVIR AZEM OD O D OD OD DO DO DO DO (2 RODZINY )

WYNIKI MONITORINGU PRZYPROWADZNIA I ODBIERANIA DZIECI W M-CU MARZEC 2016 w godz – 6.30w godz Ilo ść dni - 0Ilo ść dni - 9 Ilo ść dzieci - 0Ilo ść dzieci – max. 4 Pierwsze dziecko – 6.35

KOSZTY UTRZYMANIA W PORÓWNANIU Z INNYMI PRZEDSZKOLAMI Wydatki bie żą ce* na 1 dziecko w przedszkolach

Podsumowanie Argumenty przemawiaj ą ce za skróceniem godzin pracy przedszkola: skrócenie godzin pozwoli na utrzymanie godzin logopedii, pomocy psychologiczno- pedagogicznej na tym samym lub zbli ż onym poziomie, w przeciwnym razie godzin na te zaj ę cia b ę dzie mniej, efektywne wykorzystanie godzin pracy przez nauczyciela (oczekiwanie na dzieci do godz brak dzieci, od dz.), zwi ę kszenie poczucia bezpiecze ń stwa dzieci – mniej ł ą czenia grup w godz. rannych i popołudniowych, oszcz ę dno ś ci w kosztach utrzymania przedszkola (np. opłaty za wod ę, energi ę elektryczn ą – przedszkole w porównaniu do innych placówek ma wysokie koszty) 1 godz./dziennie; 5 godz. w tygodniu; 20 godz./m-cznie, 220 godz./rocznie, ze wzgl ę du na pozostanie w przedszkolu grup starszych (4), nast ą pi redukcja etatów obsługi, z 6 osób na stanowisku wo ź nej pozostan ą 4 osoby, 2 pracowników b ę dzie obsługiwało 2 sale, w przypadku dy ż uru popołudniowego - 1 wo ź na pracuj ą ca do (sprz ą tanie szatni, hollu) nie jest na ś niadaniu, pozostaje wtedy 3 pracowników na 6 sal.