Świat mówi o Bogu. CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Świat oczami misjonarzy Autor: Katarzyna Niewiadomska.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Drogi uczniu ! Tą prezentacją pragniemy udowodnić Ci, że matematyka jest bardzo ważna w życiu codziennym. Pomyśl, korzystasz z niej na każdym kroku: w.
Wyrażenia Algebraiczne Bibliografia Znak 1Znak 2 Znak 3 Znak 4 Znak 5 Znak 6 Znak 7 Znak 8 Znak 9 Znak 10 Znak 11.
Jak zachęcić uczniów do ćwiczenia na w-fie? Oliwia Kułaga Kl. IIe.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
K RONIKA WYMIANY JĘZYKOWEJ Pobyt grupy polskich uczniów w Norymberdze
DZIAŁY FILOZOFII Antropologia filozoficzna. Co to takiego w ogóle jest antropologia ?
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Każde powołanie, każda z dróg, na które wzywa nas Chrystus, prowadzi ostatecznie do spełnienia i do radości, ponieważ prowadzi do Boga, do uczestniczenia.
Alicja Rejment klasa Va Bajki. Co to jest bajka? Bajka – to krótki utwór literacki, cz ę sto wierszowany. Bajki ucz ą, bawi ą, rozwijaj ą i przestrzegaj.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Metody komunikacji Oleś Klaudia p.n.e - Pierwsze symbole Najstarsze znane nam symbole przeznaczone do komunikacji na przestrzeni czasu to malowidła.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” COMENIUS Partnerskie Projekty Szkół Metoda ICT: wielokulturowość, europejska świadomość, proces edukacyjny i styl.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
Hartowanie ciała Wykonała Maria Szelągowska. Co to jest hartowanie? Hartowanie Hartowanie – proces adaptowania ciała do niekorzystnych warunków zewnętrznych.
Zarządzanie zmianą Sesja 4 Skuteczne współdziałanie w ramach organizacji.
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 13 w Tarnowskich Górach.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
A nawet jeśli by umarł, żyć będzie wiecznie (J 11, 25)
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
Mówię NIE używkom – wybieram ZDROWIE Alkohol: Nie ma żadnej korzyści z picia alkoholu w kontekście zdrowia człowieka i społeczeństwa. Każda jego ilość.
„JAK JEDNA OSOBA, MOŻE WPŁYNĄĆ NA LOSY CAŁEGO SPOŁECZEŃSTWA?” Mieszko I.
Nasze nadleśnictwo Zapraszamy do leśnictwa Podzamcze Chcemy wspólnie troszczyć się o lasy uczestnicząc we właściwym ich zagospodarowaniu, eksploatacji,
FOTOREPORTAŻ GIMNAZJUM NR 11 W TARNOWIE. NARODOWY BANK POLSKI W RZESZOWIE.
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
O ascezie i ascetach. 1.Prawidłowa definicja ascezy to: a. cienkie płaty drewna lub innego materiału służące do oklejania wyrobów stolarskich b. charakterystyczna.
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
C K A RT I LO im. Jana Smolenia w Bytomiu. NASZE PRODUKTY Mini przedsiębiorstwo „CK Art” zajmuje się własnoręcznym wykonywaniem biżuterii z filcu (kolczyków,
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Theofeel – „Theo” pochodzi od słowa „Bóg”, „feel” nawiązuje do angielskiego słowa „czuć”. Twórcy tej strony zachęcają do spotkania z Jezusem, oddziaływując.
Potrzeba jednej godziny byś poznał jego talenty.
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
W dniu urodzin!!!.
Umocnienie w dobru M. Melon, Lustro.
Cieszę się bo dwoje zakochanych ludzi jest wspaniałym dowodem na to,  że całość może być doskonalsza, niż jej poszczególne części. Sam człowiek.
NIE TYLKO Wszystko ma swój czas, i jest wyznaczona godzina na wszystkie sprawy pod niebem Księga Koheleta FIOŁKI.
KOBIETA.
Budowanie braterskiej wspólnoty-
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom
Jednego dnia, mały motyl zaczął wykluwać się z kokonu; mężczyzna usiadł i przyglądał się jak motyl przeciska swoje ciało przez ten malutki otwór.
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 10
PREZENTACJA DLA KLASY 4 SP DO LEKCJI 36
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 1
Zapis prezentacji:

Świat mówi o Bogu

CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.

Zadanie wspólne: Przeczytajmy fragment listu zamieszczony w Podręczniku na s. 16.

(…) Bardzo się w życiu pogubiłem. Nie jestem przede wszystkim w stanie wierzyć w to, o czym Ksiądz uczył i przekonywał, gdy byłem Księdza uczniem. Robię karierę, wszyscy mi zazdroszczą. Wygląda na to, że powinienem być szczęśliwy. Ale przecież coraz ostrzej stawiam pytanie, po co to wszystko. Przecież to i tak skończy się śmiercią. I tak „pójdę do dołu”. Ksiądz pewno odpowie, że Bóg daje życie „po tamtej stronie”. Ale ja w Boga nie wierzę. Mocno stoję na ziemi. Wierzę w zysk, w sprzedaż w moim przedsiębiorstwie. A Bóg, dusza? Przecież ani Boga, ani duszy nie widać. A więc ich nie ma. (…)

Zadanie wspólne: Przeczytajmy fragment listu zamieszczony w Podręczniku na s. 16. Kto jest adresatem tego listu? Kim jest autor tych słów? Jakie wartości są najważniejsze w życiu autora listu? Co autor listu twierdzi na temat istnienia Boga?

Zadanie wspólne: Przeczytajmy fragment listu zamieszczony w Podręczniku na s. 16. W jaki sposób można przekonać się o ich istnieniu? Kto jest adresatem tego listu? Kim jest autor tych słów? Jakie wartości są najważniejsze w życiu autora listu? Co autor listu twierdzi na temat istnienia Boga? Poszukajmy elementów rzeczywistości, których nie widać, a które istnieją.

powietrze myśli uczucia (np. radość, smutek) prawa przyrody (np. grawitacji, ewolucji) wartości (np. miłość, prawda, piękno) ruch liści na drzewach, możliwość oddychania słowa mówione lub pisane mimika, gestykulacja, zachowanie doświadczamy codziennie, obserwacje zachowań zwierząt, wykopane szczątki pociągają nas, zachowanie, słowa PRZYCZYNA SKUTEK

Rzeczywistość jest pełna elementów, których człowiek nie odbiera bezpośrednio zmysłami (np. powietrze, myśli, uczucia, prawa przyrody, wartości). O ich istnieniu możemy się przekonać ponieważ obserwujemy skutki ich działań.

Zadanie indywidualne: Przeczytaj uważnie wypowiedzi kilku największych naukowców wszechczasów. Wybierz jedną z nich i na jej podstawie napisz, co przekonało jej autora, że BÓG – którego nie widać – ISTNIEJE.

Podobnie, możemy przekonać się o istnieniu Boga – choć nie widzimy Go, to obserwujemy skutki Jego działania (np. uporządkowany wszechświat i prawa nim rządzące). Rzeczywistość jest pełna elementów, których człowiek nie odbiera bezpośrednio zmysłami (np. powietrze, myśli, uczucia, prawa przyrody, wartości). O ich istnieniu możemy się przekonać ponieważ obserwujemy skutki ich działań.

PRACA DOMOWA Napisz krótką odpowiedź na list odczytany na początku lekcji odwołując się do informacji zdobytych na zajęciach.