Studia II stopnia
KIM BĘDZIESZ? Analitykiem biznesowym – specjalistą w zakresie stosowania profesjonalnych narzędzi matematyczno-statystycznych oraz najnowszych technologii informatycznych na wszystkich szczeblach życia gospodarczego. Takich ludzi potrzebuje nowoczesna gospodarka oparta na wiedzy!
ANALIZY EKONOMICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE ANALIZA DECYZYJNA ILOŚCIOWE METODY WYCENY PRZEDSIĘBIORSTW INTELIGENCJA BIZNESOWA STRATEGIE FINANSOWANIA I INWESTOWANIA FIRM RYNKI FINANSOWE I ZARZĄDZANIE RYZYKIEM ANALIZA RYNKÓW FINANSOWYCH ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
POZOSTAŁE PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE STEROWANIE OPTYMALNE SYSTEMAMI EKONOMICZNYMI MAKROEKONOMIA ZAAWANSOWANA GEOMARKETING SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O PRZEDMIOTACH DOSTĘPNE NA STRONIE GŁÓWNEJ UEP W ZAKŁADCE E-SYLABUS Przedmioty do wyboru (między innymi): - Nieklasyczne metody analizy danych w biznesie - Real Estate Market Analysis - Techniki Analityczne SAS - Wizualizacja i raportowanie danych statystycznych - Ryzyko a dynamika rynków finansowych - Symulacje Monte Carlo w Ekonomii - Wnioskowanie bayesowskie w finansach - Zarządzanie ryzykiem wartości bieżącej - Ekonometryczne modele ryzyka kredytowego - Stability and chaos in dynamic economics
SPECJALISTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE NABĘDZIESZ: analiza finansowa w przedsiębiorstwie i w jego otoczeniu, diagnoza wiarygodności firmy, wycena jej wartości oraz określanie jej zdolności do generowania dochodów, zarządzanie ryzykiem oraz ocena i analiza ryzyka finansowego, konstrukcja strategii finansowania inwestycji i ocena jej efektywności, wykorzystanie informatycznych narzędzi inteligencji biznesowej, optymalne sterowanie procesami gospodarczymi, analizy przestrzenne z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi informatycznych, przetwarzanie wewnętrznych i zewnętrznych źródeł informacji dla celów decyzyjnych.
Możliwość uzyskania certyfikatów: SPSS Technology Junior Expert, oferowanych przez firmę SAS. Nauka pracy na specjalistycznych programach komputerowych do zarządzania danymi, przestrzennej analizy rynku i badań marketingowych: Statistica, Pakiet statystyczny R, GIS – Geografical Information System. Wakacyjne praktyki w firmach, które pozwolą Tobie zdobyć dodatkową wiedzę
Studenckie Koło Naukowe „ESTYMATOR” poszerzenie wiedzy z zakresu analizy danych, obsługa programów do analizy danych, zastosowanie poznanej teorii w praktyce, Wykłady otwarte wygłaszane przez specjalistów analityków w ramach „Dnia z Analityką” oraz „Dnia Badacza”. Wykłady otwarte „Wielowymiarowe Metody Statystyczne” organizowane przez PTS wspólnie z Wydziałem Matematyki i Informatyki UAM oraz PTPN.
Wszędzie, gdzie zarządzający chcą wesprzeć swoje decyzje wiedzą wynikającą z analizy informacji! działy analityczne w dużych przedsiębiorstwach banki, instytucje finansowe agencje badań rynku firmy konsultingowe, ubezpieczeniowe instytucje rządowe i samorządowe organy Unii Europejskiej Średnie wynagrodzenie w sektorze prywatnym osób z wykształceniem matematyczno-statystycznym według badań GUS z 2010 roku: zł
Przyjdź na dyżury! Dowiedz się więcej! dr hab. Roman Kiedrowski, wtorek – 14.30, czwartek , p. 4.6 CEUE dr Marcin Szymkowiak wtorek – 16.30, środa14.15 – 15.00, 423 C dr Monika Naskręcka środa – 11.00, czwartek – 13.00, 2.10 CEUE mgr Maciej Beręsewicz poniedziałek 9.00 – 10.00, środa – 17.45, 423 C
Studia II stopnia