Sprawdź jak mówisz test. ZACZYNAMY Jeżeli chcesz dobrze przeprowadzić test przygotuj sobie fragment tekstu oraz sprzęt nagrywający. Najpierw nagraj swoją.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój mowy u dziecka w wieku przedszkolnym
Advertisements

Prezentacje multimedialne
Przygotowanie prezentacji c.d.
ANALIZA BADAŃ WSTĘPNYCH NA TEMAT STRESU przeprowadzonych na spotkaniu w dniu r. Badania dotyczyły: OBJAWÓW STRESU I ODPORNOŚCI ORGANIZMU.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Jak prezentować.
Upodobnienia pod względem dźwięczności
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
DEKALOG DLA RODZICÓW Z KONWENCJI PRAW DZIECKA
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Dalai Lama Test na osobowość
NAJWAŻNIEJSZE POJĘCIA
Adoracja Eucharystyczna
Zatrzymaj się na chwilę, by obejrzeć tę prezentację
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Kształtowanie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania […] Postępowanie wychowawcze dla każdego dziecka zaczyna się tam, gdzie.
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
Czy rozwój mowy mojego dziecka przebiega prawidłowo ?
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Okno na świat czy zagrożenie?
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
Mówi się, że potrzeba tylko jednej minuty, żeby kogoś zauważyć, jednej godziny, żeby go ocenić i jednego dnia, żeby polubić, ale całego.
BUDOWANIE RELACJI Materiał opracowali: Ewa Juszczyk, Paweł Borecki.
SKALA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
MOWA CIAŁA.
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
Dr hab. Kazimiera Krakowiak, prof
Nordic Walking - marsz z kijami
Stres przed sprawdzianem
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
Warunki sakramentu pokuty
Trening metodą Warnkego
Mówię do J e z u s a Trudno jest zawsze kochać dawać i wybaczać
Bezpieczeństwo w sieci
SZKOŁA dla RODZICÓW.
Fonetyka i fonologia.
Najważniejsze! Zawartość strony Łukasz Stochniał.
Przygotowanie dobrej prezentacji
PROBLEMY SZKOLNE DZIECI Z ZABURZENIAMI MOWY.  Zaburzenia mowy przyciągają uwagę otoczenia. Dlatego dziecko, które ma problemy z wymową jest bardzo szybko.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Zapraszam do obejrzenia prezentacji.
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Rozwiązanie zagadki nr 2
J AK BUDOWAĆ SKUTECZNE KOMUNIKATY ? Wskazówki, które pomogą budować skuteczne komunikaty.
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród 19 nauczycieli i pracowników szkoły.
wykonała Edyta Gagracz
Przygotowała mgr Katarzyna Kamińska-Jurkiewicz. (Kol. 3,20)
ROZWÓJ MOWY DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
1. Rozpocznij wyszukiwanie wpisując w googlach poszukiwany temat lub słowa klucze pokrewne temu tematowi 2. np. „historia hip-hopu” lub „subkultury młodzieżowe”
Np. Powiedz, o czym myślę: Stoją przy drogach na długich nogach wcale nie ptaki. Nauczyć mogą, jak jeździć drogą, drogowe
Wady wymowy.
ETAPY ROZWOJU MOWY DZIECKA
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
GLOTTODYDAKTYKA.
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
Dalai Lama Test na osobowość
FRAKTAL Słowo fraktal pochodzi z łaciny od słowa fractus – złamany. Co ciekawe nie istnieje jeszcze ścisła definicja fraktalu. Podany wyżej cytat Jamesa.
FONETYKA nauka o głoskach: Fon – dźwięk Fonem – głoska
Wszystko zaczyna się od modlitwy… Dlatego staraj się by Twoja modlitwa była nieustająca… -Matka Teresa z Kalkuty-
Rozwój mowy dziecka.
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Budowa ucha Ucho składa się z: Kanału słuchowego Błony bębenkowej
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Zapis prezentacji:

Sprawdź jak mówisz test

ZACZYNAMY Jeżeli chcesz dobrze przeprowadzić test przygotuj sobie fragment tekstu oraz sprzęt nagrywający. Najpierw nagraj swoją wypowiedź na dowolny temat (ok. 5 min. opowiadaj na interesujący Cię temat). Następnie przeczytaj wybrany fragment tekstu nagrywając się. Odsłuchaj nagranie. Przypomnij też sobie, jak posługujesz się głosem w różnych życiowych sytuacjach. Teraz odpowiedz sobie na następujące pytania:

1. Czy mówisz w sposób lekki i swobodny? A może mówienie wiąże się z bólem, wysiłkiem?

2. Czy kiedy mówisz odczuwasz napięcie w gardle lub w innej części ciała?

3. Czy Twój głos jest słyszalny zarówno w małych, jak i w większych pomieszczeniach?

4. Czy brzmienie Twojego głosu jest naturalne? A może mówisz zbyt wysoko, piskliwie albo nienaturalnie nisko i brzmisz tubalnie? A może w Twoim głosie słychać nosowe zabarwienie (jak w czasie kataru)?

5. A może stylizujesz swój głos na sposób mówienia idola, stosujesz czyjąś manierę?

6. W jakim tempie mówisz? Zbyt szybko, a może za wolno?

7. Czy mówisz w sposób monotonny, na jednej wysokości dźwięku, nie różnicując tempa wypowiedzi, barwy i natężenia głosu?

8. Czy stosujesz pauzy? A może Twoja mowa przypomina płynący potok?

9. A może dodajesz niepotrzebne dźwięki typu eee…., mmm…, powtarzasz kilkakrotnie jakieś słowa (np. prawda, wiecie, tego, no więc, no, proszę ciebie) ?

10. Czy brakuje Ci powietrza na wypowiedzenie logicznego ciągu wyrazów?

11. Czy Twój wdech jest słyszalny? (jeśli tak, to znaczy, że Twój sposób oddychania nie jest prawidłowy)

12. Czy mówisz z zaciśniętymi szczękami? Cedzisz słowa przez zęby?

13. Czy ludzie rozumieją to, co mówisz? A może musisz często powtarzać, co przed chwilą powiedziałeś?

14. Czy w Twoich wypowiedziach samogłoski brzmią czysto i wyraźnie?

15. Czy zjadasz pojedyncze głoski (np. ‘gupi’ zamiast ‘głupi’), lub grupy głosek (np. ‘psze’ zamiast ‘proszę’) ?

16. Czy zjadasz końcówki wyrazów (np. ‘jes’ zamiast ‘jest’) ?

17. Czy upraszczasz wymowę niektórych wyrazów (np. ‘czmiel’ zamiast ‘trzmiel’; ‘czysta czydzieści czy’ zamiast ‘trzysta trzydzieści trzy’; ‘wpat’ zamiast ‘wpadł’; ‘pomyśny’ zamiast ‘pmyślny ’), lub połączeń wyrazowych (np. ‘jestam’ zamiast ‘jest tam’) ?

18. Jak wymawiasz samogłoskę „ą” na końcu wyrazu (czy jeat to prawidłowe ‘ą’ czy raczej brzmi jak ‘o’ lub ‘om’ ) ?

19. Czy starasz się wypowiedzieć każdą głoskę wyrazu ?

20. Czy będąc na miejscu słuchaczy z chęcią słuchałbyś tego, co mówisz i nie irytowałby Cię sposób w jaki mówisz? Jak brzmi Twój głos? Przyjemnie? Ciepło? A może ostro, chłodno, drażniąco?

Odpowiedzi na te 20 pytań pokażą Ci nad czym musisz popracować. A jeśli nie jest źle – gratuluję!!! Pamiętaj jednak, że zawsze może być lepiej