Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, 22.05.2014 Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
XXXII Sympozjum Współczesna Gospodarka i Administracja Publiczna
Advertisements

ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Stan sektora w regionach
SZPITALE W TRAKCIE PRZEKSZTAŁCEŃ W SPÓŁKI Z UWZGLĘDNIENIEM LICZBY SZPITALI W WOJEWÓDZTWACH I DANYCH DEMOGRAFICZNYCH Mieszkańcy 1-ogółem; 4-miasta.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Ekonomia społeczna – praktyki wdrażania Karolina Cyran-Juraszek.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
1 Warszawa, 17 grudnia 2007 r. Ewaluacje horyzontalne realizowane na zlecenie KJO Dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Henryk Szych Dyrektor Biura Planowania Przestrzennego w Lublinie Chełm, 26 czerwca 2012 r.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
X WSKAŻ WOJEWÓDZTWO GRA DYDAKTYCZNA KLIKNIJ ŻEBY ROZPOCZĄĆ GRĘ.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
GOSPODARKA PRZESTRZENNA
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Poznań, 15 października 2014 r. Andrzej Tyszecki Wybrane uwarunkowania formalno-proceduralne i systemowe eksploatacji gazu z łupków.
Zamiast wstępu prowadzenie działalności edukacyjnej promocja i popularyzacja zasobów informacyjnych prowadzenie studiów i badań w regionie rozpoznawanie.
WOJEWÓDZTWO jednostka podziału administracyjnego w Polsce/
Wspólne posiedzenie Grupy ds. MŚP przy KK NSRO oraz Grupy ds. Przedsiębiorców funkcjonującej w ramach Zespołu ds. uproszczeń MRR dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
PROJEKT UCZNIOWSKI TECHNIK BUDOWNICTWA – ZAWODEM KLUCZOWYM DLA REGIONU TECHNIKUM NR 6 W ZESPOLE SZKÓŁ NR 8 W NOWEJ SŁUPI.
Prawdziwa rewitalizacja - odpowiedź na zjawiska kryzysowe w miastach
BIURO GŁÓWNE LCI: ul. Plac Teatralny 4, Bydgoszcz; tel ; fax: ; Tu realizowany.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału rynku pracy Niespodziewany impuls: motywy kulturowe a dynamika rozwoju rynku pracy w regionie.
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
Krajowe i regionalne programy operacyjnego na lata wsparcie rozwoju infrastruktury na obszarach wiejskich. Pani Agnieszka Dawydzik, Dyrektor.
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Obserwatorium Integracji Społecznej Projekt „Koordynacja na rzecz aktywnej integracji” Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Wyniki egzaminów zewnętrznych w 2015 r.. Wstępne informacje o wynikach sprawdzianu po klasie VI w 2015 r. kraj73%61%78%70% l.p. j.polskimatematykaj.angielskij.niemiecki.
Zmiany w Planie działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Radziejowice, 17 czerwca 2015 r. Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju.
„ Zróżnicowanie regionalne w rozwoju rolnictwa oraz jego wpływ na problemy ekonomiczne i społeczne obszarów wiejskich” „ Zróżnicowanie regionalne w rozwoju.
Wyszukiwanie danych o sytuacji gospodarczej i społecznej cd.
Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu 2015 Zatrudnianie cudzoziemców według uproszczonych zasad na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGiP Ministerstwo Gospodarki i Pracy Monitorowanie ZPORR - Sprawozdawczość stan: r.
Dojazdy do pracy w województwie wielkopolskim - zróżnicowanie przestrzenne Skąd i dokąd Wielkopolanie dojeżdżali do pracy w 2011 r.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
System aktów planowania przestrzennego
INFORMACJA O REALIZACJI I WDRAŻANIU USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Emilia Kołaczek Departament Gospodarki Odpadami Warszawa, dnia 16.
„Struktura ochrony ludności w Polsce” dr inż. Mariusz Mazurek Szkoła Główna Służby Pożarniczej w Warszawie.
Początek XIX wieku Wielkoprzestrzenne koncepcje- Zagłębie Staropolskie Plany regulacyjne miast Plany zabudowy 1932 r.-powstanie Biura Planów Regionalnych.
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Odbudowa służb planowania przestrzennego na wszystkich.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
Podsumowanie oraz sprawozdanie z prac Zespołu eksperckiego ds. polityki przestrzennej przy Konwencie Marszałków Województw RP pod przewodnictwem Województwa.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
KONFERENCJA DLA PRZEWODNICZĄCYCH GMINNYCH KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH Danuta Janusz Ekspert Wojewódzki ds. Informacji o Narkotykach i.
Wg Pana Profesora Michała Troszyńskiego (GUS) Umieralność okołoporodowa wczesna w latach 1999 – 2008 Współczynnik umieralności >500g Województwo
Departament Polityki Regionalnej Podział krajowej rezerwy wykonania.
Stan turystyki biznesowej w Polsce. Turystyka w Polsce – turystyka przyjazdowa.
II Konwent Marszałków Województw RP - MAŁOPOLSKA
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
System aktów planistycznych
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
ALLIANZ struktura organizacyjna sprzedaży korporacyjnej
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Zmiana Planu Operacyjnego KSOW na lata
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za.
Środki UE z perspektywy w województwie kujawsko-pomorskim
Stan realizacji na i plan działań na 2018 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Operacje zgłoszone do realizacji w ramach dwuletniego Planu operacyjnego KSOW na lata Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał opracowany przez.
(z wyłączeniem Działania 8 Plan komunikacyjny)
Wyniki wyboru LSR w 2016 r. Czerwiec 2016 r.
Zapis prezentacji:

Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach administracji publicznej szczebla wojewódzkiego odpowiedzialnych za planowanie przestrzenne

Istniejące rozwiązania (1) Obecnie planowanie przestrzenne regionalne nie jest prowadzone w oparciu o standardowe rozwiązania w skali kraju. Funkcjonujące rozwiązania w tym zakresie są bardzo różne, gdyż każde województwo przyjęło swój własny system organizacyjny, który pozwala mniej lub bardziej skutecznie, w istniejących warunkach systemowych planowania przestrzennego, prowadzić zadania w zakresie kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej w województwie.

W szczegółach bardzo różne modele funkcjonowania jednostek planowania, ale zasadniczo da się je podzielić na trzy grupy: Biuro jako aparat planistyczny i Urząd jako aparat wdrożeniowy Biuro jako aparat planistyczno- wdrożeniowy Urząd jako aparat wdrożeniowo- planistyczny Dolnośląskie, Lubelskie, Łódzkie, Mazowieckie, Podlaskie Wielkopolskie Kujawsko-Pomorskie, Pomorskie Podkarpackie, Świętokrzyskie, Warmińsko-Mazurskie Zachodniopomorskie Lubuskie, Małopolskie, Opolskie, Śląskie, Istniejące rozwiązania (2)

Biuro jako aparat planistyczny i Urząd jako aparat wdrożeniowy: Koncentracja prac Biura na prowadzeniu studiów i analiz na potrzeby SW; Utrudniona współpraca „wdrożeniowców” z „planistami” przy wdrażaniu polityki przestrzennej, potrzebne konsultacje; Konieczne wypracowanie relacji Biuro – Departament oraz Biuro - departamenty; Podział zadań między obie jednostki mało przejrzysty (nakładanie się kompetencji – dublowanie). Biuro jako aparat planistyczno-wdrożeniowy: Silniejsza pozycja Biura w strukturze SW; Integracja obu zadań z zakresu planowania przestrzennego w jednej strukturze; Wzrost potencjału kadrowego i instytucjonalnego dla wykonywania zadań programowania rozwoju i planowania regionalnego; Optymalizacja zamówień publicznych w zakresie opracowań specjalistycznych wykonywanych na rzecz samorządu województwa, przez ich ograniczenie do koniecznych, których nie jest w stanie wykonać Biuro z uwagi na jego profil działalności (np. 2 letni Ramowy Plan Prac) Urząd jako aparat wdrożeniowo-planistyczny: Słaba pozycja w strukturze Urzędu i słaba w strukturze jednostki organizacyjnej Urzędu; Integracja obu zadań z zakresu planowania przestrzennego w jednej strukturze; Ukierunkowanie bardziej na prowadzenie bieżących spraw administracyjnych niż planowanie; Lepszy dostęp do wielu informacji agregowanych w strukturach Urzędu.. Wady i zalety istniejących rozwiązań

Optymalizacja zamówień publicznych w zakresie opracowań specjalistycznych wykonywanych na rzecz samorządu województwa

Struktury organizacyjne

Do najczęstszych należą: opracowywanie projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa, jego okresowej oceny, przeglądu zmian w zagospodarowaniu przestrzennym i opracowanie raportu o stanie zagospodarowania przestrzennego województwa wraz z oceną realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym; prowadzenie analiz i studiów oraz sporządzanie koncepcji służących określeniu uwarunkowań i kierunków polityki przestrzennej samorządu województwa; współdziałanie z gminami przy sporządzaniu aktów planowania miejscowego oraz w sprawach lokalizacji inwestycji określonych w przepisach; budowa banku danych o przestrzeni województwa, monitorowanie zmian w zagospodarowaniu przestrzennym województwa; sporządzenie lub współudział w sporządzaniu strategii rozwoju województwa, regionalnego programu operacyjnego i programów rozwoju województw; współudział w opracowywaniu planów ochrony parków krajobrazowych; sporządzanie strategicznych ocen oddziaływania na środowisko do strategicznych i programowych sporządzanych przez organy województwa; udział w projektach współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w sprawach zagospodarowania przestrzennego i rozwoju regionalnego; obsługa prac Wojewódzkiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej i prace na rzecz Regionalnego Forum Terytorialnego. Zadania biur i departamentów

Etaty (1)

Etaty (2)

Etaty (3)

Budżety biur w 2014 r.

System instytucjonalny planowania przestrzennego w województwach lubuskim, małopolski, opolskim i śląskim na tle innych regionów jest najsłabszy, co wynika z ograniczonej kadry, w znacznym stopniu skupionej na bieżących zadaniach administracyjnych, a w niewielkim na pracach koncepcyjnych i planistycznych; Wydaje się (optyka Pomorska), że jednak model dualizmu (podział Biuro i Urząd) w zakresie planowania przestrzennego w województwie jest słabym rozwiązaniem, które dezintegruje system; Z uwagi na brak aparatu planistycznego na poziomie krajowym, brak monitoringu rozwoju przestrzennego na poziomie krajowym (poza planowanie lokalnym) oraz uwarunkowania KPZK, podstawowym zadaniem MIR powinno być włączenie/zaangażowanie samorządów województw (przede wszystkim biur planowania) w system skoordynowanych na poziomie centralnym prac planistycznych prowadzonych na potrzeby samego ministerstwa i innych agend rządowych (w tym udział Biur w PO PT ); Na poziomie regionalnym powinno się dążyć do lepszego wykorzystania potencjału Biur, jako jednostek o charakterze eksperckim, na potrzeby np. ZDW, ZMiUW, parków krajobrazowych, agencji rozwoju regionalnego, urzędu. Wnioski i rekomendacje

Dziękuję za uwagę Jakub Pietruszewski Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego Ul. Gradowa 11 (Centrum Hewelianum, Nowe Koszary) GDAŃSK