„Eksploratorium” WYSTAWA INTERAKTYWNA Konsorcjum URiSE współpraca międzypokoleniowa z Uniwersytetem Trzeciego Wieku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UNIWERSYTETY TRZECIEGO WIEKU
Advertisements

Prezentuje się Grupa A-8 języka angielskiego
Rodzic jako doradca zawodowy
Po co pomagamy- wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Poznawanie metody projektu
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Łeba, sierpnia 2012 Seniora wieloletni program partnerski Maria Jedlińska (WBP w Krakowie)
Solidarność międzypokoleniowa a aktywność społeczna osób starszych.
Cel: zwrócenie uwagi na fakt iż Internet powinien być elementem łączącym pokolenia.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
 Seniorzy w akcji Partner.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Wolontariat pracowniczy w instytucji kultury na przykładzie Muzeum Powstania Warszawskiego Marta Kukowska Kierownik Centrum Wolontariatu w MPW.
Koło Naukowe Rachunkowości
Uniwersytety Trzeciego Wieku
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
„Zostań wolontariuszem. zmieniaj świat i siebie!”
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Recepta na sukces nauczyciela
GRUDZIĄDZKIE CENTRUM CARITAS
dr Walentyna Wnuk Dolnośląska Rada ds. Seniorów
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
Na czym polega projekt Młodzi Przedsiębiorczy? Jego celem jest wyposażenie młodych osób w wiedzę i umiejętności niezbędne do założenia i prowadzenia.
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
Gimnazjum im. ks. J. Twardowskiego w Mysłowie
Rok działalności Sekcji Języków Obcych UTW Rzeszów
Innowacja pedagogiczna
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Działalność Sekcji Języków Obcych Sem. I 2013/2014r - Opracowała: - MARIA SIERŻĘGA – koordynator.
Koordynator sekcji komputerowej IRENA FABIAŃSKA. W roku akademickim 2013/2014 zajęcia komputerowe dla słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku odbywają
w praktyce pedagogicznej
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Zespół Nr 1 Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Małe dziecko w systemie edukacji
WOLONTARIAT.
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Książąt Czartoryskich w Jarosławiu.
Co to jest WOLONTARIAT?.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SEKCJA JĘZYKA ANGIELSKIEGO ROK AKADEMICKI 2014/2015 SEMESTR I KOORDYNATOR : HALINA DOMINO Uniwersytet Trzeciego Wieku w Rzeszowie przy Uniwersytecie Rzeszowskim.
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
Zespół ds. integracji Mirosława Orłowska – Gaweł Daria Hanzel
Koncert rockowy,czyli wolontariat na wesoło,czyli wolontariat na wesoło.
„Uczę się i pomagam” Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży PRZYSTANEK w Rudzie Śląskiej Szkoła Podstawowa Nr 14 w Rudzie Śląskiej.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Sekcja rekreacji sportowo-turystycznej.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
"Pasja, profesjonalizm, kreatywność - drogą rozwoju UTW" projekt Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Rzeszowskiego realizowany w ramach programu "WSPARCIE.
UNIWERSYTET TRZECIEGO WIEKU UNIWERSYTETU Rzeszowskiego
UNIWERSYTET TRZECIEGO WIEKU w Rzeszowie przy UNIWERSYTECIE RZESZOWSKIM
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Współpraca UTW-UR z Samorządem Studentów UR
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
Wychowania Fizycznego Uniwersytet Rzeszowski
Zapis prezentacji:

„Eksploratorium” WYSTAWA INTERAKTYWNA Konsorcjum URiSE współpraca międzypokoleniowa z Uniwersytetem Trzeciego Wieku

Wystawa zalążkiem pierwszego na Podkarpaciu Interaktywnego centrum Nauki „Exploratorium”.

15.10.– I edycja – II edycja – III edycja Konsorcjum: Stowarzyszenia ExploRes i Uniwersytetu Rzeszowskiego, było organizatorem interaktywnej wystawy popularnonaukowej „Eksploratorium” składającej się z kilkunastu eksponatów prezentujących zagadnienia z różnych dziedzin wiedzy.

W ramach współpracy – Słuchacze UTW jako wolontariusze – pracując społecznie, byli animatorami inicjującymi aktywność młodzieży, zachęcającymi do samodzielnych doświadczeń na modelach.

W I edycji udzielały się: Ludmiła Bandura, Halina Domino, Irena Fabiańska, Barbara Krupa, Anna Litwin, Grażyna Makara, Barbara Miłkowska, Zofia Ostrowska-Tor, Ewa Paluch, Kazimiera Rząsa, Maria Sięrżęga, Ewa Stach, Adela Wierzbicka, Ewa Wójcik, Maria Ząbczyk, Anna Zdzisłowicz.

W II edycji udzielały się: Małgorzata Chlebowska, Irena Fabiańska, Marta Jadam, Joanna Koszela, Anna Litwin, Grażyna Makara, Barbara Miłkowska, Adela Wierzbicka, Ewa Wójcik, Maria Ząbczyk, Maria Sierżęga oraz 11 studentów Wydz. Pedagogicznego.

W III edycji udzielały się: Halina Domino, Irena Fabiańska, Koszela Joanna, Krupa Barbara, Anna Litwin, Maria Sierżęga, Adela Wierzbicka, Ewa Wójcik, oraz 6 studentów Wydz. Pedagogicznego. Dziękujemy !!!

BARBARA MIŁKOWSKA „ Najbardziej uczniów przyciągał model człowieka.”

EWA STACH „Wolontariat przy obsłudze interaktywnej wystawy Exploratorium – „Jak i dlaczego?” to dla nas słuchaczek UTW, naprawdę frajda.”(L.B.i K.Rz.)

MARIA SIERŻĘGA Zainteresowanie młodzieży i ciekawość, były bardzo duże i to dawało satysfakcję, że myślą innowacyjnie i chcą się czegoś nowego nauczyć, poznać zjawiska, wyostrzyć wyobraźnię i sprytnie wykonać zadanie”(L.B.i K.Rz.)

ZOFIA OSTROWSKA-TOR „ Było to także okazją do współpracy międzypokoleniowej.”(E.W.)

Obecność Wolontariuszy UTW na wystawie była pozytywnie odbierana przez młodzież i nauczycieli.

Przedsięwzięcie przynoszące wiele satysfakcji wolontariuszkom UTW. Słuchaczki UTW miały możliwość poznać współczesne młode pokolenie, ich percepcję, zainteresowania, kreatywność, ciekawość poznawczą, wytrwałość w dochodzeniu do celu. A przy tym mogły służyć młodym ludziom swoją wiedzą i doświadczeniem życiowym odpowiadając na pytania dotyczące eksponatów, szczególnie ich praktycznej funkcji.

Refleksje końcowe. Włączanie seniorów we współtworzących centra nauki jest na pewno dobrą drogą do zaktywizowania środowiska, da poczucie bycia użytecznym, możliwość wykorzystania swojej wiedzy lub umiejętności, zdobycia nowych kompetencji, umożliwi kontakt z innymi, ośmieli pozostałych seniorów do wizyt na wystawach interaktywnych.