SWPS MASTER CLASS Zmiana postaw i zachowań Wykład 14-15 EMOCJE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
Advertisements

JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
SPOTKANIE 5 RODZICE I TEŚCIOWIE. SPOTKANIE 5 RODZICE I TEŚCIOWIE.
Jak żyć z chorobą nowotworową
dziecka niepełnosprawnego
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Czym różni się radość od miłości?
STRES – TO BRZMI GROŹNIE
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Kierowanie twórczością w organizacji
PROWADZENIE: Dorota Maciejewska WOM - Gorzów Wlkp.
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Co to są emocje? Emocja jest wynikiem nieświadomej lub świadomej oceny zdarzenia jako istotnie wpływającego na cele lub interesy podmiotu. Emocja jest.
Napięcie emocjonalne i stres
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
6 kroków do porozumienia
Rola rodziny w zdrowieniu
PAD, czyli przestrzeń emocji
MOBBING definicja zjawiska
Rodzice wobec niepełnosprawności dziecka (miejsce szkoły w systemie wsparcia rodziców dzieci z niepełnosprawnością)
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Strategie pracy psychologicznej z osobą doznającą przemocy domowej
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
STOP pornografii.
Emocje automatyczne i refleksyjne zmieniają nasze postrzeganie
Rozwój społeczny dziecka
FUNKCJONOWANIE SEKSUALNE OSÓB WYCHOWYWANYCH
1. Zagadnienia wstępne Dlaczego spotkanie wyjazdowe, a nie książka lub konferencje na stronie internetowej Odnowy ogólnopolskiej?
Podstawy rekreacji WYKŁAD III
Arteterapia – leczenie przez sztukę
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
czyli oddziaływanie grupy na jednostkę
ASERTYWNOŚĆ.
czyli jak mówić bez oskarżenia
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Wykształcenie a szczęście Badania korelacji między poziomem wykształcenia a miarami szczęścia Wszystkie badania potwierdziły korelację (małą, ok. 0.10)
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
Postawa asertywna.
Istotne zjawiska w psychoterapii grupowej w modelu poznawczo-behawioralnym - dr Mirosława Jawor.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Rodzeństwo dzieci z niepełnosprawnością
Komunikacja niewerbalna – mimika twarzy
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
PRZEMOC I AGRESJA.
SEKSUALNOŚĆ W WSPÓŁUZALEŻNIENIU
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
Emocje dzieci.
SWPS MASTER CLASS ZMIANA POSTAW I ZACHOWAŃ Wykład 6-7 POTĘGA SŁOWA.
Wykład 4-5 SWPS Master Class ZMIANA POSTAW I ZACHOWAŃ Techniki wpływu społecznego – sekwencyjne i oparte na dynamice interakcji.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
SWPS MASTER CLASS Wykład 9-10 RYWALIZACJA I KOOPERACJA.
Uczymy się rozpoznawać swoje uczucia. Radość, miłość, zadowolenie, a także smutek, lęk, złość, gniew, poczucie winy, zazdrość to uczucia, które mają.
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
Wykład 1 Studia podyplomowe SWPS Master Class ZMIANY POSTAW I ZACHOWAŃ.
FUNDACJA NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA I WSPÓŁPRACY W SZKOLE
Opresyjna i nieopresyjna
Wykonały: Dominika Radziewińska Kinga Stelmaszczuk
Typowe cechy działalności sekt
„Jak się z tym pogodzić? Drogi radzenia sobie z utratą.”
„ Kiedy brakuje już sił. - Mogę sobie z tym poradzić.”
PSYCHOLOGIA Wykład 6 STRES.
Klasa „3”.
Emocje Marta Riess.
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
AJ: Prawa Yerkesa-Dodsona sformułowane w 1908 roku przez Roberta Yerkesa i Johna D. Dodsona opisują zależność między pobudzeniem.
Metody radzenia sobie ze stresem
Zapis prezentacji:

SWPS MASTER CLASS Zmiana postaw i zachowań Wykład EMOCJE

Emocje w związkach społecznych Miłość i radość –emocje kooperacji Złość, lęk, pogarda – emocje rywalizacji Poczucie wstydu i winy – emocje uzależniające partnera Złość i pogarda w małżeństwie

TRZY INTERPERSONALNE FUNKCJE WINY Redukuje prawdopodobieństwo rozpadu związków interpersonalnych Przyczynia się do redystrybucji emocjonalnych kosztów krzywdy Służy wywieraniu wpływu społecznego

Dlaczego wina i wstyd prowadzą do uległości? Motyw odzyskania poczucia własnej wartości Motyw pokuty i ukarania siebie Motyw ucieczki od negatywnej samoświadomości Motyw unikania negatywnych/ poszukiwania pozytywnych emocji Motyw odzyskania kontroli

Wallace & Sadalla, 1966 – prośba o udział w nieprzyjemnym eksperymencie Grupa kontrolna 15 % Winowajca nie wykryty 38 % Winowajca wykryty 69 %

Konoske i inni 1979, średnie liczby rozmów telefonicznych POCZUCIE WINY – rozmowy neutralne 21.00; okłamywanie BEZ POCZUCIA WINY – rozmowy neutralne 10,33; okłamywanie 13,07

Kelln & Ellard, 1999 – średnie liczby roznoszonych kopert Grupa kontrolna 9,13 Odwet+ przebaczenie 9,27 Przebaczenie 18,08 Odwet7,29 Bez komentarza11,46

HUSTAWKA EMOCJI Filmy sensacyjne KGB Procesy czarownic

Zgoda na wypełnienie testu Gwizdek59% Bez gwizdka 46% Idący chodnikiem 41% Kartka za wycieraczką62% Kartka przy klamce37% Bez kartki36%