Ograniczenie długu sektora samorządowego w świetle przepisów o finansach publicznych XV Dolnośląskie Forum Samorządu Terytorialnego, 10-11 kwietnia 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pojęcie danin publicznych Rodzaje danin publicznych Pojęcie podatku
Advertisements

Budżet jednostki samorządu terytorialnego
Zasada równowagi budżetowej deficyt budżetowy dług publiczny
Zadłużenie jst w świetle nowej ustawy o finansach publicznych
PODSTAWOWE POJĘCIA.
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r
Debata finansowa Nowa ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 r. Dz.U nr 157 poz VII Samorządowe Forum Kapitału i Finansów, 6 października.
Międzynarodowe Prawo Podatkowe ODSETKI. Odsetki Odsetki ART.11 UM- OECD ART.11 UM- OECD.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Podstawy gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego
PODSTAWOWE POJĘCIA PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Kwalifikowalność podatku od towarów i usług w kontekście działań komercjalizacyjnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna.
Wieloletnia Prognoza Finansowa miasta Tychy
Jarosław Hermaszewski Skarbnik Gminy
Wykonanie budżetu miasta Tychy za 2012 rok
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
Ministerstwo Finansów
Dług publiczny Procedury ostrożnościowe i sanacyjne
ARTUR WALASIK KATEDRA FINANSÓW - WYDZIAŁ FINANSÓW I UBEZPIECZEŃ AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO . KONTROLA ZARZĄDCZA ORAZ AUDYT W.
Środki pochodzące ze źródeł zagranicznych w wydatkach publicznych w spojrzeniu regionalnych izb obrachunkowych Małgorzata Kern Naczelnik Wydziału Informacji,
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
PREZYDENT MIASTA TYCHY Wykonanie budżetu miasta Tychy za 2011 rok.
Restrukturyzacja zobowiązań
SEKTOR BANKOWY WOBEC FINANSOWANIA INWESTYCJI INFRASTRUKTURALNYCH
Deficyt budżetowy a dług publiczny
System finansowy JST Podstawy prawne Podział zadań i kompetencji
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Finansowanie inwestycji Jednostek Samorządu Terytorialnego
Państwowy bank rozwoju Obligacje przychodowe emitowane przez Jednostki Samorządu Terytorialnego Alternatywne formy finansowania inwestycji.
Motto „Tysiąc razy lepiej zapalić świeczkę, niż wiecznie narzekać na ciemność” Przysłowie chińskie.
PROJEKT BUDŻETU POWIATU BOLESŁAWIECKIEGO NA ROK 2015
Wydatki budżetowe jednostek samorządu terytorialnego
9 lipca 2013 r. 1 Miesięczny stosunek wpływów CIT do rat „janosikowego”
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
Warszawa X Samorządowe Forum Kapitału i Finansów.
Finanse publiczne i prawo finansowe ĆWICZENIA 4 i 5
Obligacje komunalne Wykorzystanie obligacji w finansowaniu samorządowych projektów inwestycyjnych.
Wykład specjalizacyjny
Ocena zadłużenia przedsiębiorstwa
Projekt budżetu Gminy Miejskiej Chojnice 2016 r..
(Przyjęty Uchwałą Nr CCXIII/769/14 Zarządu Powiatu w Rykach z dnia 13 listopada 2015 r. PROJEKT WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ POWIATU RYCKIEGO NA LATA.
Wskaźniki miasta. A. Dochody gminy ogółem na mieszkańca (PLN/mieszk) Wskaźnik pokazuje ogólny poziom łącznych dochodów miasta, przypadający na jednego.
Obligacje.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE ZA ROK PlanWykonanie% DOCHODY zł zł101 WYDATKI zł zł94 NADWYŻKA-
Pomoc publiczna w projektach – podsumowanie z dnia pierwszego WST PL-SK.
BUDŻET MIASTA PODATKI LOKALNE. DOCHODY + PRZYCHODY = WYDATKI + ROZCHODY ,19 zł zł = ,76 zł ,43 zł.
Dochody PUBLICZNE. Najszersze pojęcie to SRODKI PUBLICZNE Najważniejsza część to dochody publiczne.
Wykonanie Budżetu Miasta Gdańska za rok Wykonanie Budżetu za 2004 r. - dochody, wydatki i nadwyżka.
Procedura ograniczania deficytu a rozwój miast Ryszard Grobelny Prezydent Miasta Poznania.
Dług Miasta Gdańska w latach GDAŃSK, 24 WRZEŚNIA 2014r.
Sytuacja finansowa JST w latach Warszawa, maj 2014.
INFORMACJA z wykonania budżetu Gminy Czersk za I półrocze 2016 r. wraz z informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej 1.
Informacja o stanie finansowym Gminy Mściwojów Budżet Gminy Mściwojów na 2010r. został uchwalony przez Radę Gminy Mściwojów w dniu 2 grudnia 2009r. uchwałą.
Samorządowy zakład budżetowy mgr Paweł Lenio Katedra Prawa Finansowego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii.
System finansów publicznych Polski z uwzględnieniem systemu finansów samorządowych Ludwik Węgrzyn.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2017 ROK PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2017 ROK
Prawo budżetowe.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
PROJEKT BUDŻETU POWIATU CHOJNICKIEGO NA ROK 2017
1 16 września 2013 r..
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Budżet państwa i polityka fiskalna.
Dług publiczny Deficyt budżetowy
Rola samorządu regionalnego w systemie sektora publicznego
Prognoza wysokości stawek Spółki Tramwaje Śląskie S. A
Finanse jednostek samorządu terytorialnego – opracowywane zmiany w prawie Dr Jerzy Kwieciński, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju, Członek Rady Ministrów,
Kto i na jakich warunkach może skorzystać ze wsparcia post JEREMIE?
Ministerstwo Finansów
Finanse powiatowe - stan aktualny - potrzeby i oczekiwania
WYKONANIE BUDŻETU POWIATU BRODNICKIEGO
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Ograniczenie długu sektora samorządowego w świetle przepisów o finansach publicznych XV Dolnośląskie Forum Samorządu Terytorialnego, kwietnia 2014 Kudowa-Zdrój "10 lat Dolnego Śląska w Unii Europejskiej " Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu

Tabela 1. Główne tendencje w dynamice finansów JST (w mln zł) Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu

Tabela 1a. Główne tendencje w dynamice finansów dolnośląskich JST (w mln zł) Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu

Tabela 2. Liczba JST, które na koniec roku przekroczyły wskaźnik zadłużenia 60% (art. 170 u.f.p. z 2005 r.) Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu

Tabela 3. Liczba JST, które w latach 2008 – 2013 nie uzyskały nadwyżki operacyjnej Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu

Wskaźnik z art. 243 u.f.p. Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu

Art. 243 ust 3a u.f.p. Ograniczenia określonego w ust. 1 nie stosuje się także do wykupów papierów wartościowych, spłat rat kredytów i pożyczek wraz z należnymi odsetkami i dyskontem, odpowiednio emitowanych lub zaciągniętych w związku z umową zawartą na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego w co najmniej 60% ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, w części odpowiadającej wydatkom na wkład krajowy finansowanych tymi zobowiązaniami. W przypadku programu, projektu lub zadania przynoszącego dochód, poziom finansowania ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, ustala się po odliczeniu zdyskontowanego dochodu obliczanego zgodnie z przepisami Unii Europejskiej dotyczącymi takiego programu, projektu lub zadania, a kwotę wydatków na wkład krajowy ustala się w wysokości jaka wynikałaby, gdyby poziom finansowania ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, obliczony został bez uwzględnienia zdyskontowanego dochodu. Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu

Tabela 4a. Liczba dolnośląskich JST, które w realizacji budżetów za lata uzyskały wskaźnik spłaty zobowiązań (art. 243 u.f.p.) w następujących przedziałach Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu

Tabela 5a. Tendencje zmian wskaźnika zdolności spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 u.f.p. obliczonego dla dolnośląskich JST w okresie Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu