KRONIKA
Cele metodologii 50/50 * wzrost wiedzy i świadomości związanej z oszczędzaniem energii * redukcja zużycia energii * bezinwestycyjne oszczędzanie energii * promowanie zrównoważonego podejścia do energii * zmiana nawyków konsumpcyjnych * zaangażowanie całej społeczności szkolnej do realizacji zadań
* Powołanie zespołu ds. Energii * Wstępny przegląd energetyczny szkoły * Wprowadzenie uczniów w problematykę projektu * Przegląd energetyczny szkoły * Pomiar temperatur + ocena gospodarowania energią * Przedstawienie propozycji rozwiązań * Kampania informacyjna * Zgłoszenie zapotrzebowania na małe inwestycje * Wykorzystanie zaoszczędzonych pieniędzy- Dwa ostatnie kroki jeszcze nie zostały zrealizowane.
* Grudzień 2013/ Styczeń 2014 * Przegląd energetyczny szkoły * Pomiary temperatury i innych parametrów związanych z energią,
* STYCZEŃ 2014 * Opracowanie propozycji rozwiązań, które pozwolą ograniczyć zużycie energii w szkole
Korzystaj ze światła dziennego, jeśli jest to możliwe Zakręcaj wodę !
Wietrz pomieszczenia krótko i intensywnie przy zakręconych zaworach regulacyjnych.
Wykonanie naklejek przypominajek o gaszeniu światła, zakręcaniu wody
Oszczędzaj z nami Bądź „światłoczuły” Świetlówki zamiast żarówek= zysk 80% energii Gotuj tyle wody, ile zużyjesz. Otwarcie lodówki bez potrzeby powoduje utratę 15% energii. Przed włożeniem produktu do lodówki należy ostudzić go do temperatury otoczenia. Gotowanie bez pokrywki= 30% wyparowanej energii Zasłonięty kaloryfer= 5% zablokowanej energii Zbędne pranie wstępne = Czysta strata 20% energii Światło w pustym pokoju= 100% energii wypalonej w ciemno wyłączaj
Projekty edukacyjne- czerwiec 2014
* Grudzień 2014 Apel podsumowujący 1 rok projektu
* Tematyczne gazetki szkolne
* Dzień Ziemi Kwiecień 2015 Konkurs – „Sposoby oszczędzania energii elektrycznej w domu” I MIEJSCE ZAJĘŁA OLIWIA SZCZEPANIAK Z KLASY VIA
* Piknik energetyczny
* Wrzesień 2015 – powołanie nowego patrolu energetycznego
* Grudzień 2015 – spotkanie z przedstawicielami Urzędu Miejskiego * Wręczenie listu gratulacyjnego i przekazanie kwoty 10000zł
* W ciągu trwania 2 lat projektu uzyskaliśmy oszczędności w wysokości 20000zł. Powyższą kwotę wydaliśmy na zakup : kserokopiarki książkek do biblioteki – lektur 3 projektorów 2 ekranów 2 głośników notebook
mikroskopu przenośnej stacji meteorologicznej 2 radiomagnetofonów kompletu magnetycznych przyborów matematycznych 3 komputerów z oprogramowaniem tabletu
* Styczeń 2016 – trzeci rok realizacji projektu