Celem Szkoły z Klasą 2.0 są:  aby szkoła była miejscem ciekawej i mądrej edukacji,  aby uczniowie chcieli i lubili się uczyć, a nauczyciele chcieli.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Demokracja w szkole.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Idea oceniania kształtującego
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Szkoła Podstawowa Nr 4 w Chojnowie mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
O programie Edycja 2015/2016 to już szósta odsłona programu Szkoła z Klasą 2.0. Szkoła z Klasą działa nieprzerwanie od 2002 roku. Cele akcji są wciąż.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Po co tworzyć Kodeks 2.0? Zadaniem szkoły jest opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z technologii komunikacyjno- informacyjnych.
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWANO WYKORZYSTUJĄC MATERIAŁY UDOSTĘPNIONE PRZEZ CEO
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Od września w naszej szkole realizowany jest program „Szkoła z klasą”.
Praca metodą projektu edukacyjnego
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Sopocka Akademia Tenisowa
PROGRAM ,, Szkoła z klasą 2.0'' Opracowanie: Mikołaj Koch, Igor Szymański, Maciej Paczkowski pod kierunkiem Lilii Olszewskiej Mikołaj K Źródło:
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Celem Szkoły z Klasą 2.0 są:  aby szkoła była miejscem ciekawej i mądrej edukacji,  aby uczniowie chcieli i lubili się uczyć, a nauczyciele chcieli i lubili uczyć,  aby szkoła była żywą społecznością współpracujących ze sobą nauczycieli, uczniów i rodziców,  aby nie była nudna i smutna,  aby w uczniach widziała ludzi.

Szkoła z Klasą 2.0 to kompleksowy program wsparcia całej szkoły: dyrektorów, nauczycieli oraz uczniów. Nauczycielom proponuje ciekawe i skuteczne metody nauczania, a dyrektorów wspiera w niełatwym procesie wprowadzania zmian. W skład Zespołu 2.0 wchodzi dyrektor oraz trójka nauczycieli. Jeden z nauczycieli zostaje szkolnym koordynatorem, którego zadaniem jest opieka nad całością działań w szkole. Wszyscy członkowie Zespołu 2.0 biorą aktywny udział w programie: realizują swoje zadania oraz wspólnie planują działania i zmiany, które będą chcieli wprowadzić w danym roku szkolnym. Zadaniem koordynatora jest przeprowadzenie: MOST (Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe). Podczas MOST-u uczniowie prezentują efekty pracy w ścieżkach z pierwszego semestru; Szkolny Festiwal 2.0 – to podsumowania całorocznej pracy oraz osiągnięć uczniów i nauczycieli. W programie aktywny udział bierze dyrektor, który wprowadza zmiany w pracy szkoły.

Nauczyciele pracują wraz z uczniami i realizują w każdym semestrze po jednej ścieżce edukacyjnej. Mieli możliwość wyboru: Debata uczniowska – rozwija zaangażowanie i odpowiedzialność oraz kształtuje w uczniach postawy obywatelskie. Debatowanie uczy uważnego słuchania i wyrażania własnego zdania Projekt edukacyjny – kształtuje samodzielność, kreatywność i umiejętność pracy zespołowej. Założeniem projektu edukacyjnego jest rozwiązanie konkretnego problemu lub znalezienie odpowiedzi na postawione pytanie/a badawcze. Uczymy innych – uczniowie samodzielnie (pod opieką nauczycieli) przygotowują i prowadzą zajęcia dla młodszych lub starszych kolegów, rówieśników albo dorosłych. Ta ścieżka uczy wyszukiwania i selekcjonowania informacji, przygotowywania materiałów dopasowanych do odbiorcy oraz dzielenia się wiedzą.

Odwrócona lekcja – w ramach tej ścieżki nauczyciel przed lekcją przygotowuje i udostępnia uczniom zestaw materiałów do samodzielnej nauki w domu. W trakcie zajęć w szkole uczniowie mają czas na pogłębianie zdobytej w domu wiedzy, pracę grupową i praktyczne ćwiczenie nabytych umiejętności pod okiem nauczyciela. Uczniowskie forum naukowe – krótkie, pełne pasji wystąpienie na dowolny temat, przygotowane przez uczniów pod okiem nauczycieli, przez cały semestr. W trakcie przygotowań zbierają materiały, pogłębiają wiedzę na wybrany przez siebie temat, uczą się sztuki poprawnej wymowy oraz interesującej prezentacji i ćwiczą swoje wystąpienia przed kamerą, a następnie występują na forum. Otwarte zasoby i prawa autorskie – uczniowie zdobywają wiedzę o tym, jak i dlaczego należy chronić prawa autorskie swoje i innych. Dowiadują się, dlaczego istotne jest tworzenie materiałów edukacyjnych lub innych dzieł (filmików, zdjęć, muzyki, tekstów literackich), którymi można się dzielić, bez łamania praw autorskich. Zdobywają praktyczną wiedzę o opisywaniu źródeł, tworzeniu bibliografii i korzystaniu z wolnych licencji.

Odkrywaj, eksperymentuj, dociekaj – uczniowie rozwijają postawy badawcze poprzez dogłębną analizę, doświadczanie i eksperymentowanie zarówno na przedmiotach ścisłych, jak i humanistycznych. Uczą się samodzielności w zdobywaniu wiedzy, wyciągania wniosków z popełnianych błędów i konsekwentnego dążenia do rozwiązania postawionych problemów. Czytaj (ze zrozumieniem) – uczniowie rozwijają wrażliwość, uczą się rozumieć konteksty kultury, ćwiczą pogłębioną analizę i umiejętność interpretacji. Dzięki temu zadaniu rozwijają pasję czytania i uczą się nie tylko, jak czytać teksty, ale również jak tworzyć własne.

W roku szkolnym 2015/2016 wzięli udział nauczyciele:  Magda Banach  Wioletta Kołtunowska  Anna Konecka  Sylwia Łaskowska  Marta Lazur

Od początku roku szkolnego, w każdą środę na kółku chemicznym u Pani Magdy Banach, odbywał się eksperyment pod tytułem „Domowe laboratorium kosmetyczne”. W projekcie zwanym „Klasa 2.0” brali udział uczniowie z klas IA, IIIB i IIIC. W sumie około 10 osób. Na czym polegał owy eksperyment? Na kółku uczniowie samodzielnie wykonywali mydełka zapachowe. Każdy z uczniów zobligowany był do przyniesienia ze sobą mydła szarego, barwników do jajek, kawy, płatków owsianych, zapachów i innych produktów, które chcieliby wykorzystać do zrobienia mydełek. Opiekun projektu zapewniał butlę z gazem i foremki silikonowe oraz pilnował zasad bhp i instruował uczniów. Nauka otrzymywania oraz wyrób mydeł trwała ok 2 miesięcy, a afekty naszej pracy były zaprezentowane innym uczniom oraz nauczycielom. Była również możliwość zakupienia wytworzonych przez uczniów mydełek. Owoce naszej pracy można podziwiać na zdjęciach.

Zadanie 1 – UCZYMY INNYCH „Wierzenia starożytnych Egipcjan” Ogólnym celem było zapoznanie uczniów z wierzeniami starożytnych Egipcjan. Efektem realizacji zadania jest znajomość pojęć: mumia, balsamowanie, sarkofag, piramida. Uczniowie potrafią przedstawić wierzenia starożytnych Egipcjan o życiu pozagrobowym. Potrafią opisać proces mumifikacji i etapy budowy piramidy. Zadanie zostało przeprowadzone w klasie 1 a. Do zadania zgłosiło się 9 uczniów, którzy pracowali w trzyosobowych zespołach. Podczas lekcji poszczególne zespoły prezentowały swe prace wcielając się w rolę nauczyciela. Wystąpił podział ról – uczeń - narrator to nauczyciel, pozostali uczniowie metodą dramy odgrywali poszczególne role.

Zadanie 2 – UCZYMY INNYCH „Rzym republiką.” Celem zajęć było przedstawienia organizacji społeczeństwa w republice rzymskiej, a także umiejscowić w czasie i scharakteryzować system sprawowanej władzy. Zadanie przeprowadziłam w klasie 1 b. Realizacją zadania zajęły się dwie osoby – Sara i Julia. Uczennice przygotowały prezentacje multimedialne, ćwiczenia dla uczniów oraz zapisy notatki do zeszytu.

Podsumowanie zadań. Wszyscy uczniowie podeszli do realizacji zadań bardzo poważnie. Zajęcia przebiegły bardzo sprawnie. Jedynym niewielkim minusem była trema występująca u niektórych uczniów. Uczniowie uczący się byli bardzo aktywni, na bieżąco zadawali pytania. Niektórym uczniom podobało się wcielenie w rolę "nauczyciela". Realizacja tego zadania pozwoliła mi na inne spojrzenie na proces uczenia się uczniów. Bardzo chętnie przyjmują wiedzę od swoich rówieśników. Są bardziej bezpośredni, nie odczuwają dystansu. odpowiedzialny – Wioletta Kołtunowska

W klasie 1a na lekcjach fizyki przeprowadzone zostały dwa doświadczenia wykorzystując ścieżkę - Odkrywaj, eksperymentuj, dociekaj. Pierwsze doświadczenie: „Która z substancji ma większą gęstość ? Olej czy woda?”. Uczniowie mieli za zadanie zważyć każdą z tych substancji oraz obliczyć ich gęstość. Wykonując to doświadczenie umieli odpowiedzieć na pytanie: „Dlaczego oka tłuszczu pływają na powierzchni rosołu?”. Drugie doświadczenie: „ Wyznaczanie prędkości średniej przemieszczania się. Kto jest najszybszy?”. W parach wykonywali pomiary drogi, czasu i wyznaczali prędkości. Mieli za zadanie zmodyfikować doświadczenie w celu otrzymania dokładniejszych wyników. Uczniowie tej klasy są chętni do pracy, współpracy i do wykonywania doświadczeń. Są to uczniowie ciekawi świata.

Zagadnienia: Drugi Tryb warunkowy Prawa Dziecka

ODWRÓCONA LEKCJA Rola nauczyciela:  Nauczyciel odwraca cykl nauczania- uczniowie zdobywaj ą podstawowe informacje w domu, a na lekcji pog łę biaj ą wiedz ę i ć wicz ą umiej ę tno ś ci  Nauczyciel planuje prac ę tak, aby uczniowie osi ą gn ę li zamierzone rezultaty  Kszta ł tuje w uczniach poczucie odpowiedzialno ś ci za proces uczenia si ę Kompetencje uczniów: Uczniowie kszta ł tuj ą postaw ę odpowiedzialno ś ci za swój proces uczenia si ę, dzia ł ania, wyszukiwania i weryfikowania informacji

Praca z aplikacj ą LearningApps

Przedstawiamy wybrane Prawa Dziecka

Utrwalamy s ł ownictwo oraz przygotowujemy si ę do dyskusji na temat Praw Dziecka

W dniu 18 stycznia w szkole odbyła się Debata Szkolna Klasy 2.0. Wzięli w niej uczniowie wytypowani ze wszystkich klas Gimnazjum nr 6. Celem debaty była modyfikacja Kodeksu Szkoły Klasy 2.0 tzw. katalog zasad i wskazówek, jak prawidłowo korzystać z nowych technologii w procesie nauki. Uczniowie podczas tworzenia zasad rozszerzali swoje horyzonty.