„S PRÓBUJMY MÓWIĆ POPRAWNIE ” Program profilaktyki logopedycznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Kącik Logopedyczny.
Wczesna interwencja i wsparcie edukacji małego dziecka.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Zaburzenia wymowy.
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
NIE ZAMYKAJ OCZU – RAZEM PRZECIWKO KRZYWDZENIU DZIECI
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
JAK ROZWIJA SIĘ MOWA? Proces rozwoju mowy przebiega etapami i trwa kilka lat. Zanim dziecko nauczy się wyrażać swoje myśli, musi przejść wiele etapów,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
logopedyczny-prezentacja
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Dzieciństwo jest snem rozumu
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Chcę pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces w szkole
„Dziecko 6-letnie w szkole”
SKALA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Szkolny gabinet logopedyczny
PROGRAM PROFILAKTYKI LOGOPEDYCZNEJ „Pięknie mówię”
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Najczęściej spotykane wady wymowy u dzieci w wieku
Prawidłowy rozwój mowy gwarancją sukcesu w szkole
Informacja na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
BADANIE, DIAGNOZA ROZWOJU MOWY I WYMOWY DZIECI OBJĘTYCH I NIE OBJĘTYCH WYCHOWANIEM PRZEDZSZKOLNYM Projekt autorski badania (dojrzałości szkolnej) rozwoju.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
Logopedia w szkole.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
„Należy do dobrego wychowania dzieci, ażeby dobrze wykształcić narzędzia mowy, ażeby dzieci nauczyć każde słowo doskonale, wyraźnie i czysto wymawiać.
Wady wymowy.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Konferencja Opolskiego Kuratora Oświaty ,,Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i upowszechnianie edukacji włączającej” Opole,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Przedmiot programu Założeniem programu jest realizacja 3-letniego programu profilaktyki wad postawy i schorzeń narządu ruchu w grupie dzieci uczęszczających.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Kształcenie specjalne
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

„S PRÓBUJMY MÓWIĆ POPRAWNIE ” Program profilaktyki logopedycznej

„Nale ż y do dobrego wychowania dzieci, a ż eby dobrze wykszta ł ci ć narz ę dzia mowy, a ż eby dzieci nauczy ć ka ż de s ł owo doskonale, wyra ź nie i czysto wymawia ć. I to b ę dzie pierwsza nutka, któr ą dzieci powinny odebra ć od matki, ojca i wychowawców”. J. Śniadecki, 1805 r.

R OZWÓJ MOWY DZIECKA TO PODSTAWA KSZTAŁTOWANIA SIĘ OSOBOWOŚCI

Mowa najintensywniej rozwija się u dzieci w wieku przedszkolnym. Jest jednym z ważniejszych kryteriów dojrzałości szkolnej.

Dzieci uczęszczające do przedszkola nie stanowią jednolitej grupy pod względem rozwoju mowy. Są wśród nich dzieci, które: ☺ mówią wcześnie i wymowa ich od samego początku jest prawidłowa, ☺ zaczynają mówić później i wymawiają poprawnie poszczególne głoski, ☺ zaczynają mówić wcześniej, ale wymowa jest zamazana, niewyraźna, ☺ zaczynają mówić późno i jednocześnie wymawiają wadliwie większość głosek.

A DRESACI P ROGRAMU L OGOPEDYCZNEGO : DZIECINAUCZYCIELE RODZICE

I NFORMACJE O PROGRAMIE

P ODSTAWA PRAWNA OPRACOWANIA PROGRAMU Dziennik ustaw z 2009 roku nr poz. 730, rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 roku. Statut Przedszkola Publicznego Integracyjnego nr 51 w Opolu

U CZESTNICY PROGRAMU Nauczyciele Logopeda Dzieci Rodzice

G ŁÓWNE CELE PROGRAMU : Stymulowanie i wspomaganie rozwoju mowy dzieci Wczesne wykrywanie zaburzeń funkcji fizjologiczno – biologicznych Włączenie rodziców i nauczycieli do świadomej współpracy terapeutycznej prowadzonej z dzieckiem przez logopedę Wsparcie logopedy dla rodziców i nauczycieli

C ELE SZCZEGÓŁOWE I ZADANIA DO REALIZACJI Realizowane są z trzech obszarach: ♦ w odniesieniu do dzieci

♦ w odniesieniu do nauczycieli

♦ w odniesieniu do rodziców

E FEKTY

Zmniejszenie liczby dzieci z zaburzeniami mowy i wymowy Poprawa funkcjonowania narządu żucia i aparatu oddechowego Poprawa wyrazistości mowy i dykcji

Zmniejszenie liczby dzieci zagrożonych ryzykiem wystąpienia zaburzeń o charakterze dyslektycznym lub trudnościami w nauce uwarunkowanymi nieprawidłową wymową Aktywizacja nauczycieli w zakresie dbałości o poprawną i wyrazistą mowę Zwiększenie świadomości rodziców i pozyskanie ich do współpracy nad kształtowaniem poprawnej i wyrazistej mowy

Prowadzenie przez nauczycieli ćwiczeń i zabaw logopedycznych Pogłębianie wiedzy na temat profilaktyki logopedycznej Kształtowanie postawy akceptacji i tolerancji dla dzieci wykazujących nieprawidłowości w rozwoju mowy poprzez ćwiczenia z całą grupą wiekową - integracja

Dziękuję Jolanta Mrozińska – neurologopeda Przedszkole Publiczne Integracyjne nr 51 w Opolu