Jeżeli interesuje Cię: * Archeologia obszarów nadbałtyckich * Archeologia krajobrazów zatopionych * Archeologia jako unikalny produkt turystyczny * Archeologia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Advertisements

PREZENTACJA NA TEMAT MIASTA KATOWICE
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
UNIWERSYTET KAZIMIERZA WIELKIEGO w Bydgoszczy INSTYTUT HISTORII
WYŻSZA SZKOŁA TECHNICZNA W KATOWICACH
UNIWERSYTECIE MIKOŁAJA KOPERNIKA
Akademickie Liceum Ogólnokształcące działa przy jednej z najlepszych uczelni niepaństwowych w Polsce. Nowatorski program nauczania zawiera aktualne.
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Ogólne informacje o zawdzie Programista, zwany też potocznie koderem to osoba, która tworzy programy komputerowe w pewnym języku programowania. Termin.
Szczecin, 15 kwietnia 2013 r. Katedra Organizacji i Zarządzania Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński Specjalność: Kompetencje.
Opracował: Wiktor Mikłasz. Spis Treści CodziennośćPracaInformatykaWakacje.
Dni otwarte Uniwersytetu Pedagogicznego Kraków 2013.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
W naszej szkole naucza wysoko wykwalifikowana kadra dydaktyczna. Znajdziecie tutaj pracownie multimedialne z dostępem do internetu, dwie sale.
GOSPODARKA PRZESTRZENNA
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 13 im. Sybiraków w Łodzi.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
Polacy i Niemcy w Europie
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Turystyka Historyczna specjalność kierunku HISTORIA.
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biotechnologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Europejska edukacja kulturowa Specjalność na studiach I stopnia.
HISTORIA. MAGISTRA VITAE EST Z tą starą sentencją, którą możesz przeczytać na logo naszego Instytutu, trudno się nie zgodzić. Bez niej pozbawieni bylibyśmy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI INSTYTUT HISTORYCZNY SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH DOKUMENTALISTYKA.
Prezentacja o zawodzie : KOWAL
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
Studia magisterskie II stopnia, studia podyplomowe, kursy dla tłumaczy.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów II stopnia.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Kim jesteśmy? Informacje ogólne data powstania: 2007 rok siedziba: Ruda Śląska – Kochłowice liczba członków: 27.
Klasa językowo- turystyczna – I E Uwielbiasz podróżować, poznawać atrakcyjne miejsca, innych ludzi, ich tradycje i życie współczesne? Interesuje Cię świat,
DEAN: DR HAB. INŻ. PROF. NADZW. PCZ LUCJAN KURZAK.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SIÓSTR SALEZJANEK IM. JANA PAWŁA II W SUWAŁKACH TECHNIKUM Technik obsługi turystycznej Technik technologii odzieży INTERNAT OFERTA EDUKACYJNA.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 13 im. Sybiraków w Łodzi.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Technik cyfrowych procesów graficznych
INSTYTUT ROSJI I EUROPY WSCHODNIEJ UJ STUDIA EURAZJATYCKIE.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
Politechnika Krakowska Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej Kierunek Inżynieria Chemiczna i Procesowa Inżynieria chemiczna i procesowa jest dyscypliną.
Nasza szkoła, istnieje w Częstochowie od przeszło 10 lat. Wielu jej absolwentów zajmuje dziś wysokie stanowiska kierownicze, co stawia nas i naszą ofertę.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Klasa językowo-turystyczna – I B
Studia miejskie i regionalne
Studia miejskie i regionalne
Klasa matematyczna – I C
WYDZIAŁ LEKARSKO-STOMATOLOGICZNY
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
Dokument ten ma charakter informacyjny.
STUDIA I PRAKTYKI ZA GRANICĄ
MECHANIK-OPERATOR POJAZDÓW i MASZYN ROLNICZYCH – pewny zawód
Zapis prezentacji:

Jeżeli interesuje Cię: * Archeologia obszarów nadbałtyckich * Archeologia krajobrazów zatopionych * Archeologia jako unikalny produkt turystyczny * Archeologia czasów nowożytnych * Badania surowców skalnych (petroarcheologia) * Uczestnictwo w licznych projektach naukowych * Działalność w Kole Studentów Archeologii * Badanie stanowisk jaskiniowych * Nowoczesne metody analiz komputerowych przy użyciu narzędzi GIS Zapraszamy do studiowania archeologii na Uniwersytecie Szczecińskim - to może być coś więcej niż niezapomniana przygoda Katedra Archeologii IHiSM, Uniwersytet Szczeciński

Specjalnością naszej Katedry jest archeologia Bałtyku. Nasi studenci poznają fascynujący świat Wikingów i Słowian. Zajmujemy się też innymi okresami, poczynając od najstarszych śladów zasiedlenia regionu. Pracownicy i studenci Katedry uczestniczyli m.in. w badaniach i wyjazdach do Szwecji, Norwegii, Finlandii, Niemiec, oraz w pracach na wyspie Wolin. Katedra Archeologii IHiSM, Uniwersytet Szczeciński Wikingowie i archeologia Bałtyku

Morze to nie tylko bariera, morze to nie tylko obszar wymiany idei i artefaktów tworzonych przez ludy zamieszkujące je wokół. Naszym udziałem są badania podwodne, jakich nikt dotąd w Polsce nie prowadził. Nurkujemy do krajobrazów zatopionych – obszarów, które kiedyś były lądem stałym, ale kilka tysięcy lat temu zostały zalane przez kolejne transgresje morskie. Katedra Archeologii IHiSM, Uniwersytet Szczeciński

Nasze działania obejmują nie tylko Pomorze. W jaskiniach Jury Krakowsko – Częstochowskiej badamy ślady neandertalczyków - pierwotnych mieszkańców Europy. Podczas wykopalisk w Jaskini Stajnia odkryliśmy szczątki tych tajemniczych ludzi – po raz pierwszy w naszej części kontynentu. Śladami neandertalczyków - badania w jaskiniach Jury Katedra Archeologii IHiSM, Uniwersytet Szczeciński

Pochylamy się także – a może przede wszystkim – nad przeszłością regionu. Jeden z naszych projektów obejmuje poszukiwania na Pomorzu Zachodnim grobowców megalitycznych z okresu neolitu. W tym celu – poza standardowymi procedurami badawczymi – wzbijamy się w powietrze, a także podglądamy to, co jest ukryte pod ziemią. Katedra Archeologii IHiSM, Uniwersytet Szczeciński

Archeologia jest wszędzie, archeologia tworzy się bez mała na naszych oczach. W istocie dzień wczorajszy niepostrzeżenie stał się archeologią. Zaskakujące, jak wiele może powiedzieć archeologia o czasach nowożytnych i najnowszych. Pochylamy się nad najbardziej skomplikowanymi okruchami przeszłości – nad historią miast zapisaną w ziemi. Tą historią, która nie uleciała z dymem płonących kronik, nie przepadła wraz z nimi w zawierusze dziejów. Ta historia czeka na odczytanie, choć nie literami jest zapisana... Katedra Archeologii IHiSM, Uniwersytet Szczeciński

W ramach nauki studenci poznają różne techniki przetwarzania danych, od analizy map w programach GIS po obróbkę grafiki i wizualizację 3D. Nabyta wiedza może być wykorzystana nie tylko w zawodzie archeologa, kształtując wysoką wartość naszych absolwentów na rynku pracy. Archeologia cyfrowa – metody komputerowego przetwarzania danych Katedra Archeologii IHiSM, Uniwersytet Szczeciński

Sięgamy po dane z satelity, ale i pochylamy się w skupieniu nad mikroskopem. Człowiek przez setki tysięcy lat wykonywał swe narzędzia z kamienia, po dziś dzień kamień towarzyszy nam w życiu codziennym, ale i w okolicznościach szczególnych. Wyjątkowa rola surowców kamiennych w dziejach człowieka zaowocowała wykształceniem się petroarcheologii – subdyscypliny skupionej na analizie surowców kamiennych. Szczegółowe studia w tym zakresie tworzą zupełnie nowe możliwości interpretacji zabytków kamiennych. Dokładne określenie pochodzenia surowców kamiennych może wskazać kierunki dalekosiężnych szlaków wymiany. To ważne zwłaszcza wtedy, kiedy nie ma innych materiałów, które mogły być przedmiotem handlu. W ten sposób petroarcheologia wnosi niezwykle ważne informacje nie tylko o wymianie surowców kamiennych czy gotowych wyrobów, ale i o kontaktach, możliwościach wymiany idei, czy szansach na podpatrzenie najnowszej mody, zwyczajów i zachowań. Katedra Archeologii IHiSM, Uniwersytet Szczeciński

Archeoturystyka Archeologia bywa niespełnionym marzeniem wielu ludzi. Bardzo często na zachodzie Europy i coraz częściej u nas wraca się do tych zainteresowań – juz nie poprzez studia, ale przez rozwijanie swoich pasji, lekturę książek poświęconych archeologii czy poprzez podróże i zwiedzanie stanowisk archeologicznych. Masowość takich zachowań doprowadziła do powstania archeoturystyki - swoistej specjalizacji łączącej naukę o przeszłości, zarządzanie dziedzictwem kulturowym oraz udostępnianie zabytków archeologicznych. Liczba osób oczekujących niebanalnej oferty spędzania wakacji, pragnących poznawać najstarsze zabytki obecności człowieka rośnie z każdym rokiem. Dostrzegają to choćby samorządy czyniąc z archeologii znaczący element swoich kampanii marketingowych. Przeszłość staje się ważnym elementem budowania tożsamości lokalnej, ale i nośnym hasłem reklamowym przyciągającym turystów. Doceniamy taką formę obecności archeologii w życiu codziennym, współpracujemy w tym zakresie z organami administracji samorządowej oraz placówkami oświatowo – kulturalnymi. Katedra Archeologii IHiSM, Uniwersytet Szczeciński

Archeologia bywa niespełnionym marzeniem, ale... czy zawsze musi marzeniem pozostać..? Spróbuj, sprawdź, a poznasz i nauczysz się rzeczy wyjątkowych i niespotykanych. Pod wodą, na lądzie, w górach i w powietrzu; w wykopie ze szpachelką w ręku, przy komputerze i w laboratorium – tam wszędzie czeka na Ciebie archeologia... Oferujemy studia: licencjackie (3 - letnie studia I stopnia) magisterskie (2 - letnie studia II stopnia) Warunki przyjęcia: Studia licencjackie: O przyjęciu decyduje konkurs świadectw na podstawie algorytmu, do którego brane są pod uwagę oceny z przedmiotów: 1. Język polski 2. Język obcy nowożytny 3. Jeden z następujących przedmiotów do wyboru: historia, geografia, wiedza o społeczeństwie, historia sztuki Studia magisterskie: 1. Na studia II stopnia przyjmowani będą absolwenci studiów I stopnia na kierunku archeologia. O kolejności na liście przyjętych decydować będzie ocena na dyplomie ukończenia studiów I stopnia. 2. O ile przewidziany limit nie zostanie wypełniony, w dalszej kolejności przyjmowani będą absolwenci studiów I stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunkach: historia, etnologia, etnografia, historia sztuki, geografia, kulturoznawstwo, biologia, geologia, turystyka. O kolejności decydować będzie wynik ukończenia studiów wpisywany do suplementu. Katedra Archeologii IHiSM, Uniwersytet Szczeciński