1. Co to jest bioróżnorodność? 2. Zanieczyszczenia mórz i oceanów. 3. Skutki zanieczyszczeń. 4. Jak możemy chronić bioróżnorodność mórz i oceanów? 5. Źródła.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Witam, nazywam się Liwia Gaca.
Advertisements

Zanieczyszczenie Gleb.
Pochodzenie, występowanie wody…
TEMAT: PODSTAWOWE ŹRÓDŁA I SKUTKI ZANIECZYSZCZEŃ ATMOSFERY
SFERY POWŁOKI ZIEMSKIEJ
Skażenie wód metalami ciężkimi (ołowiem, rtęcią, kadmem) stosowanymi w przemyśle i substancjami wypłukiwanymi z hałd odpadowych.
Badanie rzeki Mienia Grupa chemiczna.
Produkcja zależy od ilości dostarczanego światła oraz zasobności w biogeny i jest zróżnicowana w zależności od sezonu (pory roku).
Zmiany w ekosystemach morskich spowodowane ingerencją człowieka
Co o wodzie warto wiedzieć ?
Człowiek zmienia środowisko swojego życia.
Zanieczyszczenia środowiska naturalnego
Temat: Zanieczyszczenia atmosfery i hydrosfery
Woda – Najpopularniejszy związek chemiczny
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
Zanieczyszczenia powietrza – przyczyny powstawania
OCHRONA ŚRODOWISKA Magdalena Swinarska
Wpływ wody i powietrza na organizmy żywe
Zanieczyszczenie powietrza, gleby i wody
Zagrożenia cywilizacyjne: dziura ozonowa, efekt cieplarniany, zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, kwaśne deszcze. Grzegorz Wach kl. IV TAK.
Jak oszczędzać wodę.
Biomasa Biomasa to najstarsze i najszerzej współcześnie wykorzystywane odnawialne źródło energii. Jest to cała istniejąca na Ziemi materia organiczna,
Czy Polska stanie się Saharą Europy?
Ochrona wód przed Zanieczyszczeniami
ZANIECZYSZCZENIA WÓD Przygotowała Janina Pionk- Fularczyk
ZANIECZYSZCZENIE ŚRODOWISKA
ZANIECZYSZCZENIE GLEBY
Zarządzanie środowiskiem
Wpływ zanieczyszczeń wody na środowisko
Wyk. Monika Markuntowicz IIIB
„Woda to dar” Autor: Sara Neumann kl. 1a
NEGATYWNE SKUTKI DZIAŁANIA WYBRANYCH Substancji CHEMICZNYCH NA ŚRODOWISKO PRZYRODNICZE ZWIĄZANE Z ROZWOJEM ROLNICTWA.
Grupa Chemiczna.
Jak chronić Ziemię? Projekt edukacyjny w klasie II szkoły podstawowej.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Światowy Dzień Zdrowia 2015
WODA Maja Janiszewska kl. VI c, SP-45.
Autorzy: Adrianna Przybylska
ZANIECZYSZCZENIA ŚRODOWISKA
Badanie wód jezior lobeliowych
WPŁYW CZŁOWIEKA NA KLIMAT
Zanieczyszczenia wody
Zastosowanie soli.
Światowy Dzień Ziemi Opracowanie projektowe Jagoda Kubicka Joanna Zielińska Kl II c.
Prezentacje multimedialne pt. „Cztery ż ywio ł y Ziemi” przygotowali uczniowie klas IV-VI Szko ł y Filialnej w Zambskach Ko ś cielnych.
Przedstawia: opisy i badania dotyczące wody. Zespół badawczy - uczniowie klasy I a i b Patryk Orman Justyna Nowak Dominik Malicki Joanna Ł uczy ń ska.
Ekologia wokół nas..
Wady i zalety stosowania środków ochrony roślin i nawozów sztucznych w rolnictwie. Wiktoria Malinowska kl. II e.
Jest wiele czynników powodujących wymieranie kolejnych gatunków zwierząt. Najczęściej tym czynnikiem jest człowiek, a szczególnie:  Zanieczyszczenia.
- życiodajna Substancja
Woda w przyrodzie..
PRZYCZYNY I SKUTKI DEGRADACJI GLEB
Co by było gdyby nie było wody ?
Co by było gdyby wody nie było ?. Woda jest źródłem życia wszystkich organizmów żywych. Ludzie i powierzchnia Ziemi mają jedną wspólną cechę – mianowicie.
Woda to cudowna substancja
EKOLOGIA.
Fizyka a ekologia.
Charakterystyka zanieczyszczeń organicznych przedostających się do wód wraz ze ściekami oczyszczonymi Marta Próba(1), Elżbieta Włodarczyk(1) (1) Instytut.
Kruczkowska Gabriela Kl. VIA
Najpopularniejsze zanieczyszczenia powietrza
„ZASOBY WODY W PRZYRODZIE I WPŁYW CZŁOWIEKA NA ICH POZIOM”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Znaczenie wody w przyrodzie i gospodarce
Czy klimat ma wpływ na konflikty na świecie? Wiktoria Maziarka Maja Kołodziejczyk Katarzyna Strzępek.
Woda - największy skarb na Ziemi
Eutrofizacja Bałtyku
Smog, efekt cieplarniany i dziura ozonowa
Ochrona wody we Wrocławiu - nasza wspólna sprawa.
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Zanieczyszczenie Gleb. Jacek Kunka. jest to powierzchniowa warstwa skorupy ziemskiej powstała ze skały macierzystej, będącą siedliskiem życia producentów.
Zapis prezentacji:

1. Co to jest bioróżnorodność? 2. Zanieczyszczenia mórz i oceanów. 3. Skutki zanieczyszczeń. 4. Jak możemy chronić bioróżnorodność mórz i oceanów? 5. Źródła informacji

* Bioróżnorodność-zróżnicowanie życia na wszelkich poziomach jego organizacji. Obejmuje zróżnicowanie genów, gatunków oraz ekosystemów. * Wszystko wskazuje na to, że pomimo niszczącej działalności człowieka, żyjemy w epoce wyjątkowej różnorodności fauny i flory. Liczba gatunków rosła w trakcie ewolucji, obniżając się po każdym z okresów wielkiego wymierania. * Liczbę gatunków na Ziemi obniżały nie tylko gwałtowne katastrofy. W ciągu ery mezozoicznej na całej Ziemi panował klimat tropikalny lub subtropikalny bez lodowców i stref zimnych. Ocean był ciepłym zbiornikiem z bardzo słabym mieszaniem wody. Na głębokości poniżej 200 m panowały warunki beztlenowe - tak jak obserwujemy to dziś w Morzu Czarnym. Życie ewoluowało więc w wodach płytkich i powierzchniowych. 1.Bioróżnorodność

Ta historyczna przeszłość tłumaczy, dlaczego do dziś liczba gatunków występujących na płytkim dnie morskim jest dużo wyższa niż gatunków zasiedlających toń wodną otwartego oceanu. Gigantyczna, trójwymiarowa przestrzeń wód otwartego oceanu zamieszkana jest tylko przez około 1200 gatunków ryb, podczas gdy w wąskim pasie wód przybrzeżnych żyje ponad 13 tys. gatunków. Pionowe mieszanie wód oceanu, które umożliwia dopływ natlenionych wód do jego głębin, umożliwiając ekspansję fauny, rozpoczęło się dopiero w czasie trzeciorzędowego oziębienia klimatu

2.Zanieczyszczenia Zanieczyszczenie wód jest spowodowane głównie substancjami chemicznymi, bakteriami i innymi mikroorganizmami, obecnymi w wodach naturalnych w zwiększonej ilości. Substancje chemiczne, organiczne i nieorganiczne (mineralne) występują w postaci roztworów. Do najczęściej występujących zanieczyszczeń wód powierzchniowych należą pestycydy, substancje powierzchniowo czynne: metale ciężkie: ołów, miedź, rtęć i cynk. Większość zanieczyszczeń wód działa toksycznie na organizmy wodne. Zanieczyszczenia na trwałe pozostają w środowisku wodnym. Najwięcej zanieczyszczeń trafia do wód razem ze ściekami. Innymi źródłami zanieczyszczeń wód są transport wodny i lądowy, stosowanie pestycydów i nawozów sztucznych oraz odpady komunalne i przemysłowe. Obieg wody w przyrodzie został zakłócony przez człowieka – wycinanie lasów, monokulturę rolnictwa, niewłaściwe i nadmierne zabiegi rolnicze.

3.Skutki zanieczyszczeń Degradacja środowiska naturalnego Wprowadzane do Bałtyku zanieczyszczenia niszczą naturalne warunki życia dla żywych organizmów. Maja także negatywny wpływ na życie człowieka. Skażenia mikrobiologiczne, zakwity glonów, zanieczyszczenia olejowe, czy wyrzucane do morza śmieci pogarszają stan wód, plaż i kąpielisk nadmorskich, uniemożliwiając nam korzystanie z dobrodziejstw morza.

4.Ochrona bioróżnorodności Co możemy zrobić, by zmniejszać zanieczyszczenie wody: nie wylewaj żadnych chemikaliów do miski ustępowej lub umywalki, czyli żadnych resztek lakierów, farb, pozostałości po doświadczeniach chemicznych lub z laboratorium fotograficznego. To wszystko jako odpady specjalne, odnieś do specjalnych punktów zbiorczych, przekonaj rodziców, aby używali tylko takich proszków do prania, płynów do mycia naczyń lub mydeł, które są przyjazne dla środowiska (ulegają biodegradacji, nie zawierają fosforanów). Środek zmiękczający do płukania jest również niebezpieczny dla wody a ponadto zbyteczny, nie myj samochodu na ulicy, ponieważ razem z szamponem do mycia samochodu spłyną do kanalizacji także zmyte resztki benzyny i oleju, za pomocą płytek testujących na zawartość azotanów (dostępne w aptece) możesz sam sprawdzić zawartość azotanów w wodzie pitnej. Możesz także zapytać o zawartość azotanów w zakładach wodociągowych, tylko bardzo zabrudzona bieliznę należy prać w proszku z wybielaczem optycznym. Stosowanie proszku w nadmiarze, nie poprawi jakości prania a szkodzi środowisku, nie używaj środków zawierających detergenty, chlor i związki alkaiczne do mycia naczyń i sztućców, pomimo płukania pozostają na powierzchni mytych przedmiotów skąd trafiają, również do naszego organizmu, staraj się nie kupować ubrań, których nie można prać w wodzie, lecz trzeba czyścić chemicznie. Uświadom innych!

Źródła: Wikipedia.pl,google.pl, zwik-grodzisk.pl/, zadane.pl/, archiwum.wiz.pl/. zwik-grodzisk.pl/zadane.pl/ archiwum.wiz.pl/