Witamy na I forum na rzecz budowy drogi S-74. Forum na rzecz budowy drogi S-74 Dlaczego powstało forum? Celem konferencji jest stworzenie forum wymiany.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Miejski Obszar Funkcjonalny
Zasady i problemy koordynacji polityki regionalnej
innowacyjna wielkopolska
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Prawne i finansowe aspekty oświetlenia ulicznego i drogowego
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Projekt Klaster łódzki jako sieć współpracy w zakresie innowacji w regionie Projekt nr 494/2004 Klaster łódzki jako sieć współpracy w zakresie innowacji.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
III Forum Gospodarcze Województwa Kujawsko-Pomorskiego Toruń, 28 maja 2003r.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Administracja publiczna
Wspólne posiedzenie Zespołu Zarządzającego SRWD
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan obecny Plany rozwojowe IV Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Czy makro-czynniki tworzą makro-bariery? O potencjale rynku lokalnego Marcin Spławski Piotr Stankiewicz.
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
Henryk Szych Dyrektor Biura Planowania Przestrzennego w Lublinie Chełm, 26 czerwca 2012 r.
Europejski Fundusz Morski i Rybacki
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Skala wsparcia obszarów wiejskich w ramach krajowych i regionalnych programów operacyjnych na lata dr Hanna Jahns Sekretarz Stanu Ministerstwo.
EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU
Schematyczny układ podsystemu instytucjonalnego RSI
Planowanie i wdrażanie inteligentnych systemów transportowych w Polsce
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Regionalne Obserwatorium Terytorialne Województwa Łódzkiego
Program wyborczy PRAWA I SPRAWIEDLIWOŚCI RADA POWIATU SOKÓLSKIEGO CZAS NA ROZWÓJ POWIATU SOKÓLSKIEGO.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Strategie „sektorowe” (na poziomie województwa) powinny zostać przekształcone w Regionalne Programy Operacyjne.
Gliwice Miasto sukcesu inwestycyjnego
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
KOMUNIKACJA ROWEROWA NA TERENIE MIASTA OTWOCK. KOALICJA ROWEROWA OTWOCK.
Projekt PL „Wzmocnienie spójności społecznej, gospodarczej i terytorialnej w Obszarze Funkcjonalnym Szlaku Jana III Sobieskiego w województwie lubelskim"
Konferencja podsumowująca projekt „Eko – turystyczne wybrzeże – rozwój sieci miast i gmin morskich przez edukację ekologiczną” Koszalin, 3 grudnia 2012.
Rozwój gospodarczy, celem funkcjonowania LGD Marek Przedniczek Prezes Zarządu LGD III Regionalna konferencja gospodarczo-ekonomiczna.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Początek XIX wieku Wielkoprzestrzenne koncepcje- Zagłębie Staropolskie Plany regulacyjne miast Plany zabudowy 1932 r.-powstanie Biura Planów Regionalnych.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Odbudowa służb planowania przestrzennego na wszystkich.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
STREFA PRZYSZŁOŚCI -inicjatywy ŁSSE w celu pozyskiwania inwestycji Maciej Rapkiewicz – Prezes Zarządu Konferencja „Promocja atrakcyjności inwestycyjnej.
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Zapis prezentacji:

Witamy na I forum na rzecz budowy drogi S-74

Forum na rzecz budowy drogi S-74 Dlaczego powstało forum? Celem konferencji jest stworzenie forum wymiany doświadczeń osób i organizacji działających na rzecz rozwoju infrastrukturalnego regionu. W najbliższych latach trwania programu operacyjnego „Polska Wschodnia”, poziom spójności pięciu województw we wszystkich trzech wymiarach powinien zostać znacząco podwyższony. Teren Polski Wschodniej, to także koncepcja Centralnego Okręgu Przemysłowego, która została przerwana przez wybuch II wojny światowej. Na domiar złego niewłaściwe działania reprywatyzacyjne po 1989 roku doprowadziły do częściowego upadku przemysłu ciężkiego w województwach byłego COP. Samorządowa Grupa Robocza ds. Budowy Drogi S-74 2

Forum na rzecz budowy drogi S-74 Przykład niewłaściwych działań prywatyzacji firm po 1989 roku. Samorządowa Grupa Robocza ds. Budowy Drogi S-74 3

Forum na rzecz budowy drogi S-74 Przykład niewłaściwych działań prywatyzacji firm po 1989 roku. Samorządowa Grupa Robocza ds. Budowy Drogi S-74 4

Forum na rzecz budowy drogi S-74 Zilustrowana sytuacja skłoniła samorządy do poszukiwania kierunków działań, które będą wygenerowały bodźce rozwojowe m.in. tworzenie stref ekonomicznych, budowa dróg lokalnych, parków technologicznych… Samorządowa Grupa Robocza ds. Budowy Drogi S-74 5

Forum na rzecz budowy drogi S-74 Jednak w całej spójnej strategii działań samorządów z Polski wschodniej brakuje jednego bardzo istotnego elementu - trasy S-74, na której opiera się możliwość dalszego rozwoju gospodarczego makro regionu. Samorządowa Grupa Robocza ds. Budowy Drogi S-74 6

Za nadaniem priorytetowego toku realizacji budowy drogi S74 przemawiają następujące argumenty: Rozwój Specjalnych Stef Ekonomicznych 1. Budowa tego ciągu komunikacyjnego jest warunkiem rozwoju oraz poprawy konkurencyjności całego regionu Polski Wschodniej i bezpośrednio ułatwi proces pozyskiwania inwestorów do Specjalnych Stref Ekonomicznych: Łódzkiej, Wisło-San i SSE Starachowice Integracja centrum kraju z ścianą wschodnią 2. Trasa ta stanowi integralny, ujęty w obowiązującym planie zagospodarowania przestrzennego województwa Świętokrzyskiego element układu podstawowych dróg krajowych w regionie o znaczeniu daleko wybiegającym poza jego obszar; ww. trasa łączy region centralnej polski ze wschodnią granicą kraju, przez trasę S19 i autostradę A4. Rozwój turystyki 3. Zrealizowanie budowy będzie sprzyjać szerszemu udostępnianiu walorów przyrodniczo-krajobrazowych Sandomierszczyzny i Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Bezpieczeństwo 4. Realizacja nowego ciągu komunikacyjnego radykalnie poprawi stan bezpieczeństwa podróżujących. Samorządowa Grupa Robocza ds. Budowy Drogi S

Planowany układ dróg do 2025r. a położenie specjalnych stref ekonomicznych Pierwsze forum na rzecz budowy drogi S-74 S74 8

Rozmieszczenie Specjalnych Stref Ekonomicznych Pierwsze forum na rzecz budowy drogi S-74 S74 9

Układ Specjalnych Stref Ekonomiczny a plan budowy dróg do roku 2025 Pierwsze forum na rzecz budowy drogi S-74 S74 10

Droga S74 jako sposób na zmniejszenie wypadków drogowych Pierwsze forum na rzecz budowy drogi S-74 S74 11

Wspólne działania na rzecz budowy drogi S-74 Kto i jak może wspomóc budowę drogi S-74 Pierwsze forum na rzecz budowy drogi S-74 S74 12 Politycy Firmy Samorządy Obywatele

Politycy Senatorowie, Posłowie, Partie polityczne, Prezydenci, Burmistrzowie… Pierwsze forum na rzecz budowy drogi S-74 s74 13 Politycy Zagwarantowanie środków na realizację zadania (budowy drogi S74) w kontrakcie wojewódzkim.

Firmy Budowlane, wydobywcze (typu SKMS), transportowe i inne dla których droga szybkiego ruch stanowi kluczowy element dla ich rozwoju Pierwsze forum na rzecz budowy drogi S-74 Company Slogan 14 Firmy Ziemia Świętokrzyska posiada największe zasoby kruszyw do budowy dróg, jednocześnie ponosi niewspółmierne koszty związane z wydobyciem surowców m.in. degradacja środowiska częstsze naprawy dróg. Droga ekspresowa umożliwi szybki i mniej uciążliwy wywóz surowca potrzebnego do budowy polskich inwestycji. Budowa drogi posłuży rozwojowi przemysłu wybobywczego. a

Samorządy Urzędy Gmin, Miast, Powiaty Pierwsze forum na rzecz budowy drogi S-74 s74 15 Samorządy Poszukiwania kierunków działań, które będą kompatybilne dla budowy drogi. Samorządy powinny generować bodźce rozwojowe m.in. tworzenie stref ekonomicznych, budowa dróg lokalnych, parków technologicznych…

Obywatele Stowarzyszenia, osoby prywatne… Pierwsze forum na rzecz budowy drogi S Obywatele Wywieranie nacisku na swoich przedstawicielach władzy

Koniec Pierwsze forum na rzecz budowy drogi S-74 17