Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Wykorzystanie w szkole
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Język angielski na lekcjach historii
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
ocenianie, które pomaga się uczyć
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocenianie kształtujące
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Ocenianie Kształtujące
Jak uczyć się skutecznie?
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Co chcieliśmy osiągnąć?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Co to jest spacer edukacyjny?
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Kurs - OK zeszyt.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Ocenianie Kształtujące
Praca metodą projektu edukacyjnego
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Co chcieliśmy osiągnąć?
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Kurs – OK zeszyt.
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Zapis prezentacji:

Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka

 Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może obniżyć ocenę z egzaminu  Znajomość historii Polski w okresie II wojny światowej oraz okresie powojennym podnosi świadomość społeczną oraz pomaga budować więzi z ojczyzną

 Uczniowie dosyć rzadko piszą esej z zakresu historii  Słaba znajomość faktografii zarówno z zakresu II wojny światowej jak i okresu powojennego  Posługują się wiedzą ogólną lub zdobytą na lekcjach historii w szkole angielskiej  Brak głębszej analizy tematu w odniesieniu do roli Polski i Polaków  Brak pogłębionej analizy filmu w odniesieniu do kontekstu uwarunkowań politycznych i historycznych

 Niewystarczające przygotowanie do egzaminu (szczególnie u uczniów spoza szkół polonijnych)  Uczniowie nie są zainteresowni historią Polski  Brak pogłębionej wiedzy z zakresu historii Polski  Brytyjski system edukacji pozwala na przerwanie nauki historii na poziomie klasy 9  Uczniom wydaje się, że łatwiej przygotować się z tematu związanego z filmem

 Umiejętność analizy i selekcji faktów  Umiejętność formułowania opinii i wniosków  Umiejętność posługiwania się terminologią historyczną  Znajomość faktografii i chronologii

 Wprowadzanie elementów historii na każdym poziomie nauki  Wzbudzenie zainteresownia historią Polski  Zapewnienie odpowiednio przygotowanej kadry

 Uświadomienie wagi znajomości historii w uzyskaniu wysokiej oceny z egzaminu  Wzbudzenie zainteresowania historią Polski  Wprowadzenie interesująch form prowadzenia zajęć

 Skoncentrowanie uwagi ucznia na tym czego ma się nauczyć  Zachęcenie ucznia do myślenia  Zainteresowanie tematem lekcji  Rekapitulacja wtórna  Wprowadzenie do nowego tematu

 Krótkie zadania  Należy dostować metodę do celu jaki chcemy osiągnąć  Stopień trudności zadania powinien być dobrany w taki sposób aby nawet uczeń, który opuścił poprzednią lekcję lub ma trudności z komunikacją w języku polskim mógł wziąć aktywny udział w ćwiczeniu

 Stosowanie kilku rodzajów ćwiczeń cyklicznie przez cały rok szkolny powoduje, że uczniowie poznają lepiej dany rodzaj aktywności i sprawniej sobie z nimi radzą

 Odpowiedz na wylosowane pytanie (cała klasa) Uczniowie zapisują po jednym pytaniu związanym z tematem omawianym na poprzedniej lekcji. Nauczyciel wrzuca pytania do pudełka, następnie losuje kilka z nich i sprawdza, czy uczniowie potrafią na nie odpowiedzieć.

 Tweet (praca indywidualna) Nauczyciel przygotowuje rozsypankę z kilku pojęć, nazwisk lub dat związanych z omawianymi wcześniej tematami. Zadaniem uczniów jest napisanie krótkiej notatki (tweetu) z użyciem podanych terminów (wszystkich lub części).

 Rozsypanka pojęć (praca indywidualna) Nauczyciel przygotowuje kilka lub kilkanaście pojęć i pokazuje je na tablicy przez minutę. Zadaniem uczniów jest zapamiętanie jak największej ilości pojęć i podanie ich definicji.

 Ukryty obraz (cała klasa) Nauczyciel pokazuje klasie zasłonięty obraz, stopniowo go odsłania, a uczniowie starają się odgadnąć co ukrywa wizerunek. Na zakończenie można omówić źródło.

 Analiza źródła ikonograficznego (cała klasa) Nauczyciel prezentuje źródło ikonograficzne. Wspólnie z uczniami analizuje obraz oraz nawiązuje do tematu omawianego na poprzedniej lekcji. W ten sam sposób można posłużyć się obrazem do wprowadzenia tematu nowej lekcji.

 Komiks (indywidualnie, w parach lub grupie) Zadaniem uczniów jest wpisanie w „chmurkach” wypowiedzi przedstawionych na ilustracji postaci - w kontekście omawianego wcześniej tematu.