Rama rowerowa to podstawowa część roweru, tworząca jego podstawowy szkielet. Do ramy przymocowane są wszystkie pozostałe części rowerowe.
Kierownica rowerowa - element roweru służący do zmiany kierunku ustawienia płaszczyzny koła skrętnego (lub kół) w stosunku do osi do roweru. W większości rowerów kierownica znajduje się bezpośrednio nad przednim kołem i sprzężona jest sztywno z widelcem koła. Kształt kierownicy zależy od przeznaczenia roweru, wymogów użytkownika i w pewnym zakresie od aktualnej mody.
Przerzutka rowerowa to część układu napędowego roweru odpowiedzialna za zmianę przełożeń, zamocowana na tylnym kole. Czasami przerzutką nazwa się też część odpowiedzialną za zmianę przełożeń zamocowaną przy suporcie, jednak tradycyjnie nazywa się ją raczej przekładnią lub zaznacza się, o którą przerzutkę chodzi (tylną czy przednią). Istnieją dwa rodzaje przerzutek: przerzutka zewnętrzna - która dokonuje zmiany przełożeń przez przerzucanie łańcucha między tylnymi zębatkami. przerzutka wewnętrzna - montowana wewnątrz tylnej piasty i będąca w istocie rodzajem przekładni planetarnej, składającej się z układu wirujących pierścieni i zapadek.
Amortyzator — mechanizm, którego zadaniem jest przechwycić i rozproszyć nadmiar energii w układzie mechanicznym. Używany jest w celu zabezpieczenia urządzenia lub operatora przed negatywnym oddziaływaniem drgań i zwiększeniem komfortu eksploatacji.
Hamulec - urządzenie mechaniczne służące do zmniejszania prędkości, lub zatrzymywania ruchomych, najczęściej obrotowych, elementów mechanizmów, lub maszyn. Działanie hamulców polega na przejęciu części, lub całości energii kinetycznej urządzenia i rozporoszeniu jej.
Źródło użyte do prezentacji Wikipedia
Dziękujemy za Uwagę