Debata nad: KODEKSEM 2.0.. 1. Używamy Internetu do poszerzenia wiedzy zdobytej na zajęciach lub też jako pomoc do przygotowania prac domowych lub referatów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dzień bezpiecznego internetu 2011
Advertisements

Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
7 punktów Kodeksu 2.0.
TIK w szkole podstawowej PRAWO AUTORSKIE W SZKOLE
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Dziecko bezpieczne w sieci
DEBATA SZKOLNA. DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 ZASADA 1. Jeśli zauważę u jakiegoś internauty przejawy nietolerancji, natychmiast zrywam kontakty i ostrzegam.
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
LICENCJE.
TIK w mig Klasa 6 KODEKS Nie wgrywamy na swoje komputery programów bez licencji - PIRATÓW!!! 2. Nie obrażamy kolegów na portalach społecznościowych.
Kodeks 2.0 „Szkoła z klasą 2.0” ma na celu wprowadzenie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych w edukacji.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
TARGI
Szkoła z klasą 2.0.
„Bezpieczeństwo w Internecie”
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
Szkolny Kodeks 2.0.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Bezpieczeństwo w sieci
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
Opracowanie: Małgorzata Mucha INTERFEJS SYSTEMU WINDOWS.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi DEBATA KLASY IIIc wych. Bożena Zawistowska.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
O prawie autorskim i wykorzystaniu źródeł internetowych
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
DEBATA SZKOLNA.  Korzystamy z komputera pod opieką rodziców lub nauczycieli.  Zgłaszamy dorosłym wszystko, co wydaje nam się podejrzane lub złe.  Korzystamy.
Prawa Autorskie w Internecie
Normy prawne dotyczące rozpowszechniania programów komputerowych oraz ochrony praw autorskich Łukasz Dróżdż.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Bądź bezpieczny w sieci
Autor: Paulina Janosz Klasa 6b. Internet – dobro czy zło ? Internet to wspaniały wynalazek. Korzystają z niego niemal wszyscy – dzieci i dorośli. Internet.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Kodeks 2.0 Klasa VI c. Kodeks 2.0 Nauczyciele i uczniowie korzystają ze sprzętu multimedialnego w czasie lekcji i kół zainteresowań.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
Przygotował: Jakub Leńczowski
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
DEBATA UCZNIOWSKA na temat KODEKSU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa Nr 8 Legionowo.
Debata nad: KODEKSEM Używamy Internetu do poszerzenia wiedzy zdobytej na zajęciach lub też jako pomoc do przygotowania prac domowych lub referatów.
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
TIK w szkole.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z INTERNETU
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu.
Kodeks klasowy klasa IIIa.
Zasady korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnych
BĄDŹ BEZPIECZNY W INTERNECIE
Zapis prezentacji:

Debata nad: KODEKSEM 2.0.

1. Używamy Internetu do poszerzenia wiedzy zdobytej na zajęciach lub też jako pomoc do przygotowania prac domowych lub referatów. W Internecie szukamy: pojęć, których nie rozumiemy, np. Wikipedia, WIEM, Szperus; zdjęć oraz filmów związanych z wydarzeniami bądź postaciami, o których słyszymy na lekcjach; informacji w celu przygotowania ciekawych prezentacji na lekcję.

2. Nie kopiujemy tekstów z Internetu udając, że sami je napisaliśmy. Jeśli je wykorzystujemy, to zawsze zaznaczamy kto jest jego autorem i jakie jest źródło materiału. Piszemy prace zawierające osobiste refleksje i przemyślenia a Internet wykorzystujemy tylko jako skarbnicę wiedzy umieszczając źródło materiału np. Internet (ang. International - globalna, międzynarodowa; network - sieć, również spotykany zapis: łac. inter - między, ang. net - sieć; dosłownie międzysieć) – ogólnoświatowa sieć komputerowa[1], która jest logicznie połączona w jednolitą sieć adresową opartą na protokole IP (ang. Internet Protocol).ang.łac.ang.sieć komputerowa[1]protokole IP Jest to definicja zaczerpnięta z Wikipedii ze strony:

3. Nie rozpowszechniamy materiałów internetowych bez zgody autora. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory: 1) wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe), 2) plastyczne, 3) fotograficzne, 4) lutnicze, 5) wzornictwa przemysłowego, 6) architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne, 7) muzyczne i słowno-muzyczne, 8) sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne, 9) audiowizualne (w tym filmowe).

4. Korzystamy tylko z tych materiałów w sieci, które są legalne. Nie ściągamy filmów i muzyki, jeśli nie mamy do tego uprawnień. Rodzaje darmowych licencji: Shareware - oprogramowanie, którym można się dzielić za zgodą autora. Freeware - programy, których można używać i rozpowszechniać za darmo. Adware - oprogramowanie, za którego użytkowanie jego autor nie pobiera opłaty. Zamiast tego program wyświetla banery reklamowe. Demo - celowo zubożona przez autorów wersja programu, która jest udostępniana za darmo na dni.

5. W szkole z Internetu korzystamy tylko za zgodą nauczyciela, w domu najlepiej w obecności dorosłych. W sieci znajduje się wiele niebezpieczeństw, na które narażone jest wiele młodych osób, np.: niebezpieczne i szkodliwe kontakty, zagrożenie ujawnienia Twoich prywatnych danych, szkodliwe treści, wirusy i spam oraz włamania. Dlatego nie bójmy się prosić o pomoc dorosłych w bezpiecznym korzystaniu z Internetu.

6. Nie gramy w gry komputerowe opatrzone informacją: \"Potencjalne zagrożenie\". Widząc np. napis: Naruto Jiraya: Potencjalne zagrożenie Naruto wiemy, że jest to gra stwarzająca wiele zagrożeń wpływających na nasze zachowanie, więc jej unikamy.

7. Stosujemy na komputerze programy, które blokują strony zawierające szkodliwe treści (pornografia, hazard). Programy blokujące dostęp dzieci do szkodliwych dla nich stron: BENIAMIN - to prosty w obsłudze i zastosowaniu program działający w zakresie kontroli dostępu do sieci. OCHRANIACZ - program ten został stworzony aby pomagać użytkownikom (administratorom komputera) w sprawdzaniu i kontrolowaniu treści przeglądanych przez innych użytkowników tego komputera. NetSprint Toolbar Rodzinny darmowa nakładka zabezpieczająca na przeglądarkę Internet Explorer. NetSprint Toolbar Rodzinny 1.1 WinGuard Pro 2005 Free 5.9 Beta 4c- darmowy program blokujący dostęp dziecka do wybranych elementów systemu Windows. WinGuard Pro 2005 Free 5.9 Beta 4c

8. Poruszamy się po forach internetowych bądź portalach społecznościowych nigdy nikogo nie obrażając i nie używając wulgaryzmów. Netykieta to po prostu zasady dobrego zachowania w Internecie. Netykieta została stworzona przez samych internautów, aby ułatwić wszystkim bezpieczniejsze i przyjemniejsze korzystanie z Sieci. Jak przestrzegać netykiety? Przede wszystkim: Przemyśl swoje działania online - czy na pewno postępujesz właściwe? Nie działaj na czyjąś szkodę. Nie nadużywaj możliwości, jakie Ci daje Internet.

9. Pamiętamy, że pliki (np. zdjęcia) raz umieszczone w Internecie pozostają na serwerach przez wiele lat. Zanim umieścisz coś w sieci zastanów się czy chcesz aby inni mieli do tego dostęp przez długi okres czasu.

10. Nie publikujemy wizerunku innej osoby bez jej zgody.

11. Nigdy nie nawiązujemy w sieci kontaktu z nieznajomymi. Nie podajemy swoich danych osobom, których nie znamy.

12. Nie otwieramy stron, które poleciła nam nieznana nam osoba. Mogą zawierać wirusy. Wirus - jest to program komputerowy o niewielkich rozmiarach zdolny do rozmnażania się poprzez doczepianie swojego kodu do innych plików oraz posiadający celowe procedury niszczące oraz innego typu głupstwa a wszystko to aby uprzykszyć komuś życie.

13. Nie podajemy nikomu swoich haseł dostępu oraz loginów. To są wiadomości poufne i znane tylko danemu uczniowi. Poprzez login i hasło logujemy się na strony dostępne tylko przez nas. Na stronach tych mogą znajdować się ważne informacje dotyczące nas, które inni mogą wykorzystać. Ktoś może się pod nas „podszyć” korzystając z komunikatora bądź forum będąc zalogowanym na nasze konto.

14. Szkolne komputery wykorzystujemy do rozrywki po zajęciach lekcyjnych i pod nadzorem nauczyciela. Ciekawe strony internetowe:

15. Wykorzystujemy tablice interaktywne na lekcjach z możliwością podłączenia do Internetu.

16. Nie korzystamy z telefonów komórkowych na lekcjach, a podczas przerw nie filmujemy i nie robimy zdjęć. Nie wolno: podczas lekcji zamiast uważać bawić się telefonem. nagrywać kompromitujących zdjęć bądź filmików i udostępniać je w Internecie lub rozsyłać między sobą.

17. Nie pozwalamy przeglądarce zapisywać naszych danych. Jeśli zapiszemy nasze dane ktoś inny będzie mógł wejść na nasze prywatne konto, dlatego zwracajmy szczególną uwagę na komunikat: CZY ZAPAMIĘTAĆ HASŁO UŻYTKOWNIKA: ZAPAMIĘTAJ NIGDY DLA TEJ WITRYNY NIE TERAZ

A na koniec….