Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
e-administracja / e-government
Advertisements

PREZENTACJA SYSTEMU eDokumenty
Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
Zapanuj nad dokumentami
© Copyright IBM Corporation 2005 Euro szanse dla Administracji Samorządowej Krzysztof Komorowski IBM.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Plan wdrażania systemu e-Obiegu MunSol
Nowoczesny system zarządzania firmą
Twoje narzędzie do pracy grupowej
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Innowacje organizacyjne w usługach
Obieg informacji: co współdzielimy a co przepływa
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Projekt nr Z/2.32/I/1.5/365/05/U/6/09 pn.: E - urząd – przyjazna administracja w Urzędzie Miejskim w Stargardzie Szczecińskim współfinansowany p przez.
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
KOMENDA MIEJSKA POLICJI W SŁUPSKU
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Ogólnokrajowa karta miejska
Bariery w efektywnym wykorzystaniu podpisu elektronicznego i elektronicznej skrzynki podawczej. Paweł Tomczak www. zgwrp.org.pl;
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Obsługa procesów biznesowych w MOSS 2007 Na przykładzie procesu obsługi zleceń Paweł Wróbel.
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu Henryk GwiazdaKierownik Zespołu Projektowego Naczelnik Wydziału Organizacji i Nadzoru Zdzisław DuliasRadny Rady Powiatu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu
E – o b s ł u g a i n t e r e s a n t a S t a r o s t w o P o w i a t o w e w R a d o m i u.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Generator ofert – wersja beta
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Rozwój katalogu usług cyfrowych dla klientów Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej w zakresie centralizacji obsługi podatków CIT i VAT oraz obsługi.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
OFERTA WYNAJMU POWIERZCHNI BIUROWEJ Al.Korfantego 193 w Katowicach
Funkcje pracy biurowej
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
BUDŻET OBYWATELSKI NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE. Co to jest Budżet Obywatelski? Budżet Obywatelski to mechanizm stosowany w wielu samorządach w Polsce, który.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Karol Ważny Stowarzyszenie Forum Rad Dzielnic, Katedra Prawa Administracyjnego Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego Debata na temat funkcjonowania.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
PROJEKT „MOBILNY URZĄD” WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
Technologia w służbie CUW
CENTRALIZACJA ZARZĄDZANIA
Konkurs „Biznes z Sercem” - Dlaczego warto
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
DNI OTWARTE DLA CUDZOZIEMCÓW
Zapis prezentacji:

Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007

„ Częstochowa jest miastem, które dąży do stwarzania swoim mieszkańcom dogodnych warunków do realizacji celów i aspiracji. Staje się to możliwe poprzez sprawne i przejrzyste działania urzędników miejskich. Podniesienie poziomu usług świadczonych przez Urząd Miejski widzimy w rozwoju opartym na standardach europejskich, m.in. w formie zarządzania jakością odpowiednio do wymagań normy PN-EN ISO 9001: Dążenie do podnoszenia jakości świadczonych usług jest zadaniem nadrzędnym dla każdego urzędnika”.* * Polityka Jakości Urzędu Miasta Częstochowy

Wojciech Cellary, Slajd z prezentacji „Jak odejść od dziewiętnastowiecznej biurokracji?” Podobieństwa i różnice Biznes Administracja Technologia jest ta sama Publiczność jest ta sama (klienci i obywatele są tymi samymi ludźmi) Organizacja jest różna organizacja biznesuorganizacja administracji Miejsce na postęp

Organizacja z XIX wieku Technologia z XXI wieku Dzisiejsza administracja Przy dziewiętnastowiecznej organizacji nie można uzyskać korzyści z dwudziestopierwszowiecznej technologii ! Wojciech Cellary, Slajd z prezentacji „Jak odejść od dziewiętnastowiecznej biurokracji?”

Ważnym środkiem powodującym podnoszenie jakości świadczonych usług jest oparcie organizacji pracy na narzędziach elektronicznych.

umożliwienie zdalnego sprawdzenia stanu sprawy bez udziału pracownika urzędu (BIP, automatyczna centrala)

Elektroniczny obieg dokumentów OfficeObjects®DocMan został wdrożony we wszystkich wydziałach Urzędu Miasta Częstochowy - obecnie w systemie pracuje ponad 600 pracowników.

Korzyści płynące z wdrożenia elektronicznego obiegu spraw i dokumentów dla Urzędu: sprawna dystrybucja dokumentów i informacji, kontrola drogi ich obiegu i stanu realizacji, terminowości spraw oraz możliwość analizowania wszelkiego rodzaju odchyleń od stanu żądanego likwidacja podziałów wynikających z lokalizacji (praca w kilku siedzibach). Poprzez jednakowy dostęp do informacji, wynikający tylko z uprawnień, a nie miejsca pracy, wszyscy pracownicy są w potrzebnym zakresie poinformowani rozwiązanie problemu przepływu informacji zarówno wewnątrz urzędu, jak również pomiędzy organizacją a jej otoczeniem

OfficeObjects®DocMan jest ściśle powiązany w Urzędzie Miasta z procesami pracy ustalonymi w ramach procedur ISO. Każda sprawa ma dokładnie rozpisaną ścieżkę przepływu i drogę decyzyjną, dzięki temu bardzo wiele czynności zostało zautomatyzowanych usprawniając w ten sposób obsługę mieszkańców.

skrócenie czasu podejmowania decyzji (workflow).

Korzyści płynące z wdrożenia elektronicznego obiegu spraw i dokumentów dla Urzędu: narzucenie określonego rygoru (porządku zgodnego z RWA) rejestrowania, grupowania i przetwarzania dokumentów umożliwienie pracy grupowej nad dokumentami umożliwienie pracy grupowej nad dokumentami ułatwienie przygotowywania sprawozdań, rejestrów i raportów o stanie wykonanych prac usprawnienie pracy i ograniczenie kosztów administracyjnych działania urzędu (papier, tonery, itd.)

Urząd Miasta Częstochowy duże nadzieje pokłada w elektronicznych formularzach, w jednolitym sposobie tworzenia dokumentów elektronicznych oraz w możliwościach wykorzystania podpisu elektronicznego, co będzie efektem naszego uczestnictwa w projekcie SEKAP Urząd Miasta Częstochowy duże nadzieje pokłada w elektronicznych formularzach, w jednolitym sposobie tworzenia dokumentów elektronicznych oraz w możliwościach wykorzystania podpisu elektronicznego, co będzie efektem naszego uczestnictwa w projekcie SEKAP

Po wdrożeniu mechanizmów przewidzianych w projekcie SEKAP mieszkańcy naszego Miasta oraz przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą będą mogli skorzystać z możliwości jakie wnosi elektroniczny przekaz informacji – będą mogli drogą elektroniczną (w dowolnym miejscu i czasie) załatwiać swoje sprawy.

Zastosowanie nowoczesnych technologii pozwoli nam na odejście od XIX wiecznej organizacji pracy. Urzędy administracji publicznej upodobnią się do instytucji otoczenia biznesu.

Dziękuję Państwu za uwagę.