Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ
SZKOŁA Z KLASĄ Szkoła z Klasą 2.0 to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Upowszechnia wśród uczniów wiedzę i postawy potrzebne we współczesnym świecie, pomaga rozwijać umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, stosować nowe technologie do uczenia się a nie tylko rozrywki, odpowiedzialnie korzystać ze źródeł, stosować szkolną wiedzę w praktyce, bezpiecznie korzystać z internetu.
Ścieżka edukacyjna: Debata uczniowska Rozwija zaangażowanie i odpowiedzialność oraz kształtuje w uczniach postawy obywatelskie. Debatowanie uczy uważnego słuchania i wyrażania własnego zdania.
Ścieżka edukacyjna: Debata uczniowska Jak mądrze korzystać z komputera? – debata
Ścieżka edukacyjna: Debata uczniowska Zdrowe nawyki żywieniowe wyzwaniem dla współczesnych nastolatków.
Ścieżka edukacyjna: Odwrócona lekcja W odwróconej lekcji to uczeń staje się aktywny w procesie zdobywania wiedzy. W pracy tą metodą odwrócona zostaje kolejność elementów lekcji: - treści, których uczniowie uczyliby się podczas tradycyjnych zajęć w klasie, zostają przyswojone przez nich wcześniej w domu; - nauczyciel opracowuje materiały, dzięki którym uczniowie będą mogli przygotować się do lekcji i samodzielnie poznać nowe zagadnienia. - kolejnym elementem jest praktyczne przećwiczenie zdobytych wiadomości. Uczniowie podczas lekcji utrwalają nową wiedzę i umiejętności pod okiem nauczyciela. Przygotowuje on lekcję w taki sposób, by uczniowie mieli możliwość przekonać się, czy dobrze zrozumieli temat i uporządkować samodzielnie przyswojone treści.
Ścieżka edukacyjna: Odwrócona lekcja Healthy food - układanie zdrowego jadłospisu. Człowiek pierwotny bohaterem prehistorii.
Ścieżka edukacyjna: Odwrócona lekcja Healthy food - układanie zdrowego jadłospisu. Człowiek pierwotny bohaterem prehistorii.
Ścieżka edukacyjna: Uczymy innych W Uczymy innych uczniowie: - sami opracowują lekcję, aby to, czego się nauczyli, przekazać i pomóc zrozumieć innym; - ich uwaga jest skierowana na skuteczność w prezentowaniu wiedzy, a nie gromadzeniu jej dla siebie; - samodzielne poprowadzenie zajęć wymaga od uczniów nie tylko wcześniejszego opanowania materiału, ale też przemyślenia sposobu pracy z potencjalnymi odbiorcami..
Ścieżka edukacyjna: Uczymy innych Nasze rady na odpady. Kilka słów o ogrodach.
Ścieżka edukacyjna: Uczymy innych Nasze rady na odpady. Kilka słów o ogrodach.
Kodeks Zawiera zasady korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych w nauczaniu i uczeniu się. - Wyjaśnia, jak komputer, Internet, komórka itp. – wspaniałe w zabawie i komunikacji – mogą pomóc mądrej edukacji.
Kodeks Komunikujemy się poprzez pocztę elektroniczną, portale społecznościowe oraz telefon komórkowy wg reguł i zasad uzgodnionych przez wszystkie strony. 2. Mądrze korzystamy z e-zasobów. Informacje z Internetu wykorzystujemy, a nie kopiujemy – szanujemy prawa autorskie..
Kodeks Dzielimy się wiedzą. Chętnie pomagamy w kwestiach TIK wszystkim, którzy tej pomocy potrzebują. Pamiętamy o młodszych kolegach ze szkoły. 4. W sposób mądry i odpowiedzialny używamy nowych technologii w szkole. 5. Dbamy o szkolną stronę internetową, bo jest wizytówką szkoły.
Kodeks Dbamy o bezpieczeństwo w sieci. Nie podajemy w Internecie swoich danych osobowych. 7. Przed umieszczeniem informacji w Internecie zasięgamy opinii dorosłych. 8. Szanujemy innych użytkowników Internetu. Traktujemy ich tak, jak chcemy, żeby oni nas traktowali.
Kodeks Pamiętamy, że hasła są tajne i nie powinno się ich podawać nikomu! Dbamy o swoje hasło, jak o największą tajemnicę. Opracowali: Uczniowie klas IV - VI