1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Społeczności w Internecie
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Badanie ankietowe na temat Powstania Warszawskiego WYNIKI
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
Raport z badania Capibus
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Banki spółdzielcze w oczach Polaków
Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
Doświadczenia związane z karami fizycznymi Raport z badania Data badania: 11 – 18 września 2008 Przygotowane dla: Fundacji Dzieci Niczyje Autor: Agata.
Trasa ekspresowa na Ursynowie Raport dla Ligi Ochrony przyrody Warszawa, Listopad
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Rozproszenie uwagi kierowcy
Anikietowani Kobiety Mężczyźni37 do 20 lat lat lat35 Powyżej 60 lat7 Mieszkańcy Kwidzyna Osoby z poza Kwidzyna57.
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Problemy wychowawcze dzieci
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
Ankieta INER „Rodzina i metody jej planowania”
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Zwyczaje związane z myciem okien
Struktura bezrobocia w okresie transformacji w Polsce
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Sopot, grudzień 2009 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
Sopot, grudzień 2008 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
S o p o t g r u d z i e ń WZORCE KONSUMPCJI ALKOHOLU I PRZEMOC W RODZINIE Raport PBS dla Urzędu Miejskiego w Gdańsku i Miejskiego Ośrodka Pomocy.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Prezentacja wyników badań ŻYCIE W POZNANIU 2009 Zleceniodawca: Urząd Miasta Poznania Maj 2009.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Michał Stanikowski Warszawa, Marzec 2011 Raport z sondażu dotyczący projektu ograniczenia refundacji leków.
Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w KrakowieBiuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w Białymstoku Postrzeganie koncepcji reintrodukcji.
Równość płci w rodzinach Krystyna Slany Anna Ratecka.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Wiosenny festiwal sprzątania
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Metodologia. Badanie #finanseprzyszlosci czyli jak Polacy wyobrażają sobie swój bank w 2018 i 2028 roku.
„Czy palący pracownik to problem?” Omówienie wyników badania CATI.
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Pytania do 1000 osób przy użyciu metody CATI
Zapis prezentacji:

1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!

2 SPIS TREŚCI RAPORTU Metodologia i cele badania Struktura próby Wyniki badania Z czym się kojarzy uwodzenie? Czy byłeś uwiedziony przez kogoś? Czy uwiodłeś kogoś? Uwodzić, czy być uwodzonym? Płeć a uwodzenie Zmysły, które uwodzą Co jest potrzebne do skutecznego uwodzenia? Czy alkohol sprzyja uwodzeniu? Jaki alkohol sprzyja uwodzeniu? Najbardziej uwodzicielskie kobiety Najbardziej uwodzicielscy mężczyźni Podsumowanie

3 METODOLOGIA I CELE BADANIA Badanie zostało zrealizowane według metodologii wywiadów telefonicznych CATI (Computer Assisted Telephone Interview), w dniach Próba losowa Polaków w wieku lat, losowana wg metody RDD (Random Digital Dialing) w oparciu o cztery kryteria warstwowania (region, wielkość miejscowości, płeć i wiek); proporcjonalna do ludności Polski w tym wieku. Całkowita zrealizowana wielkość próby to N= 409 wywiadów. Głównym celem badania było zbadani e postaw i opinii Polaków na temat tego jak Polacy rozumieją uwodzenie; jakie maj ą z tym skojarzenia.

4 STRUKTURA PRÓBY Podstawa: wszyscy respondenci (N= 409) płećwiekwykształcenie

5 Z czym kojarzy się Panu?(i) uwodzenie? Z czym się kojarzy uwodzenie? Uwodzenie kojarzy się głównie z podrywaniem i flirtowanie. Większości skojarzeń ma pozytywne konotacje, jedynie 2% badanych wiąże uwodzenie z napięciem, stresem, niepewnością i negatywnymi emocjami, a 3% ze zdradą. Jednak ponad 2/3 badanych nie umie wskazać żadnych skojarzeń z tym słowem. Podstawa: wszyscy respondenci (N= 409)

6 Czy kiedykolwiek został(a) Pan(i) uwiedziona przez inną osobę? CZY BYŁEŚ UWIEDZIONY PRZEZ KOGOŚ? Połowa osób uważa, że była uwiedziona przez inną osobę, zdecydowanie częściej czują się uwiedzieni mężczyźni i osoby poniżej 30. roku życia. płeć wiek N= 202 Podstawa: wszyscy respondenci (N= 409)

7 A czy Pan (i) osobiście uwiodła kiedykolwiek inną osobę? CZY KIEDYŚ KOGOŚ UWIODŁEŚ? Połowa osób przyznaje się, że kogoś uwiodła, częściej są to osoby młodsze, mężczyźni. N= 212 płeć wiek Podstawa: wszyscy respondenci (N= 409)

8 Czy wg Pana(i) częściej uwodzą kobiety, czy mężczyźni? PŁEĆ A UWODZENIE Niezależnie od płci i wieku badani zgodnie twierdzą, że płeć nie ma znaczenia w częstości uwodzenia… ale częściej ich zdaniem uwodzą kobiety. To ciekawe, zwłaszcza, że Panowie częściej przyznają się, że kogoś uwiedli… Podstawa: wszyscy respondenci (N= 409)

9 Który ze zmysłów najbardziej działa na uwodzenie? ZMYSŁY, KTÓRE UWODZĄ OgółemWiek latWiek lat Zdecydowanie, zarówno według kobiet jak i mężczyzn, najważniejszym zmysłem odpowiedzialnym za uwodzenie jest wzrok. Drugie miejsce zajmuje dotyk. Zupełnie nie doceniany jest zmysł smaku. Podstawa: wszyscy respondenci (N= 409)

10 Co jest potrzebne do skutecznego uwodzenia? CO JEST POTRZEBNE DO SKUTECZNEGO UWODZENIA? Najważniejsza w uwodzeniu jest elokwencja, umiejętność zabłyśnięcia rozmową, pomimo… że słuch jest na trzecim miejscu, wśród zmysłów pomocnych w uwodzeniu. Pieniądze i samochód to atrybuty przydatne w uwodzeniu głównie według mężczyzn. Podstawa: wszyscy respondenci (N= 409)

11 Co jest potrzebne do skutecznego uwodzenia? CO JEST POTRZEBNE DO SKUTECZNEGO UWODZENIA? Dla osób pomiędzy 20. a 30. r. życia mniejsze znaczenie w uwodzeniu mają zarówno elokwencja, wygląd, jak i dobra materialne. Prawdopodobnie w tym przedziale wiekowym łatwiejsze jest w ogóle skuteczne uwodzenie niezależnie od posiadanych atrybutów. Podstawa: wszyscy respondenci (N= 409)

12 Czy alkohol sprzyja uwodzeniu? CZY ALKOHOL SPRZYJA UWODZENIU? Ponad połowa badanych, zarówno kobiety jak i mężczyźni, przyznają, że alkohol sprzyja uwodzeniu. Podstawa: wszyscy respondenci (N= 409)

13 Jaki rodzaj alkoholu najbardziej sprzyja uwodzeniu? JAKI ALKOHOL SPRZYJA UWODZENIU? Ogółem Mężczyźni Kobiety lat 9% lat 20% Najbardziej uwodzeniu sprzyja picie wina, choć znacząco częściej jest to opinia mężczyzn. Kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni za trunek sprzyjający uwodzeniu wymieniają szampana i co zaskakujące… wódkę a zdecydowanie rzadziej zaś niż panowie za ‘afrodyzjak’ uważają piwo. Osobom poniżej 30. roku życia szampan w mniejszym stopniu kojarzy się z uwodzeniem szampana Podstawa: osoby, które uważają, że alkohol sprzyja uwodzeniu (N= 239)

14 Która z poniższych znanych kobiet jest wg Pana(i) najbardziej uwodzicielska? Grażyna Szapołowska Małgorzata Kożuchowska NAJBARDZIEJ UWODZICIELSKIE KOBIETY Ogółem MężczyźniKobiety Pierwsze miejsce zajmuje Doda, która jest odzwierciedleniem uwodzenia typowo fizycznego, efektywnego dzięki aparycji. Zdaniem kobiet pierwsze miejsce w rankingu kobiet najbardziej uwodzicielskich zajmuje Grażyna Szapołowska, prawdopodobnie przez skojarzenie z filmem „Krótk i film o miłości ”. Podstawa: wszyscy respondenci (N= 409)

15 Który ze znanych mężczyzn jest wg Pana(i) najbardziej uwodzicielski? Bogusław Linda NAJBARDZIEJ UWODZICIELSCY MĘŻCZYŹNI OgółemMężczyźniKobiety Pierwsze miejsce wśród najbardziej uwodzicielskich mężczyzn zajmuje Maciej Zakościelny, drugie Paweł Małaszyński, czyli dwaj aktorzy ogłoszeni w wielu rankingach jako najprzystojniejsi. Szymon Majewski zajął ostatnie miejsce w rankingu, mimo że we wcześniejszych deklaracjach najważniejszym czynnikiem uwodzenia była elokwencja… Podstawa: wszyscy respondenci (N= 409)

16 PODSUMOWANIE 1/2 Połowa badanych przyznaje, że byłą uwiedziona i/lub kogoś uwiodła. Uwodzą i są uwodzone w znacznej mierze te same osoby, co oznacza, że istnieje dość duża grupa osób szczególnie otwarta na nowe kontakty i zainteresowana flirtowaniem. Mężczyźni częściej od kobiet deklarują, że są uwodzeni i uwodzą... Samo uwodzenie jest zaś uważane za czynność typową dla obu płci, choć w większej mierze przypisuje się je kobietom.

17 PODSUMOWANIE 2/2 Najważniejszym zmysłem odpowiedzialnym za uwodzenie jest wzrok. W uwodzeniu najważniejsza jest elokwencja i wygląd zewnętrzny. Znacznie mniejsze znaczenie mają dobra materialne. Połowa osób uważa, że uwodzeniu sprzyja picie alkoholu a trunkiem n ajbardziej ‘romantycznym’ jest wino, na drugim miejscu drinki. Najbardziej uwodzicielskie osoby to Doda i Maciej Zakościelny, co wskazuje, na dużą rolę wyglądu fizycznego w uwodzeniu.

18 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Warszawa, Listopad 2008