PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
Samorząd Uczniowski.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Opracowała: Krystyna Chowaniec Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
10 września 2009 roku szkolny doradca zawodowy, p. B. Białożyt- Horzela, poinformowała Grono Pedagogiczne Gimnazjum nr 9 o możliwości zgłoszenia szkoły.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
DEMOKRACJA W SZKOLE.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Rada Rodziców jako organ szkoły
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Zadania samorządu uczniowskiego
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Szkoła Współpracy.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Debata o samorządności uczniowskiej
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Samorząd Uczniowski.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE.
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Samorząd Uczniowski.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
OPRACOWAŁA: ANNA TUŁA - NOWACIŃSKA PODSTAWA PRAWNA: 1.§ 1 ust. 4 ramowego statutu publicznego szkoły, stanowiącego załącznik nr 2 do Rozporządzenia.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Wybory do samorządu uczniowskiego Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach rok szkolny 2012/2013.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Jak działa demokracja w szkole?
Nasza „mała” demokracja
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
O co właściwie chodzi ? Młodzieżowy Budżet Obywatelski – należy przez to rozumieć część budżetu miasta przeznaczoną na sfinansowanie zadań zgłoszonych.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Wybory związkowe w OM NSZZ „Solidarność” POiW RW
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Zasady funkcjonowania
Zapis prezentacji:

PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016

Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów przedszkola i publicznych szkół Imię ( pojedyncza osoba lub patron zbiorowy ) nadaje szkole Organ Prowadzący na wspólny wniosek : Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego

Strategia przygotowawcza Zgodny wybór patrona szkoły, który jest wzorem i autorytetem dla całego środowiska szkolnego czyli uczniów, nauczycieli i rodziców to ważny element wychowania obywatelskiego i sposobność rozwijania postaw patriotycznych i obywatelskich

Strategia przygotowawcza Wybór patrona musi być przemyślany i kontrolowany Przy wyborze patrona społeczność szkolna ( uczniowie, nauczyciele, rodzice ) powinni kierować się rangą szkoły i rolą jaką odgrywa w środowisku Aktywne działania organów statutowych szkoły

Zasady wyboru patrona 1. W wyborach bierze udział cała społeczność szkolna 2. Wszyscy realizujemy projekt : „Nadanie imienia szkole” 3. Terminy realizacji poszczególnych etapów wyboru patrona ustala Zespół Koordynujący w porozumieniu z dyrektorem

Zasady wyboru patrona 4. Dyrektor w porozumieniu z Zespołem Koordynującym wyznacza osoby odpowiedzialne za realizację zadań 5. Dyrektor odpowiada za sprawny przebieg poszczególnych etapów 6. Protokoły z realizacji projektu „Nadanie Imienia Szkole” wraz z propozycją imienia wyłonioną przez wybory pozostają w dokumentacji szkoły

Zasady wyboru patrona 7. Decyzję wydają władze miasta i gminy Boguchwała

Procedura wyboru patrona 1. W procedurze wyboru uczestniczą : nauczyciele, pracownicy szkoły, uczniowie i rodzice 2. Każda społeczność przedstawia swoich kandydatów 3. Ze zgłoszonych propozycji Rada Pedagogiczna, Rada Rodziców i Samorząd wybierają swoich wspólnych kandydatów na patrona

Procedura wyboru patrona 4. Uczniowie podczas zajęć wychowawczych oraz innych przedmiotów poznają kandydatów ( także gazetki informacyjne, konkursy, debaty etc ) 5. Na stronie internetowej szkoły umieszczone są biografie kandydatów na patrona szkoły

Procedura wyboru patrona 6. Głosowanie wśród nauczycieli, pracowników szkoły, uczniów i rodziców na patrona szkoły. 7. Wniosek do Organu Prowadzącego szkołę o nadanie imienia 8. Uroczyste nadanie imienia szkole połączone ze spotkaniem absolwentów

ETAPY PRZYGOTOWAWCZE DO NADANIA SZKOLE IMIENIA

ETAP I ; od r. – r. Wybory kandydatów na patrona przez uczniów 1. Wychowawcy przeprowadzają lekcje na tematy : „W poszukiwaniu autorytetu”, „Kto może być patronem szkoły?” 2.Dyskusje, zgłaszanie i prezentacje kandydatów na patrona szkoły, prezentacja istoty ceremoniału szkolnego 3.Uczniowie każdej klasy wskazują kandydata, który zyskał największą liczbę głosów w wyborach klasowych 4.Samorząd Uczniowski pod kierunkiem Opiekuna oraz Przew. Zespołu Dydakt-Wych. klas I-III wyłoni 3 kandydatury, które uzyskają największą liczbę głosów – do r.

ETAP I ; od r. – r. Wybory kandydata na patrona przez nauczycieli i pracowników szkoły 1.Na posiedzeniach Rady Pedagogicznej i zebraniach Zespołów RP przedstawione zostaną kandydatury wraz z wyczerpującym uzasadnieniem 2.Poprzez głosowanie wybrany zostanie jeden kandydat na patrona szkoły – do r.

ETAP I ; od r. – r. Wybory kandydata na patrona przez rodziców 1.Dyrektor i wychowawcy klas informują rodziców o realizacji projektu „Nadanie imienia szkole” 2.Rodzice przekazują swoje kandydatury bezpośrednio do wychowawców klas 3. Zespół powołany przez dyrektora spośród kandydatur zgłoszonych przez rodziców wybierze trzy, najczęściej powtarzające się propozycje – do r.

r. SZKOŁA PODAJE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI POPRZEZ STRONĘ INTERNETOWĄ I TABLICĘ OGŁOSZEŃ INFORMACJĘ O : 1.3 KANDYDATURACH WYŁONIONYCH PRZEZ UCZNIÓW 2.1 KANDYDATURZE WYŁONIONEJ PRZEZ NAUCZYCIELI I PRACOWNIKÓW 3.3 KANDYDATURACH WYŁONIONYCH PRZEZ RODZICÓW

ETAP II ; od r. – r. Wybory jednego kandydata na patrona przez uczniów i rodziców 1.Samorząd Uczniowski spośród trzech kandydatur wyłania swojego JEDNEGO kandydata na patrona szkoły 2.Rada Rodziców po zapoznaniu się z trzema kandydaturami zgłoszonymi przez rodziców wyłania swojego JEDNEGO kandydata na patrona szkoły

ETAP III ; od r. – r. Finałowa prezentacja 3 kandydatów na patrona 1.Zespół Koordynujący we współpracy z Wychowawcami i SU przygotowuje prezentacje 3 kandydatów wybranych przez nauczycieli (1), rodziców(1) i uczniów(1) 2.Kampania informacyjna w szkole ( lekcje wychowawcze, gazetki, plakaty, dyskusje, quizy) 3.Biblioteka szkolna przygotowuje wystawę prezentującą kandydatury

OGÓLNOSZKOLNE WYBORY PATRONA 1.W tajnych wyborach uczestniczą : uczniowie, nauczyciele i pracownicy oraz rodzice 2.Uczniowie, nauczyciele i pracownicy głosują w godz. od 8.30 – Rodzice oddają swoje głosy od godz – do zakończenia wywiadówki szkolnej 4.Patronem szkoły zostanie kandydat, który uzyska największą liczbę głosów

OGÓLNOSZKOLNE WYBORY PATRONA 5. Przeliczeniem głosów i sporządzeniem protokołu z wyborów zajmuje się Komisja Skrutacyjna w składzie : dyrektor szkoły, przedstawiciel nauczycieli, przedstawiciel Rady Rodziców, przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego 6. Jeżeli taką samą liczbę głosów uzyska 2 lub 3 kandydatów głosowanie zostanie powtórzone

OGÓLNOSZKOLNE WYBORY PATRONA 7. Po przeprowadzeniu głosowania dyrektor sporządzi protokół z realizacji projektu „Nadanie imienia szkole”. Dokument zostanie przekazany do Organu Prowadzącego szkołę ( UG w Boguchwale ) 8. Protokół obejmie prezentację sylwetki patrona opracowany przez Zespół Koordynujący

ETAP IV; Bezpośrednie przygotowania do uroczystości nadania imienia szkole 1.Realizacja zadania : ”Poznajemy patrona szkoły” 2.Szczegółowy plan działań po ogłoszeniu wyników wyborów r. gminny konkurs wiedzy o patronie SP w Zgłobniu 4.Scenariusz uroczystości nadania imienia szkole zostanie opracowany po akceptacji wniosku przez organ prowadzący szkołę 5.Przewidywany termin uroczystości : XI 2016 r.