30.05.2015 r.. DEBATY KLASOWE DEBATY SZKOLNE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Co to jest TIK? WSZYSTKO CO POMAGA W : poszukiwaniu, gromadzeniu,
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
KODEKS 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
PAŃSTWOWA INSPEKCJA SANITARNA
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Kodeks 2.0 „Szkoła z klasą 2.0” ma na celu wprowadzenie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych w edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
TARGI
Bezpieczeństwo w sieci
I PODSTAWOWE POJĘCIA Nauka o ochronie danych osobowych posługuje się własnym aparatem pojęciowym innym niż pozostałe dziedziny prawa.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
Technologia informacyjno-komunikacyjna (tik)
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi DEBATA KLASY IIIc wych. Bożena Zawistowska.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Ochrona danych osobowych
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Liczba ankietowanych – 92 osoby Opracowały: Jolanta Lipińska Anna Burzan Marta Wiśniewska.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
IV edycja programu: „Twoje dane – Twoja sprawa” Częstochowa, dn. 30 października 2013 r.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Wraz z wstąpieniem do Unii Europejskiej, w Polsce coraz więcej dotacji jest przeznaczanych na szkolnictwo. Te pieniądze są wykorzystywane m.in. na zakup.
Aleksander Kuliński klasa II A
Bezpieczni w e-świecie
O ochronie danych osobowych.
Bezpieczny internet.
Ochrona danych osobowych
Ochrona danych osobowych
O ochronie danych osobowych
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Bezpieczeństwo w sieci
KTO CHCE TWOJE DANE OSOBOWE?
Zapis prezentacji:

r.

DEBATY KLASOWE

DEBATY SZKOLNE

LEKCJE Z KLASĄ

r.

Kodeks korzystania z TIK

TIK – technologia informacyjno - komunikacyjna

I. Odpowiednie przygotowanie do zajęć. Kodeks korzystania z TIK

II. Umiarkowane korzystanie ze sprzętu elektronicznego podczas lekcji. Kodeks korzystania z TIK

III. Nie wierzyć bezgranicznie informacjom w Internecie – weryfikować je. (atlasy, encyklopedie, słowniki) Kodeks korzystania z TIK

IV. Oddzielne kanały WIFI – dla nauczycieli i uczniów. Kodeks korzystania z TIK

V. Odpowiednie korzystanie ze sprzętu – szacunek. Kodeks korzystania z TIK

VI. Programy antywirusowe na laptopach lub komputerach. Kodeks korzystania z TIK

VII. Rozważne korzystanie ze sprzętów elektronicznych. (zanik kreatywnego myślenia, problemy ze wzrokiem) Kodeks korzystania z TIK

VIII. Proste rozwiązania – używanie sprawdzonych programów komputerowych. Kodeks korzystania z TIK

ZADANIA I LEKCJE

Wraz z wstąpieniem do Unii Europejskiej, w Polsce coraz więcej dotacji jest przeznaczanych na szkolnictwo. Te pieniądze są wykorzystywane m.in. na zakup tablic multimedialnych, tabletów oraz laptopów, zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Są to tak zwane technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK). Ułatwiają one prowadzenie lekcji, zapewniają nowe metody nauczania oraz dają łatwiejszy dostęp do informacji o dziecku dla rodziców. Jednak prócz zalet, posiadają też wady, które są na tyle poważne, że warto się nad nimi zastanowić.

Zanik tradycyjnych metod nauczania Już niedługo ludzie będą się uczyć, siedząc przed komputerem, a zeszyty i notatki zastąpią tablety wraz z prezentacjami.

 Chyba wszyscy wiedzą, jak szkodliwe jest długotrwałe siedzenie przed ekranem komputera czy smartfona. Jeśli owe sprzęty zastąpią tradycyjne zeszyty, to za jakiś czas wszyscy będą potrzebowali okularów.

 Je ś li sprz ę t jest sprawny, to z prowadzeniem lekcji nie ma problemu. Ale co zrobi ć, kiedy co ś nie zadzia ł a?

Zanik sztuki pisania Coraz mniej ludzi pisze listy, a w szkołach powoli rezygnuje się z dyktand. Edytory tekstu automatycznie poprawiają błędy, więc cały problem z głowy. Tak więc, wraz z rozwojem TIK-u, sztuka ręcznego pisania umiera.

 W dzisiejszych czasach tworzenie prac pisemnych w większości przypadków ogranicza się do ściągnięcia odpowiedniego wzorca z internetu. Ludzka wyobraźnia przestaje się rozwijać, bo nad chęcią myślenia wygrywa lenistwo.

 Im więcej czasu spędzamy przed komputerem czy tabletem, tym bardziej wydaje nam on się niezbędny do życia. Czy za 20 lat będzie istniał ktoś zdolny do funkcjonowania bez elektroniki?

Podsumowanie Podsumowanie Korzystanie z TIK-u niesie za sobą bardzo dużo konsekwencji. Ta prezentacja skupia się głównie na tych negatywnych, jednak nie należy również zapominać o tych pozytywnych. Głównym zadaniem człowieka jest znalezienie złotego środka, który byłby w stanie zrównoważyć obie strony i dać szkolnictwu skuteczny system, który mimo swej nowoczesności nie zapomina o zaletach tradycji.

r.

Ochrona danych osobowych Aleksandra Pawłowska Martyna Pietruszczyk Tymoteusz Krzak Agata Sznura Urszula Lesik

Podstawowe informacje o Danymi osobowymi są wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowania osoby fizycznej. o Danymi osobowymi nie są pojedyncze informacje o dużym stopniu ogólności, np. nazwa ulicy. o Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba fizyczna, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne i fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne lub społeczne.

o Imię i nazwisko o Adres zamieszkania o Numer PESEL, NIP, numer i seria dowodu osobistego o Zawód o Płeć o Wykształcenie o Numer telefonu o o Pochodzenie rasowe lub etniczne o Poglądy polityczne o Stan zdrowia o Życie seksualne o Nałogi o Kod genetyczny o Wyroki sądowe Dane zwykłe Dane wrażliwe Co chronimy?

Czy wiedza ludzi na temat prawa do ochrony danych osobowych jest wystarczająca? Zakres przedmiotu badawczego to wiedza o ochronie danych osobowych, jaką dysponują przeciętni mieszkańcy Gliwic z różnych grup społeczno-wiekowych. W badaniach skupiliśmy się na osobach z naszego otoczenia, czyli dyrektorze szkoły, nauczycielach, policji, uczniach w różnym przedziale wiekowym oraz naszych najbliższych. Na losowej grupie uczniów klas licealnych i gimnazjalnych przeprowadziliśmy 40 ankiet. Ankieta składała się z 11 pytań zamkniętych i otwartych. Metody badawcze, jakie wybraliśmy to wywiady, ankiety oraz analiza zgromadzonych materiałów. Wybraliśmy te metody, ponieważ umożliwiły nam dokładne sprawdzenie poziomu wiedzy ludzi na ten temat. A to nasz zespół badawczy

Wyniki badań Z czym Panu/i kojarzy się ochrona danych osobowych? GIMNAZJUM,,Nieupublicznianie pewnych informacji’’,,Ochrona danych osobowych kojarzy mi się z nieujawnianiem moich danych osobom, które nie mają na to mojego pozwolenia’’,,Z ochroną prywatności’’ LICEUM,,Dokładne ich zabezpieczanie przed możliwością ich zdobycia ich przez osoby niepożądane’’,,Osoby postronne nie mają dostępu do danych’’,,Ostrożność w Internecie’’ Przykładowe pytania z ankiety:

Wyniki badań cd.  Jakie dane osobowe według Pana/Pani powinny być chronione?  Czy można zastrzec dane osobowe?

Wnioski 98% ankietowanych czuje potrzebę ochrony swoich danych osobowych podając za powód wysoko cenioną prywatność i chęć uniknięcia nieprzyjemności, 69% ankietowanych młodych osób uważa poszerzanie wiedzy na temat skutecznej ochrony danych osobowych za wskazane, jedynie 28% za konieczne, a 3% za zbędne, 40% zna instytucję zajmującą się ochroną danych osobowych, a 60% nie, Wszyscy ankietowani uważają, że dostęp do danych osobowych innych osób jest łatwy, a najłatwiejszy za pomocą Internetu, Edukacja na temat prawa do ochrony danych osobowych jest bardzo potrzebna na co wskazują wyniki przeprowadzonych przez nasz zespół badań, Duża liczba osób spotkała się z nadużyciem danych osobowych, Świadomość posiadania prawa do ochrony danych osobowych jest większa dla uczniów klas licealnych niż gimnazjalnych, W uczniach szkół ponadpodstawowych występuje błędne rozumowanie ustawy o ochronie danych osobowych dotyczącej zastrzegania swoich danych, Jak wynika z przeprowadzanych wywiadów ludzie pracujący w instytucjach państwowych mają coraz większą wiedzę na ten temat.

r.