Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Fizyka w prostych doświadczeniach Autorzy: dr inż. Florian.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czyli jak działają nasze mięśnie w stanie nieważkości
Advertisements

Na szczycie równi umieszczano obręcz, kulę i walec o tych samych promieniach i masach. Po puszczeniu ich razem staczają się one bez poślizgu. Które z tych.
DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
Fale t t + Dt.
ŚWIATŁO.
Napięcie powierzchniowe
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Siła Coriolisa.
Makroskopowe właściwości materii a jej budowa mikroskopowa
1.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Test 2 Poligrafia,
Zasada działania silnika elektrycznego
CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE
Nieinercjalne układy odniesienia
DYNAMIKA Oddziaływania. Siły..
„Huśtawka ze świeczek”
Ile matematyki jest w przyrodzie?
Zjawisko dyfuzji obserwujemy codziennie,
Fizyka – Transport Energii w Ruchu Falowym
Napięcie Powierzchniowe
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
1.
A. Krężel, fizyka morza - wykład 3
KONWEKCJA Zdzisław Świderski Kl. I TR.
Otacza nas woda i powietrze
Mały Einstein 2006.
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Świat baniek mydlanych
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Eksperymenty, doświadczenia, pokazy fizyczne
Najważniejszy narząd pozwalający odbierać światło
ŚWIAT Z BRYŁ KATARZYNA MICHALINA
Beata Pieńczykowska. Z okazji Festiwalu Nauki dostaliśmy zaproszenie od uczniów z ekozespołu, prowadzonego w naszej szkole przez Panią Krystynę Janus,
Zasada zachowania energii mechanicznej.
Prawo Coulomba Autor: Dawid Soprych.
BRYŁY.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Geometria BRYŁY.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych
KULI! W POSZUKIWANIU.
TARCIE.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Pierwsza zasada termodynamiki
BRYŁY.
Dynamika ruchu obrotowego
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Stożek walec kula BRYŁY OBROTOWE.
KULA KULA JEST TO ZBIÓR PUNKTÓW W PRZESTRZENI, KTÓRYCH ODLEGŁOŚĆ OD JEJ ŚRODKA JEST MNIEJSZA LUB RÓWNA PROMIENIOWI.
Przygotowała; Alicja Kiołbasa
PODSTAWY STEREOMETRII
Dynamika bryły sztywnej
Wykorzystanie wiedzy fizycznej.. Samochód,a fizyka.
WYZNACZENIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO (METODĄ SWOBODNEGO SPADKU) Autor: Mateusz Dargiel Gimnazjum im. Leszka Czarnego w Lutomiersku.
Bryła obrotowa - to bryła geometryczna ograniczona powierzchnią powstałą w wyniku obrotu figury płaskiej dookoła prostej (nazywanej osią obrotu ).
Stany skupienia wody.
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zwierciadło płaskie. Prawo odbicia i załamania światła. Całkowite wewnętrzne odbicie. Autorzy: dr inż. Florian Brom, dr Beata Zimnicka Projekt współfinansowany.
Wówczas równanie to jest słuszne w granicy, gdy - toru krzywoliniowego nie można dokładnie rozłożyć na skończoną liczbę odcinków prostoliniowych. Praca.
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
Fizyka w sporcie Żaneta Drożdżyńska Zuzanna Majewska Mateusz Ciszak
1.
Napięcie powierzchniowe
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Fizyka w prostych doświadczeniach Autorzy: dr inż. Florian Brom, dr Beata Zimnicka

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plan prezentacji 1.Ćwiczenia w opisywaniu doświadczeń, nazywaniu zjawisk fizycznych oraz wynajdowaniu zastosowań obserwowanych prawidłowości 2. Zachęcenie młodzieży do wynajdowania fizyki i zawartej w niej matematyki w życiu codziennym 3. Samodzielne, proste eksperymentowanie

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wiatraczek konwekcyjny Konwekcja-unoszenie ciepłych warstw powietrza w górę. Wnioski: Wiatraczek/spirala kręci się po zapaleniu świeczki, gdyż ciepłe powietrze unosi się w górę. Zastosowanie: loty szybowcowe, kotły konwekcyjne, prądy konwekcyjne, ptaki (niektóre)-szybowanie bez ruchu skrzydeł Burza mózgów! Dlaczego w lecie w piwnicy jest zimniej niż na poddaszu? Dlaczego gotując zupę podgrzewamy ją od dołu? Gdzie montuje się kotły grzewcze? Wiatraczek można wykonać z papieru, koreczka, ołówka, plasteliny:

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zderzenia monet Wnioski: Po uderzeniu jednej monety w dwie, takie same, odskakuje jedna. Gdy uderzymy dwoma monetami w dwie, odskoczą dwie. Gdy uderzymy jedną w trzy monety, oskoczy znowu jedna. Doświadczenie demontruje zasadę zachowania pędu i energii. Podobnie, jak kołyska Newtona.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Rezonas mechaniczny Przykład przepływu energii pomiedzy układami drgającymi, drgania przenoszone są pomiędzy ciałami, które mają taką samą częstotliwość dragań własnych. Wystepowanie/zastosowanie: Drgania szyb autobusu przy odpowiednich drganiach silnika, masażery, huśtawka

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wiryjący świat czyli bączki Pinezka, papier, mazak, nożyczki Obserwujemy kręcacy się krążek, który jest prawie gładki, nie widać wzorków Bączek wiruje na kulce a następnie obraca się na nóżce (można go wykonać z drewnianego bolca, piłeczki ping-pongowej i plasteliny)

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wiryjący świat czyli bączki Wnioski: Bąk, to bryła obracająca się wokół osi. Wstający bączek dąży do zmiejszenia powierzchni tarcia (dlatego obraca się na kołeczku) nawet, jeśli odbywa się to kosztem energii ruchu obrotowego, dzięki której zwiększa się energia potencjalna. Oko ludzkie nie nadąża rejestrować pojedynczych obrazów, są one widziane jako jednoczesne. Zwiazane jest to z „bezwładnością” siatkówki oka, czyli ograniczoną rozdzielczością. Gdy zakręcimy krążkiem barw widzimy go prawie jako biały Zastosowanie/Przykłady Żyroskopy-samoloty, śmigłowce, statki, swobodnie obracająca się Ziemia

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Fizyka baniek mydlanych, czyli robimy bańki czym się da Eksperymenty wykonywane są z: korkiem, rurką, nitką, szkieletem sześcianu opakowaniem po śmietanie czy otwieraczem do butelek

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Bańki mydlane stanowią od lat obiekt zainteresowania wielu naukowców, każda z baniek ma unikalny zestaw kolorów, jest również przykładem na to, jak uzyskać maksymalną objętość przy wykorzystaniu, jak najmniejszej ilości materiału. Matematycy analizują sam kształt sfery, czy też zajmują się tym dlaczego rozpięta na ramce bańka dążą do przybrania takiego kształtu, który zminimalizuje powierzchnię. Bańki są inspiracją dla fizyków, którzy z ich użyciem badają np. zjawiska interferencji czy napięcie powierzchniowe. Architekci niejednokrotkie budują obiekty lub kopuły na wzór przylegających do siebie baniek mydlanych. A dla wielu bańki, to po rostu świetna zabawa!

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Fizyka baniek Bańka, to zazwyczaj sferyczna błona, która powstaje z wody, detergentu i aby przedłużyć jej żywotność można dodać gliceryny, która utrudni parowanie wody. Detergent zmniejsza napięcie powierzchniowe wody i tworzy na jej powierzchni (z obu stron) mikrometrową warstwę. Zastosowanie baniek, to głównie zabawa!!! Sfera to intuicyjnie powierzchnia kuli Pole powierzchni sfery to: S=4πr 2

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Podsumowanie Fizyka otacza nas wszędzie! Warto przygladać się przyrządom, zjawiskom, zabawkom, każde z nich kryje w sobie tajniki praw, które może znacie Matematyka natomiast, umożliwia nam przeliczenie, opisanie i dokładne zbadanie otaczającego nas świata eksperymentów.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Miłych, udanych i bezpiecznych doświadczeń!!!