TRANSEKT MIASTA ŁODZI IDENTYFIKACJA I ANALIZA STRUKTUR PRZESTRZENNYCH ŁÓDŹ, LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2014 autorzy: Anna Kowalska, Jan Nowak – Gospodarka Przestrzenna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELBLĄG OBYWATELSKI – NOWA JAKOŚĆ
Advertisements

Harmonogram przebudowy ul. Piotrkowskiej Terminy Marzec 2011 Kwiecień 2011 Maj 2011 Czerwiec 2011 Lipiec 2011 Sierpień 2011 Wrzesień 2011 Październik 2011.
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uczelni ekonomicznej
Brama Miasta Konferencja Prasowa, 11 marca 2013.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Łódzki ośrodek geodezji- oficjalna strona
MANUFAKTURA ŁÓDŹ GENIUS LOCI A KOMERCYJNA WARTOŚĆ PRZESTRZENI PUBLICZNEJ dr inż. arch. Małgorzata Hanzl INSTYTUT ARCHITEKTURY i URBANISTYKI POLITECHNIKA.
ZAMOJSKI ZESPÓŁ STAROMIEJSKI – RYNEK WODNY
Lokalny program rewitalizacji – Czym jest rewitalizacja
INTERAKTYWNA PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Program „IIII” DZIECI I RUCH DROGOWY.
NOWOCZESNE SYSTEMY KONSTRUKCYJNE
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
Polityka przestrzenna Wielkopolski w zakresie zwartości zabudowy
Identyfikacja krajobrazów na poziomie regionalnym – doświadczenia wdrażania Europejskiej Konwencji Krajobrazowej w skali województwa mgr inż. arch. Agnieszka.
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
Grzegorz Stasiak (KIO)
Łódź, ulica brukowa 21 Wstępne informacje techniczne
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
GOSPODARKA PRZESTRZENNA
PLANOWANIE URBANISTYCZNE W FILADELFII
Ksawerów i jego krajobrazy.
Program „O” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku Taki był początek Samorząd Lokalny Miasta Olecko.
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
Leszno jako centrum aglomeracji i centrum subregionu
Olgierd Dziekoński Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta RP
DEBATA: „Jakie miejsca w Pile są atrakcyjne a jakie powinny zostać zrewitalizowane?” Termin: rok godz. 8:00 Gimnazjum nr 4 w Pile.
Plac Długosza.
Wyniki badania rozpoznawalności nowego logo i hasła Łodzi listopada 2012r. Blanka Kokosińska.
Kształtowanie Przestrzeni Publicznej a Rozwój Miast w Zaawansowanym Okresie Transformacji Gospodarczej Akademia Górniczo -Hutnicza w Krakowie 25 maja 2012.
Projekt Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego „Wiedza, Kompetencje i Zatrudnienie – dostosowanie programów kształcenia do potrzeb.
Rynek Kościuszki i Plac Jana Pawła II w Białymstoku Konkurs Towarzystwa Urbanistów Polskich na najlepiej zagospodarowaną przestrzeń publiczną w Polsce.
PRACY DYPLOMOWEJ INŻYNIERSKIEJ
IV warsztaty eksperckie SUiKZP Policentryczność Gdańska I 16 października 2015 I.
Kompleksowa modernizacja chodników, miejsc parkingowych i nawierzchni dróg w kwartale ulic: Królowej Jadwigi/Bogusława/ Bohaterów Getta Warszawskiego/Ściegiennego.
„Migracje w naszym obszarze- przeszłość i teraźniejszość” Migracje mniejszości Żydowskiej na teren Łodzi Agata Szafrańska.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Nieruchomość inwestycyjna w Dąbrowie Górniczej 22,1 ha
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Wnioski ze 100 lat korzystania z samochodów w miastach.
KONKURS NA OPRACOWANIE PROJEKTU URBANISTYCZNEGO ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW "WOLNYCH TORÓW" W POZNANIU – ETAP II.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Program Rewitalizacji Księżego Młyna „Dylematy rewitalizacji XIX-wiecznej zabudowy w strefach wielkomiejskich Warszawy i Łodzi” Łódź, 23 czerwca 2014 r.
LOGISTYKA W SEKTORZE PUBLICZNYM Moduł H 8. Dla kogo ten moduł – cele Kształcenie wyspecjalizowanych kadr zarządzających sektorem publicznym, Sektor publiczny.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Autor: Paulina Wolska. Fragment mapy „Bolesławiec i okolice”, Wydawnictwo Turystyczne „PLAN” ul. B. Kosiby.
Uniwersytet Łódzki Wydział Filologiczny
„Smart Code” nowoczesna metoda planowania rozwoju przestrzennego
XII FESTIWAL NAUKI W LUBLINIE
Spotkanie Lidera i Partnerów projektu
PROJEKTOWANIE KONSERWATORSKIE - REWALORYZACJA KRAJOBRAZU KULTUROWEGO
MARKETING TERYTORIALNY
Tytuł pracy dyplomowej
Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
Założenia i koncepcje modeli miast
Krosno Odrzańskie – miejsce na Twoje inwestycje
ALMADA – dobre praktyki transportowe
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Wychowania Fizycznego Uniwersytet Rzeszowski
Zapis prezentacji:

TRANSEKT MIASTA ŁODZI IDENTYFIKACJA I ANALIZA STRUKTUR PRZESTRZENNYCH ŁÓDŹ, LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2014 autorzy: Anna Kowalska, Jan Nowak – Gospodarka Przestrzenna sem. III opiekun: mgr inż. arch. Wiktor Wróblewski

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki Transekt Miasta Łodzi identyfikacja i analiza struktur przestrzennych cel: Celem opracowania była identyfikacja i analiza struktur przestrzennych w oparciu o kryteria morfologiczne. metoda: Opracowanie wykonano metodą transektu urbanistycznego, czyli obserwacji w wybranych punktach charakterystycznych na linii łamanej, której przeciwległe końce są położne w skrajnie różnych obszarach. Przeprowadzono analizy kartograficzne w serwisach geoportal.gov.pl i maps.google.com oraz wizję lokalną.

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki zakres: Zakresem opracowania jest X-X sektor Łodzi (od X do Y). T1T2T3T4T5T6

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki Strefa T6 Strefa wielkomiejska zabudowa typ funkcje wysokość (liczba kondygnacji) linia zabudowy i zwartość wyposażenie ulicy – 18m chodniki – 2,5+2,5 m jezdnia – 12 m torowisko (w jezdni) trawnik – 1,5 zieleń/nasadzenia rodzaj układ widok

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki Strefa T6 ortofotomapa mapa topograficzna

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki Transekt Miasta Łodzi identyfikacja i analiza struktur przestrzennych X km X h/min. T1T2T3T4T5T6

1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki X km X h/min. T1T2T3T4T5T6 X km X h/min.

1) 2) 3) 4) Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki X km X h/min. T1T2T3T4T5T6 TAK / NIE 1)Odległość do centrum Łodzi. 2)Czy chcielibyśmy w tym miejscu mieszkać na stałe? 3)Czy chcielibyśmy przebywać w tym miejscu wieczorami? 4)Czy chcielibyśmy spędzać w tym miejscu weekendy? 5)Nasze emocje i nastrój miejsca. słowo 5) Transekt Miasta Łodzi subiektywna waloryzacja struktur przestrzennych

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki struktury specjalne: w analizowanym obszarze zidentyfikowano X struktur monofunkcjonalnych T1T2T3T4T5T6S2S1

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki Obszar S1 ortofotomapa mapa topograficzna

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki wybrana przestrzeń wielkomiejska (lub miejska): ulica / plac T1T2T3T4T5T6

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki zdjęcie i opracowanie: Jakub Zasina

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki zdjęcie i opracowanie: Jakub Zasina strop

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki zdjęcie i opracowanie: Jakub Zasina posadzka

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki zdjęcie i opracowanie: Jakub Zasina ściany

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki zdjęcie i opracowanie: Jakub Zasina płaszczyzny definiujące przestrzeń

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki wybrana przestrzeń wielkomiejska detale architektury i wyposażenia przestrzeni publicznej widok

Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | Uniwersytet Łódzki wybrana przestrzeń wielkomiejska waloryzacja i wnioski waloryzacja (ocena) zgodność ze standardem strefy transektu (czego brakuje w wyposażeniu przestrzeni lub zabudowie) położenia w strukturze przestrzennej miasta (ze Strategii… 2020+) wnioski Co należy zmienić (uzupełnić, poprawić), abyśmy chcieli w tym miejscu zamieszkać Co należy zachować i chronić, abyśmy chcieli w tym miejscu zamieszkać