KIM CHCIAŁBYM BYĆ ?. Zanim zostaniesz dyrektorem, prezesem biznesmenem musisz się ciężko napracować i zacząć od samego dołu czyli od początku!!!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Planowanie kariery zawodowej mój wybór – moja przyszłość
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
PSYCHOLOG.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
1.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Wybór zawodu - proces ciągły czy jednorazowa decyzja
Analiza SWOT… a po co mi to?
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Mój wymarzony zawód.
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Czy wiesz…? Czy chcesz…? My Ci podpowiemy! Bezpłatna diagnoza potrzeb Twojej biblioteki i recepta na rozwiązanie większości problemów. Odpowiadaj na zdane.
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Diagnoza społeczności lokalnych. Każdy zespól wybiera jedną grupę docelową: 1)Władze gminy, urzędnicy. np. Wójt, Sołtys, Radny, Urzędnik itd 2) Osoby.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Czym jest doradztwo zawodowe?
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
„Zawodoznawstwo” MODUŁ Klasa II.
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Jak wybrać zawód?.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Co dalej po gimnazjum ? LICEUM..? ZAWODÓWKA..?? TECHNIKUM..?
Odpowiedzialny nauczyciel - (nie)odpowiedzialna wspólnota – co pomaga, a co przeszkadza w budowaniu nauczycielskich wspólnot praktyków Hanna Kędzierska.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Planowanie własnej przyszłości
PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 5 SPOTKANIE
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Co to jest osobowość??? Osobowość to zespół cech psychicznych charakterystycznych dla każdego człowieka. Cechy te w dużej mierze są dziedziczone ale.
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ
dr Inż. Teresa Kupczyk Prorektor ds. naukowo-badawczych Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu Joanna Przemyślańska Włosek Marketing Manager, OTTO Workforce.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Krok 2. Moje zasoby – w czym jestem dobry?
Paweł i Robert r. szk. 2012/2013. Czym zajmuje si ę Administrator Baz Danych? Zadania administratora polegają na zarządzaniu bazą danych, określaniu uprawnień.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Co dalej po gimnazjum ? TECHNIKUM..? LICEUM..? ZAWODÓWKA..??
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
Zawody w moim najbliższym otoczeniu
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

KIM CHCIAŁBYM BYĆ ?

Zanim zostaniesz dyrektorem, prezesem biznesmenem musisz się ciężko napracować i zacząć od samego dołu czyli od początku!!!

 Wielu młodych ludzi planuje po ukończeniu szkoły podjąć pracę. Odpowiedzialne i przemyślane planowanie rozwoju zawodowego i szukanie odpowiedniej pracy powinno być poprzedzone zrozumieniem i określeniem własnej roli w realizacji tych przedsięwzięć.  Pierwszym krokiem na drodze poszukiwania pracy jest poznanie samego siebie. A przede wszystkim swoich możliwości zawodowych.

Układ ten służy do przedstawienia podobieństw i różnic pomiędzy typami osobowości, a wymaganiami zawodów. Pozwala też określić, w jakim stopniu konkretny zawód odpowiada danej osobie i czy nadaje się ona do środowiska pracy, w którym zawód jest wykonywany oraz na ile praca w konkretnym środowisku zaspakaja jej dążenia i cele. Może ona bowiem umożliwić pracownikowi pełną samorealizację i satysfakcję.

 Typ realistyczny reprezentowany przez osoby,które lubią przez działanie rozwiązywać różne problemy. W pracy używają maszyn, narzędzi przy obsłudze obiektów, produkcji, przetwarzaniu surowców, ich wydobywaniu, przy uprawie roślin, hodowli zwierząt. Dobrze się czują, realizując zadania, w których trzeba pracować fizycznie. Typowe zawody: elektryk, kierowca, pilot, tokarz, zawody rzemieślnicze, rolnik

 Typ badawczy: dąży do zrozumienia otaczającego świata, poszukuje prawdy, analizując rzeczy, zjawiska, uczucia. Lubi w pracy spotykać się z skomplikowanymi problemami, oceniać, tworzyć teorie. Typowe zawody: astronom, biolog, chemik, filozof, matematyk, programista, politolog.

 Typ artystyczny : lubi zajmować się sztukami pięknymi,muzyką, literaturą, rozwijać pomysły, tworzyć nowe rzeczy. Woli pracować w sytuacjach nieplanowanych, wykorzystując swoją wyobraźnię i zdolności twórcze. Typowe zawody : aktor, architekt, fotograf, kompozytor, pisarz, projektant mody, plastyk, reżyser, tancerz, muzyk.

 Typ społeczny : lubi zajęcia z innymi ludźmi, pomaga, doradza, wyjaśnia, opiekuje się innymi, leczy. W pracy z innymi używa słów, uczuć, idei. Typowe zawody: bibliotekarz, ksiądz, kelner, lekarz, nauczyciel, policjant, trener.

 Typ społeczny : lubi zajęcia z innymi ludźmi, pomaga, doradza, wyjaśnia, opiekuje się innymi, leczy. W pracy z innymi używa słów, uczuć, idei. Typowe zawody: bibliotekarz, ksiądz, kelner, lekarz, nauczyciel, policjant, trener.

 Typ konwencjonalny : Lubi zajęcia i zawody z danymi, ich porządkowaniem. Lubi bezpieczeństwo i porządek. Rozwiązuje problemy według ustalonych zasad, reguł i poleceń zwierzchników. Typowe zawody : kasjer, księgowy, urzędnik biurowy, rzeczoznawca, agent ubezpieczeniowy i celny

W praktyce typy czyste występują rzadko. Zdarza się, że u jednej osoby mogą dominować cechy charakterystyczne dla dwóch typów np. badawczo – realistyczny. Może to powodować różnorodność preferowanych zawodów, bądź różnorodność odmiennych w swym charakterze stanowisk pracy w obrębie jednego zawodu. Wskazane jest przeprowadzenie badania za pomocą testów,z których możesz skorzystać w poradniach psychologiczno – pedagogicznych i urzędach pracy.

 Ekstrawertyk osoba, która jest otwarta na świat i ludzi, interesują ją problemy bliźnich, chętna do pomocy  Introwertyk osoba zamknięta w sobie, skryta, może mieć problemy w nawiązywaniu relacji z innymi  Ambiwertyk osoba, która w zależności od sytuacji może być otwarta na innych lub zachować w stosunku do nich dystans

Wiedza o własnych mocnych i słabych stronach jest bardzo ważna - pomoże Ci lepiej zaplanować swoją przyszłość i podjąć trafniejsze decyzje dotyczące pracy. Większość z nas bez problemu potrafi wymienić swoje zalety, gorzej jest, kiedy mamy przyznać się do naszych wad. Aby uzyskać pełny obraz naszej osobowości można przeprowadzić analizę naszych mocnych i i słabych stron

 S – strengths (mocne strony)  W – weaknesses (słabe strony)  O – opportunities (szanse)  T – threats (zagrożenia) Analiza SOWT pozwala nakreślić dziedziny, w których dana osoba powinna się rozwijać, aby odnieść sukces.

S – mocne strony  moje zalety  rzeczy w których jestem dobry  coś co stanowi o mojej przewadze nad innymi  atuty W – słabe strony  moje wady  w czym jestem słaby  czego nie umiem  ograniczenia  bariery

O – szanse  jakie czynniki zewnętrzne pomogłyby mi poprawić się  co mogę rozwijać  jak to wpłynie na moją osobowość T – zagrożenia  co będzie pogłębiać moje wady  co mi przeszkodzi rozwijać dobre cechy

 Polega na określeniu działań, które mają rozwinąć naszą wiedzę, podnieść umiejętności, a w efekcie także poprawić samoocenę i przyczynić się do wzrostu poczucia własnej wartości oraz zyskania uznania innych.  Inwestowanie w siebie można podzielić na materialne i niematerialne.

Czy można wycenić wiedzę? Ile warte są Twoje umiejętności ?? Inwestowanie materialne:  zakup sprzętu komputerowego  zakup telefonu komórkowego  dodatkowe szkolenia  kursy językowe Inwestowanie niematerialne:  edukacja  troska o swoje zdrowie  rozwijanie zainteresowań  nawiązywanie ciekawych kontaktów

Tworząc obraz dalszej edukacji i przyszłej pracy, musisz wziąć pod uwagę strukturę i sytuację gospodarczą Twojego miejsca zamieszkania czy całego regionu. Właściwe rozpoznanie gospodarki oznacza, że wiesz, jakie są :  główne dziedziny i branże gospodarki oraz ich perspektywy rozwoju  firmy na rynku  prognozowanie rozwoju gospodarczego regionu

Jeśli zastanowisz się i będziesz pracował nad sobą na pewno uda Ci się zostać kim pragniesz, czego szczerze Ci życzę !