Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu Zespół Interwencji Kryzysowej ul.M.Skłodowskiej-Curie 82-84 Tel. 56 477 00 91/92.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czym jest Porozumienie „Niebieska Linia”?
Advertisements

Przemoc w rodzinie - definicja
Prezentacja systemu organizowania interwencji kryzysowej dla ofiar przemocy w Polsce Liliana Krzywicka Rada Ekspertów ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM
Wstrząs Po zajęciach uczestnik będzie: umiał rozpoznać wstrząs;
ZABURZENIA LĘKOWE „Niełatwo jest być odważnym, kiedy jest się tylko Bardzo Małym Zwierzątkiem” – rzekł Prosiaczek pociągając noskiem.
Projekt Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie w Gminie Śrem na lata
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Obcy na ulicy i w sieci.
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
prof. dr hab. Mariusz Jędrzejko z zespołem
Przemoc w rodzinie w województwie
Informator dla osób doznających przemocy w Gminie Łużna. Łużna 2012 r.
Zaburzenia nerwicowe pod postacią somatyczną
PRZEMOC I AGRESJA.
Rola psychologa w kontakcie z dziećmi i młodzieżą
Analiza zjawiska i aspekt prawny.
Zaburzenia psychiczne
MOBBING definicja zjawiska
Kompetencje asystenta rodziny w diagnozie sytuacji dziecka w rodzinie
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Rozpoznawanie symptomów przemocy u dzieci
Z jakimi problemami może spotkać się mój rówieśnik?
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
WOLNOŚĆ OD ALKOHOLU.
KOALICJA PRZECIWKO PRZEMOCY „SZANSA”
Razem Przeciw Przemocy
FRUSTRACJA – reakcja organizmu na przeszkodę
Obrzezanie kobiet.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Przemoc Wiktor Skaczyło Ia.
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
DEPRESJA WYMIARY DEPRESJI.
Procedura Niebieskiej Karty
Bezpieczeństwo w szkole
PRZECIWDZIAŁANIE PRZEMOCY W RODZINIE
Symptomy dziecka krzywdzonego
DZIECKO SKRZYWDZONE- ZANIEDBANIE
PRZECIWDZIAŁANIE PRZEMOCY W RODZINIE
Pierwszy kontakt i zasady rozmowy z dzieckiem krzywdzonym
Symptomy dziecka krzywdzonego
Diagnoza sytuacji rodzinnej i pomoc dzieciom krzywdzonym
PSYCHOLOGIA STRESU I KREATYWNE PODEJŚCIE DO KONFLIKTÓW
Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu
Pojedyncze lub powtarzające się działanie lub brak odpowiedniego działania, występujące w jakiejkolwiek relacji, w której oczekuje się zaufania, a która.
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia Czy „przemoc w rodzinie” to przestępstwo? Opole, 7 listopada 2012 r.
Zaburzenia odżywiania
Zespół napięcia przedmiesiączkowego
PRZEMOC W RODZINIE opracowała mgr Wiesława Redlisiak mgr Katarzyna Rózga.
DYSFUNKCJE SEKSUALNE KOBIET I MĘŻCZYZN W ZZA
SEKSUALNOŚĆ W WSPÓŁUZALEŻNIENIU
Stres.
„Dopalacz” czy „dopalacze” to termin który nie posiada charakteru naukowego. Używa się go potocznie, dla nazwania grupy różnych substancji lub ich mieszanek.
Wypalenie zawodowe: dotyka tych najbardziej zaangażowanych ?
Objawy uzależnienia od narkotyków
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
INTERDYSCYPLINARNA POMOC DZIECKU KRZYWDZONEMU Wanda Paszkiewicz.
DEPRESJA.
Jak rozpoznać przemoc seksualną wobec dzieci?. Objawy somatyczne.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
Czym jest agresja i przemoc?
„Jak rozmawiać z osobą stosującą przemoc
RAZEM PRZECIWKO PRZEMOCY
Zespół Stresu Pourazowego (PTSD)
Fobia szkolna.
Typowe cechy działalności sekt
Czy lekarz może pomóc dziecku krzywdzonemu przemocą w rodzinie?
KRZYWDZENIE DZIECI NAJWAŻNIEJSZE PROBLEMY W ramach programu Chronimy Dzieci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę Szkoła Podstawowa.
Zapis prezentacji:

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu Zespół Interwencji Kryzysowej ul.M.Skłodowskiej-Curie Tel /92

„jednorazowe albo powtarzające się umyślne działanie lub zaniechanie naruszające prawa lub dobra osobiste członków rodziny, w szczególności narażające te osoby na niebezpieczeństwo utraty życia, zdrowia, naruszające ich godność, nietykalność cielesną, wolność, w tym seksualną, powodujące szkody na ich zdrowiu fizycznym lub psychicznym, a także wywołujące cierpienia i krzywdy moralne u osób dotkniętych przemocą” (Ustawa o przeciwdzialaniu przemocy w rodzinie z 29 lipca 2005r.)

PRZEMOC INTENCJONALNOŚĆ NIERÓWNOŚĆ SIŁ NARUSZANIE PRAW I DÓBR OSOBISTYCH SKUTKIEM CIERPIENIE I BÓL

Rodzaje przemocy: psychiczna fizyczna ekonomiczna seksualna przemoc przez zaniedbanie

Faza narastania napięcia Faza ostrej przemocy Faza miodowego miesiąca Cykl przemocy

Teoria wyuczonej bezradności Syndrom sztokholmski Zjawisko wiktymizacji

Portret dziecka krzywdzonego przemoc psychiczna (zaburzenia mowy, dolegliwości psychosomatyczne, mimowolne ruchy twarzy, brak poczucia pewności siebie, wycofanie, depresja, zachowania destrukcyjne i autoagresywne, nadmierne podporządkowanie się dorosłym, kłamstwa, nieadekwatny lęk przed konsekwencjami, silny lęk przed porażką kłopoty z koncentracją) przemoc fizyczna (siniaki, ślady uderzeń, ślady oparzeń, rany w różnych fazach gojenia się, powtarzające się złamania i zwichnięcia, lęk dziecka przed rozbieraniem się przed lekcją w-f, lek przed dotknięciem – kulenie się, niestosowny strój do pogody, lęk przed powrotem do domu, nadmierna agresywność lub nadmierna apatia)

Portret dziecka krzywdzonego przemoc seksualna (somatyczne: bóle brzucha, nudności i wymioty, nietrzymanie moczu i kału, infekcje układu moczowego, spadek apetytu, urazy narządów płciowych; poznawcze, emocjonalne, behawioralne: erotyzacja dziecka, zaburzenia snu i koszmary, nerwica, przygnębienie, zachowania agresywne i autoagresywne i in.) zaniedbanie ( głód, zaburzony rozwój fizyczny – wzrost i waga, zaniedbany wygląd, brak opieki lekarskiej, zmęczenie, apatia, senność)

 odpowiednie warunki do rozmowy  koncentracja na kontakcie z dzieckiem  zapewnienie dziecka, że mu wierzysz  unikanie pytania „dlaczego?”  ustalenie podstawowych faktów  aktywne słuchanie DZIECKO PRZEŻYWA NIE TYLKO WYDARZENIE, ALE TAKŻE REAKCJĘ OSOBY DOROSŁEJ NA TO WYDARZENIE