PREZENTACJA OFERTY W ZAKRESIE BADAŃ ZWIĄZANYCH Z INTELIGENTNYMI SPECJALIZACJAMI REGIONU Uniwersytet Medyczny w Poznaniu
Czy mamy produkt / usługę do sprzedaży? Bez klientów gotowych kupić to, co oferujemy jakiekolwiek przedsięwzięcie nie ma szans powodzenia. Bez określenia, kto będzie naszym klientem trudno dopracować koncepcję oferowanego produktu/usługi do potrzeb kupujących. W tym miejscu należy sobie odpowiedzieć na pytanie, kto będzie naszym odbiorcą? Ilu jest takich odbiorców? Co może skłonić ich do zakupu? 2
Jak każda inwestycja badanie powinno się zwrócić. Rentowność powinna decydować, czy środki zainwestować w badanie, czy przeznaczyć na inne działania. = OsiągniętakorzyśćKosztbadania Kosztbadania Rentownośćinwestycji w badanie Traktujmy badanie jako inwestycję 3
Konflikt interesów między zleceniodawcą badania a jednostka badawczą Zleceniodawca badania dąży do otrzymania unikalnych wyników, aby na ich podstawie zbudować innowacyjną i efektywną strategię Jednostka badawcza dąży do realizacji badań powtarzalnych, tak aby koszt przygotowania badania rozłożyć pomiędzy wielu klientów 4
Badanie celowe, to projekt skonfigurowany pod kątem potrzeb zleceniodawcy badania – „szyty na miarę” Potencjalne zagrożenia stosowania badań celowych związane są z niedopasowaniem procedury badania do jego celów. Badania dedykowane jako opcja 5
Racje biznesowe jednostki B+R Jednostka badawcza nie jest premiowana z tytułu korzyści osiągniętych przez zleceniodawcę badania. Nie ponosi też ryzyka. Dla Jednostki B+R jedynym parametrem z wzoru na rentowność jest cena badania, która dla zleceniodawcy badania stanowi koszt. Zgodnie z ekonomią swojej działalności, jednostka badawcza dążyć będzie do: –maksymalizacji ceny badania –minimalizacji kosztów realizacji badania = OsiągniętakorzyśćKosztbadania Kosztbadania Rentownośćinwestycji w badanie = Cena badania Kosztrealizacjibadania ZYSK ZLECENIODAWCA BADANIAJEDNOSTKA BADAWCZA 6
UNIKALNOŚĆ POMYSŁU RZETELNOŚĆ WYNIKÓW APLIKOWALNOŚĆ RENTOWNOŚĆ Osiąganie korzyści z badań wymaga mocnych podstaw 7
Aby powstało badanie przynoszące korzyści, niezbędna jest synchronizacja celów i potrzeb zleceniodawcy badania oraz jednostki badawczej Rentowność inwestycji w badania: podsumowanie 8
Dziękuję za uwagę Uniwersyteckie Centrum Transferu Technologii Medycznych w Poznaniu Sp. z o.o. Zdzisław Podrez 9
GENEZA PROJEKTU 10
Wydział Farmaceutyczny Katedra i Zakład Technologii Postaci Leku (KiZTPL) dr Bartłomiej Milanowski, prof. dr hab. Janina Lulek 11
Obszary Działalności KiZTPL 12
Otrzymywanie Postaci Leku 13 Substancja lecznicza (jedna lub kilka) Substancja pomocnicza (jedna lub kilka) Postać leku PROCES TECHNOLOGICZNY
Rozwój Produktu Farmaceutycznego 14 Synteza (pozyskanie), charakterystyka API i substancji pomocniczych Rozwój formulacji Ocena stabilności Ocena dostępności farmaceutycznej Ocena właściwości krytycznych dla procesu technologicznego Badania kliniczne (biorówno -ważność) !!!
15 Za(O)soby i Oferta
Obszary współpracy B+R (Nano)Technologia Farmaceutyczna Analiza Leku: o Badania Dostępności Farmaceutycznej o Analiza Termiczna o Reologia Farmaceutyczna Analityka Farmaceutyczna Statystyczna Analiza Danych Usługi eksperckie 16
Komercjalizacja Badań (we współpracy z UCTTMP) UCTTMP KiZTPL 17
Współpraca 18
Nasi Partnerzy 19
Dziękuję za uwagę Katedra i Zakład Technologii Postaci Leku Wydział Farmaceutyczny Bartłomiej Milanowski 20