Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta
Budowanie Marki Poznania - dlaczego warto? Marka Miasta: –Jest instrumentem służącym do wygrywania korzyści cywilizacyjnych dla miasta – jednym z narzędzi, które służą realizacji jego celów, w tym – zagwarantowaniu najwyższej jakości życia mieszkańców. –Oznacza konkurowanie: zwiększa przewagę konkurencyjną w rywalizacji miast. –Jej oddziaływanie polega na przyciąganiu do miasta strumieni korzyści. –Stanowi podstawę indywidualnego i trwałego wizerunku miasta. Marka miasta nie jest jednak jedynie opakowaniem gotowego produktu – to nie tylko logotyp i chwytliwe hasło. –Marka miasta to wielowątkowa narracja, której osią jest esencja marki. Z esencji wynikają kolejne wątki, dostosowane do konkretnych celów jakie marka ma spełniać. –Wyznacza standardy profesjonalnego marketingu miasta oraz jest fundamentem strategicznego podejścia do jego promocji.
Budowanie Marki Poznania - Poznań dzisiaj Ponad 2/3 Polaków spontanicznie wymienia Poznań jako jedno z 5 największych miast w Polsce – przed nami jest Kraków i Wrocław oraz Warszawa. Najpowszechniejsze skojarzenia z Poznaniem to: –koziołki (28%) –targi (25%) –pyry (5%) –Stary Rynek (4%) –inne skojarzenia to: gospodarność, czystość, piwo Lech, Festiwal Malta, Jan Kulczyk, skąpstwo
Strategia Promocji Marki Poznań - Założenia strategiczne Kluczowe wyzwanie dla Poznania: osiągnięcie pozycji metropolii o randze europejskiej, czyli o znaczeniu zdecydowanie ponadregionalnym i ponadkrajowym. Oznacza to konieczność zdobycia statusu najważniejszego niestołecznego miasta Polski, czyli głównego kontrapunktu dla stolicy. Zasadniczy kierunek zmian: otwarcie miasta na zagranicznych partnerów - połączenie biznesowe ze światem oraz zwielokrotnienie przepływu ludzi i idei przez miasto.
Strategia Promocji Marki Poznań - Jak stać się metropolią? Kierunek zmian – otwarcie Poznania: Wymuszenie wysokich standardów – udział w światowej sieci przepływu ludzi, kapitału i rozwiązań. Zaistnienie w świadomości kluczowych grup docelowych – działania informacyjne i promocyjne. Poznań musi i może powrócić do centralnego dyskursu – rola Poznania jako naturalnego kontrapunktu dla Warszawy, drugiego bieguna polskości, jest celem strategii. Świadome współdziałanie Władz Miasta oraz specjalistów z dziedziny promocji i promocji gospodarczej.
Strategia Promocji Marki Poznań - Kim jest Poznań? Poznań nie jest ośrodkiem przemysłowym: zanieczyszczonym i brzydkim miejscem, oferującym niskopłatne miejsca pracy. Poznań jest otwartą europejską metropolią: modnym europejskim miastem – eleganckim, ale swobodnym, oferującym wysoki poziom jakości życia i możliwość realizacji wielkich ambicji. City of Work and City of Play: wysoka jakość życia w Poznaniu to nie tylko dobre miejsca pracy, ale również idealne miejsca do spędzania czasu wolnego. Poznań nie jest centrum produkcji, ale centrum konsumpcji: bieguny wzrostu przenoszą się z tradycyjnych regionów i ośrodków przemysłowych, w kierunku nowych centrów kultury, kreatywności, innowacji i wiedzy. Poznań ma ambicję zostać biegunem wzrostu i centrum przyciągania idei, ludzi i kapitału.
Strategia Promocji Marki Poznań - Kim jest Poznań? Poznań to trafianie w sedno rozwiązania, dobre przygotowanie, wysoki poziom i znawstwo zagadnienia. Poznań specjalizuje się w specjalistach. Poznań specjalizuje się w optymalnej kombinacji odwagi i realizmu. Poznań łączy zapał z wytrwałością, kreatywność z użytecznością, wizjonerstwo z wykonalnością. Poznań to miasto, w którym najbardziej ambitne przedsięwzięcia maja największe szanse powodzenia. W Poznaniu stać nas na odważne wizje, bo mamy pokrycie w 1000-letniej tradycji skuteczności. Poznań stawia na technologię osiągania sukcesu.