238 szkół i przedszkoli ponad 86 tysięcy uczestników Warszawa Lublin Zamość Wrocław Elbląg Tczew Gdańsk Sopot Gdynia Gdańsk9029 Warszawa5533 Lublin327.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
PARTNER II System komunikacji oraz przygotowania beneficjentów i projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych w Województwie Śląskim Urząd.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
U4energy Europejski konkurs dla szkół
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Restrukturyzacja otoczenia szkoły Luty Maj 2009.
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
W GIMNAZJUM NR 1 W SROKOWIE W ROKU SZKOLNYM 2007/2008
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Program edukacyjny „Dzień przedsiębiorczości” Działania szkoły na platformie programu.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
Konkursy Przedmiotowe w województwie świętokrzyskim rok szkolny 2009/2010 przygotowała: Bożena Zielińska.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Instrukcja Rejestracja do I edycji Gimnazjalnej Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie Instrukcja
Szkoła Przyjazna dla Sprawiedliwego Handlu Procedura uzyskania tytułu.
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
E - Dziennik. Czym jest e - Dziennik To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący.
Przedstawienie Regulaminu Konkursu na projekt edukacyjny promujący aktywne uczestnictwo rodziców w realizacji programu edukacyjnego pt.”Trzymaj Formę!”
z roku na rok jest nas coraz więcej I EDYCJA: Gdańsk, 23 szkoły, 4384 potencjalnych uczestników II EDYCJA: Gdańsk, 48 szkół i przedszkoli, potencjalnych.
Gdańsk, Instytut Kultury Miejskiej 6 kwietnia 2016 r.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
PRZEWODNIK. ODZNAKA JAKOŚCI ETWINNING Odznaka Jakości jest przyznawana najciekawszym, kreatywnym i innowacyjnym projektom eTwinning i wskazuje osiągnięcie.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWANO WYKORZYSTUJĄC MATERIAŁY UDOSTĘPNIONE PRZEZ CEO
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Szkoła Promująca Zdrowie
czwarte spotkanie Zespołu
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Wybory związkowe w OM NSZZ „Solidarność” POiW RW
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Przewodnik stażysty.
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
Zasady funkcjonowania
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
Zapis prezentacji:

238 szkół i przedszkoli ponad 86 tysięcy uczestników Warszawa Lublin Zamość Wrocław Elbląg Tczew Gdańsk Sopot Gdynia Gdańsk9029 Warszawa5533 Lublin327 Wrocław249,2 Gdynia194 Zamość80,5 Sopot51,4 Tczew31,8 Elbląg20,5 TYS. UCZNIÓW

odsetek uczniów, którzy przynajmniej raz przyjechali do szkoły rowerem Wyniki poprzednich edycji w Gdańsku % 35% 2015 frekwencja rowerowa % 60% 2015 aktywność rowerowa odsetek możliwych przyjazdów do szkoły na rowerach liczba aktywnych uczestników

Zasady są wszędzie takie same: Kampania trwa 18 dni - od 4 do 31 maja 2016 r. Celem kampanii jest promocja zdrowego stylu życia i komunikacji rowerowej wśród uczniów i nauczycieli szkół podstawowych - udział wziąć może każdy, kto uczy się lub pracuje w szkole Liczy się każdy przejazd do szkoły wykonany aktywnie na kółkach: rowerem, hulajnogą, rolkami, deskorolką … nawet, jeśli stanowi on tylko ostatni odcinek drogi. Za aktywną podróż uczestnik dostaje 2 naklejki: okrągłą na plakat klasowy i kwadratową na książeczkę rowerową oraz ‚X’ w dzienniku rowerowym. Obowiązuje zasada Fair Play – jeżeli uczestnik nie przyjechał do szkoły w sposób aktywny, lub nie mógł być obecny danego dnia (np. z powodu choroby, czy wycieczki) nie może również otrzymać naklejek i ‚X’. Wyniki: o wyniku szkoły lub klasy decyduje liczba przyjazdów do szkoły na rowerze w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej szkole lub klasie, Nagrody: Formuła kampanii przewiduje nagrody indywidualne dla aktywnych uczestników, nagrodę dla najlepszej klasy w szkole i najlepszej szkoły w mieście (szczegóły w regulaminie).

Jak to wygląda w praktyce ? Dzieci, które aktywnie przyjechały do szkoły otrzymują: naklejkę na książeczkę rowerową naklejkę na plakat klasowy „X” w dzienniku rowerowym

Tajniki organizacji – jak krok po kroku sprawnie zorganizować Rowerowy Maj SPOTKANIE Z KADRĄ SZKOLNĄ celem: Przedstawienia założeń i zasad kampanii - jest to również doskonała okazja aby zarazić wszystkich entuzjazmem niezbędnym do sukcesu akcji. Wychowawcy odgrywają w kampanii bardzo ważną rolę. To oni przekazują temat dzieciom i rodzicom. Warto aby zapoznali się wcześniej z treścią materiałów promocyjnych (informator dla rodziców i książeczka rowerowa) gdzie znajduje się wiele praktycznych wskazówek. Przekazania wychowawcom plików Dziennika Rowerowego celem uzupełnienia danych - numeru szkoły, klasy, liczby uczniów w klasie, a także imion i nazwisk uczniów uczęszczających do danej klasy oraz nauczycieli wspierających klasę (uwaga: lista powinna być pełna). Dziennik Rowerowy powinien być uzupełniany w czasie trwania kampanii, codziennie podczas pierwszej lekcji wraz z jednoczesną dystrybucją naklejek. Jeżeli w szkole funkcjonują dzienniki papierowe, być może należy rozważyć opcję wydrukowania dzienników.

Tajniki organizacji c.d. Opracowania, bądź omówienia strategii parkingowej. Dzieci bardzo szybko i chętnie „łykają rowerowego bakcyla” dlatego warto przygotować się na x razy większą liczbę rowerów i hulajnóg i rolek. Dobrym pomysłem jest przeznaczenie części szatni na hulajnogi, rolki i kaski oraz zagospodarować teren przy szkole na dodatkowy parking rowerowy np. ogrodzenia. Niektóre szkoły wyznaczały sektory dla poszczególnych klas, w innych dzieci z jednej klasy spinały rowery jeden do drugiego. ODBIÓR I ROZDYSPONOWANIE MATERIAŁÓW Każdy koordynator szkolny otrzyma od miejskiego koordynatora do dnia 25 kwietnia b.r. materiały konieczne do prawidłowego przeprowadzenia kampanii: Plakaty dla każdej klasy Książeczki rowerowe dla wszystkich potencjalnych uczestników Broszury informacyjne dla rodziców Arkusze naklejek na książeczki i plakaty O ile książeczki i broszury można pozostawić w pokoju nauczycielskim do pobrania przez wychowawców w liczbie odpowiadającej liczbie uczniów w klasie, o tyle wywieszeniem plakatów powinien zająć się sam koordynator. Wszystkie plakaty powinny być podpisane (nr. klasy) oraz powieszone w holu/na korytarzach, na wysokości umożliwiającej najmłodszym na swobodne nalepienie naklejek.

Tajniki organizacji c.d. Książeczki powinny być podpisane przez dzieci w dniu rozdania. Wszystkie broszury powinny trafić do ich adresatów najpóźniej do dnia 29 kwietnia. Natomiast naklejki pobierane są na bieżąco, wedle zapotrzebowania. ZBIERANIE WYNIKÓW 13 i 31 maja szkolni koordynatorzy zobowiązani są do wysłania do miejskiego koordynatora Dzienników Rowerowych. W tym celu należy poinformować wychowawców o konieczności przesłania zaktualizowanych Dzienników w formie rozpowszechnionego wcześniej pliku Excel. Zadaniem koordynatora jest sprawdzenie poprawności wypełnionych dokumentów, zebranie ich w jeden plik i przesłanie na adres miejskiego koordynatora – Uwaga! Zadanie to powinno być wykonane bardzo starannie ponieważ przesyłanie po terminie lub niekompletnych danych może poważnie opóźnić ogłoszenie wyników środkowych, czy końcowych. Po ogłoszeniu wyników na stronie kampanii warto zakomunikować je uczniom i nauczycielom Statystyki śródokresowe służą zwiększeniu motywacji w rywalizacji klasowej i szkolnej, natomiast wyniki końcowe pozwalają na sprawdzenie osiągniętej pozycji.

Tajniki organizacji c.d. NAGRODY Formuła Rowerowego Maja przewiduje nagrody dla najbardziej aktywnych uczestników kampanii na poziomie indywidualnym, klasowym i międzyszkolnym. Po ogłoszeniu wyników końcowych poinformujemy każda szkołę zarówno o samych nagrodzonych, jak i o sposobie ich przekazania i dystrybucji. Nagrody przywiezione do szkoły powinny być rozdane podczas apelu podsumowującego kampanię. Nadanie uroczystej wagi temu wydarzeniu jest bardzo pozytywnie odbierane przez uczestników kampanii. Jest to również doskonała okazja na przypomnienie dzieciom, wszystkich korzyści, jakie wyniosły z tej zabawy i utwierdzenie ich co do wartości kontynuowania tej aktywności, nawet po zakończeniu kampanii. PR Sama akcja powinna być szeroko nagłaśniana również przez szkolną stronę internetową. O ile jest to możliwe warto zaangażować nauczycieli/rodziców z żyłką fotografa do zrobienia ciekawej galerii zdjęciowej.

Uwagi Koordynatorów Należy zacząć udział w kampanii apelem. Warto wydzielić miejsca w szkole na hulajnogi, rolki i wrotki np. w szatni odgrodzone ławkami lub przy portierni. Dzieci sprawdzały się w roli klasowych koordynatorów kampanii np. zgłaszały, kto przyjechał do szkoły aktywnie, a dyżurni rozdawali naklejki. Pierwsze dni akcji polegają na poznawaniu jej zasad. Ważne jest zaangażowanie Rodziców i Nauczycieli. W trakcie trwa akcji Uczniowie potrzebują motywacji. Udział w kampanii powinien być traktowany jak zabawa. W szkole przydaje się serwis rowerowy.

Życzymy powodzenia !!! Monika Nkome Evini koordynator kampanii Rowerowy Maj tel W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości proszę o kontakt: