Środowisko Logo Komeniusz Program Logo Komeniusz jest edukacyjnym językiem programowania pracującego w środowisku Windows. Umożliwia rozwiązywanie problemów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Piszemy proste programy i tworzymy animacje w Logomocji .
Advertisements

Tux Paint Tux Paint Tux Paint Tux Paint Poradnik użytkowania Tux Paint
Opracował: Nowak Paweł
MS Access 2000 Tworzenie tabel Piotr Górczyński 2005.
PRZYKŁAD ROZWIĄZANIA TARCZY
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Systemy mobilne i komunikacja bezprzewodowa Ćwiczenie 1 Jarosław Kurek WZIM SGGW 1.
Wstęp do programowania obiektowego
Edytor tekstu.
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
Redagowanie dokumentów
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Poznajemy klawiaturę Opracował Piotr Krupa.
Opracowała: Iwona Kowalik
Algorytmy.
Szkoła Przysposabiająca do Pracy przy Zespole Szkół Nr 3 we Włocławku
Logo Komeniusz Gimnazjum w Tęgoborzy Mgr Zofia Czech.
Tajemnice klawiatury.
Podstawy programowania. Język C i C++– podstawy Temat: 1
Podstawy systemu operacyjnego
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Warsztaty programowania w języku Python
AutoCAD – podstawy Ustalenie środowiska
Ćwiczenia z Worda
Opracowanie: mgr Barbara Benisz
Wykonał: Mariusz Trypuć
Opracowanie Dorota Libera
Język programowania Logo - na przykładzie programu LOGOMOCJA
Podstawy tworzenia stron WWW
Konfiguracja systemu Windows
Informatyka Pisanie na ekranie.
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Warsztaty programowania w języku Python
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
Edytor tekstu Word.
Robimy własne notatki - Notatnik
Logo Środowisko pracy.
Logomocja Polska edycja Imagine.
Język programowania LOGO
EDYTOR GRAFIKI "PAINT" Prezentacja ma na celu zapoznanie uczniów z podstawowymi funkcjami edytora grafiki Paint.
Temat: PROCEDURY Z PARAMETRAMI W LOGO KOMENIUSZ
1.Przykłady prostych algorytmów opisujących codzienne czynności
Program Logomocja.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Logomocja - podstawowe polecenia języka Logo
Podstawowe narzędzia programu Paint
Logomocja - tworzenie procedur
Komputerowe malowanki
Temat: Wprowadzenie do programowania w środowisku LOGO KOMENIUSZ
Temat: LOGO KOMENIUSZ tworzenie grafik
JabTalk - instrukcja. Przyciski paska wypowiedzi – odtwarzanie i czyszczenie Pasek wypowiedzi – wyświetla wybrane symbole i pozwala na ich odtworzenie.
Wstęp do Podstawy Programowania
Wprowadzenie do programowania w Pascalu mgr inż. Agata Pacek.
Poziom średniozaawansowany
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Co to jest algorytm? Środowisko programu Logo Komeniusz
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
Co to jest algorytm? Uporządkowany i uściślony sposób rozwiązania danego problemu, zawierzający szczegółowy opis wykonywanych czynności w skończonej.
czyli geometria (i nie tylko) w sztuce. Fraktale w Logo Komeniuszu
Programowanie z z komputerem i bez.
POD - żółw przesuwa się po ekranie nie zostawiając za sobą śladu;
Procedury własne to procedury tworzone przez użytkownika, składające się z nagłówka, który zawiera słowa oto i nazwę procedury z parametrem, treści procedury.
PROCEDURY Definicję procedury rozpoczynasz od słowa oto. Następnie podaj nazwę procedury (nie może ona zawierać spacji), potem dodaj treść procedury. Koniec.
ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA KODOWANIE PRZEZ RYSOWANIE
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Poznajemy edytor tekstu Word
Zapis prezentacji:

Środowisko Logo Komeniusz Program Logo Komeniusz jest edukacyjnym językiem programowania pracującego w środowisku Windows. Umożliwia rozwiązywanie problemów oraz uczy zasad poprawnego programowania strukturalnego. Programowanie strukturalne polega na rozkładaniu trudnych problemów na mniejsze w celu ich łatwiejszego zrozumienia i rozwiązania. Program służy do tworzenia rysunków, pisania tekstów, wykonywania obliczeń. Grafika żółwia to technika programowania rysunków w Logo. Procedura jest zapisem algorytmu w postaci instrukcji (poleceń) w danym języku programowania. Procedury pierwotne w Logo służą do rozwiązywania najprostszych problemów, których rozwiązania są znane żółwiowi.

Pasek tytułu Pasek menu Paski skrótów Ekran tekstowy żółw Ekran graficzny Wiersz poleceń

PROCEDURY PIERWOTNE Polecenie do wykonaniaZnaczenie polecenia pżpokaż żółwia sżschowaj żółwia czyść lub cs czyści ekran i ustawia żółwia na środku zmaż wymazuje wszystko z ekranu, żółw pozostaje na swoim miejscu ścieranie lub ścier opuszczanie gumki do ścierania wróć ustawienie żółwia na środku ekranu naprzód liczba_kroków lub np liczba_kroków przesuń się do przodu o określoną liczbę kroków wstecz liczba_kroków lub ws liczba_kroków cofnij się o określona liczbę kroków prawo kąt lub pw kąt obrót w prawo o określony kąt mierzony w stopniach lewo kąt lub lw kąt obrót w lewo o określony kąt mierzony w stopniach podnieś lub pod podniesienie pisaka – żółw nie pozostawia śladu opuść lub opu opuszczenie pisaka – żółw zostawia ślad

Możliwości pisaka Ustalkolorpisaka lub ukp 0-15, jld dowolny kolor Ustalgrubośćpisaka lub ugp Ustalkolormalowania lub ukm Ustaltło Ustal wzórmalowania lub uwm zamaluj

Wpisz w wierszu poleceń np 200Enter np 100 lw 90 np 100 lw 90 np 100 lw 90 np 100 wpisz polecenia na rysowanie prostokąta Lina przerywana np 40 pod np 20 opu np 40 pod np 20 opu np 40 powtórz 3 [np 40 pod np 20 opu] Trójkąt prostokątny powtórz 2 [np 100 pw 90] pw 45 np 100 * pwk 2 pod np 100 Prostokąt powtórz 2 [np 100 pw 90 np 60 pw 90] ukp "zielony ugp 4 np 100 ukp "żółty powtórz 6 [np 100 pw 60] ukm [ ] powtórz 5 [np 150 pw 144] ustalkoltła "żółty ukm [ ] zamaluj powtórz 5 [np 150 pw 144] ukm "fioletowy powtórz 24 [np 200 pw 165]

Zapisywanie plików zobacz menu plik lub F2, w programie zapis 8 znaków bez spacji, przed umieść znak „Dom. Znak cudzysłowu stosuje się przed słowami, którymi są w logo: litery, cyfry, znaki specjalne oraz znaki przestankowe, nie stosuje się przed liczbami. Standardowo plik jest zapisywany w katalogu comlogo, w podkatalogu projekt. Program dodaje rozszerzenie.lpg. W wersji demo nie jest możliwe zapisywanie.