URZĄD STATYSTYCZNY WE WROCŁAWIU. Tablica nr 1. Minimalny zakres wiadomości i umiejętności statystycznych absolwenta szkoły podstawowej, pożądanych z punktu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Badania statystyczne Wykłady 1-2 © Leszek Smolarek.
Advertisements

PODZIAŁ STATYSTYKI STATYSTYKA STATYSTYKA MATEMATYCZNA STATYSTYKA
Rangowy test zgodności rozkładów
w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska
W dalszej części zajęć wyróżniać będziemy następujące
Zmienne losowe i ich rozkłady
PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI ZE STATYSTYKI
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska? Wykład 4. Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia) Miary asymetrii.
Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji Miary asymetrii (skośności)
ANALIZA STRUKTURY SZEREGU NA PODSTAWIE MIAR STATYSTYCZNYCH
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
Arkusz kalkulacyjny Excel część 2 © Jacek Śmietański, Kraków
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Funkcje liniowe Wykresy i własności.
Co to są rozkłady normalne?
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI
Opracowała: Joanna Wasiak
część matematyczno-przyrodnicza - matematyka
Podstawy statystyki Dr Janusz Górczyński.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka
Elementy statystyki opisowej realizowane na II, III i IV etapie edukacyjnym Dobrzeń Wielki, r.
„Nasza szkoła w liczbach”
Kurs specjalistyczny dla pielęgniarek, mgr Adam Dudek, PWSZ Nysa 2007
STATYSTYKA ZBIERANIE DANYCH Odczytywanie i sporządzanie diagramów słupkowych i kołowych.
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej arkusze kalkulacyjne.
TYPY WYKRESÓW Najczęściej używane
Statystyka – zadania 4 Janusz Górczyński.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku i Zespół Szkół w Opalenicy ID grupy: 97/41_mf_g2 i 97/71_mf_g1 Kompetencja:
Przygotowała: mgr Jolanta Brzozowska-Kłys
PROCENTY Kacper Magiera.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
Funkcja liniowa ©M.
Metodologia badań społecznych Wykłady VIII-IX
Statystyka i opracowanie wyników badań
HARALD KAJZER ZST NR 2 im. M. Batko
Kołowy model pracy w grupach w pedagogice planu daltońskiego
Ludność i procesy demograficzne we Wrocławiu na przestrzeni dziejów
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Statystyka matematyczna czyli rozmowa o znaczeniu liczb Jan Bołtuć Piotr Pastusiak Wykorzystano materiały z:
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Statystyka medyczna Piotr Kozłowski
Statystyczna analiza danych
Prezentacja dla klasy II liceum
Przenoszenie błędów (rachunek błędów) Niech x=(x 1,x 2,...,x n ) będzie n-wymiarową zmienną losową złożoną z niezależnych składników o rozkładach normalnych.
Lekcje z komputerem, 2006.
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
„Ile lat ma Guś”.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce
Nr w dzienniku Wzrost w cm Tablica.
Wykresy – różne typy oraz wykresy funkcji
Średnia arytmetyczna, mediana i dominanta
* Halina Klimczak Instytut Geodezji i Geoinformatyki Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu Prawie wszystko o danych…..
ze statystyki opisowej
Rozkłady statystyk z próby dr Marta Marszałek Zakład Statystyki Stosowanej Instytut Statystyki i Demografii Kolegium.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Średnia arytmetyczna, mediana, modalna. Opracowanie: Beata Szabat.
Parametry rozkładów Metodologia badań w naukach behawioralnych II.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Dane statystyczne -odczytywanie informacji z diagramów.
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska?
Statystyka matematyczna
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Ankieta statystyki.
Zapis prezentacji:

URZĄD STATYSTYCZNY WE WROCŁAWIU

Tablica nr 1. Minimalny zakres wiadomości i umiejętności statystycznych absolwenta szkoły podstawowej, pożądanych z punktu widzenia statystyki publicznej. Wiadomości Umiejętności Uczeń: – wie, co to jest statystyka publiczna i czym się zajmuje, – zna przykłady wykresów statystycznych słupkowych, kołowych, liniowych), – zna przykłady badań statystycznych, – rozumie pojęcia średniej arytmetycznej, dominanty i mediany. Uczeń potrafi: – zbudować prostą tablicę z danymi, – w prostych przypadkach odczytywać dane statystyczne z wykresów statystycznych, – zaprezentować dane statystyczne na wykresie, – w prostych przypadkach wyznaczyć średnią arytmetyczną, dominantę i medianę, – korzystać z roczników statystycznych, – korzystać ze stron internetowych statystyki publicznej.

Wielokomorowa urna

PIRAMIDA WIEKU