„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju.
PREZENTACJA NA TEMAT MIASTA KATOWICE
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Czysty transport miejski
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Miasto publiczne – miasto prywatne
Wykonanie budżetu miasta Tychy za 2012 rok
Tania i społecznie akceptowana linia kolejowa do Pyrzowic
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
Metropolia „Silesia” - wprowadzenie
Opodatkowanie przedsięwzięć typu PPP Partnerstwo w ramach PPP Dorota Dąbrowska doradca podatkowy Warszawa, 5 listopada 2012.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
KATOWICE 5 KWIETNIA 2004 R. 1. Partnerstwo publiczno – prywatne w Polsce próba uregulowania.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna we współpracy z
NOWY DWORZEC AUTOBUSOWY w Tarnowskich Górach
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Informacja w sprawie wniosków o finansowanie lokalnych lotnisk w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Warszawa 26 maja 2006.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Wystąpienie Prezydenta m.st. Warszawy Warszawa, 10 grudnia 2016 r. PROJEKT BUDŻETU M.ST. WARSZAWY NA 2016 R. ORAZ PROJEKT WPF M.ST. WARSZAWY NA LATA
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Miasta za 2011 rok.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Nieruchomość inwestycyjna w Dąbrowie Górniczej 22,1 ha
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
Tworzenie związku metropolitalnego. Górnośląski Związek Metropolitalny od lat zabiegał o stworzenie prawnych podstaw metropolii. Ustawa o związkach metropolitalnych.
Budżet Miasta Gdańska na rok 2015 Gdańsk, 18 grudnia 2014r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
NAJWIĘKSZY PROJEKT DEWELOPERSKI NA GÓRNYM ŚLĄSKU NAJWIĘKSZY PROJEKT DEWELOPERSKI NA GÓRNYM ŚLĄSKU GRUPA KAPITAŁOWA:
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
GTB Metropolis Zmieniamy obraz Śląska.  Jesteśmy właścicielem nieruchomości komercyjnych na obszarze Aglomeracji Górnośląskiej  Przygotowujemy nieruchomości.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
Maria Wasiak – mocne wsparcie dla Bydgoszczy Urząd Miasta Bydgoszczy
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
XXV SESJA SEJMIKU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
1 1.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
Omówienie prac nad realizacją
Zapis prezentacji:

„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008

Zagadnienia: 1.Uczestnicy projektu 2.Zakres projektu 3.Struktura docelowa 4.Funkcje SKM 5.Wstępne rezultaty analiz 6.Proponowana lokalizacja 7.Podsumowanie, pytania / odpowiedzi Witold Grzybowski 2

3 Uczestnicy Projektu: Doradca PPP Autor koncepcji przebiegu trasy Obszar Gmina Bytom Urząd Miejski w Bytomiu Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Polskie Linie Kolejowe PLK S.A. Koncepcja przebiegu połączenia na terenie Gminy Bytom z uwzględnieniem PPP. Koncepcja powiązań komunikacją kolejową Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” w Pyrzowicach z Aglomeracją Górnośląską, Katowice, opracowana przez: WYG International oraz CNTK- Warszawa, 2007; Doradca PPP Autor koncepcji przebiegu trasy Obszar Śląsk

4 Możliwy zakres PPP I Właściciel i użytkownik infrastruktury liniowej PLK S.A. Szlaki kolejowe wytyczone zabudowa terenu o charakterze miejskim Zadanie zlecone PLK S.A. Przetarg na projekt linii kolejowej rozstrzygnięty Zadanie zostało przyjęte przez Rade Ministrów w dniu 29 listopada 2006r w dokumencie Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia (NSRO) na lata i zostało wpisane na listę projektów rezerwowych w ramach Priorytetu 7 – dojazd do lotnisk odcinek Katowice- Pyrzowice. Orientacyjny koszt przygotowania projektu € 30 milionów, okres realizacji 2012 – NSRO po akceptacji Komisji Europejskiej z dnia 5 grudnia 2007 projekt figuruje w pozycji nr 181 na liście projektów podstawowych.

Zakres PPP II 5 Infrastruktura punktowa Centrum Przesiadkowe (zintegrowany dworzec kolejowy) Przystanek Plejada Rozwój terenów miejskich w okolicy nowego dworca Nowe rozwiązania transportowe – dojazd do Centrum Przes.

6 Obszar inicjatyw PPP Około 6 ha terenu do urządzenia w samym centrum Bytomia.

7 Możliwa struktura docelowa Użytek publiczny Użytek prywatny 6300 m/kw m/kw Przestrzeń całkowita % Przestrzeń prywatna % Przestrzeń publiczna % Przyjęte założenie: Przychody osiągnięte z przestrzeni komercyjnej w części subsydiują koszt utrzymania części publicznej. Parkingi, przystanki, kasy biletowe Przestrzeń usługowo- handlowa

8 Funkcje SKM 1.Funkcja połączenia lotniskowego : Bezpośrednio: Gliwice, Zabrze, Bytom, Piekary Śl. oraz Tychy, Katowice, Chorzów.: Pośrednio: Siemianowice, Ruda Śląska, Tarnowskie G ó ry. 2. Funkcja transportu aglomeracyjnego – osobowy i towarowy Prognoza na 2012: 7600 użytkowników „Funkcji 1” dziennie

9 Analiza Korzyści w trybie PPP Zdyskontowane wydatki partnera publicznego Zdyskontowane przychody partnera publicznego Zdyskontowana korzyść gminy przy realizacji wariantu PPP Korzyści społeczne: Zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów Zmniejszenie kosztów czasu w przewozach pasażerskich Zmniejszenie emisji toksycznych składników spalin Korzyści podmiotu publicznego: Zmniejszenie zaangażowania środków własnych w inwestycję Wzrost dochodów gminy z tytułu podatku od nieruchomości Wzrost dochodów gminy z tytułu udziału w podatku od osób prawnych (CIT) Wzrost dochodów gminy z tytułu udziału w podatku od osób fizycznych (PIT)

10 Analiza Korzyści w trybie PPP Wzrost przestrzeni komercyjnej wpływa pozytywnie na: - zwiększenie dochodów gminy - zmniejszenie kosztów udostępnienia przestrzeni publ. przez partnera pryw. Wartość progowa: przy wzroście przestrzeni komercyjnej z m/kw do ok m/kw – czyli o 250 % koszt publiczny bilansuje się wpływami od partnera prywatnego.

11 Lokalizacja I Proponowana lokalizacja Centrum Przesiadkowego

12 Proponowana lokalizacja pętli Lokalizacja II

13 Collect Consulting Sp. z o.o. ul Rolna 14, Katowice tel.: (032) fax: (032) w Dziękujemy za uwagę