Jak to jest w blogowej klasie SP 6 w Inowrocławiu Prezentacja klasy V c przygotowana w Dokumentach Google.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

KOMPUTER NARZĘDZIE, KTÓRE MNIE KSZTAŁCI I ROZWIJA.
KODEKS 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. Spotkanie otwierające Ma pomóc rozpoznać zasoby, jakimi dysponuje szkoła Ustalić kluczowe problemy, z którymi musimy się zmierzyć
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Co to jest TIK?.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Starożytni Matematycy
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
TARGI
Szkolny Kodeks 2.0.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
IVD. Debata klasowa odbyła się na Lekcji przyrody w dniu 21 listopada.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Projekt: Blogi w szkole Uczniowie klasy: IV C i VI A p. Kinga Gawrońska i p. Ewa Indulska - Pikul.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
WITAJCIE NA „FESTIWALU Z TIK”. W NASZEJ PREZENTACJI PODSUMUJEMY PROGRAM „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0”
Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie! Daniel Skowronek KL.6 Szkoła z klasą 2.0.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
KODEKS 2.0 Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
TIK na lekcjach – od czego rozpocząć ? Projekt pt. „Nowatorski system wsparcia nauczycieli w powiecie szczycieńskim” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Programowanie dla każdego
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Sopocka Akademia Tenisowa
REGULAMIN KORZYSTANIA Z INTERNETU
MOJE INFORMATYCZNE OSIĄGNIĘCIA
Zapis prezentacji:

Jak to jest w blogowej klasie SP 6 w Inowrocławiu Prezentacja klasy V c przygotowana w Dokumentach Google

Jak było w klasie IV W klasie IV niewiele wiedzieliśmy o TIK. Nawet nie mieliśmy informatyki. Tylko od czasu do czasu korzystaliśmy z płyty załączonej do podręcznika, na której znajdowały się baśnie, zabawy i filmy z Anatolem (uczył nas ortografii). Lubiliśmy polski bez TIK, bo innego nie znaliśmy. :) Słyszeliśmy jednak o blogach i widzieliśmy blogi naszych koleżanek i kolegów z klas VI. Troszkę im zazdrościliśmy :)

Przystąpienie do programu Szkoła z Klasą 2.0 W V klasie w październiku przystąpiliśmy do programu Szkoła z klasą 2.0. Na początku zakładaliśmy konta na Edutubie. Trochę trudniej było założyć blogi, ale jakoś nam się udało. W listopadzie zaczęliśmy brać się do pracy. Wizytówka naszej szkoły w programie tutajtutaj

Pilotaż 2.0 Jesteśmy w Pilotażu 2.0, wśród 30 szkół w Polsce. Jednym z warunków był udział w poprzedniej edycji programu. To nas zobowiązuje! Ale co to znaczy w pracy na co dzień? Więcej TIKowych zadań! zajęcia przy komputerach w zespołach zajęcia z rzutnikiem lub tablicą interaktywną zajęcia z komputerem dla każdego ucznia Poza tym modyfikacja Kodeksu 2.0 i zdobywanie sprawności przez uczniów. Szkoły w pilotażu na mapie tutajtutaj

Zakładamy blogi zespołowe - komputer na zespół Razem zdecydowaliśmy, że wszyscy w klasie będą prowadzić blogi. Założyliśmy 5 blogów zespołowych. Liderami zostali Dominik, Zuzia, Wiktor, Tomek i Ula. Hurrrra! Jesteśmy pierwszą blogową klasą! :)

Tak zakładaliśmy blogi

Mój głos w dyskusji o Kodeksie komputer dla każdego ucznia Na tej lekcji rozmawialiśmy o kodeksie, a potem każdy indywidualnie tworzył tekst w edytorze Word - część pisała na laptopach, a druga część na komputerach. Temat wypowiedzi jak w tytule slajdu :) Na koniec trzeba było przesłać swój tekst pocztą elektroniczną na adres nauczycielki (do sprawdzenia). Dopiero później mogliśmy umieścić swoją wypowiedź na blogu. Przykładowe relacje dyskusji-o-kodeksie-2-0/

Tak pracowaliśmy przy laptopach

Debaty - klasowa i szkolna odbyła się debata szkolna, która miała na celu poprawienie treści kodeksu szkolnego. Oczywiście przed debatą szkolną odbyła się debata klasowa. Głosowaliśmy i uzasadnialiśmy wypowiedzi. Stanowisko naszej klasy prezentowały Ania i Zuzia. Mogliśmy też wypowedzieć się się w ankiecie on-line Więcej o debacie tutaj.tutaj

Kodeks 2.0 zmodyfikowany Na debacie musieliśmy poprawić kodeks szkolny. Było wiele różnych propozycji, ale ostatecznie poprzez głosowanie ustaliliśmy, że zmieniamy pkt 3. i pkt 5. Jeśli chcecie go przeczytać wejdźcie tutaj.tutaj

Tworzymy własny regulamin blogowania - lekcja z rzutnikiem Regulamin blogowania stworzyliśmy na lekcji, której temat brzmiał: O co chodzi w tych blogach? Korzystaliśmy z rzutnika i wspólnie oglądaliśmy wiele blogów. Potem je ocenialiśmy i dyskutowaliśmy, które i dlaczego nam się podobają. Kilka osób zapisywało na komputerach najtrafniejsze spostrzeżenia. Każdy z nas jest twórcą! Regulamin blogowania umieściliśmy na naszych blogach. Oto zapis Nikodema zajrzyj tutajzajrzyj tutaj

Lekcja z rzutnikiem

Uczymy innych Flickr i licencje CC na lekcji poznaliśmy stronę, z której można pobierać obrazy. Nie było to jednak takie łatwe, jak się zdaje. Wiktor przygotował prezentację o licencjach CC, a Zuzia prowadziła lekcję. Przy każdym pobieraniu zdjęcia, trzeba uważać na jego licencję. Teraz już przestrzegamy praw autorskich.

TIK na lekcjach Nasza klasa często używa TIK na lekcjach, np. na lekcji informatyki, ale najczęściej na lekcji jęz. polskiego. Wszyscy w klasie prowadzimy blogi, a to zmusza nas do częstego korzystania z TIK i zdobywania nowych umiejętności. Cieszymy się, że zawsze na lekcji jęz. polskiego mamy komputer i internet pod ręką :) i w każdej chwili możemy z niego skorzystać. Takie lekcje są dla nas ciekawsze i chętniej na nich pracujemy.

TIKowe zadania domowe O zadaniach domowych piszemy na swoich blogach. Najczęściej mamy je z języka polskiego, bo w każdym tygodniu coś jest do zrobienia z wykorzystaniem internetu. TIK na jęz. polskim to dla nas codzienność. Nasza koleżanka powiedziała kiedyś "Zadania domowe w zeszycie można odrobić zawsze, a na komputerze - nie".

Prezi W styczniu poznaliśmy nowy program, w którym można robić prezentacje multimedialne. Nauczyliśmy się jego obsługi na kółku języka polskiego. To zupełnie nowe narzędzie dla nas. Pierwsza próba

Photo Story 3 Photo Story 3 to dodatek do Windowsa, program, w którym tworzy się filmowe historyjki. Oczywiście, najpierw trzeba sobie taką historyjkę wymyślić, potem dobrać grafikę, nagrać głos, dźwięk, no i opublikować :) Nasze dzieło, nagrodzone w szkolnym konkursie, można obejrzeć w poniższym linku Prezentacja Ani i ZuziPrezentacja Ani i Zuzi

Dokumenty Google Przed feriami na lekcji jęz. polskiego pani pokazała, jak wspólnie pisać post, bez wychodzenia z domu. Wystarczy udostępnić innym swoją pracę na kontach Google i zaprosić do współpracy. W taki sposób powstała niniejsza praca. To takie proste!

Czy zdobyliśmy sprawność "Uczymy się z TIK"? Przez całe półrocze zdobyliśmy wiele nowych umiejętności. Pracowaliśmy aktywnie na blogach oraz staraliśmy się pisać komentarze. Pomagała nam w tym nasza polonistka. Oto kilka najważniejszych umiejętności: pisanie tekstów w Wordzie i ich doskonalenie z wykorzystaniem opcji "recenzja" przesyłanie napisanych wypracowań mejlem w celu ich zrecenzowania przez nauczycielkę redagowanie poprawnych wpisów komentowanie pracy innych korzystanie z komunikatorów (np. Skype,GG)

Czy zdobyliśmy sprawność "Uczymy się z TIK"? korzystanie z poczty elektronicznej przy wysyłaniu prac, zadań domowych, zdjęć korzystanie z przeglądarek internetowych obróbka grafiki (Gimp, Picasa, PhotoScape) wzbogacanie blogów o grafikę z przestrzeganiem praw autorskich (Flickr) korzystanie z programów multimedialnych (Prezi, Photo Story 3) korzystanie z Dokumentów Google Dodatkowo dzięki temu lepiej potrafimy współpracować w zespołach.

Wyróżnienia Naszą pracę zauważyli inni organizatorzy - wyróżnili nasze blogi, w tym blog Zuzi wpis Nikodema na blogu Wiktorawpis Nikodema inni blogowicze - pozytywne komentarze pani Kasia - pozytywnie nas wzmacnia Dziękujemy!

Wiktor Rzeczkowski i Zuzanna Pawłowska Pani Danucie Chwastek składamy podziękowania za motywację i pomoc przez cały semestr. W prezentacji wykorzystano zdjęcia z blogów szkolnych SP 6 w Inowrocławiu oraz programu Szkoła z klasą 2.0 luty 2012 r.