Projekt edukacyjny „MÓJ PRZYJACIEL PIES”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
PREZENTACJA PROJEKTU GMINY MIEJSKIEJ NOWA RUDA
DZIECI OPIEKUNAMI ZWIERZĄT
Turniej tańca dyskotekowego z udziałem uczniów klas I – VI.
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Innowacja pedagogiczna
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
05 GRUDNIA 2011 MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ WOLONTARIATU
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Europejski Rok Wolontariatu
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Konkurs: Na dobry początek
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Schronisko dla bezdomnych zwierząt
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” W GRUPIE II „MISIE”
Szkolna Grupa Wolontariuszy
Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
PROPAGOWANIE DZIAŁAŃ WOLONTRIATU
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
„Kowalik bezskrzydły”
Na czterech łapach. „Koty żyją w naszych domach, nie zatraciwszy swojej dzikości” „Nikt tak nie docenia geniuszu zawartego w twoich słowach jak twój pies”
ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT Dzień ten obchodzony jest 4 października
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Grudzień Pomagamy zwierzętom.
Projekt edukacyjny „Piłka”
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
ŚWIETLICA SZKOLNA „PSZCZÓŁKI” PRZY PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W POŁAŃCU „KOTKI” Z WIZYTĄ W ŚWIETLICY SZKOLNEJ „PSZCZÓŁKI”
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
lek. wet. Katarzyna Jankiewicz
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Projekt edukacyjny „Jabłko”
DLA KOTKA I KUNDELKA PEŁNA MISKA- SPRAWA WIELKA
PROGRAM EKOLOGICZNY „MOJA EKOPRZYGODA” realizowany w ZSiP w Czerniewicach w roku szkolnym 2014/2015.
Teresa Parczewska KU DZIECKU PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
NASZE DZIAŁANIA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK ĆWICZENIA POZORUJĄCE ZAGROŻENIE POŻAREM, AWARIĄ URZĄDZEŃ WODOCIĄGOWYCH I ELEKTRYCZNYCH.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Działania Małego Wolontariatu 2015/2016. Przedszkole Małe Talenty w Luboniu.
Scenariusz projektu edukacyjnego z zakresu ekologii w ramach projektu „Szkoła/Przedszkole dla środowiska”. „Świat pełen opakowań”
Prawa dziecka w Przedszkolu Nr 1 w Łapach
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
Tydzień Edukacji Globalnej
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Program eTwinning Planowanie projektów
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
Wolontariat „Człowiek odnajduje siebie tylko w bezinteresownym dawaniu” biskup Jan Chrapek.
III LO im. gen. Józefa Sowińskiego
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Program eTwinning Planowanie projektów
Projekt Edukacyjny „Bezpieczne uczestnictwo w ruchu drogowym”
Pies przyjacielem człowieka
W PAŹDZIERNIKU UCZNIOWIE NASZEJ SZKOŁY ZBIERALI KARMĘ DLA ZWIERZĄT ZE SCHRONISKA
PROJEKT EDUKACYJNY „ŚWIĘTA”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Projekt edukacyjny „MÓJ PRZYJACIEL PIES” Wyszków 2015

Projekt to wyprawa w nieznane, która zaczęła się tak......... Rozpoczęciem projektu było pojawienie się tematu z inicjatywy dzieci, które podczas spaceru zainteresowały się losem błąkającego się bezdomnego psa w okolicy przedszkola.

CELE PROJEKTU Kształtowanie u dzieci postaw odpowiedzialności w kontaktach z psami Przekazanie podstawowych informacji nt. historii związków człowieka i psa Zapoznanie z zasadami doboru rasy przez przyszłego właściciela, opieki i wychowania a także zachowania się w sytuacjach trudnych, gdy grozi lub już dochodzi do ataku na człowieka Spotkania z ciekawymi ludźmi, poznawanie psów różnych ras i ich roli w życiu człowieka

ETAP I –ROZPOCZĘCIE PROJEKTU Stworzenie siatki pojęć tego, co dzieci wiedzą na temat psów Zapisanie tego, czego chcą się dowiedzieć dzieci; propozycje, jakie działania chciałyby podjąć dzieci w tym temacie Wywieszenie ogłoszenia z prośbą o zaangażowanie rodziców w projekt Przywieszenie plakatu dotyczącego zbiórki karmy i kocy dla zwierząt ze schroniska

ETAP II –REALIZACJA PROJEKTU Zorganizowanie kącika książki o tematyce związanej z projektem Zorganizowanie „kącika pupila”, gromadzenie różnych artykułów dla psów: smycze, miski, kagańce, ubranka, przybory toaletowe Słuchanie ciekawostek związanych z życiem, zwyczajami, wyglądem psów „Psy w bajkach i wierszach” –spotkanie z literaturą, słuchanie opowiadań, wierszy Słuchanie piosenek, oglądanie filmów edukacyjnych i prezentacji multimedialnych o psach Poznawanie ras psów –rozwieszenie plakatów w sali, rozwiązywanie zagadek

Kącik pupila

Wykonanie albumu pt. „Psy” Udział w zabawach matematycznych pt. „Kości” Tworzenie budy dla psa z figur geometrycznych oraz klocków różnego rodzaju Rozmowa na temat „Pies –najlepszy przyjaciel człowieka” –opowiadanie historii o bohaterskich psach Wycieczka do sklepu z artykułami dla zwierząt Wycieczka do Przychodni Weterynaryjnej w Wyszkowie Zapoznanie z rasą psa York – spotkanie z właścicielem psa Zapoznanie się z budową psa Tworzenie okazji do zabaw tematycznych

Wycieczka do weterynarza Zabawy tematyczne

Poznanie psa rasy York

Kolorowanie, rysowanie psów „Tropiciele psów” –spacer w okolicy przedszkola, obserwacje psów, zwrócenie uwagi na brak odpowiedzialności właścicieli za to, co zostawiają po sobie ich pupile Kolorowanie, rysowanie psów Zabawy ruchowe, muzyczno –ruchowe, relaksacyjne, związane z tematyką projektu Tworzenie plakatu zachęcającego do zbiórki żywności i kocy dla psów w ramach akcji „Pełna miska dla schroniska” Zorganizowanie w przedszkolu wystawy prac plastycznych dzieci i rodziców na temat „Mój przyjaciel pies”

Wystawa prac plastycznych

Akcja „Pełna miska dla schroniska” Na przełomie grudnia i stycznia odbyła się w naszym przedszkolu zbiórka darów dla zwierząt, zorganizowana, na rzecz warszawskiego schroniska na Paluchu. Efekty zbiórki w naszym przedszkolu to: 332 kg 750g suchej i mokrej karmy, 13 szt. kocy dla zwierząt.

Akcja „Pełna miska dla schroniska” 4-latki „SMERFY” 227 kg 800g, 3 koce 4-latki „ŻABKI” 29 kg 100g 5-latki „BIEDRONKI” 19 kg 950g, 3 koce 5-latki „TYGRYSKI” 19 kg, 2 koce 5-latki „KOTKI” 17 kg 750g , 3 koce 3-latki „MISIE” 11 kg 900g, 1 koc 3-latki „JAGÓDKI” 7kg 250g, 1 koc

Realizacja działań metodą projektu przyczyniła się do wzrostu: Umiejętności obserwacji Umiejętności stawiania pytań , przypuszczeń, wniosków Wrażliwości na krzywdę zwierząt. Dzięki metodzie projektów dzieci rozwinęły się emocjonalnie i społecznie, uczyły się: Dyskutowania ze sobą, przyjmowania innego punktu widzenia Przyjmowania krytyki Negocjowania Dzielenia się zadaniami, odpowiedzialnością Wytrwałości w prowadzeniu działań Wzajemnego sobie pomagania i wspierania się

PLACÓWKI I ŚRODOWISKA LOKALNEGO WYNIKAJĄCE Z REALIZACJI PROJEKTU. KORZYŚCI DLA DZIECI, PLACÓWKI I ŚRODOWISKA LOKALNEGO WYNIKAJĄCE Z REALIZACJI PROJEKTU. Aktywizacja dzieci i rodziców poprzez udział w projekcie Zacieśnienie więzi przedszkole-rodzice Promocja placówki w środowisku lokalnym Zdobywanie przez dzieci wiedzy i nowych doświadczeń metodą badawczą Włączenie do realizacji całej społeczności przedszkola

EWALUACJA Wszystkie cele projektu zostały osiągnięte Realizacja projektu w opinii dzieci, rodziców, nauczycieli i przyjaciół przedszkola została oceniona bardzo wysoko i przyczyniła się do podniesienia jakości pracy przedszkola.

KONIEC