„Zabawy i gry w procesie nauczania pływania” Opracował: Rafał Szatkowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Składniki odżywcze.
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Umowy Partnerskie w projektach zbiór najważniejszych składników Uwaga! Poniżej znajdują się jedynie praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia umów. Dokładne.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Jak zachęcić uczniów do ćwiczenia na w-fie? Oliwia Kułaga Kl. IIe.
KLASA PSYCHOLOGICZNO – PRAWNA. PRZEDMIOTY REALIZOWANE WEDŁUG ROZSZERZONEGO PROGRAMU NAUCZANIA JĘZYK POLSKI - OD KLASY PIERWSZEJ MOŻLIWOŚĆ WYBORU DOWOLNYCH.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Nordic Walking Przygotowała: Małgorzata Kurek. Co to jest Nordic Walking? Nordic Walking jest ciekawą i przyjemną formą odpoczynku. Polega on na marszu.
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Ruch harcerski musi się rozwijać i rosnąć nie tylko wszerz, przez pozyskiwanie nowych zwolenników, ale i w głąb.
Trening cardio Gdy chcemy zrzucić kilka kilogramów i pozbyć się cellulitu, warto zdecydować się na trening cardio, który nie tylko pomoże spalić tłuszcz,
Mgr Agnieszka Wnuk KRĘGOSŁUP Mgr Agnieszka Wnuk
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Woda to jeden z najważniejszych składników pokarmowych potrzebnych do życia. Woda w organizmach roślinnych i zwierzęcych stanowi średnio 80% ciężaru.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Jak sobie z nim radzić ?.
Doskonalenie zawodowe Katarzyna Ługowska Bordeaux
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
Hartowanie ciała Wykonała Maria Szelągowska. Co to jest hartowanie? Hartowanie Hartowanie – proces adaptowania ciała do niekorzystnych warunków zewnętrznych.
DO CZEGO SŁUŻĄ NARZĄDY ZMYSŁÓW?
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Pierwsza pomoc przedmedyczna. Aspekty prawne Zgodnie z 162 art. Kodeksu karnego: Zgodnie z 162 art. Kodeksu karnego: „Kto człowiekowi znajdującemu się.
- nie ma własnego kształtu, wlana do naczynia przybiera jego kształt, - ma swoją objętość, którą trudno jest zmienić tzn. są mało ściśliwe (zamarzając.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
 Co to jest Trening Jacobsona?  Komiks  Ćwiczenia wykonywane podczas treningu  Bibliografia.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
W kalendarzu chrze ś cija ń skim ostatni czwartek przed wielkim postem, znany tak ż e jako zapusty. W Polsce, wedle tradycji, w tym dniu dozwolone jest.
Omdlenia Wykonała: Oliwia Musiał. Omdlenie  Krótkotrwała utrata przytomności wywołana przejściowym globalnym zmniejszeniem perfuzji mózgowej,  charakteryzuje.
Pływanie osób niepełnosprawnych – rehabilitacja, sport i turystyka.
NAJCZĘSTSZYCH CHORÓB UKŁADU KRĄŻENA 5. Nadciśnienie tętnicze.
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
W KRAINIE CZWOROKĄTÓW.
Nasze nadleśnictwo Zapraszamy do leśnictwa Podzamcze Chcemy wspólnie troszczyć się o lasy uczestnicząc we właściwym ich zagospodarowaniu, eksploatacji,
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Tydzień zdrowia i bezpieczeństwa pracy Ćwiczenia dla osób narażonych na obciążenie statyczne mięśni – praca siedząca Październik 2007.
Obliczanie procentu danej wielkości Radosław Hołówko.
LEKKI PLECAK. - droga do szkoły i (do wiedzy) nie musi być ciężka. Dbaj o to aby Twój plecak był jak najlżejszy - Ile waży Twój plecak ? Lżejszy plecak.
Jak to jest, ze będąc w dwóch różnych częściach świata możemy rozmawiać ze sobą przez telefon? Prezentację wykonały: Sandra i Dominika.
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Wolontariat = bezinteresowność.
Opis ostrosłupa. Siatka ostrosłupa.
GRA HISTORYCZNA ZNAJ ZNAK.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Dodawanie liczb całkowitych
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Małe Gry Taktyczne Doskonalenie umiejętności utrzymania się przy piłce
Zapis prezentacji:

„Zabawy i gry w procesie nauczania pływania” Opracował: Rafał Szatkowski

Rola gier i zabaw w nauczaniu pływania „Zabawy ruchowe stanowią bardzo cenną pomoc w nauczaniu pływania dzieci i młodzieży, a nawet osób dorosłych, na każdym szczeblu zaawansowania w umiejętnościach pływackich. Zabawowa forma prowadzenia zajęć jest najlepszym sposobem trafienia do psychiki drugiego człowieka i nawiązania z nim kontaktu. Odpowiednio przygotowana i prowadzona zabawa jest jakby „zdalnym sterowaniem” poczynaniami dziecka w wodzie, które mimowolnie realizuje plan dydaktyczny nauczyciela. Zabawa pozwala zapomnieć o lęku przed wodą, wstydzie i innych negatywnych odczuciach. Dostarcza ćwiczącemu radości oraz pozwala na wyładowanie się emocjonalne, fizyczne i intelektualne. ”

Gry i zabawy w wodzie możemy podzielić ze względu na nauczanie poszczególnych zadań: 1.Opanowanie podstawowych czynności w wodzie. 2.Zanurzanie głowy do wody. 3.Otwieranie oczu pod wodą. 4.Opanowanie wydechu do wody. 5.Wykonywanie leżenia na piersiach i grzbiecie. 6.Opanowanie poślizgów na piersiach i grzbiecie. 7.Wykonywanie prostych skoków do wody płytkiej.

Opanowanie podstawowych czynności w wodzie Zabawa: „Zwiadowcy” – uczniowie poruszają się różnych kierunkach wykonując delikatne kroki w wodzie oraz starając się robić to cicho. Zabawa: „Spłoszone mewy” – na sygnał nauczyciela ćwiczący jak najszybciej starają się dobiec do wyznaczonego miejsca.

Zanurzanie głowy do wody. Zabawa: „Karatecy” – uczniowie stoją w kole. Na sygnał prowadzącego wykonują ramionami ruchy przypominające uderzenia karateków jednocześnie ochlapując współćwiczących. Zabawa: „Skaczący pstrąg” – uczniowie skaczą w wodzie z głębokiego przysiadu, starając się wyskoczyć jak najwyżej ponad powierzchnię wody.

Otwieranie oczu pod wodą. Zabawa: „Poławiacze pereł” – uczniowie stoją naprzeciwko siebie. Jedna osoba z pary wrzuca krążek do wody, a druga wyławia ten krążek. Następnie następuje zmiana ról. Zabawa: „Liczenie palców” – uczniowie stoją naprzeciwko siebie. Jeden z uczniów zanurza się i otwiera oczy. Jego partner pokazuje na palcach zanurzonej ręki dowolna liczbę, którą należy odczytać. W zabawie uczniowie odczytują na zmianę.

Opanowanie wydechu do wody. Zabawa: „Gotująca się woda” – na sygnał wszyscy ćwiczący wykonują głęboki wdech i przysiad, zanurzając się w wodzie. Powoli wypuszczają powietrze do wody, którego pęcherzyki pęcherzyki przypominają gotująca się wodę. Zabawa: „Ubieranie” – uczniowie na komendy nauczyciela naśladują ubieranie, (zanurzając się pod wodę), części garderoby

Wykonywanie leżenia na piersiach i grzbiecie. „Ogromna fala”- ćwiczący leżą przodem trzymając się brzegu basenu i wykonują ruchy naprzemienne nogami. „Karuzela” – ćwiczący ustawieni w kole trzymają się za ręce, co drugie dziecko kładzie się na plecach i utrzymuję się na wodzie, na sygnał nauczyciela zmiana utrzymujących się na wodzie

Opanowanie poślizgów na piersiach i grzbiecie. „Torpedy” ćwiczący odbijają się od ściany basenu i intensywnie pracują nogami, płyną udając „torpedę”, ręce wyprostowane przed głową. „ Przepychanie kłody” jeden z ćwiczących leży na wodzie na grzbiecie, a drugi popycha go powodując poślizg na wodzie

Wykonywanie prostych skoków do wody płytkiej. „Skoki do celu” ćwiczący skaczą z brzegu basenu do leżących na wodzie kół „hula-hop” „Skok w dal” dzieci wykonują skoki z odbicia jednonóż lub obunóż z brzegu basenu; wygrywa ten który skoczy najdalej

Bibliografia: Karpiński R. „Pływanie.Podstawy techniki, nauczanie”, 2009, Katowice. Ostrowski A. „Zabawy i rekreacja w wodzie”, 2003, Warszawa Pietrusik K. „Pływanie nauczanie i doskonalenie”, 2005, Warszawa. Dziękuję