Ul. Lipska 2, 26-600 Radom Tel: (48) 366 41 31. W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy im. Juliana Tuwima w Stemplewie
Advertisements

Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Kształcenie specjalne
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Stemplew ŚWINICE WARCKIE
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY Art. 71b pkt 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Dzieciństwo jest snem rozumu
Zespół Szkół Specjalnych nr 7 im. Kazimierza Kirejczyka w Łodzi
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Witamy w Szkole Podstawowej nr 50 im.Św. Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku „Szkole bliskiej każdemu dziecku”
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
Projekt: ZMYSŁOWY ŚWIAT DZIECKA. Stowarzyszenie „RÓWNE SZANSE” powstało w maju 2008 roku. W ramach swojej statutowej działalności prowadzi: - Niepubliczną.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
Zespół rewalidacyjno- wychowawczy przeznaczony jest dla młodzieży posiadającej orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia.
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Joanna Brzoskowska Dyrektor PP-P 4 4 listopad 2015 r.
Ośrodek Szkolno- Wychowawczy im. św. Jana Pawła II w Kętrzynie
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO – WYCHOWAWCZY NR 6 im. mjr. Hieronima Baranowskiego  Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju  Przedszkole  Roczne Przygotowanie.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 90 Publiczne Gimnazjum Specjalne Nr 56 Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 1 Zespół Szkół Specjalnych Nr 2 ul. Karolewska.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi w Łodzi al. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego.
Zespół Szkół Specjalnych nr 4 ul. Niciarniana 2a
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
Kim jesteśmy? Nadzór pedagogiczny nad naszym Przedszkolem sprawuje Dolnośląskie Kuratorium Oświaty, Organem prowadzącym jest Miasto Wrocław. Przyjmujemy.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zespół rewalidacyjno-wychowawczy
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Zapis prezentacji:

ul. Lipska 2, Radom Tel: (48)

W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 16 – Specjalna, o strukturze:  oddziały przedszkolne  klasy I – VI  oddziały rewalidacyjno- wychowawcze Publiczne Gimnazjum Nr 21 - Specjalne. Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy o trzyletnim cyklu kształcenia. Publiczne Przedszkole Specjalne nr 18 Specjalistyczna Publiczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczną dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem i z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu Radom, ul. Lipska 2, Tel: (48)

W ramach Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 16 tworzone są klasy: dla uczniów z autyzmem- w liczbie od 2 do 4 osób dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym, dla uczniów z zaburzeniami sprzężonymi:  z dysfunkcjami narządu ruchu,  z wadami słuchu,  z wadami wzroku. Poradnia zajmuje się diagnozą, orzecznictwem i terapią dzieci i młodzieży z autyzmem i ze spektrum autyzmu. Dzięki temu szkoła tworzy spójny system oddziaływań edukacyjno- terapeutycznych dla dzieci z autyzmem. W szkole realizowane są w zależności od poziomu funkcjonowania dziecka dwie podstawy programowe Radom, ul. Lipska 2, Tel: (48)

Prowadzimy zajęcia rewalidacyjne z zakresu:  Terapii logopedycznej – w tym alternatywnych i wspomagających metod komunikacji: PECS, MAKATON, PCS, M. Grycman  gimnastyki korekcyjnej  terapii glottodydaktyki  treningu uwagi słuchowej metodą A. Tomatisa  neuroterapii EEG Biofeedback  terapii w pracowni polisensorycznej  terapii Integracji Sensorycznej  Ruchu Rozwijającego Metodą W. Sherborne  wspomagania rozwoju intelektualnego  rehabilitacji ruchowej  usprawniania pola widzenia  pracy z komputerem  terapii zajęciowej  muzykoterapii  dogoterapii  hipoterapii Radom, ul. Lipska 2, Tel: (48)

Atutem naszej placówki jest: wysoko wyspecjalizowana kadra, baza przygotowana dla uczniów niepełnosprawnych (podjazdy, winda, toalety) specjalistycznie wyposażone sale terapeutyczne stołówka świetlica estetyczne i profesjonalnie wyposażone sale lekcyjne własny transport dla uczniów małoliczne klasy profesjonalizm w diagnozowaniu i opracowywaniu Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych podmiotowe traktowanie każdego ucznia wysoka efektywność w zakresie edukacji, terapii, modyfikacji trudnych zachowań w zakresie Stosowanej Analizy Zachowania rehabilitacja ruchowa (kombinezon Spider Suit, terapia NDT Bobath) Radom, ul. Lipska 2, Tel: (48)