Generatory pomocy multimedialnych Instalacja generatorów oraz praca z generatorem puzzli, memory oraz grupowania.* *Projekt jest całkowicie finansowany.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generatory pomocy multimedialnych
Advertisements

Storna | 1 Instalacja generatorów oraz praca z generatorem puzzli, memory oraz grupowania.* Generatory pomocy multimedialnych *Projekt jest całkowicie.
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Witamy w Bibliotece ALK. ul. Jagiellońska 57/59, Warszawa tel.: (0-22)
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
NIE TAKI KOMPUTER STRASZNY JAK GO MALUJĄ PODSTAWY OBSŁUGI KOMPUTERA.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
ABC MŁODEGO PRZEDSIĘBIO RCY CZYLI, JAK ZAŁOŻYĆ WŁASNĄ FIRME.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
Informatyzacja Województwa Świętokrzyskiego – Portal e-Urząd.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Grupa: urzędnicy JST (operatorzy przyjmujący wnioski w urzędach)
(c) Łukasz Olek. InMoST jest finansowany ze środków EFS. Plan dnia ▪ 10:00-10:15 Wprowadzenie ▪ 10:15-11:30 Innowacje w inżynierii wymagań ▪ 11:30–12:00.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
Literary Reference Center Przewodnik
Jeśli chcesz przejść do konkretnego zagadnienia, wybierz je z listy: Dopisanie narzędzia Modyfikacja narzędzia Usunięcia narzędzia Lokalizacja domyślna.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Komunikatory. Komunikator to program do bezpośredniego komunikowania się przez Internet w czasie teraźniejszym. Od poczty elektronicznej różni się tym,
Zmienne losowe Zmienne losowe oznacza się dużymi literami alfabetu łacińskiego, na przykład X, Y, Z. Natomiast wartości jakie one przyjmują odpowiednio.
1 „Praktyczne narzędzia ICT w realizacji edukacyjnych projektów”
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Temat : Wykonywanie podstawowych operacji na relacyjnej bazie danych.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
Jak to się robi ? Instrukcja wypełnienia dzienniczka treningowego, na podstawie danych z GARMIN-a Forerunner 305.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Access Bazy danych. Wygląd okna bazy danych (nowa wersja) Okno obiektów.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Praca dyplomowa inżynierska Temat: Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Podstawy Kryptologii” Dyplomant: Ewelina Bogusz Promotor: prof. zw.,
Sieci komputerowe. Podział sieci. Podstawowe pojęcia związane z sieciami. Internet - określenia podstawowych terminów. Komunikacja w sieci.
Instalacja nienadzorowana windows xp Jakub klafta.
MOL NET+ Jak po raz pierwszy zalogować się do katalogu? oraz przykładowe katalogi innych bibliotek oraz biblioteki cyfrowe.
Metody sztucznej inteligencji - Technologie rozmyte i neuronowe 2015/2016 Perceptrony proste nieliniowe i wielowarstwowe © Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab.
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU. S PIS TREŚCI 1. INTERNET INTERNET 2. DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETUDZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 3.RAZEM TWORZYMY LEPSZY INTERNETRAZEM.
Magdalena Garlińska Generator wniosków o dofinansowanie Program INNOCHEM.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez Employer Branding Institute Sp. z o.o. na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Apteka Oliwna Jak poprawnie złożyć zamówienie
System Monitorowania Kształcenia (SMK) Jak zapisać się na kurs / specjalizację – instrukcja krok po kroku Od dnia 1 lipca 2017 celem zapisania się na.
Instrukcja zgłaszania szkoły do udziału w Konkursie wiedzy o zdrowym stylu życia "Trzymaj Formę!" rok szkolny 2016/2017.
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA
Ćwiczenia 1) Wyłącz z automatyczne aktualizacje 2)Jaką wersję systemu operacyjnego masz na maszynie wirtualnej 3) zmień nazwę komputera na stanowiskoXX.
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Git - system kontroli wersji
System operacyjny 2.
Bezpieczeństwo dostępu do danych w systemie Windows
Akceptacja w Module Wnioski i Postępowania
Jak dostosować witrynę internetową usługi Microsoft SharePoint Online
Spotkanie informacyjno-szkoleniowe
Jak korzystać z usługi Video s i Raportu Kontaktów
Koszyk danych.
temat stwierdzenie Grafika SmartArt z obrazami na czerwonym tle
SKJ Serwer WWW Michail Mokkas.
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Instrukcja obsługi systemu Dream Apply dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego Wyjazdy szkoleniowe dla kadry akademickiej.
Najważniejsze operacje graficzne w programie GIMP
MONITORING PRASY TAI – krok po kroku….
pracę programu Outlook
Zapis prezentacji:

Generatory pomocy multimedialnych Instalacja generatorów oraz praca z generatorem puzzli, memory oraz grupowania.* *Projekt jest całkowicie finansowany z programu Kapitał Ludzki, III Wysoka jakoś systemu oświaty, 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Modernizacja treści i metod kształcenia.

Wymagania Serwer HTTP Apache w wersji (np. XAMPP lub serwer zdalny) XAMPP PHP w wersji Program rozpakowujący archiwa.zip. Na przykład 7-Zip, Eksplorator Windows. Opcjonalnie edytor tekstu – Notepad++ Notepad++ Biblioteka GD Biblioteka Zip

W przypadku dystrybucji XAMPP, serwera Apache lub PHP, generatory mogą zadziałać w wersjach niższych, aczkolwiek nie ma na to gwarancji. Po instalacji dystrybucji XAMPP wszystkie wymagane biblioteki są dostępne.

Instalacja polega na umieszczeniu plików w odpowiednim katalogu (lub na serwerze zdalnym) oraz edycji jednego z plików w celu wysyłania wiadomości (wyniki testów). Serwer zdalny katalog LUB

Krok 1: Rozpakowanie archiwum Po zapisaniu paczki z generatorami na dysku trzeba je wypakować. W przykładzie został użyty darmowy program 7-Zip. W celu wypakowania, należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na archiwum Generator.zip, następnie przejść do zakładki 7-Zip i kliknąć Extract to „Generator”. Generator.zip Otwórz Eksploruj 7-Zip Otwórz za pomocą Wyślij do Wytnij Kopiuj Utwórz skrót Usuń Zmień nazwę Właściwości Open archive Extract files… Extract Here Extract to „Generator\” Test archive Add to archive Compress and … Add to „Generator.7z” Compress to „Generator.7z” and Add to „Generator.zip” Compress to „Generator.zip” and klik

BackgroundPauseCancel Trwa wypakowywanie… Należy poczekać, aż zakończy się proces wypakowania archiwum. 17%

Po rozpakowaniu archiwum, wewnątrz wypakowanego folderu znajduje się folder Generatory z zawartością jak poniżej: GeneratorGeneratory css downloads fonts js lib samples temp Crossword.php Function.php Gapfil.php Group.php Index.php Memo.php Pair.php Preview.php Puzzle.php Test.php

Krok 2: Konfiguracja Po wejściu do folderu Generatory, należy przejść do ścieżki samples/testy/lesson/lesson/, w której znajduje się plik .php. scripts style Class.phpmailer.php Class.pop3.php Class.smtp.php .php PHPMailerAutoload.php Index.html samples/testy/lesson/lesson/

Należy otworzyć plik .php za pomocą dowolnego edytora tekstu. W tym wypadku został użyty Notepad++. Aby korzystać z usługi wysyłania wyników testów za pomocą , najlepiej jest założyć osobną pocztę w serwisie Gmail. Tak zostało zrobione w tym przykładzie i taki wybór jest przez nas rekomendowany. Konfiguracja usługi – interesują nas wiersze 25 – 30 w pliku .php. 25 $mail->Host = 'smtp.gmail.com'; 26$mail->Port = 587; 27$mail->Username = 28$mail->Password = „xxxxxxxxxxxx"; $from_name); 'Matematyczna Wyspa');

W przypadku poczty Gmail, w miejsce Adres serwera SMTP wpisujemy smtp.gmail.com a w miejsce Numer portu wpisujemy 587. Następnie w linii 27 należy podać adres lub nazwę użytkownika. Dla nas (pod warunkiem skorzystania z usług Gmail) adres jest jednocześnie nazwą użytkownika. W linii 28 trzeba podać hasło do poczty, w przeciwnym razie nie będzie możliwe wysyłanie i. W liniach 29 oraz 30 należy podać adres , tak jak w linii 27. Poniżej ilustracja pokazująca przykładową konfigurację dla poczty Google Mail (Gmail). GMAIL

Krok 3: Umieszczenie generatorów w odpowiednim miejscu Krok ten jest przedstawiony dla przypadku, w którym generatory mają zostać uruchomione lokalnie (na swoim komputerze) za pomocą dystrybucji XAMPP. Pliki instalacyjne oprogramowania XAMPP można pobrać z: W przypadku korzystania ze zdalnego serwera istnieje potrzeba skontaktowania się z dostawcą usług hostingowych lub osobą odpowiedzialną za dostęp do plików na serwerze.

Proces ten polega na umieszczeniu całego folderu na komputerze lokalnym bądź serwerze FTP na zdalnej maszynie. W naszym przypadku, musimy udać się do folderu (domyślnej ścieżki) C:\xampp\htdocs\, w którym musimy umieścić folder Generatory, znajdujący się we wcześniej wypakowanym folderze Generator. Generatory Komputer lokalny serwer

Krok 4: Uruchomienie XAMPP i serwera Apache W celu uruchomienia XAMPP i serwera Apache należy dwukrotnie kliknąć na ikonę XAMPP Control Panel, która znajduje się na pulpicie. XAMPP Control Panel klik

config XAMPP Control Panel Apache MySQL Filezilla Memory startadminconfiglogs startadminlogs startadminconfiglogs startadminconfiglogs Następną czynnością jest kliknięcie przycisku Start znajdującego się w miejscu usługi Apache. Po kliknięciu przycisku należy poczekać, aż pod słowem Apache ukaże się zielone tło. Kolor zielony oznacza poprawne uruchomienie usługi Apache. config XAMPP Control Panel Apache MySQL Filezilla Memory stopadminconfiglogs startadminlogs startadminconfiglogs startadminconfiglogs klik

Krok 5: Skorzystanie z generatorów W celu skorzystania z generatorów należy uruchomić przeglądarkę internetową (w naszym przypadku jest to Google Chrome) i wpisać w pasek adresu: localhost/generatory. Google Chrome localhost/generatory / Jeżeli wszystkie powyższe kroki zostały wykonane poprawnie, powinna ukazać się strona z generatorami pomocy multimedialnych. klik

Generator puzzle

Aby wygenerować lekcję Puzzle, należy uzupełnić następujące pola: Nazwa gry Czas na wykonanie (opcjonalne) Wybierz rozmiar Wybierz plik graficzny Generator puzzli

Dostępne są dwa rodzaje kształtów puzzli: kwadratowe i standardowe z tzw. „języczkami”. Pole Wybierz rozmiar daje możliwość określenia ilości puzzli, z których składa się układanka: Nazwa gry Czas na wykonanie (opcjonalne) Wybierz rozmiar Wybierz plik graficzny Generator puzzli 3x3 (9 puzzli) 4x4 (16 puzzli) 5x5 (25 puzzli) 3x3 (9 puzzli kwadratowych) 4x4 (16 puzzli kwadratowych) 5x5 (25 puzzli kwadratowych) klik

Generator pozwala wgrać zdjęcie o następujących parametrach: *.jpg, *.jpeg, *.png rozmiar minimalny: 468 x 468px maksymalny rozmiar pojedynczego pliku: 2 MB

Istnieje również możliwość wygenerowania puzzli z jednego z sześciu gotowych obrazków.

Aby ostatecznie wygenerować lekcję, należy wybrać przycisk Generuj. Otrzymamy ekran testowy naszej gry, na którym ostatecznie będziemy mogli przetestować poprawność jej działania. Przycisk Odrzuć spowoduje anulowanie gry, natomiast przycisk Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję spowoduje pobranie gotowej lekcji w formacie *.zip. Po kliknięciu przycisku Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję należy chwilę poczekać, aż rozpocznie się proces pobierania skompresowanej gry. Uwaga Poniżej przedstawiony jest podgląd wygenerowanej lekcji. Jeśli wszystko jest w porządku, możesz ściągnąć gotową lekcję, w przeciwnym wypadku skorzystaj z przycisku "Odrzuć". Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję Odrzuć

Tutaj układaj puzzle

Generator memory

Aby wygenerować lekcję Memory, należy uzupełnić następujące pola: Nazwa gry Czas na wykonanie (opcjonalne) Wybierz rozmiar Wybierz plik graficzny Generator memory 3x2 (3 pary obrazków) 4x2 (4 pary obrazków) 4x4 (8 par obrazków) 6x4 (12 par obrazków) wybieramy tyle plików graficznych, ile określiliśmy par. Przykładowo, jeśli wybraliśmy opcję 6x4, należy wgrać 12 obrazków. Opcjonalnie, jeśli nie mamy gotowych obrazków, można skorzystać z trzech grup obrazków zaimplementowanych w generatorze: zwierzęta, rośliny, przedmioty.

Aby ostatecznie wygenerować lekcję, należy wybrać przycisk Generuj. Otrzymamy ekran testowy naszej gry, na którym ostatecznie będziemy mogli przetestować poprawność jej działania. Przycisk Odrzuć spowoduje anulowanie gry, natomiast przycisk Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję spowoduje pobranie gotowej lekcji w formacie *.zip. Po kliknięciu przycisku Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję należy chwilę poczekać, aż rozpocznie się proces pobierania skompresowanej gry. Uwaga Poniżej przedstawiony jest podgląd wygenerowanej lekcji. Jeśli wszystko jest w porządku, możesz ściągnąć gotową lekcję, w przeciwnym wypadku skorzystaj z przycisku "Odrzuć". Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję Odrzuć

BRAWO

Generator grupowanie

Generator grupowania to gra wspomagająca zdolność dziecka do tworzenia zbiorów z elementów o podobnych właściwościach. Elementami zbiorów mogą być obrazki lub treści wgrane do generatora. W celu stworzenia za pomocą generatora lekcji grupowania należy uzupełnić następujące pola: Nazwa gry Polecenie Ilość grup Generator grupowania Dwie grupy Trzy grupy Cztery grupy

Kolejnym krokiem jest wypełnienie parametrów dotyczących grupy pierwszej. Wypełniamy następujące pola: Nazwa grupy Ilość elementów Generator grupowania po wyborze otrzymamy poniżej tego pola listę elementów, które należy wgrać. Przykładowo, jeśli wybierzemy, że mają to być: trzy elementy to należy wgrać trzy obrazki lub wpisać trzy wyrazy, które będą przypisane do grupy pierwszej. Kolejne kroki uzależnione są od ilości grup wybranych w kroku 1. Przy czym należy pamiętać, że minimalna liczba grup to dwie a maksymalna to cztery.

Aby ostatecznie wygenerować lekcję, należy wybrać przycisk Generuj. Otrzymamy ekran testowy naszej gry, na którym ostatecznie będziemy mogli przetestować poprawność jej działania. Przycisk Odrzuć spowoduje anulowanie gry, natomiast przycisk Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję spowoduje pobranie gotowej lekcji w formacie *.zip. Po kliknięciu przycisku Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję należy chwilę poczekać, aż rozpocznie się proces pobierania skompresowanej gry. Uwaga Poniżej przedstawiony jest podgląd wygenerowanej lekcji. Jeśli wszystko jest w porządku, możesz ściągnąć gotową lekcję, w przeciwnym wypadku skorzystaj z przycisku "Odrzuć". Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję Odrzuć

zwierzętarośliny

Uruchamianie wygenerowanej gry Pobrany plik z grą w formacie *.zip należy rozpakować programem 7-Zip w dowolnej lokalizacji na dysku komputera. ZIP Komputer lokalny

W celu uruchomienia gry należy kliknąć na ikonę Uruchom. puzzleUruchom W ten sposób wygenerowaną grę można uruchamiać zarówno ze strony internetowej, podając link do pliku Uruchom, jak i na komputerze stacjonarnym nieposiadającym dostępu do Internetu. klik