Koleje Mazowieckie oraz PKP Intercity Michał Domański Bartosz Galas LiTTK Ekonomika transportu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Advertisements

POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
TRANSPORT Roman Idczak.
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Prywatyzacja usług publicznych.
Komunikacja i Turystyka
PKP CARGO kreatorem rynku towarowych przewozów kolejowych
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
1Warszawa, 27 września 2012 "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. pierwszy w Polsce – podmiot wewnętrzny Województwa Mazowieckiego.
Czysty transport miejski
Zarządzanie projektami
Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw
spotkanie grupy roboczej z Urzędu Samorządowego Kraju Żylińskiego
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
PRODUCENT (PRZEDSIĘBIORSTWO) JAKO PODMIOT W GOSPODARCE.
InTeKo Sp. z o.o. Katowice 25 lipca 2013.
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
WAKACJE GRUPA PKP Warszawa, r.. Tabor ponad 1500 wagonów w gotowości wagony z klimatyzacją 2014 r.: r.: 638 przegląd i bieżące.
Spółki w prawie polskim
W dniu 12 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”. W tym roku za opracowanie rozkładu, na podstawie przeprowadzonych.
Historia bankowości spółdzielczej
Małgorzata Obuchowska Gembala Fundusz Górnośląski S.A.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Businessman InstituteWarszawa, styczeń Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Created by BM|DESIGN|ER KM_obecny default usługi naprawcze sprzedaż/dystrybucja szkolenia powierzchnia reklamowa.
 Nazwa: RB Trans Service Sp. z o. o.  Adres www:  Siedziba: ul. Jakubowska 1, Warszawa  Forma prawna: spółka z ograniczoną.
Mazowiecka Spółka Taborowa oraz Sigma Tabor Jakub Gruszczyński Mateusz Wiewiór LiTTK Ekonomika transportu.
Aviation Asset Management Spółka Akcyjna Adres: Łopuszańska 32, Warszawa Forma prawna: Spółka Akcyjna KRS: NIP: Rozpoczęcie.
 Nazwa: Bingo Airways Sp. z o. o.  Adres www:  Siedziba: ul. Poleczki 21, Warszawa  Forma prawna: spółka z ograniczoną.
Prezentacja spółki 2015 r.. 6 oddziałów (Gdańsk, Poznań, Tarnów, Warszawa, Wrocław, Zabrze) 19 zakładów ponad 200 jednostek terenowych 2 Działamy w całej.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Prezentacja firmy No Limit Logistyka
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Monitorowanie regionalnego sektora usług komunalnych Zenon.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Kjnjnjnlkjnéíáýžřčšě. 0 o 2009 Lorenc Logistic Polska rozpoczyna działalność o 2012 Otwarcie własnego Serwisu dla Pojazdów Ciężarowych o 2014 Certyfikacja.
FDS OPS Sp. z o.o. ul. Pilchowicka 9/11 02 – 175 Warszawa NIP: REGON: KRS: Kapitał zakładowy: PLN
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
tel PL Włocławek Transport międzynarodowy i spedycjaTransport międzynarodowy i spedycja Logistyka i.
" TOURING BUS" SPÓŁKA Z O.O. ODDZIAŁ W POLSCE. Adres www: Siedziba: WARSZAWA, DOBRA 31 /32 Aktualna nazwa: TOURING.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Konferencja prasowa Podsekretarza Stanu Ryszarda Zarudzkiego Warszawa, 31 sierpnia 2016 r.
Formy organizacyjno- prawne przedsiębiorstw temat:
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bielsku-Białej II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
OFERTA USŁUG Wagony Lokomotywy spalinowe i elektryczne Podzespoły

WSPÓLNY BILET „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. milionów pasażerów
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
LOTOS Kolej sp. z o.o. Prezentacja Spółki 19 kwietnia 2019.
25 lat firmy Z przyjemnością informujemy, iż firma TECHBUD obchodzi w tym roku 25-lecie swej działalności. Na przestrzeni tych 25 lat spółka.
Zapis prezentacji:

Koleje Mazowieckie oraz PKP Intercity Michał Domański Bartosz Galas LiTTK Ekonomika transportu

Nazwa: PKP Intercity Strona internetowa: Siedziba: ul. Żelazna 59a Warszawa Forma prawna: spółka akcyjna

PKP Intercity jest firmą obsługującą dalekobieżne przewozy pasażerskie w Polsce a także przewozy międzynarodowe do wielu krajów Europy. Spółka uruchamia pociągi w trzech typach kategorii. Express InterCity (EIC) – są to przewozy międzyaglomeracyjne pomiędzy największymi miastami w Polsce. Kategoria ta powstała poprzez połączenie kategorii Express oraz kategorii InterCity. Jest ona obsługiwana najnowocześniejszym taborem spółki.

Twoje Linie Kolejowe (TLK) – przewozy międzyregionalne łączące wiele większych i mniejszych miejscowości w całej Polsce. Tą kategorię PKP Intercity wprowadziło w kwietniu 2005 roku i początkowo funkcjonowała ona pod nazwą Tanie Linie Kolejowe. Jest ona cały czas rozwijana – na początku spółka uruchamiała 12 takich połączeń, a obecnie jest ich 276.

Następnym rodzajem kategorii są pociągi realizujące przewozy międzynarodowe. PKP Intercity wyróżnia tutaj trzy podkategorie: - EuroCity (EC), - EuroNight (EN), - Międzynarodowe pospieszne (MP). Pociągami tymi można dojechać z wielu miast Polski do takich krajów jak: Czechy, Słowacja, Ukraina, Białoruś, Litwa, Rosja, Niemcy, Holandia, Szwajcaria, Austria oraz Węgry. Express InterCity Premium (EIC Premium) – jest to nowa kategoria, która ma zostać uruchomiona w grudniu 2014 roku i będzie obsługiwana elektrycznymi zespołami trakcyjnymi ED250 nazywanymi Pendolino.

r. – spółka PKP Intercity została wydzielona z grupy PKP w celu obsługiwania dalekobieżnych przewozów pasażerskich w Polsce a także przewozów międzynarodowych 2002r. – firma przejmuje od PKP Zakład Obsługi Taboru Pasażerskiego na stacji postojowej Warszawa Grochów 2005r. – spółka uruchamia internetową sprzedaż biletów r. – otwarcie pierwszego Centrum Obsługi Klienta na dworcu Warszawa Centralna 2007r. – modernizacja hali całopociągowej na stacji postojowej Warszawa Grochów

2008r. – firma przejmuje od spółek PKP Przewozy Regionalne oraz PKP Cargo pracowników i tabor 2009r. – montaż pierwszych biletomatów na Dworcu Centralnym w Warszawie 2010r. – Urząd Transportu Kolejowego przyznał spółce Certyfikat Bezpieczeństwa 2012r. – spółka uczestniczyła w obsłudze Mistrzostw Europy w piłce nożnej poprzez uruchomienie wielu dodatkowych pociągów

Firma podaje, że jej strategia rozwoju polega na tym, że chce ona być preferowanym przez podróżnych, efektywnie funkcjonującym oraz spełniającym najwyższe europejskie standardy przewoźnikiem dalekobieżnym. Tą strategię rozwoju firma zamierza realizować poprzez zapewnienie klientom bezpiecznej, wygodnej i punktualnej podróży.

Firma zmieniła swoją formę prawną r.. Przed zmianą – spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Po zmianie – spółka akcyjna. Firma zmieniła także swoją siedzibę z dniem r.. Przed zmianą – ul. Grójecka Warszawa Po zmianie – ul. Żelazna 59a Warszawa

Główna siedziba firmy (Centrala) znajduje się w Warszawie. Funkcjonują także cztery zakłady: - Zakład Południowy z siedzibą w Krakowie, - Zakład Zachodni z siedzibą w Poznaniu, - Zakład Północny z siedzibą w Gdyni, - Zakład Centralny z siedzibą w Warszawie. Ponadto w zakładach tych wyodrębnione są sekcje, gniazda drużyn trakcyjnych oraz miejsca utrzymania taboru trakcyjnego i wagonowego.

W zakresie transportu kolejowego – Przewozy Regionalne. PR oferują niższe ceny biletów na podobnych trasach przejazdu, ale zazwyczaj, chociaż nie zawsze, składają pociągi z taboru o niższej jakości niż PKP IC. W zakresie ogólnie transportu krajowego konkurencją są firmy z gałęzi transportu samochodowego, np. PolskiBus. W zakresie transportu międzynarodowego konkurencją są firmy z gałęzi transportu lotniczego.

Zasoby ludzkie Firma wyróżnia 5 grup stanowisk, na których zatrudnia swoich pracowników: 1. Stanowiska specjalistyczne: pracownicy administracji, marketingu i działów: prasowego, ekonomicznego, finansowego i prawnego. 2. Stanowiska menedżerskie: dyrektorzy biur i zakładów. 3. Stanowiska związane z obsługą klienta: kasjerzy, doradcy klienta, pracownicy informacji, konduktorzy i kierownicy pociągu.

4. Stanowiska techniczno – biurowe: pracownicy wydziałów technicznych, inżynierzy, kontrolerzy, informatycy i specjaliści BHP. 5. Stanowiska techniczne: maszyniści, dyspozytorzy, dyżurni ruchu, elektrycy, mechanicy, monterzy i rewidenci.

Zasoby rzeczowe Głównym wyposażeniem firmy, niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania jest tabor. Lokomotywy elektryczne: - EP05, - EP07, - EP08, - EP09, - EU07, - EU07A, - EU44. Lokomotywy spalinowe: - SM42, - SU45.

Elektryczne zespoły trakcyjne: - ED74, - ED250. Ponadto spółka posiada wiele różnych typów wagonów pasażerskich, z których formuje większość swoich pociągów.

Władze spółki są podzielone na Zarząd i Radę Nadzorczą. W skład Zarządu wchodzą 2 osoby a w skład Rady Nadzorczej 7 osób. Prezesem Zarządu spółki jest Pan Marcin Celejewski. Edukacja Ukończył studia magisterskie na kierunku Zarządzanie i Marketing w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Praca r. – r. – Polskie Linie Lotnicze LOT (na różnych stanowiskach) r. – r. – Quatar Airways (Dyrektor Sprzedaży i Marketingu) r. – r. – FIEGE Polska (Dyrektor Sprzedaży i Marketingu) r. – aktualnie – PKP Intercity

Dane firmy -Nazwa: Koleje Mazowieckie – KM -Strona www: -Siedziba: ul. Lubelska Warszawa -Forma prawna: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Podstawową działalnością firmy jest „Usługa publiczna w zakresie regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich”

Historia i oferta Geneza: Firma Koleje Mazowieckie powstała r. Spółkę założyły Samorząd Województwa Mazowieckiego (51% udziałów) i PKP Przewozy Regionalne (49%) na bazie Mazowieckiego Zakładu Przewozów Regionalnych Samorząd Województwa wykupił udziały PKP PR i obecnie posiada 100% udziałów

Strategia rozwoju: Firma stawia na rozwój poprzez poprawę jakości świadczonych usług. W chwili obecnej prowadzi 2 główne programy poprawy jakości. Są to: -inwestycje taborowe - zakup nowego i modernizacja używanego -szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników m.in. szkolenia językowe Wdrażane są również programy mobilnej sprzedaży biletów Od kilku lat KM współpracuje z ZTM Warszawa w tworzeniu oferty Wspólny Bilet dla mieszkańców Aglomeracji Warszawskiej

Oferta firmy Koleje Mazowieckie świadczą usługi regionalnych przewozów kolejowych na terenie Aglomeracji Warszawskiej, Województwa Mazowieckiego i województw ościennych. Oprócz tego co roku uruchamiany jest pociąg „Słoneczny” obsługiwany taborem KM. Pociąg kursuje w miesiącach letnich w relacji Warszawa Zach. – Gdynia Główna.

Ustrój firmy Od początku działalności firma utrzymuje jedną formę prawną. Koleje Mazowieckie posiadają filię: „Koleje Mazowieckie Finanse AB” z siedzibą w Sztokholmie zajmującą się działalnością emisji obligacji w imieniu spółki-matki

Struktura spółki Zgromadzenie wspólników Rada nadzorcza (4 os.) Zarząd (4 os.) Dyrektor handlowyDyrektor finansowyDyrektor generalnyDyrektor eksploatacyjny

Źródła finansowania -Kapitał zakładowy w wysokości 481mln zł wniesiony przez wspólników utrzymuje się na zbliżonym poziomie i nie był zwiększany. -Obecnie KM jest jedną z niewielu firm kolejowych przynoszących zyski z działalności. Zestawienie za rok 2012 wykazało roczny zysk 7,8mln zł przy przychodach z działalności operacyjnej na poziomie 562mln zł. W pierwszej połowie 2013r było to 10,23 mln. Dodatkowo spółka emituje obligacje, w 2012r na kwotę ok. 100mln zł. Zysk z ich emisji przeznaczany jest w znacznej mierze na modernizację taboru.

Konkurencja -Na rynku przewozów w aglomeracji Warszawskiej konkurencją dla KM jest SKM Warszawa, a w szerszej mierze również operatorzy autobusowi działający na podobnych trasach. Rynek ten charakteryzuje się jednak właściwie nieskończonymi możliwościami generowania potoków ruchu, co powoduje że oferty przewoźników raczej się dopełniają niż są dla siebie konkurencją zwłaszcza w zasięgu obowiązywania oferty wspólnego biletu ZTM Warszawa -Na terenie województwa głównymi konkurentami są przedsiębiorstwa PKS i busy prywatne, natomiast w dłuższych relacjach np. Warszawa-Działdowo również PKP IC. PKP IC zwykle wygrywa prędkością podróży, komfort coraz częściej jest porównywalny, zaś ceny KM są niższe

Zasoby Zasoby firmy generalnie podzielić można na ludzkie i rzeczowe -Zasoby ludzkie – pracownicy, firma inwestuje w ich szkolenie jednak nie udostępnia informacji o podziale stanowisk czy kategoryzacji innego rodzaju

Zasoby rzeczowe: to głównie tabor oraz kasy ajencyjne i biletomaty Tabor jest tu majątkiem krytycznym dla możliwości wykonywania działalności. Składa się on z: -183x EN57 i pochodne (w tym zmodernizowane) -6x EN71 -2x EW60 -10x Stadler FLIRT -16x EN76 (Pesa ELF) -11x skład Push-Pull Bombardier -4x SA135 -7x VT627 -4x VT628

Założyciel Z racji tego że założycielami spółki były nie osoby fizyczne a podmioty gospodarcze nie istnieje możliwość wskazania założyciela Obecnie Prezesem zarządu i Dyrektorem generalnym Spółki jest Artur Radwan (od 2010r). Absolwent UW (Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych), a także podyplomowych studiów na kierunku menedżerskim w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego

Ocena Firma działa skutecznie – jest liczącym się na rynku graczem i osiąga zysk z działalności Koleje Mazowieckie wciąż się rozwijają, zmieniana jest siatka połączeń, postępuje modernizacja taboru. Zyski firmy inwestowane są w rozwój, którego dynamika z racji osiągniętej wielkości działalności jest stosunkowo niewielka.

Strona internetowa firmy jest dość przejrzysta, nie sprawia trudności w obsłudze. Informacje są dość dostępne, nie ma konieczności „przebijania się” przez wielopoziomowe menu. Informacje najistotniejsze dla klienta wyświetlane sa na stronie startowej

Ocena własna: Wydaje się ze firma posiada stabilne finanse i jest dobrze zarządzana. Konsekwentna modernizacja podstawowych narzędzi pracy dobrze rokuje na przyszłość. Rating Fitch BBB- (niekorzystny mimo stabilnych finansów i pewności zleceń) wskazuje jako problem niekorzystną sytuację finansową właściciela (woj. Mazowieckie) co miejmy nadzieję zmieni się wraz z ustawą o tzw. Janosikowym. W przyszłosci po zakończeniu modernizacji parku taborowego możliwa ekspansja choćby na sąsiednie województwa nie posiadające własnych przewoźników i konkurencja o rynek regionalny z PKP PR