Usprawnienie połączenia miasta Mielca od strony zachodniej w kierunku autostrady A-4 Mielec,
DROGA WOJEWÓDZKA NR 984 LISIA GÓRA - RADOMYŚL WIELKI - MIELEC -swój bieg rozpoczyna na granicy Województwa Małopolskiego -prowadzi z miasta Mielca bezpośrednio do zjazdu z autostrady A4 w m. Lisia Góra. -przenosi znaczny ruch pojazdów ciężarowych -planowana budowa północnej obwodnicy Mielca wciągu tej drogi wyprowadzi ruchu samochodów ciężarowych poza centrum miasta -usprawni połączenie ze strefą ekonomiczną.
Struktura ruchu w ciągu DW 984 wykazuje przejazd przez most w Woli Mieleckiej w kierunku Mielca 28,5 tyś. pojazdów na dobę. W tej sytuacji konieczna jest budowa z tego kierunku kolejnej przeprawy mostowej celem rozłożenia ruchu. Obwodnica czy to Północna czy Południowa poprowadzona w dużej odległości od centrum miasta spełni swoje zadania ponieważ wyprowadzi ruch ciężarowy z centrum miasta i udrożni strukturę ruchową w centrum. Analiza ruchu po wybudowaniu obwodnicy
WARIANTY PÓŁNOCNEJ OBWODNICY MIELCA I.wariant przewiduje budową mostu na rz. Wisłoka i drogi w kierunku ulicy Traugutta II.wariant przewiduje budową mostu na rz. Wisłoka i drogi w kierunku ulicy Kosmonautów
WARIANTY PÓŁNOCNEJ OBWODNICY MIELCA
Przebudowa DW 984 – Wariant I Budowa mostu na rz. Wisłoka i drogi w kierunku ulicy Traugutta przebieg tego wariantu (bliżej miasta) spowoduje utrudnienia ruchu ze względu na konieczność przejazdu całego ruchu przez miasto spowoduje koszty związane z wyburzeniami budynków co może powodować protesty mieszkańców, łączny koszt inwestycji ok. 80 mln w tym koszt budowy mostu przez rzekę Wisłoka długość odcinka budowy nowej drogi oraz budowy nowego mostu ok. 1,5 km
Budowa mostu na rz. Wisłoka i drogi w kierunku ulicy Kosmonautów Przebieg drogi przez tereny rolnicze w tym wariancie powoduje ograniczenie wyburzeń a tym samym zmniejszenie protestów mieszkańców Łączny koszt w/w przebudowy i budowy łącznika wyniósłby ok. 80 mln zł, w tym most na rzece Wisłoka. Długość odcinka nowej drogi oraz budowy nowego mostu jest podobna jak w wariancie I czyli ok. 1,5 km Przebudowa DW 984 – Wariant II
Planowane Inwestycje kolejowe na linii kolejowej Nr L25 Program Operacyjny Polska Wschodnia Rewitalizacja L-25 Łódź Kaliska-Dębica odc. Gr. woj. – Padew Narodowa Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego Rewitalizacja L-25 Łódź Kaliska – Dębica odc. Padew Narodowa - Dębica
Proponowana zmiana przebiegu dróg wojewódzkich w m. Mielec po wybudowaniu I-go etapu obwodnicy
Planowane inwestycje drogowe w powiecie mieleckim Rozbudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 984 od granicy województwa w do początku planowanej obwodnicy miejscowości Radomyśl Wielki Rozbudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 984 od końca obwodnicy Radomyśl Wielki do początku budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 984, Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 984 do drogi wojewódzkiej nr 985 wraz z budową mostu na rzece Wisłoce, Budowa dwóch rond z dojazdami i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego w miejscowości Wola Mielecka: o na skrzyżowaniu z drogą powiatową Borowa – Przecław o na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 983 Sadkowa Góra – Mielec Budowa obwodnicy miejscowości Radomyśl Wielki (w rezerwie)
Dziękuję za uwagę