Szkody z ubezpieczeń NNW – proces zgłoszenia i likwidacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych
Advertisements

WYPŁATY NALEŻNOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Nowelizacja kodeksu cywilnego BRAKUJĄCE REGULACJE Prowadzący: Wojciech S. Kamiński.
Dr Marcin Orlicki, LL.M. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Doświadczenia konsumentów w kontaktach z ubezpieczycielami direct Małgorzata Więcko Biuro Rzecznika Ubezpieczonych Warszawa, 1 kwietnia 2009r.
komunikatów sprawozdawczych XML
Lekarz bardzo ważnym ogniwem w drodze do uzyskania odszkodowania
Ubezpieczenie wypadkowe
PROGRAM MediCar Więcej niż assistance. Ubezpieczenie medyczne,
ZAWIERANIE UMÓW ubezpieczenia grupowe na życie
Świadczenia z tytułu wypadku przy pracy i choroby zawodowej
Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ 17 grudnia 2012
ZGŁOSZENIE SZKODY W PZU
Warszawa, 28 lutego 2012 Bank Pekao SA Bank Pekao SA – wspiera wzrost ubankowienia Współpraca Banku Pekao SA i ZUS w zakresie obsługi emerytów i rencistów.
KORESPONDENCJA W SPRAWACH HANDLOWYCH Opracowanie: Wioleta Musiał
Zasady udzielania pierwszej pomocy medycznej
DOKUMENTACJA MEDYCZNA
Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ
Procedury postępowania wobec nieletnich uczniów
Charakterystyka dzisiejszego „rynku” szkód osobowych likwidowanych z ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej. Studium Podyplomowe Ubezpieczeń Gospodarczych.
Zasady Wypłaty Świadczeń grupowe ubezpieczenia na życie
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
INFORMACJA O LIKWIDACJI SZKÓD
Indywidualne Terminowe Ubezpieczenie na Życie Optimum +
Co nam przysługuje, gdy płacimy składki?.
Procedury związane ze zgłaszaniem, uczestnictwem, rozliczaniem i raportowaniem projektów VOUCHER BADAWCZY BIURO UPOWSZECHNIANIA NAUKI UKW.
Jak wygląda eKredyt od strony Klienta - Kredytobiorcy.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy - KFS
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
dr hab. Renata Babińska- Górecka
Aplikacja mobilna „Szkoda NNW”
Przykłady analiza i projektowanie
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Szybkość załatwiania formalności związanych z przyjęciem do szpitala – rejestracja, długość oczekiwania.
Legalna praca cudzoziemca w polsce
Elektroniczna weryfikacja uprawnień świadczeniobiorców
Rola KDPW w obsłudze walnych zgromadzeń Pierwsze doświadczenia po zmianie KSH.
LOGO Powiatowy Urząd Pracy w Siedlcach ul. Kazimierza Pułaskiego 19/21, Siedlce CENISZ SWÓJ CZAS? NIE CHCESZ STAĆ W KOLEJKACH? ZAREJESTRUJ SIĘ PRZEZ.
EDU Plus - Akcja szkolna 2015 / 2016.
Procedury reagowania na cyberprzemoc
Świadczenia wypadkowe
Kluczowe elementy procesu likwidacji szkód z ubezpieczeń ochrony prawnej Marcin Pabiś Zespół Ubezpieczeń Ochrony Prawnej w Polskiej Izbie Ubezpieczeń Concordia.
Warszawa, 27 stycznia 2016 r. Maciej Balcerowski
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny Wydział Zarządzania UW, mgr Aleksandra Luterek.
Zdarzenia komunikacyjne Wydział Zarządzania UW, mgr Aleksandra Luterek.
Jestem poszkodowanym w wypadku w Polsce, sprawcą był kierowca pojazdu zarejestrowanego w kraju EOG, Andorze, Serbii lub Szwajcarii, nie znam nazwy ubezpieczyciela.
Zofia Ziemba M OŻLIWOŚCI DOFINANSOWANIA SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH ZE ŚRODKÓW P AŃSTWOWEGO F UNDUSZU R EHABILITACJI O SÓB N IEPEŁNOSPRAWNYCH BYDGOSZCZ,
E-WUŚ e-WUŚ elektroniczny system weryfikacji uprawnień pacjentów do świadczeń zdrowotnych Szkolenie pracowników rejestracji WM OW NFZ, grudzień 2012 r.
Dni Poradnictwa Paryż wrzesień 2012 r. Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego na podstawie rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr.
Joanna Król Kuratorium Oświaty we Wrocławiu ZMIANY W PROCEDURACH ZGŁASZANIA WYPOCZYNKU I WYCIECZEK VI Dolnośląska Konferencja Promocji Turystyki „Bezpieczne.
Warszawa, r. 1 PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Nowe możliwości komunikacji z ZUS.
Erasmusplus.org.pl/power Zasady finansowania wyjazdów na studia i praktyki studentów z niepełnosprawnością Anna Dębska, Warszawa 10 lipca 2015 r.
Formalności i wzory wypełniania niezbędnych dokumentów.
Praktyki studenckie w ZUS
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
schemat likwidacji szkody
Ośrodek Informacji Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
NNW SZKOLNE II – 184.
Ośrodek Informacyjny Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej
SYSTEM UBEZPIECZEŃ Ćwiczenia 3 – UFG
INTER GRUPA Plus – Dokumenty wymagane do zawarcia umowy ubezpieczenia na życie Biuro Ubezpieczeń na Życie TU INTER-ŻYCIE Polska S.A
INTER Medicus INTER Kontrakt - dokumentacja i świadczenia
INTER GRUPA Plus – Dokumenty wymagane do zawarcia umowy ubezpieczenia na życie Biuro Ubezpieczeń na Życie TU INTER-ŻYCIE Polska S.A
Świadczenia wypadkowe
Analiza przeprowadzonych w Oddziale ZUS Rzeszów kontroli w zakresie prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich oraz prawidłowości orzekania o czasowej.
Świadczenia wypadkowe
Zgłoszenie szkody z InterRisk EDU PLUS dotyczy NNW szkolne
Zapis prezentacji:

Szkody z ubezpieczeń NNW – proces zgłoszenia i likwidacji

Agenda 1.Kanały zgłoszenia szkody 2.Proces likwidacji szkód 3.Formy likwidacji szkód 4.Dokumenty niezbędne do zlikwidowania szkody

Proces przyjęcia zgłoszenia- internetowo na stronie Klient www Rejestracja zgłoszenia zdarzenia w formularzu na stronie Zapisanie danych w formularzu zgłoszenia zdarzenia. Strona www podaje Klientowi listę dokumentów potrzebnych do zgłoszenia szkody Załączenie skanów dokumentów do zgłoszenia Najszybciej i najprościej

Proces przyjęcia zgłoszenia- telefonicznie na infolinii lub Klient Telecentrum Identyfikacja potrzeb/zapytania Klienta Rejestracja zgłoszenia zdarzenia Pracownik Telecentrum podaje Klientowi listę dokumentów oraz informuje Klienta o konieczności dostarczenia dokumentów poprzez internetowy status szkody lub faks na numer lub

Proces przyjęcia zgłoszenia- telefonicznie w Oddziale na numer infolinii lub Klient Oddział zgłoszenie przez Telecentrum Klient dokonuje zgłoszenia szkody za pomocą telefonu dostępnego w Oddziale. Rozmowa z Klientem jest nagrywana Klient zostawia w Oddziale dokumentację do zgłoszenia, bez oczekiwania w kolejce Pracownik Telecentrum rejestruje zgłoszenie w systemie, podaje Klientowi listę dokumentów oraz informuje Klienta o konieczności złożenia dokumentów bezpośrednio w oddziale lub dostarczenia dokumentów poprzez internetowy status szkody lub faks na numer lub Pracownik Oddziału rejestruje dokumenty w systemie i przekazuje zgłoszenie do dalszej realizacji

Proces przyjęcia zgłoszenia- osobiście w Oddziale Oddział Identyfikacja potrzeb/zapytania Klienta Pracownik Oddziału sprawdza kompletność dokumentacji Pracownik Oddziału rejestruje zgłoszenie w systemie oraz skanuje dokumentację do szkody Klient

Proces likwidacji szkód z ubezpieczeń NNW dla trwałego uszczerbku na zdrowiu Analiza merytoryczna dokumentacji i podjęcie decyzji o formie likwidacji Likwidacja uproszczona Wypłata świadczenia przez telefon UGODA Z KLIENTEM Likwidacja uproszczona Wypłata świadczenia przez telefon UGODA Z KLIENTEM Likwidacja zaoczna Wysokość (%) trwałego uszczerbku ustalona przez lekarza orzecznika na podstawie dokumentacji medycznej Likwidacja zaoczna Wysokość (%) trwałego uszczerbku ustalona przez lekarza orzecznika na podstawie dokumentacji medycznej Likwidacja standardowa Wysokość (%) trwałego uszczerbku ustalona w trakcie bezpośredniego badania Klienta Likwidacja standardowa Wysokość (%) trwałego uszczerbku ustalona w trakcie bezpośredniego badania Klienta Wystawienie zlecenia Wystawienie zlecenia System Dostawcy Zewnętrznego/ lekarz orzecznik Odbiór wyników orzeczenia Decyzja i zawiadomienie Klienta Zgłoszenie przekazane do RCLS

Likwidacja uproszczona – nie ustalamy trwałego uszczerbku na zdrowiu  Dla wybranej grupy urazów likwidator merytoryczny ustala kwotę świadczenia w oparciu o zgłoszone roszczenie, przedłożoną dokumentację medyczną, sumę ubezpieczenia oraz średnie wartości % trwałego uszczerbku na zdrowiu, które lekarze współpracujący z PZU przyznają za tego typu urazy  Propozycja wysokości świadczenia przekazywana jest podczas rozmowy telefonicznej z Klientem – Zawarcie UGODY Z KLIENTEM najszybsza i najtańsza forma likwidacji nie angażuje czasu Klienta w celu odbycia badania lekarskiego

krótki czas oczekiwania na wypłatę świadczenia niewielkie koszty orzeczeń nie angażuje czasu Klienta w celu odbycia badania lekarskiego Likwidacja zaoczna – trwały uszczerbek na zdrowiu ustalany w oparciu o dokumentację medyczną  Wysokość (%) trwałego uszczerbku na zdrowiu ustalana jest przez wykwalifikowanego lekarza orzecznika na podstawie zgromadzonej w szkodzie dokumentacji medycznej w oparciu o tabelę norm oceny procentowej  Wypłata świadczenia następuje w oparciu o wydane orzeczenie lekarskie. Postępowanie likwidacyjne zgodne z OWU

Likwidacja standardowa – trwały uszczerbek na zdrowiu ustalany w trakcie badania poszkodowanego  Ocena wysokości (%) trwałego uszczerbku na zdrowiu przez lekarza orzecznika w wyniku przeprowadzenia bezpośredniego badania lekarskiego  Na badanie lekarskie kierowane są skomplikowane urazy oraz szkody, w których dokumentacja medyczna jest nieczytelna lub niewystarczająca do oceny trwałego uszczerbku na zdrowiu generuje najdłuższy czas oczekiwania Klienta na wypłatę świadczenia największe koszty (związane z organizacją badań lekarskich) angażuje czas Klienta

Dokumenty niezbędne do zlikwidowania szkody  medyczne z udzielonej pomocy (co najmniej jeden z wymienionych dokumentów)  karta informacyjna z izby przyjęć, ze szpitala  karta informacyjna z SOR  karta informacyjna z pogotowia ratunkowego  karta informacyjna z ambulatorium urazowego przyszpitalnego  kserokopia historii choroby z przychodni rejonowej – z informacją z udzielonej pomocy

Dokumenty niezbędne do zlikwidowania szkody – c.d.  medyczne z procesu leczenia (co najmniej jeden z wymienionych dokumentów)  historia choroby z ambulatorium urazowego przyszpitalnego, przychodni rejonowej  historia choroby z gabinetu lekarza specjalisty (np. gabinet ortopedyczny, neurologiczny)  karta wypisowa ze szpitala z pobytu po zdarzeniu (np. hospitalizacja w związku z usunięciem zespolenia kości)  karta informacyjna z turnusów rehabilitacyjnych organizowanych przez ZUS  dokumentacja medyczna z placówek rehabilitacyjnych

Dokumenty niezbędne do zlikwidowania szkody – c.d.  dokumenty potwierdzające datę i okoliczności wypadku np. notatka z policji, oświadczenie sprawcy, świadków, wyrok sądu itd…  rachunki potwierdzające wysokość kosztów poniesionych w związku z leczeniem (jeśli zawarta umowa ubezpieczenia obejmuje zwrot tego rodzaju kosztów)  inne wymagane dokumenty, które mogą wynikać ze specyfiki ogólnych warunków ubezpieczenia

KONIEC DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ