Szkoła Podstawowa nr 17 im. hetmana Stefana Czarnieckiego w Gdańsku pierwszak. pl INFRMACJE DLA UCZNIA I RODZICA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Advertisements

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Sztandar szkoły płk St. Dąbek strona www (2 oddziały) – 60 os. (1 oddział) – 30 os. Technikum uzupełniające po ZSZ - Elektronik (1 oddział) – 30.
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Tel Nasza szkoła zapewnia: wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o rozwój uczniów, dobrze wyposażoną pracownię.
Szkoła Podstawowa 122 w Łodzi Łódź ul. Jesionowa 38 tel./fax (0-42) strona szkoły: sp122.pl.
Projekt edukacyjny realizowany w ramach „Szkoły z klasą 2.0”przez uczniów klasy 5b pod opieką wychowawczyni Marzeny Mazurek.
- brak nadzoru nad dziećmi (1%) - agresja ze strony rówieśników (4%) - nic (95%)
Ul. Lermontowa Łódź
Szkoła Podstawowa nr 120 w Łodzi im. Konstytucji 3 Maja Łódź, ul. Centralna 40 Tel. (42) Tel. komórkowy
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
ul. Więckowskiego – 734 ŁÓDŹ tel/fax (0-42)
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax (42)
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax. (42)
Szkoła Podstawowa nr 192 im. prof. Heleny Radlińskiej ul. Krzemieniecka 24a Łódź tel./fax Dyrektor szkoły Violetta Gortat Oferta naszej.
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 Szkoła Podstawowa nr 192 Przedszkole Miejskie nr 21 ul. Krzemieniecka 24 A Łódź tel./fax: DYREKTOR.
„SKRZATY” Chcesz wiedzieć, czym „Skrzaty” zajmowały się w STYCZNIU? Sam zobacz, jak u nas wesoło… Prezentacja została stworzona dla dzieci i rodziców z.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 im. Obrońców Pokoju w Radomiu ul. Malenicka 29 Szkoła ma bogatą bo, aż 100-letnią tradycję. Staramy się aby, nasza placówka.
MY STARSZAKI – DZIELNI PRZEDSZKOLACY MY STARSZAKI – DZIELNI PRZEDSZKOLACY NASZ DZIEŃ W PRZEDSZKOLU Wychowawca: mgr Barbara Mokrosz.
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2015/ Rozpoczęcie roku szkolnego Egzamin próbny klasy Vdwa razy w roku 3. Egzamin próbny klasy VIraz w miesiącu.
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Szkoła Podstawowa nr 192 im. prof. Heleny Radlińskiej ul. Krzemieniecka 24a Łódź tel./fax Dyrektor szkoły Violetta Gortat Oferta naszej.
SZKOŁA PRZYJAZNA 6-LATKOM Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka J. Paweł II.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 46 IM. JÓZEFA CHEŁMOŃSKIEGO W ŁODZI ul. WÓLCZAŃSKA ŁÓDŹ.
Filozofia na lata jesieni
SZKOŁA PODSTAWOWA N R 206 W Ł ODZI ul. Łozowa Łódź tel. /fax. (42)
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Moja Patronka. J. Karpińska, P. Ratajczak, A. Zając DROGA DO PATRONA i PIEŚNI MOJEJ SZKOŁY! "...Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z której.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Bajkowy wąż Praca wykonana przez uczennice: kl. 2b – Aleksandrę Czyżowicz i 3 – Martynę Staszczyk Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Starym.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 51 im. Stefana Linkego ul. Ciołkowskiego 11a tel/fax (042)
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 206 w ŁODZI ul. Łozowa Łódź tel./fax
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 13 w Tarnowskich Górach.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
Nasi uczniowie mogą liczyć na:  Wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, kreatywną, realizującą autorskie innowacje i programy  Fachową pomoc pedagogiczną.
Ul. Napoleońska 7/ Łódź tel./fax tel
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Szkoła Podstawowa 122 w Łodzi Łódź ul. Jesionowa 38 tel./fax (0-42) strona szkoły: sp122.pl.
Szkoła Podstawowa Nr 199 im. Juliana Tuwima w Łodzi Nasz adres: Łódź, ul. Elsnera 8
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Szkoła Podstawowa nr 70 im. Stanisława Wyspiańskiego.
Szkoła Podstawowa nr 61 im. św. Franciszka z Asyżu Łódź, ul. Okólna 183 tel./fax (0-42)
Szkoła Podstawowa nr 29 im. Jana Kochanowskiego 90 – 338 Łódź, ul. Przędzalniana 70 tel
GIMNAZJUM nr 11 w Łodzi ul. Stawowa 28 telefony: (42) , (42) Pracujemy w myśl motta: „ Każdego.
Szkoła Podstawowa nr 41 im. Króla Władysława Jagiełly ul. Rajdowa Łódź tel
Ul.T.Gajcego 7/ Łódź tel Szkoła Podstawowa nr 204 im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego.
dyrektor: mgr Iwona Napierała Liczba oddziałów Klasy I – 3 Klasy II – 7 Klasy III – 6 Klasy IV – 5 Klasy V – 3 Klasy VI - 3.
Projekt „Lekki tornister”
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Szkoła Podstawowa Nr 225.
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
ul. Grzybowska Warszawa
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 17 im. hetmana Stefana Czarnieckiego w Gdańsku pierwszak. pl INFRMACJE DLA UCZNIA I RODZICA

DRODZY PIERWSZOKLASIŚCI ! Cieszymy się, że rozpoczniecie naukę w naszej szkole. Dołączycie do grona uczniów Szkoły Podstawowej nr 17 w Gdańsku, zwanej „Hetmanką”. Będziecie mieli swoją Panią, która będzie opiekowała się Waszą klasą. Poznacie nowe koleżanki i nowych kolegów. Zdobędziecie wiele różnych wiadomości i umiejętności. W „Hetmance” znajdziecie życzliwych ludzi, gotowych zawsze służyć radą i pomocą. Mamy nadzieję, że nauka będzie przychodziła Wam z łatwością i sprawiała przyjemność. Życzymy Wam, aby każdy dzień spędzony w szkole był radosny i twórczy. Niech nauka stanie się dla Was niezwykłą przygodą.

CO KAŻDY PIERWSZAK POWINIEN WIEDZIEĆ O SZKOLE NR 17? W naszej szkole uczy się ponad 300 uczniów. Wszyscy znają się i lubią. Sale dla uczniów z klas najmłodszych znajdują się na II piętrze. Sala lekcyjna jest jasna i przestronna, każde dziecko siedzi w osobnej ławce. W każdej sali jest w komputer, rzutnik multimedialny, sprzęt audio, głośniki. W szkole są 2 świetlice, sala zabaw, biblioteka, gabinet logopedyczny i gabinet pedagoga. Świetlica szkolna czynna jest codziennie w godz – Swoje ubrania będziesz wieszać w szatni; pamiętaj o zmianie obuwia – trzymaj je w worku w szatni. Uczniowie Hetmanki noszą mundurki – to nasz znak rozpoznawczy i wizytówka szkoły. W sali gimnastycznej dzieci ćwiczą i bawią się – musisz mieć wygodny strój sportowy.

CO KAŻDY PIERWSZAK POWINIEN WIEDZIEĆ O SZKOLE NR 17? Będziesz miał też zajęcia w sali zabaw, w sali gimnastyki korekcyjnej, czytelni, w pracowni komputerowej, na placu zabaw i nowym boisku. Będziesz uczył się języka angielskiego i informatyki, religii lub etyki. Możesz też uczęszczać na dodatkowe zajęcia logopedii, gimnastki korekcyjnej i na zajęcia wyrównawcze. Swoje pasje rozwiniesz na kółkach zainteresowań. W szkolnej stołówce możesz jeść pyszne i zdrowe obiady z deserem. Życie ucznia jest pracowite, ale jest też czas na zabawę; w każdej klasie znajdziesz zabawki, gry, książki. W czasie przerw możesz odpocząć, pobawić się, zjeść drugie śniadanie. Będziesz brał udział w ciekawych imprezach, konkursach i zabawach. Spotkasz ciekawych ludzi. W SZKOLE MIŁO I CIEKAWIE SPĘDZISZ CZAS

CZEGO BĘDZIESZ SIĘ UCZYĆ W KLASIE I (ZGODNIE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ): Edukacja polonistyczna: wszystkich liter alfabetu, czytania i rozumienia krótkich tekstów, pisania wyrazów i zdań, co to jest głoska, litera, sylaba, wyraz, zdanie, wypowiadania się i słuchania recytowania wierszyków; Edukacja matematyczna: sprawnego dodawania i odejmowania do 10, liczenia do 20 i zapisywania liczby cyframi, mierzenia długości, ciężar, liczenia pieniędzy, określania czasu na zegarze, nazywania dni tygodnia i miesięcy, korzystania z kalendarza, rozwiązywania prostych zadań tekstowych; Edukacja artystyczna: śpiewania piosenek, muzykowania, słuchania utworów muzycznych, malowania, rysowania, lepienia, wycinania, budowania, tworzenia; Edukacja przyrodnicza: rozpoznawania roślin i zwierząt, obserwowania przyrody, prowadzenia kalendarza pogody, jak chronić przyrodę i zachowywać się ekologicznie; Język obcy, zajęcia komputerowe: rozumienia prostych poleceń w języku obcym, nazywania przedmiotów z najbliższego otoczenia, posługiwania się komputerem; Edukacja ruchowa: wykonywania ćwiczeń gimnastycznych, grania w piłkę, pokonywania tor przeszkód, jak zdrowo się odżywiać i dbać o zdrowie i higienę.

CO BĘDZIE MI POTRZEBNE W SZKOLE? Wyprawka pierwszoklasisty: lekki plecak lub tornister, z usztywnionymi plecami i szerokimi szelkami, piórnik, a w nim: ołówki, gumka, temperówka, nożyczki, linijka, kredki, zeszyt w 3 linie (najlepiej z czerwoną liniaturą), 2 zeszyty w kratkę, zeszyt jako dzienniczek do informacji, pastele, plastelina, klej, farby plakatowe i 2 pędzle, wycinanka (zeszyt papierów kolorowych) teczka na prace plastyczne, bloki techniczne małe – kolorowy i biały, bloki techniczne duże – kolorowy i biały, blok rysunkowy kolorowy mały, buty na zmianę na jasnej podeszwie, podpisany worek na buty, strój na w-f (biała koszulka i ciemne spodenki/getry) mundurek „Hetmańczyka”, strój galowy: ciemna spódnica/sukienka/spodnie i biała bluzka/koszula.

CO BĘDZIE MI POTRZEBNE W DOMU? Kochani Rodzice! Teraz i ja będę w domu pracować! Chcę być dobrym uczniem. Przygotujmy więc miejsce, gdzie będę mógł się uczyć i odrabiać lekcje: spakujmy część zabawek do pudełek i zróbmy miejsce na książki, zorganizujmy miejsce do odrabiania lekcji: biurko, wygodne krzesło, zadbajmy o właściwe oświetlenie, a na biurku postawmy lampkę, przygotujmy szafkę do przechowywania książek, zeszytów i przyborów szkolnych, na biurku postawmy też pudełko lub pojemnik na podręczne przybory: ołówek, nożyczki, klej, kredki, znajdźmy miejsce na tablicę korkową - powieszę tam plan lekcji, ważne informacje, rysunki i dyplomy.

JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO SZKOŁY? Mamo! Tato! Proszę, przygotujcie mnie do rozpoczęcia nauki w szkole. Idąc do klasy pierwszej powinienem: Znać: swoje imię i nazwisko, adres, wiek, datę urodzin, numer telefonu do Was, codzienny rozkład zajęć - swój i Wasz, może zawiesimy go w jakimś widocznym miejscu? Rozumieć: po co konkretnie idę do szkoły, po co mam się uczyć, po co czytać, pisać i liczyć, swoje codzienne, konkretne obowiązki, jako ucznia i członka rodziny, wasze wobec mnie oczekiwania; jak mam je spełniać i dlaczego, zasady, według których dajecie mi nagrody i kary. Umieć: samodzielnie się ubrać i rozebrać, zapiąć guziki, a nawet zawiązać sznurowadła, samodzielnie korzystać z toalety, zapakować do tornistra wszystkie potrzebne rzeczy, właściwie trzymać kredkę/ołówek oraz nożyczki, pokazywać, gdzie jest góra - dół, lewo - prawo, za - przed - nad itd. bawić się zgodnie z innymi dziećmi, sprawnie wchodzić i schodzić ze schodów, biegać, skakać, gimnastykować się, robić razem z Wami różne rzeczy w domu, bo to też przyda mi się w szkole.

MAMO! TATO! IDĘ DO SZKOŁY! Mamo! Tato! Wkrótce rozpocznę bardzo ważny etap mojego życia. Chcę się uczyć, poznawać świat, zdobywać wiedzę i umiejętności. Pomóżcie mi w tym - to łatwe: ustalmy razem rytm dnia: czas na odrabianie lekcji, ale też na spacer, odpoczynek, zabawę, nauczcie mnie systematyczności i wytrwałości w nauce, wyjaśniajcie mi to, czego nie zrozumiałem, co jest dla mnie trudne, doceniajcie moje wysiłki, a nie tylko efekty pracy, sprawdzajcie, czy wykonałem pracę domową poprawnie, wskażcie błędy do poprawienia, chcę sam pracować na swój szkolny sukces, nie wyręczajcie mnie, ale pomagajcie, pozwólcie mi mieć własne zdanie, podejmować proste decyzje, pytajcie, co było w szkole, co sprawiło mi największą radość, nauczcie mnie korzystania z różnych źródeł wiedzy, czytajcie książki ze mną i czytajcie dla mnie, uczcie mnie dociekliwości, tego, że na każde pytanie trzeba znaleźć odpowiedź, sprawdzajcie razem ze mną - czy wszystko mam w tornistrze, Bardzo Was potrzebuję

ZOBACZCIE JAK SIĘ ZMIENIAM! Kochani Rodzice! Czy zauważyliście, że z przedszkolaka staję się uczniem? Jestem gotowy do rozpoczęcia nauki. Popatrzcie na mnie uważnie i zobaczcie jak się zmieniam: jestem prawidłowo rozwinięty fizycznie, muszę dbać o właściwą postawę przy siedzeniu, zwracajcie mi uwagę, gdy siedzę źle, gdy będzie taka potrzeba, zapiszcie mnie na gimnastykę korekcyjną,. rosną mi stałe zęby, pomóżcie mi o nie dbać, jestem bardzo ruchliwy, ale dzięki temu nabieram sprawności ruchowej, zwiększa się pojemność moich płuc, stwórzcie mi warunki do wyładowania nagromadzonej energii, spacerujcie ze mną, biegajcie, grajcie w piłkę, zadbajcie o moje zdrowe, racjonalne odżywianie, słuchajcie mnie uważnie, jeśli źle mówię, zapiszcie mnie na zajęcia logopedyczne, nie martwcie się, gdy piszę lewą ręką; możecie mi dla wygody kupić odpowiednie nożyczki i pióro, zadbajcie o mój właściwy wypoczynek i dobry sen, pomóżcie mi odkrywać siebie, swoje możliwości, zainteresowania i zdolności, Choć prawie jestem pierwszoklasistą, nadal potrzebuję czułości, przytulania, buziaka