Publiczne Gimnazjum nr 3 w Łodzi Ul. Zacisze 7/9.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Advertisements

SPRAWOZDANIE Z PROJEKTU „JESTEM FAIR” PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 2 im. KRÓLOWEJ JADWIGI ŁÓDŹ, UL. JARACZA 26.
Urząd Miasta i Gminy Olkusz KONSULTACJE SPOŁECZNE W SPRAWIE ZAMIARU LIKWIDACJI GIMNAZJUM NR 2 IM. ŚWIĘTEJ KRÓLOWEJ JADWIGI W OLKUSZU Olkusz, dnia 14 marca.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Ul. Harcerska Komorno Tel
Zespół Szkół Specjalnych nr 39 Szkolna Liga Unihokeja
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
„W barwach biało-czerwonych” Zespół Szkół w Korycinie kwiecień - maj 2016.
Działalność Lokalnych Centrów Nauczania Kreatywnego w Gdańsku Małgorzata Mroczkowska, koordynator LCNK 1 Jakub Rodowski, koordynator LCNK 2 Gdańska Rada.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Piłka Siatkowa Wykonał: Filip Babiec. Ogólne Informacje Podstawowe zasady Urządzenia i sprzęt Zawodnicy Podstawowe błędy Podział boiska Dalej  Dalej.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
30 GRUDNIA  W I kwartale roku odbywały się spotkania Wójta Gminy Załuski z mieszkańcami gminy w 15 miejscowościach.
KLASA 1B Gimnazjum nr 54. NASZE ŚREDNIE W tym trymestrze paskowe średnie uzyskali: Dawid Papazjan Katarzyna Zrobek Alicja Seliga Jagoda Borek Leonard.
PODRÓZNICY AMERYKI POŁUDNIOWEJ. Jesteście podróżnikami badającymi tropikalne zwierzęta, zamierzacie wybrać się do Ameryki Południowej, aby stworzyć album.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
FUTURYSTYCZNA WIZJA POZNANIA Oczami : o Patrycji Górki o Marty Figaj o Małgorzaty Piotrowicz z klasy Id V LO w Poznaniu.
S POTKANIE Z OSOBAMI NIEPEŁNOSPRAWNY MI 24 kwietnia 2016r Centrum Kształcenia Sportowego.
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 51 im. Stefana Linkego ul. Ciołkowskiego 11a tel/fax (042)
Szkoła z klasą 2.0 „Czytamy i odkrywamy” Łobżenica,
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
"Świecimy przykładem 2009". Konkurs ekologiczny 32 DH POWSINOGI KONARZEWO.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Puchar Polski w piłce nożnej mężczyzn – cykliczne rozgrywki piłkarskie, organizowane co roku przez Polski Związek Piłki Nożnej(PZPN) pod patronatem.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Ul. Napoleońska 7/ Łódź tel./fax tel
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Świat mówi o Bogu. CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.
Młody obywatel na sportowo „Kronika sportowa czyli jak przywrócić do życia dawne gry i zabawy” Działania jakie podjęliśmy - Młody Obywatel na sportowo.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
I Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kujawskiej we Włocławku.
Zespół Szkół Specjalnych Nr 9 w Łodzi Gimnazjum Nr 63 w ramach projektu „Jestem fair”
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
NASZ ADRES Łódź ul. Kaliska 25/27 tel/fax GODZINY OTWARCIA: 1. Sekretariat Kierownik administracyjny.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek.
GIMNAZJUM nr 11 w Łodzi ul. Stawowa 28 telefony: (42) , (42) Pracujemy w myśl motta: „ Każdego.
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Projekt „Lekki tornister”
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
KOSZYKÓWKA Podstawowe zasady gry Opracowała: Maria Kanczewska.
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Zapis prezentacji:

Publiczne Gimnazjum nr 3 w Łodzi Ul. Zacisze 7/9

W 2012 roku nasze gimnazjum po raz drugi aktywnie uczestniczyło w projekcie „Jestem fair”. Przeprowadziliśmy szereg inicjatyw, które miały przybliżyć uczniom naszej szkoły ideę FAIR PLAY w sporcie i życiu codziennym. W ramach projektu przygotowaliśmy: I. Zajęcia warsztatowe II. Konkurs plastyczny III. Spotkanie z religią IV. Imprezy sportowe z konkursem kibicowania oraz wyborem sportowca fair play V. Wystawę poświęconą projektowi VI. Udział uczniów w imprezie sportowej

W projekcie brali udział uczniowie klas pierwszych, których reprezentowała grupa uczniów: 1. Michał Rybka 2.Sebastian Januszewski 3.Natalia Misiak 4.Patrycja Pszczoła 5.Mateusz Kaźmierczak 6.Mateusz Bugajak 7. Aleksandra Durnaś 8. Wiktoria Kiełbasińska 9. Michalina Pałczyńska 10. Szymon Jasica

Debata przygotowana przez uczniów dla uczniów. Uczniowie – reprezentanci projektu z klasy I pod opieką koordynatora projektu a zarazem nauczyciela wychowania fizycznego mgr Agnieszki Jaczewskiej (po dwoje-troje uczniów na klasę), przeprowadzili debaty w każdej klasie I na temat rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu. Zajęcia odbywały się w salach lekcyjnych lub na „łonie natury” w zależności od pogody. Zajęcia w terenie miały na celu pokazanie uczniom, że każde miejsce dobre jest na spotkanie i dyskusję na ważne tematy. Podczas dyskusji uczniowie mieli do dyspozycji kartki papieru na których mogli rysować scenki sytuacyjne oraz wypisywać hasła na temat rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu.

Temat zajęć: „Co to jest rasizm, ksenofobia i antysemityzm? Jak należy przeciwdziałać takim postawom w jednoczącej się Europie?” * czas trwania: 45 min. *cele ogólne: - zdefiniowanie pojęć rasizm, ksenofobia i antysemityzm - negatywne zachowania wobec innych wyznań, kultur i narodów - umiejętność przeciwdziałania stereotypom * cele szczegółowe: - uczeń zna znaczenie słów rasizm, ksenofobia i antysemityzm - uczeń wie jakie negatywne skutki niesie z sobą nietolerancja - uczeń potrafi skutecznie przeciwdziałać przemocy - uczeń będzie aktywnie propagował prawidłowe postawy wśród rówieśników * forma pracy: - w grupie - indywidualna * metody pracy: - burza mózgów, dyskusja - prezentacja własnych poglądów * pomoce dydaktyczne: -karty pracy, mazaki

Pani pedagog szkoły mgr Barbara Cierpisz wraz z psychologiem panem mgr Janem Leśniowskim przeprowadzili w klasach pierwszych warsztaty na temat zachowań kibiców na stadionach piłkarskich i nie tylko. Warsztaty miały pokazać uczniom jak należy kulturalnie zachowywać się jako kibic podczas uczestniczenia w rozgrywkach sportowych. Omawiane były zachowania fair play te pozytywne jak i negatywne z jakimi uczniowie spotkali się w życiu codziennym jak i na stadionach. Podczas zajęć uczniowie mogli obejrzeć krótkie filmiki i scenki oraz wyrazić swoje zdanie ta temat zachowań kibiców jak i pseudokibiców.

Temat zajęć: „Kulturalnie kibicuję - fair play w sporcie i na trybunach” * czas trwania: 45 min * cele ogólne: - budowanie umiejętności poszanowania praw innych - kształtowanie postaw fair play *cele szczegółowe: - uczeń rozumie pojęcie fair – play, potrafi podać przykłady takiego zachowania - uczeń uświadamia sobie znaczenie czystej gry w sporcie i kulturalnego kibicowania oraz konsekwencje jego braku - uczeń potrafi rozpoznać zachowania fair – play, potrafi rozpoznać niewłaściwe zachowania kibica, wie jak kulturalnie kibicować - uczeń potrafi efektywnie pracować w grupie *metody pracy: - dyskusja kierowana - praca w grupach * materiały dydaktyczne: - karteczki z cechami zachowań kibica i pseudokibica - karton z napisami, klej

Na terenie naszego gimnazjum został przeprowadzony konkurs plastyczny. Wzięła w nim udział duża liczba uczniów zainteresowanych tematyką Fair play. Młodzież prezentowała swoje prace na kartach bloków rysunkowych jak również na dużych kartonach plakatowych. Najlepsze prace ocenione przez jury w składzie: Aneta Szymczak - nauczyciel techniki Maria Oleszkiewicz – nauczyciel plastyki Barbara Cierpisz – pedagog szkolny Agnieszka Jaczewska – koordynator projektu zostały nagrodzone podczas zakończenia projektu.

Pomysł „spotkania z religią” (w zamian spotkanie ze znanym sportowcem) narodził się w ramach współpracy międzyprzedmiotowej i aktywnemu uczestnictwu naszej młodzieży w Klubie Salezjańskim działającym przy Kościele św. Teresy w Łodzi. Zaangażowanie naszego księdza katechety Wacława Kędzierskiego w projekt „Jestem fair” oraz w życie szkoły, zaowocowało bardzo ciekawym pomysłem przeprowadzenia w naszym gimnazjum w dniu 21 maja 2012 roku prelekcji oraz turnieju piłki nożnej. Prelekcja filmowana była i zaprezentowana 3 czerwca 2012 roku w TV3. Pełna wersja znajduje się pod linkiem

Temat : „Kibic czy kibol? Rola widzów w rozgrywkach sportowych” Cel lekcji: pobudzenie do refleksji na temat właściwego sposobu kibicowania 1. Wprowadzenie do tematu lekcji (5-10 min.) „Kibic” i „kibol” – dwa bardzo podobne słowa, które jednak nie są synonimami. Czym się różnią? Jakie jest ich właściwe znaczenie? [prosimy uczniów o najprostszą, krótką odpowiedź] Według ogólnopolskiego sondażu z 2008 r. aż 85% obywateli boi się iść na stadion z przekonania, że to niebezpieczne i wrogie miejsce. Rodzice rezygnują z zabierania na mecze dzieci z powodu wulgaryzmów, które są nagminne i stały się codziennością. Z drugiej strony polscy kibice znani są z tworzenia podczas meczów wspaniałej, niezapomnianej atmosfery; europejskie i światowe władze różnych związków sportowych chętnie organizują rozgrywki w Polsce ze względu na dużą frekwencję i żywiołowy doping kibiców. A jakie jest wasze zdanie na ten temat? Więcej jest kibiców czy kiboli? Czy ktoś z was brał udział w dużych imprezach sportowych? Jak zachowywała się publiczność? Jak Uczestniczyliście w meczu wy sami? [można wysłuchać kilku opinii, albo np. przeprowadzić błyskawiczną sondę klasową – przez podniesienie ręki - na temat opinii o kibicowaniu Polaków]

2. Rozwinięcie tematu – wskazanie pozytywnych wzorców (20-25 min.) Jaka jest zatem prawda o polskich kibicach? Tego pytania pewnie nie rozstrzygniemy – nawet wśród was opinie są podzielone - ale możemy odpowiedzieć sobie, jacy powinni być prawdziwi kibice. Zbliżające się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, które Polska organizuje wraz z Ukrainą, są dobrą okazją do tego rodzaju refleksji. W myśl zasady, że nie potrafię zmienić świata, ale mogę zmienić samego siebie, spróbujmy podczas tej lekcji porozmawia o dobrym i złym kibicowaniu. [Nauczyciel dzieli klasę na 6 grup (3-5 osób), każda otrzymuje: kartę z pozytywnymi i negatywnymi przykładami kibicowania, czysty arkusz A4 oraz losuje kartkę z zadaniem do wykonania. Zadania dla grup do przygotowania: 1. Kodeks prawdziwego kibica – zbiór 10 zasad, którymi powinien kierować się kibic, np. Kibic jest ze swoją drużyną na dobre i na złe, kibic szanuje symbole innych drużyn, Kibic nie używa wulgaryzmów… 2. Modlitwa kibica na Euro Hasło do umieszczenia na transparentach lub skandowania podczas meczów polskiej reprezentacji.]

3. Podsumowanie (10-15 min.) [Grupy przedstawiają wyniki swojej pracy, które można zapisać na tablicy. W przypadku, kiedy dwie grupy układały Kodeks prawdziwego kibica, można spróbować połączyć odpowiedzi w celu stworzenia jednej wspólnej wersji, lub przegłosować jedną z wersji. Będzie ona stanowiła notatkę do zeszytu. Jako modlitwę na zakończenie wykorzystujemy tekst/teksty powstałe podczas zajęć]

Dnia 15 maja 2012 w ramach Szkolnych Igrzysk Sportowych w naszym gimnazjum odbyły się dwie imprezy sportowe: - piłka siatkowa - koedukacyjna - gry i zabawy – koedukacyjne w których udział wzięli uczniowie klas I: Ia, Ib, Ic, Id, Ie

- miejsce rozgrywek: sala gimnastyczna, boisko do piłki siatkowej - system rozgrywek: „każdy z każdym” - skład drużyn: zespoły mieszane (3 dziewczynki i 3 chłopców) - set rozgrywany do 15 pkt, dwóch setów, w przypadku remisu – trzeci set do 7 pkt - zmiany hokejowe - przepisy zgodne z PZPS

Celem konkursu na najlepszą grupę kibicującą swojej drużynie jest: - promowanie kulturalnego zachowania podczas rozgrywek sportowych - budowanie szacunku dla przeciwnika - umiejętność godnego zaakceptowania niekorzystnego wyniku swojej drużyny - wznoszenie kulturalnych okrzyków - propagowanie pozytywnych zachowań na widowni Kryterium oceniania : -punkty (po 2 pkt.) przyznawane były za wykonanie transparentów, pomysłowe hasła, liczbę osób kibicującą danej grupie, akcesoria kibica, głośność kibicowania i kulturalne kibicowanie. Za złe zachowania kibice otrzymywali ujemne punkty. W skład jury konkursu kibicowania weszli nauczyciele wychowania fizycznego: Beata Góralska, Agnieszka Jaczewska, Ewa Kwasek, Michał Dębowski i Krzysztof Budźko.

I miejsce – klasa Id II miejsce – klasa Ib III miejsce – klasa Ia IV miejsce – klasa Ie V miejsce – klasa Ic Sportowiec fair play – Anna Krawczyk kl. Id Najlepiej kibicująca fair play grupa - uczniowie z klasy Id

Celem rozegrania konkursu gier i zabaw rekreacyjnych było umożliwienie wzięcia udziału w zawodach sportowych młodzieży,która z różnych przyczyn nie zakwalifikowała się do drużyn siatkarskich a chciała uczestniczyć w sportowym turnieju fair play. Gry i zabawy rozegrane zostały w sali gimnastycznej naszego gimnazjum zaraz po zakończeniu turnieju siatkarskiego.

- w skład drużyny wchodzą 2 dziewczynki i 2 chłopców - rozgrywanych jest 6 konkurencji: 1. kozłowanie piłki koszykowej 2.wyścigi biegowe 3.prowadzenie piłki kijem unihokeja między pachołkami 4.bieg z woreczkiem na głowie 5.celność do skutku rzutu do kosza 6.skoki zajęcze - wszystkie konkurencje rozgrywane są na wcześniej wyznaczonych torach - za każdy wygrany wyścig drużyna otrzymuje 3 pkt, kolejno za nieprawidłowe wykonanie ćwiczenia przewidziane są punkty karne po 1 za przewinienie - wygrywa drużyna która zdobędzie największą ilość punktów po 6 konkurencjach. W przypadku remisu rozegrana zostanie kolejna konkurencja biegowa „doczepiane pociągi”

I m-ce – klasa Ib II m-ce – klasa Id III m-ce – klasa Ic IV m-ce – klasa Ia V m-ce – klasa Ie

W dniu 12 czerwca 2012 zorganizowaliśmy w szkole uroczyste zakończenie Projektu „Jestem fair”. Impreza połączona została z „dniem bez przemocy”. Na terenie szkoły można było obejrzeć wystawę poświęconą projektowi, podczas której zostały przedstawione i opisane działania przeprowadzone na przestrzeni kilku miesięcy w ramach projektu „Jestem fair”. W wystawie odnieśliśmy się do początku funkcjonowania projektu, czyli do I edycji w której wzięliśmy udział. Projekt cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród naszych uczniów, tym bardziej że nasze gimnazjum znajduje cię w centrum Łodzi gdzie bardzo aktywnie działają grupy kibiców. Na wystawie zaprezentowaliśmy zdjęcia i prace uczniów wykonane podczas warsztatów. Do wglądu w bibliotece szkolnej jest też prezentacja z I edycji projektu z 2011 roku.

7 maj 2012 nasze Gimnazjum wzięło udział w powitani Pucharu Europy w Łodzi. Kilkunastoosobowa grupa uczniów, w tym reprezentanci projektu,najpierw udali się do Urzędu Miasta Łodzi gdzie odbyło się spotkanie z panią Prezydent Hanną Zdanowską oraz przedstawicielami UEFA…