KONKURS GRANTOWY SAMORZĄDU STUDENTÓW. Ogólne zasady (regulamin samorządu studentów) 1. Komisja Grantowa odrzuca wniosek, jeżeli nie zostało złożone sprawozdanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – „małe projekty”
Advertisements

Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Jak zapanować nad rozliczeniem…
1 Oś 1 Korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów 4 listopad 2009 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Dotacje działalność pożytku publicznego
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert Nr 1/2011 na wykonywanie zadań publicznych.
Narzędzia Zamówienia Publiczne
KORESPONDENCJA W SPRAWACH HANDLOWYCH Opracowanie: Wioleta Musiał
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Szkolenie podstaw Zamówień Publicznych Oparte w realiach Administracji Centralnej Politechniki Warszawskiej Mateusz Cwalina,
Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich PROBLEMY POJAWIAJĄCE SIĘ W PROCESIE PRZYZNAWANIA POMOCY W RAMACH DZIAŁANIA 413 WDRAŻANIE LOKALNYCH STRATEGII.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Procedury związane ze zgłaszaniem, uczestnictwem, rozliczaniem i raportowaniem projektów VOUCHER BADAWCZY BIURO UPOWSZECHNIANIA NAUKI UKW.
PROCEDURA WYBORU OFERT W GMINIE MIASTA SOPOTU SPOTKANIE KONSULTACYJNE 16 LUTY 2015 R.
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Procedura podejmowania działalności gospodarczej
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium projakościowe – 2-4 rok Opracowany do wykorzystania w roku akademickim mgr Olga Słabczyńska
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
MAŁE GRANTY art. 19 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Urząd Miasta Podkowa Leśna 2015.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
Opracował :© Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS rok akademicki 2013/2014 WYPEŁNIANIE FORMULARZA WNIOSKU.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Procedura rejestracji firmy Przed zarejestrowaniem firmy, ale kiedy nabrała ona już określonych kształtów przedsiębiorca powinien:  zdecydować co będzie.
Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
Badania statutowe dla doktorantów i młodych naukowców dr Tomasz Janus Biuro ds. Badań Naukowych.
Najczęściej zadawane pytania w Centrum Pomocy Przemysław Ruchlicki.
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
KONFERENCJE – informacje podstawowe
I DZIEŃ DOKTORANTA Stypendium START – Doktorat wdrożeniowy
Finansowanie badań naukowych służących rozwojowi młodych naukowców
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
UWAGI DO BILANSÓW ODDZIAŁÓW ZNP za 2014 i 2015 rok.
Wniosek o Finansowanie/Dofinansowanie Projektu w ramach PWRGL
Podstawa prawna na UKSW
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Studenckie Granty Badawcze 2018
Specjalność Handel zagraniczny
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Podstawa prawna na UKSW
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Specjalność Handel Zagraniczny
Zapis prezentacji:

KONKURS GRANTOWY SAMORZĄDU STUDENTÓW

Ogólne zasady (regulamin samorządu studentów) 1. Komisja Grantowa odrzuca wniosek, jeżeli nie zostało złożone sprawozdanie z wykorzystania środków w poprzednim roku kalendarzowym. 2. Komisja Grantowa odrzuca wniosek, który nie spełnia wymogów formalnych, a w szczególności: a) został złożony na innym formularzu niż określony przez Komisję Grantową; b) nie zawiera preliminarza wydatków z dokładnie wyszczególnionymi pozycjami (honoraria, transport, nagrody, druk, materiały biurowe, itp.); c) nie zawiera podpisu i pieczątki osoby upoważnionej ze strony organizacji, opiekuna oraz Dziekana albo Prodziekana Wydziału ( w przypadku organizacji wydziałowych), bądź Rektora albo Prorektora (w przypadku organizacji uczelnianych); d) zawiera istotne braki w poszczególnych punktach wniosku, uniemożliwiającą Komisji ocenę merytoryczną; e ) Komisja odrzuca wniosek, w którym brak jest wskazania siedziby organizacji.

Regulamin i wzory wniosków: (zakładka Granty) (zakładka Do pobrania)

JAK WYPEŁNIĆ WNIOSEK?/ część wspólna dla obu wniosków

DOFINANSOWANIE NA ZAKUP SPRZĘTU

Jeśli Organizacja ubiega się o kilka rodzajów sprzętów, proszę napisać wszystko na jednym wniosku. Liczbę sprzętu tego samego typu proszę uwzględnić w kosztorysie. Na wniosku nie może być żadnych ingerencji takich jak np. dopisywanie czegoś długopisem. W specyfikacji sprzętu nie dopuszczane jest podawanie nazwy producenta.

przy polach nieuzupełnianych wstawiamy 0, „x” lub „-” tabela „ruchoma”- można usunąć nadmiar wierszy

Wszystkie podpisy z pieczątką, Jeżeli Organizacja nie ma opiekuna wystarczy podpis kierownika Instytutu/Zakładu/Katedry z pieczątką, Jeżeli opiekun nie posiada własnej pieczątki, wystarczy pieczątka Instytutu/Zakładu/Katedry Organizacje nie podlegające Instytutom/ Zakładom/ Katedrom muszą mieć pieczątkę wydziału lub uniwersytetu i w miejscu na podpis opiekuna podpis Dziekana lub Rektora Podpisy nie mogą znajdować się na osobnej stronie, powinny znajdować się na stronie z kosztorysem lub z przewidywanymi źródłami finansowania

DOFINANSOWANIE NA REALIZACJĘ PROJEKTU Co wskazuje na potrzebę realizacji tego projektu? Ogólny opis projektu Nazwa projektu

Gdzie będzie realizowany projekt?

W jaki sposób projekt będzie promował Uniwersytet? Po co taki projekt?

wszystkie pola muszą być uzupełnione, zsumowane poszczególne źródła przewidywane źródła finansowania oraz niezbędne podpisy [takie same jak przy grantach na sprzęt] muszą być na jednej stronie

Konkurs Grantowy Władz Rektorskich Część A Nazwa projektu Ogólny opis projektu Co wskazuje na potrzebę realizacji tego projektu?

Do kogo skierowany jest projekt?

Jakie są przesłanki do zorganizowania takiego projektu? Co chcesz przez to osiągnąć?

wszystkie pola muszą być uzupełnione, zsumowane poszczególne źródła przewidywane źródła finansowania oraz niezbędne podpisy [takie same jak przy grantach na sprzęt] muszą być na jednej stronie

Nie dostaliśmy grantu i co dalej?

ODWOŁANIE OD DECYZJI Organizacje, które nie otrzymały dofinansowania mogą złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy, w terminie 10 dni roboczych od daty publikacji wyników konkursu. Wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy należy składać w siedzibie jednostki właściwej do obsługi studentów skierowany do komisji grantowej.

Z każdych środków PRZYZNANYCH należy się rozliczyć! Termin rozliczenia Konkursów Grantowych upływa 15 stycznia 2016 roku. Rozliczenie należy złożyć na specjalnie przeznaczonym do tego wzorze wniosku, który znajduje się na stronie Samorządu w zakładce Granty.

Zasady dokonywania zamówień publicznych na UMCS

Źródła finansowania wewnętrzne Dotacja Dziekanów Dotacje Władz Rektorskich Dofinansowanie Władz Rektorskich dla organizacji studenckich i kół naukowych Indywidualne dofinansowania Konkurs Grantowy Samorządu Studentów Dofinansowanie ze środków ZUSS UMCS

Źródła finansowania zewnętrzne Środki sponsorskie Opłaty konferencyjne Wpływy z biletów Darowizny Dotacje zewnętrzne Urząd Miasta Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Granty fundacji

Co zrobić kiedy środki pochodzą z innego źródła niż Uczelnia? W przypadku pozyskania środków z zewnętrznych źródeł należy zawrzeć umowę. Zasady zawierania umów opisane są w „Instrukcji obsługi finansowej dla organizacji”. Organizacja powinna zgłosić się do kwestury w celu ustalenia numeru konta, na które środki będą spływać. Nadane zostaną specjalne numery, dzięki którym organizacja będzie mogła obracać środkami wewnątrz Uczelni.

UMOWY Gdy planowaną formą rozliczenia jest rachunek (podmiot nie jest płatnikiem podatku VAT) to sporządzamy: – Umowę zlecenie – Umowę o dzieło – Umowa o dzieło z przeniesieniem praw autorskich Do prawidłowego rozliczenia do umowy należy dołączyć: rachunek, oświadczenie do celów podatkowych, oświadczenie do celów ubezpieczeniowych oraz protokół zdawczo-odbiorczy (tylko w przypadku umowy o dzieło). Oczywiście do tego wniosek o zamówienie publicznie, przegląd ofert cenowych, zamówienie do firmy

Gdy planowaną formą rozliczenia jest faktura VAT to sporządzamy: – Umowę z wykonawcą (usługa, zakup) Ten rodzaj umowy powinien zostać parafowany przez radców prawnych (XIV piętro w Rektoracie) Do tego rodzaju umowy dołączamy: – wniosek o zamówienie publicznie, – wybór ofert cenowych, – zamówienie do firmy Wzory umów są dostępne na: prawnych,3506.htm UMOWY

Co zrobić kiedy otrzymamy dofinansowanie? Przygotowujemy przegląd ofert cenowych oraz wypełniamy wniosek o zamówienie publiczne. Przy zakupie należy postarać się o fakturę przelewową [faktura, dzięki której otrzymamy sprzęt i opłacimy go w późniejszym terminie]. Na wniosku jak i na fakturze należy umieścić numer MPK i ZFIN jednostki, która udzieliła nam dofinansowania.

Co to jest „Przegląd ofert cenowych”? Przegląd ofert cenowych to zestawienie danych o proponowanej cenie przez różne podmioty gospodarcze [potencjalnych wykonawców/ sprzedawców] na zrealizowanie danej usługi. Dokonujemy go przy rozeznaniu telefonicznym lub mailowym. Należy wysłać do dostawcy zapytanie ofertowe i dołączyć do przeglądu ofert cenowych. Potrzebujemy podpisów prezesa i opiekuna organizacji oraz dysponenta środków.

Co to jest „wniosek o zamówienie publiczne”? Wniosek o zamówienie publiczne to dokument rozpoczynający procedurę przetargową. Po wypełnieniu poszczególnych punktów zbieramy podpisy prezesa i opiekuna organizacji oraz podpis dysponenta środków. Na koniec zgłaszamy się na piętro 8 aby zdobyć podpis kwestury. Do wniosku dołączamy przegląd ofert cenowych.

Co dalej zrobić z fakturą aby ją opłacić? Fakturę z tyłu opisujemy następującą formułą: – Faktura stanowi zapłatę za [nazwa usługi wymienionej na fakturze]. Zakupu dokonano w ramach [nazwa projektu]. Finansowane z [nazwa jednostki, z której otrzymaliśmy dofinansowanie] MPK: ZFIN: W przypadku płatności gotówką należy podać numer konta, na który dokonany będzie zwrot środków. Podpis prezesa, opiekuna i dysponenta środków. W przypadku przekroczenia terminu płatności odpowiedzialność ponosi osoba, która dokonuje zamówienia. Zostaje ona obciążona odsetkami karnymi.

Druki OT Druki dla środków trwałych powyżej 500 zł

Numer EP/ Numer SAT Numer ewidencyjny nadawany przez kierownika obiektu dla środków trwałych poniżej 500 zł na fakturze. Środki trwałe zakupione do kwoty 100 zł są wciągane w koszty eksploatacyjne i nie muszą mieć nadawanego wyżej wspominanego numeru.

KONTAKT Paulina Czyż tel