Terroryzm we współczesnym świecie kryteria zaliczenia ćwiczeń

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek,
Advertisements

30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Jak pisać pracę dyplomową na WSIiZ?
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
Bezpieczeństwo państwa
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
Bezpieczeństwo państwa
Polski system medialny
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
Literatura dla dzieci i młodzieży ćwiczenia
Terroryzm we współczesnym świecie kryteria zaliczenia
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
Techniki działań terrorystycznych projekt
BEZPIECZEŃSTWO PAŃSTWA projekt
Terroryzm we współczesnym świecie kryteria zaliczenia
ELEMENTY PROBLEMATYKI MORSKIEJ W DYDAKTYCE GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ
Techniki działań terrorystycznych kryteria zaliczenia
Szkolenie dla opiekunów Centów
Terroryzm we współczesnym świecie kryteria zaliczenia ćwiczeń
kryteria zaliczenia projektu
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Bibliografia załącznikowa obowiązująca w Bielskiej Szkole Przemysłowej
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium Rektora – 2-4 rok Opracowany do wykorzystania w roku akademickim mgr Olga Słabczyńska
BEZPIECZEŃSTWO PAŃSTWA kryteria zaliczenia ćwiczeń
Terroryzm jako największe zagrożenie współczesnego świata?
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela,
Projekt – to zbiór aktywności charakteryzujących się następujących cechami: są ze sobą powiązane w złożony sposób; zmierzają do osiągnięcia celu, często.
T EMATY REFERATÓW ORAZ PRAC PROJEKTOWYCH Z BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA Ewa Wolska-Liśkiewicz Leszek Baran C2.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia.
ETYKA ZAWODOWA FUNKCJONARIUSZY SŁUŻB PAŃSTWOWYCH
Technologia kształcenia zawodowego
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium projakościowe – 2-4 rok Opracowany do wykorzystania w roku akademickim mgr Olga Słabczyńska
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Zachowania organizacyjne- ćwiczenia
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
Systemy logistyczne ćwiczenia
Prodziekan Wydziału Socjologii AH; Pełnione funkcje: W latach 1973 – 1988 Instytut Socjologii U.W. Zakład Socjologii Pracy i Organizacji. Lata 1988 – 89.
Terroryzm we współczesnym świecie kryteria zaliczenia ćwiczeń mgr Ewa Wolska-Liśkiewicz.
WYKŁAD 1 Globalizacja a regionalizacja 1. Plan wykładu 1. Umiędzynarodowienie działalności gospodarczej: perspektywa historyczna, etapy, uwarunkowania.
OCHRONA LUDNOŚCI CYWILNEJ PROJEKT mgr Ewa Wolska-Liśkiewicz.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
OCHRONA LUDNOŚCI CYWILNEJ C1 Zajęcia wprowadzające mgr Ewa Wolska-Liśkiewicz.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (Projekt)
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
„Terroryzm (…) to planowane i zorganizowane działania pojedynczych osób lub grup, skutkujące naruszeniem istniejącego porządku prawnego, podjęte w celu.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (Projekt)
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
KLASA Społeczno-prawna
Organizacja i funkcjonowanie transportu
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Psychologia w Zarządzaniu
Psychologia w Zarządzaniu
Wstęp do nauki o państwie i polityce
Międzynarodowe Prawo Morza
Zapis prezentacji:

Terroryzm we współczesnym świecie kryteria zaliczenia ćwiczeń mgr Ewa Wolska-Liśkiewicz

Efekty kształcenia: Po zaliczeniu przedmiotu student w zakresie wiedzy potrafi: P_W02: określić procesy zachodzące na arenie międzynarodowej, w szczególności przyczyny, przebieg, skalę i konsekwencje zmian związanych z funkcjonowaniem państw (państwa upadłe, państwa wspierające terroryzm, państwa w koalicji antyterrorystycznej, mocarstwa decydujące o kształcie świata) i wpływających na systemy bezpieczeństwa kształtowane przez te państwa. Po zaliczeniu przedmiotu student w zakresie umiejętności potrafi: P_U02: analizować zjawiska społeczne mające wpływ na powstawanie napięć i zagrożeń dla bezpieczeństwa, skutkujących rozwojem terroryzmu Po zaliczeniu przedmiotu student w zakresie kompetencji społecznych potrafi: P_K01: uwzględnić potrzebę uczenia się przez całe życie oraz wagę posiadania szerokiego zakresu informacji dla kształtowania kompetencji w zakresie tworzenia nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, szczególnie istotnych dla rozumienia istoty terroryzmu i dzięki temu umożliwiających minimalizowanie tego typu zagrożeń.

Zaliczenie ćwiczeń Efekty kształcenia Forma zaliczenia Punkty P_W02 Kolokwium Minimum 3 punkty/5 P_U02 P_K01 Aktywność na zajęciach

Ćwiczenia - tematy C1 –Rodzaje działalności terrorystycznej w XXI wieku C2 - Przykłady zamachów terrorystycznych C3 - Sylwetki sprawców zamachów terrorystycznych C4 - Koncepcja Shahida i Shahidki. C5 - Terroryzm a prawa człowieka C6 - Terroryzm w Rosji C7 - Terroryzm jako zagrożenie globalne w XXI wieku. C8 – Zaliczenie (16.06.2016)

Student, studiować: (łac Student, studiować: (łac. studere): - uczyć się na wyższej uczelni, - przykładać się do czegoś, - gruntownie poznawać, badać coś; - dociekać; - zapoznawać się z czymś, przyglądając się czemuś uważnie lub czytając coś; - przemyśliwać

LITERATURA I. Literatura podana w syllabusie II. Artykuły prasowe/internetowe dotyczące bieżących wydarzeń związanych z terroryzmem III. Filmy dokumentalne

IV. Książki/teksty przydatne NA ĆWICZENIACH: 1) M. Tomczak, Ewolucja terroryzmu. Sprawcy-metody-finanse, Instytut Zachodni, Poznań 2010. 2) S. Kosmyna, Od Boga do terroru. Rola religii w ideologii dżihadyzmu na przykładzie organizacji Al- Kaida, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012. 3) Wybrane artykuły z monografii wydanych przez KBW: a) Oblicza terroryzmu (2011): - E. Wolska, Szahidki jako zagrożenie bezpieczeństwa współczesnych państw, s. 47-60; - K. Kraj, Oblicza terroryzmu w Federacji Rosyjskiej, 73-93. b) Zwalczanie terroryzmu w ramach operacji wojskowych (2011): - I. Oleksiewicz, Wpływ terroryzmu na sferę prawa człowieka we współczesnym świecie, s. 113-124; - E. Wolska, Łamanie przez armię rosyjską praw człowieka w czasie operacji antyterrorystycznej w Czeczenii, s. 165-180. c) Przeciwdziałanie zagrożeniom terrorystycznym podczas imprez masowych w aspekcie EURO 2012: - E. Wolska Imprezy sportowe a terroryzm w kontekście EURO 2012, s. 123-144. d) Terroryzm a prawa człowieka (2012): - E. Wolska, Definiowanie terroryzmu, s. 11-32; - M. Milczanowski, Terroryzm w ujęciu historycznym, s. 33-49; - T. Bąk, Istota i źródła terroryzmu, s. 50-56; - M. Berdel-Dudzińska, Prawa człowieka - zagadnienia ogólne, s. 57-69. - A. Kogut, Wolność od tortur, s. 201-224. d) Terroryzm. Słowik (2013)

Nie korzystać ze stron typu: Wikipedia sciaga.pl, zgapa.pl, bryk.pl, malutki.blox.pl itp.

Polecane strony internetowe http://www.psz.pl/ http://www.osw.waw.pl/ http://www.stosunki.pl/ http://www.stosunkimiedzynarodowe.info/ e-terroryzm.pl

Struktura zajęć analiza bieżących wydarzeń związanych z terroryzmem zaliczenie efektu kompetencji społecznych: Referaty w formie prezentacji wejściówki z zadania domowego (przeczytanie zadanych tekstów) lub z poprzednich zajęć ROBIENIE NOTATEK! czyny udział w zajęciach

Prezentacje

Ćwiczenia 2 (max 10 minut) Zamachy z 11.09.2001 roku Zamach na wyspie Bali (2002) Zamach w Madrycie (2004) Zamach w Londynie (2005) Zamachy w Bombaju (2006 i 2008) Zamach w moskiewskim metrze (2010) Zamach w Norwegii (2011) Wzięcie zakładników w centrum handlowym Westgate Mall w Kenii (2013) Zamachy w Wołgogradzie (2013) Zamachy w Paryżu (2015) 10 osób

Wymogi formalne prezentacja multimedialna pierwszy slajd z tytułem i autorem referatu początek – statystyki dotyczące liczby zamachów dokonanych w danym roku, porównanie z innymi latami (tendencja wzrostowa?) źródła do tekstu i zdjęć w notatkach np. Na potrzeby referatu przyjąłem następującą definicje terroryzmu: terroryzm to różnie umotywowane, najczęściej ideologicznie, planowane i zorganizowane działania pojedynczych osób lub grup, podejmowane z naruszeniem istniejącego prawa w celu wymuszenia od władz państwowych i społeczeństwa określonych zachowań i świadczeń, często naruszające dobra osób postronnych; działania te są realizowane z całą bezwzględnością, za pomocą różnych środków (nacisk psychiczny, przemoc fizyczna, użycie broni i ładunków wybuchowych), w warunkach specjalnie nadanego im rozgłosu i celowo wytworzonego w społeczeństwie lęku [1]. ostatni slajd – wykaz źródeł czas wystąpienia – maksymalnie 10 minut maksymalnie 2 punkty uwaga na plagiaty! PYTANIA po wystąpieniu  [1] http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3986796

Ćwiczenia 3 Abu Bakr al-Bagdadi Ajman al-Zawahiri Mohamed Merah Brunon K. Bracia Carnajewowie Abu Bakr al-Bagdadi Ajman al-Zawahiri Doku Umarow "Dżihad Jane" Samantha Lewthwaite "Biała Wdowa" 8 osób

Wymogi formalne prezentacja multimedialna pierwszy slajd z tytułem i autorem referatu Przedstawienie sylwetki, motywy, związek z organizacjami terrorytycznymi, lista zamachów źródła do tekstu i zdjęć w notatkach np. Na potrzeby referatu przyjąłem następującą definicje terroryzmu: terroryzm to różnie umotywowane, najczęściej ideologicznie, planowane i zorganizowane działania pojedynczych osób lub grup, podejmowane z naruszeniem istniejącego prawa w celu wymuszenia od władz państwowych i społeczeństwa określonych zachowań i świadczeń, często naruszające dobra osób postronnych; działania te są realizowane z całą bezwzględnością, za pomocą różnych środków (nacisk psychiczny, przemoc fizyczna, użycie broni i ładunków wybuchowych), w warunkach specjalnie nadanego im rozgłosu i celowo wytworzonego w społeczeństwie lęku [1]. ostatni slajd – wykaz źródeł czas wystąpienia – maksymalnie 10 minut maksymalnie 2 punkty uwaga na plagiaty! PYTANIA po wystąpieniu  [1] http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3986796

PRZYPISY: Wydawnictwo zwarte, np.: D. Romer, Makroekonomia dla zaawansowanych, PWN, Warszawa 2000, s. 68-72.

Artykuł w pracy zbiorowej, np.:   Z. Pucek, Kultura w refleksji socjologicznej, [w:] Z. Krawczyk, Z.K. Sowa (red.), Socjologia w Polsce, Wyd. WSP, Rzeszów 1998, s. 33-39. Artykuł w czasopiśmie, np.:   S.T. Wierzchoń, Systemy rozpoznawania, Informatyka, nr 12/1999, s. 33-39.

Przypisy do stron www: Przypis prosty (konieczne jest podanie daty użycia strony), np.: http://www.ie.lodz.pl/dokumenty.asp, 15.05.04. Przypis do dokumentu bez nazwy, z witryny, np.: http://www.ie.lodz.pl/dokumenty/dokument001. pdf, z dnia 15.05.04, s. 15.   Przypis do dokumentu z nazwą, z witryny, np.: M.W. Kozak, Regiony w Polsce, [z:] http://www.ie.1odz.p1/dokumenty/dokument001 .pdf, z dnia 15.05.04, s. 15.

CYTATY W PRACY:

Bibliografia: Pozycje w bibliografii układamy alfabetycznie z podziałem na: wydawnictwa zwarte (książki) czasopisma źródła internetowe

Bibliografia – przykład: Wydawnictwa zwarte: Bierzanek R., Morze otwarte ze stanowiska prawa międzynarodowego PWN, Warszawa 1960. Furmaga L., Wójcicki J., Mały słownik morski, Mitel International Ltd, Gdynia 1993. Kubiak K., Przemoc na oceanach. Współczesne piractwo i terroryzm morski, Wydawnictwo TRIO, Warszawa 2009. Łukaszuk L., Międzynarodowe prawo morza, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 1997. Mickiewicz P., Morze Bałtyckie w polskiej strategii bezpieczeństwa morskiego, Wyd. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2012. Misztal K. (red.), Organizacja i funkcjonowanie portów morskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2010. Artykuły w czasopismach: Bogalecka M., Bezpieczeństwo transportu morskiego w regionie Morza Bałtyckiego, „Zarządzanie i Finanse”, nr 3/2012. Wardin K., Współczesne piractwo morskie zagrożeniem dla międzynarodowego transportu morskiego, „Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej,” ROK XLX NR 3 (178) 2009. Najważniejsze pozycje z netografii: Łuczkowska M., Piractwo i terroryzm morski jako zagrożenia transportu morskiego, [z:] http://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/e- gospodarka/item/download/76398_5012aeeeab9c075ddb9929e4249c0a0a Semrau J., Transport morski: podejście strategiczne, [z:] http://www.europarl.europa.eu/aboutparliament/pl/displayFtu.html?ftuId=FTU_4.6.8.html http://akademor.webd.pl/download/kontenery.pdf http://circa.europa.eu/irc/opoce/fact_sheets/info/data/policies/transport/article_7269_pl.htm http://ffp.statesindex.org/

Konsultacje w weekendy– po mailowym uzgodnieniu Konsultacje – RA 220A Poniedziałki 08.00-10.00 Konsultacje w weekendy– po mailowym uzgodnieniu Mail do korespondencji - wszelkich skarg, pytań, wniosków formalnych i nieformalnych:) ewolska@wsiz.rzeszow.pl Tel. 17 866 14 47