Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Advertisements

Indywidualne Plany Działania
Rodzic jako doradca zawodowy
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
CZYNNIKI WYBORU DROGI EDUKACYJNO-ZAWODOWEJ
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Warsztaty zawodoznawcze
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
Biznesplan.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Czym jest doradztwo zawodowe?
Szkolenie dla opiekunów Centów
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
w praktyce pedagogicznej
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Jak wybrać zawód?.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
„Moja szkoła – mój zawód, moja przyszłość”.
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” Gimnazjum im. C. Miłosza w Mierzęcicach Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
M OJA PRZYSZŁOŚĆ – MÓJ WYBÓR Projekt na rzecz lokalnego rynku pracy w ramach projektu RozPRACUJ to z biblioteką.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Doradzamy - wybieramy zawód
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Indywidualne Plany Działania
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu Kim będę ?

Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu … poznawaniu siebie – swoich mocnych stron i ograniczeń, zasad kreowania własnego wizerunku, Działania doradcy pomagają nam w… …zaplanowaniu dalszej ścieżki edukacyjnej i drogi zawodowej, …przygotowaniu do zaistnienia na rynku pracy, …zdobyciu umiejętności gospodarowania swoimi zasobami, zarządzania czasem,

Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu „Większość z nas spędza połowę czasu, marząc o rzeczach, które moglibyśmy osiągnąć, gdyby nie to, że połowę czasu spędzamy na marzeniach.” Aleksander Woolcott Moduł 2 - Efektywne gospodarowanie czasem. Tematy: Pułapki czasowe. Czas pracuje na moją korzyść. Nadmiar jest szkodliwy. Scenariusz zajęć z uczniami klasy 1

Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu Temat: Czas pracuje na moją korzyść. Cele: uczeń charakteryzuje tzw. pożeracze czasu poznaje skuteczne sposoby gospodarowania czasem wskazuje korzyści płynące z racjonalnego planowania czasu analizuje zagrożenia utrudniające mu racjonalne wykorzystanie czasu Metody i formy pracy: praca w grupach, gra dydaktyczna Materiały: komplet kart dla każdego zespołu wraz z instrukcją oraz karta wyników test – Planuję efektywnie (płyta CD) Scenariusz zajęć z uczniami klasy 1

Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu Temat: Czas pracuje na moją korzyść. Przebieg zajęć: 1.Uczestników zajęć dzielimy na 5-osobowe zespoły. 2.Każda grupa otrzymuje materiały do gry (instrukcja, tabela wyników, talia 32 kart). 3.Rozgrywki zespołów, prezentacja wyników. 4. Wnioski, refleksja - wymienienie pożeraczy czasu. 5. Podsumowanie – test Planuję efektywnie (płyta CD) Scenariusz zajęć z uczniami klasy 1

Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu „Umiejętność kierowania własnym rozwojem jest dla człowieka jego mądrością i jedną z dróg uniezależnienia się od losu” /Z. Pietrasiński/ Moduł 3 - Co dalej? Dokonaj wyboru. Tematy: Czego się uczyć? – koszt alternatywny decyzji edukacyjnej. Jeden zawód- kilka dróg. Mój przyszły zawód – szanse i zagrożenia. Pomyśl o przyszłości! – gra dydaktyczna. Wybieram szkołę ponadgimnazjalną. Scenariusz zajęć z uczniami klasy 3

Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu Temat: Pomyśl o przyszłości! – gra dydaktyczna. Cele: uczeń dostrzega konsekwencje i koszty związane z zaniechaniem nauki omawia skutki podejmowania niewłaściwych wyborów związanych z własną edukacją dostrzega możliwości poszerzania swojej wiedzy i umiejętności, określa własne atuty Metody i formy pracy: praca w grupach, gra dydaktyczna Materiały: Zestawy do gry – plansza, kostka, pionki Scenariusz zajęć z uczniami klasy 3

Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu Temat: Pomyśl o przyszłości! – gra dydaktyczna. Przebieg zajęć: 1.Uczestników zajęć dzielimy na 5-osobowe zespoły. 2.Każda grupa otrzymuje zestaw do gry (instrukcja, plansza, pionki, kostka). 3. Rozgrywki zespołów. 4.Poprosimy zwycięzców o wymienienie wszystkich działań opisanych na kartach, które prowadziły do szybkiego osiągnięcia mety. 5.Podsumowanie – uczniowie na plakatach wypisują dobre rady, jak nie marnować szans na uzyskanie jak najlepszej dla siebie edukacji. Scenariusz zajęć z uczniami klasy 3

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu