SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE. 1.Jak sprawić, by Dystrybutorzy i Menedżerowie mojego zespołu zaczęli systematycznie i efektywnie sprzedawać i rekrutować?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
w edukacji przedszkolnej
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Jak pomagać dziecku w nauce?
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
1 Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży Salamon Consulting Zdjęcia ze stron:
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
O korzeniach i skrzydłach…
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
w praktyce pedagogicznej
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Idea oceniania kształtującego
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Jak dochodzi do zmiany? Refleksja Samoświadomość Decyzja Robię coś albo nie robię Działania, działania, działania.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Postawa asertywna.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
8 zasad postępowania lidera
Metody komunikacji.
Praca w zespole.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Biurko a efektywne wykorzystanie czasu pracy Zmieniając niewiele, możemy w ciągu roku zaoszczędzić nawet kilka tygodni.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.
Przyjaciel najcenniejszy dar
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS ZARZĄDZANIA SWOIM CZASEM
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Planowanie Twojego biznesu Forever
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE

1.Jak sprawić, by Dystrybutorzy i Menedżerowie mojego zespołu zaczęli systematycznie i efektywnie sprzedawać i rekrutować? 2.Jak zbudować wielką i dochodową strukturę? 3.Jak skutecznie i z autorytetem zarządzać zespołem? 4.Jak poprawić relacje z otoczeniem? 5.Jak motywować, inspirować i współpracować? 6.Jak być asertywnym? 7.Jak rozwijać swoje mocne strony? 8.Jak skutecznie się publikować, komunikować i być dobrze rozumianym? 9.Jak nieinwazyjnie i konstruktywnie krytykować? 10. Jak wykorzystać najlepiej i najintensywniej dany mi czas? 11. Jak przeprowadzać innych przez proces podjęcia decyzji? SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE CELE SZKOLENIA

DLATEGO: BĘDZIEMY CIĄGLE I JAK NAJWIĘCEJ NOTOWAĆ BĘDZIEMY ROBIĆ PRZERWY BĘDĄ PYTANIA I WASZ WSPÓŁUDZIAŁ KRZYWA DECENTRACJI LINIA KOMUNIKATU SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE KONCENTRACJA ROZMÓWCY JEST TRUDNA DO PODTRZYMANIA

1. ZDZIWIENIE (ZASKOCZENIE) 2. WAHANIE (i obserwacja co robią inni) 3. OBAWA 5. AGRESJA 9. POWTARZALNOŚĆ 8. AKCEPTACJA 7. ZADOWOLENIE 4. OPÓR 6. USPOKOJENIE SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE CYKL PODEJMOWANIA DECYZJI

KORZYŚCI ZDROWOTNE KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z POCZUCIA BEZPIECZEŃSTWA (TU: MATERIALNE) KORZYŚCI EMOCJONALNE (UCZUCIOWE) KORZYŚCI WIZERUNKOWE KORZYŚCI AKCEPTACYJNE KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z PRZYJEMNOŚCI DAWANIA KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z POCZUCIA SŁUSZNOŚCI (RACJI) SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE KORZYŚCI CZŁOWIEKA

ZNAJDŹ INDYWIDUALNE ŹRÓDŁO MOTYWACJI KAŻDEGO CZŁOWIEKA

SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE SKUTECZNE ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM INDYWIDUALNA PRACA Z KAŻDYM JEGO CZŁONKIEM

POTRZEBY FIZJOLOGICZNE POTRZEBY BEZPIECZEŃSTWA POTRZEBY MIŁOŚCI I PRZYNALEŻNOŚCI (AFILIACJI) POTRZEBY SZACUNKU I UZNANIA POTRZEBA SAMOREALIZACJI POTRZEBY WIEDZY I ESTETYKI POTRZEBY ODBIORU SPOŁECZNEGO POTRZEBY SPOŁECZNE POTRZEBY STABILIZACJI POTRZEBY PODSTAWOWE SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE PIRAMIDA POTRZEB MASLOVA

POTRZEBY EMOCJONALNE NA MIEJSCU PIERWSZYM Z 1 = P E 1 SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE PIERWSZA ZASADA WYBORU POTRZEB

MENEDŻER COLWAY WYKONUJE RZECZY WŁAŚCIWIE, A LEADER W COLWAY WYKONUJE RZECZY WŁAŚCIWE SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE PIERWSZA ZASADA WYBORU POTRZEB

TWOJA STRUKTURA POTRZEBUJE PLANU ZMIANY, MAPY DROGOWEJ I WODZA!

TWOI LUDZIE POTRZEBUJĄ PLANU AKCJI!

CO MÓWI?CO MÓWI? CO ROBI?CO ROBI? MYŚLI, MARZENIA, WIZJEMYŚLI, MARZENIA, WIZJE UCZUCIA, EMOCJE, SEKRETYUCZUCIA, EMOCJE, SEKRETY SYMPATIE, ANTYPATIESYMPATIE, ANTYPATIE ŚWIATOPOGLĄDŚWIATOPOGLĄD NIUANSE OSOBOWOŚCINIUANSE OSOBOWOŚCI DOŚWIADCZENIA: DOBRE I ZŁEDOŚWIADCZENIA: DOBRE I ZŁE AKCEPTACJE I NEGACJEAKCEPTACJE I NEGACJE UKRYTE ZALETY, TALENTY,UKRYTE ZALETY, TALENTY,WRAŻLIWOŚĆ WRAŻLIWOŚĆ SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE ZASADA GÓRY LODOWEJ

NIESIE ZMIANĘ PORZĄDKUJE RZECZYWISTOŚĆ WPROWADZA SKUTECZNĄ TECHNOLOGIĘ PRACY GWARANTUJE WYNIKI NATYCHMIAST POWODUJE AKCJĘ SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE NOWA UMOWA

„KAIZEN” CIĄGŁE ULEPSZANIE ZMIANY NASTĘPUJĄ NIEUSTANNIE

NIE DOPUSZCZĘ PRAKTYCZNYM DZIAŁANIEM, BY ODTĄD NAWET JEDNA OSOBA PRZEZE MNIE WPROWADZONA DO COLWAY - KTÓRA CHCE SYSTEMATYCZNIE PRACOWAĆ - ODESZŁA OD BIZNESU NA SKUTEK BRAKU WYNIKÓW W CIĄGU 30 DNI. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE PROSTA ALE PRZEŁOMOWA DECYZJA

JA PRZEZ 30 DNI BĘDĘ CI POMAGAŁ W OSIĄGNIĘCIU PIERWSZYCH SUKCESÓW. JA POŚWIĘCĘ CI SWÓJ CZAS I WSZYSTKIEGO CIĘ NAUCZĘ TEORETYCZNIE I PRAKTYCZNIE. TY BĘDZIESZ REALIZOWAŁ PROGRAM, KTÓRY WSPÓLNIE STWORZYMY. DASZ MI PRAWO WSPÓLNEGO Z TOBĄ USTALANIA CELÓW, PLANOWANIA A TAKŻE PORÓWNYWANIA „MIAŁO BYĆ” Z „JEST”. STOSUJEMY „ZASADĘ BYKÓW”. SYSTEMATYCZNIE I KONSEKWENTNIE, CO OZNACZA CODZIENNE WYCHODZENIE DO PRACY. MÓWIMY SOBIE WYŁĄCZNIE PRAWDĘ. SPORZĄDZAMY MAPĘ DROGOWĄ. TY NIE DOTRZYMUJESZ NOWEJ UMOWY? – JA ZAPRZESTAJĘ CI POMAGAĆ. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE WARUNKI NOWEJ UMOWY

1.Ustalamy na piśmie twoje cele osobiste i zawodowe. Metodą SMART lub KOMAR. 2.Określamy czas trwania Nowej Umowy, podczas którego posługujemy się Mapą Drogową. 3.Ustalamy ścisłe terminy i rodzaj spotkań biznesowych, które razem odbędziemy. 4.Ustalamy ilość spotkań, jakie w czasie realizacji Nowej Umowy razem odbędziemy. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE MAPA DROGOWA

STWARZAMY TAKIE WARUNKI, BY NAUCZAĆ GRUNTOWNIE. PODOPIECZNY JEŹDZI NA MOJE SPOTKANIA, A JA NA JEGO. PRACUJEMY SYSTEMATYCZNIE, KONSEKWENTNIE I CODZIENNIE. TELEFON SŁUŻY NAM TYLKO DO UMAWIANIA SIĘ. MÓWIMY SOBIE CAŁKOWITĄ PRAWDĘ. NIEUSTANNIE PORÓWNUJEMY „MIAŁO BYĆ” Z „JEST”. PRZY KAŻDEJ PORAŻCE COFAMY SIĘ, ODWOŁUJEMY DO CELU I PONAWIAMY DZIAŁANIA. JEŚLI PODOPIECZNY NIE REALIZUJE PROGRAMU – PRZESTAJEMY MU POMAGAĆ. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE PRAKTYCZNA REALIZACJA MAPY DROGOWEJ

IM MNIEJ OSÓB, TYM LEPIEJ DOBIERAJ SKŁAD O PODOBNYM STOPNIU ZAAWANSOWANIA OPTYMALNY CZAS - DO 1,5 GODZINY NIE PORUSZAJ WIELU TEMATÓW KAŻDY UCZESTNIK MA ZAISTNIEĆ TRZYMAJ SIĘ SCHEMATU: „JAK”, „CO” I „PO CO”? MÓW KOMUNIKATEM MENEDŻERSKIM „M I A K” SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE ZASADY ORGANIZOWANIA SPOTKAŃ

CZAS DNIA CZAS KARIERY UCZĘ ZARZĄDZAM ORGANIZUJĘ MOTYWUJĘ SPRZEDAJĘ REKRUTUJĘ SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE SCHEMAT ZMIAN W KARIERZE DYSTRYBUTOR MENEDŻER LAEDER 2? 4? 6? 8?

PYTANIA OTWARTE (DUŻO) PYTANIA ZAMKNIĘTE (MNIEJ) PARAFRAZY KLARYFIKACJA SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE ZASADA LEJKA (POWTARZANIE WYPOWIEDZI CELEM UPEWNIENIA SIĘ, ŻE TO WŁAŚNIE MIAŁ NA MYŚLI, UPEWNIENIA SIĘ W JEGO INTENCJACH ) („TY MI WYJAŚNIJ BLIŻEJ, O CO CI CHODZI?” – DOPRECYZUJ) STANOWISKO PYTANEGO

NIEMOŻLIWY JEST SUKCES W COLWAY BEZ DOBREJ KOMUNIKACJI Z LUDŹMI. MAJĄ CIĘ NIE TYLKO USŁYSZEĆ ALE TAKŻE WYSŁUCHAĆ. Z KOMUNIKATU „MÓWIONEGO”, TO CO PRZEKONUJE ODBIORCĘ DOCIERA DO NIEGO W: 7% - Z TREŚCI SŁÓW, 38% - ZE SPOSOBU ICH WYRAŻANIA, 55% - Z JĘZYKA CIAŁA MÓWIĄCEGO. TRZEBA DBAĆ WIĘC O SPÓJNOŚĆ KOMUNIKATU. NALEŻY ELIMINOWAĆ ZAKŁÓCENIA. 80% SKUTECZNOŚCI KOMUNIKATU ZALEŻY OD EMOCJI A TYLKO 20% OD RACJI, ARGUMENTÓW. TRZEBA WIĘC „OTWIERAĆ” ODBIORCÓW EMOCJONALNIE. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE ZASADY KOMUNIKACJI

POLEGA NA: - PODĄŻANIU - PODĄŻANIU (GESTY, DŹWIĘKI AKCEPTUJĄCE) - PARAFRAZACH - PARAFRAZACH (POWTARZANIE WŁASNYMI SŁOWAMI WYPOWIEDZI ROZMÓWCY W CELU UPEWNIENIA SIĘ CO DO INTENCJI) - KLARYFIKACJI - KLARYFIKACJI (DOPYTANIU, DOOKREŚLENIU) - ZADAWANIU WIELU PYTAŃ - KONTAKCIE WZROKOWYM - MOWIE CIAŁA SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE AKTYWNE SŁUCHANIE

LUDZI NIE OBCHODZI TO, CO TY MÓWISZ I MYŚLISZ, DOPÓKI NIE WIEDZĄ ILE DLA CIEBIE ZNACZĄ. AKTYWNE SŁUCHANIE JEST NAJŁATWIEJSZYM SKRÓTEM DO POKAZANIA OD RAZU PO NAWIĄZANIU KONTAKTU, ŻE ROZMÓWCA JEST DLA CIEBIE WAŻNY. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE AKTYWNE SŁUCHANIE

INTROWERTYK EKSTRAWERTYK ULEGŁY DOMINUJĄCY DYPLOMATYCZNYPROMUJĄCY ANALITYCZNYDYREKTYWNY LINIA EMOCJONALNOŚCI LINIA POSTAW SPOŁECZNYCH SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE MATRYCA KOMUNIKATÓW SPOŁECZNYCH

P LANOWANIE CZYLI USTALANIE CELÓW (ŻYCIOWYCH I ZAWODOWYCH) KAŻDEGO Z OSOBNA UCZESTNIKA SWOJEJ GRUPY, NASTĘPNIE UŁOŻENIE PLANU ICH REALIZACJI W ŚCISŁEJ DYSCYPLINIE TERMINÓW, ETAPÓW… „PORAŻKA W PLANOWANIU – TO PLANOWANIE PORAŻKI”. O RGANIZACJA CZYLI USTALANIE JAK CELE OSIĄGNĄĆ, SIĘGANIE DO ZASOBÓW. M OTYWOWANIE SPRAWIANIE BY INNYM CHCIAŁO SIĘ CHCIEĆ. K ONTROLA CZYLI NIEUSTANNE, COTYGODNIOWE I COMIESIĘCZNE PORÓWNYWANIE „MIAŁO BYĆ” DO „JEST”. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE ROLE MENEDŻERA W COLWAY POMKPOMK

M OTYWACJA ROZUMIANA TU JAKO OTWARCIE KANAŁU INFORMACYJNEGO. I NFORMACJA RZETELNE POINFORMOWANIE W TRZECH ZDANIACH O CZYM BĘDZIESZ MÓWIĆ. A KCJA CZYLI WSZYSTKO TO, CO ROBIMY W COLWAY. INFORMACJA O PRODUKTACH. REKRUTACJA. USTALANIE CELÓW. PLANOWANIE. SZKOLENIE LUB SPRZEDAWANIE. K ONTROLA A WIĘC NIC INNEGO JAK ODPYTAĆ SŁUCHACZA POD TYTUŁEM: „CO ZROZUMIAŁEŚ, CZY NA PEWNO I CZY DOBRZE Z MOJEGO PRZEKAZU?” (ZAWSZE WYŁĄCZNIE PYTANIAMI OTWARTYMI). SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE KOMUNIKAT MENEDŻERSKI MIAKMIAK

Sz c z e g ó ł o w y Mi e r z a l n y Am b i t n y Re a l i s t y c z n y Te r m i n o w y Ko n k r e t n y Ok r e ś l o n y Mi e r z a l n y Ad e k w a t n y Re a l i s t y c z n y SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE USTALANIE CELU SMARTKOMARSMARTKOMAR

Warunki dodatkowe : 1.100%-owość - w sensie zbadania, czy ja sam mam 100% wpływu na realizację ustalonego tą metodą celu. 2.Pozytywność - w sensie odwołania się do korzyści ze zrealizowanego już celu. Czyli, nie sam fakt dopięcia celu, ale przyjemność wyrażona bardzo konkretnymi korzyściami z tego. 3.Ekologiczność – w sensie zbadania wpływu otoczenia na realizacje celu (kto mi pomoże, a kto mi będzie przeszkadzać). SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE USTALANIE CELU

Oto zachowania manipulacyjne, których się u siebie wystrzegaj i które u innych od razu demaskuj: 1.Wymyśla lub zniekształca fakty. 2.„Obchodzi” Menedżerów w hierarchii celem zawiązywania własnych „sojuszów”. 3.Tworzy przy tym legendę, że ma z upatrzonymi osobami wspólne cele. 4.Obiecuje korzyści, których w rzeczywistości nie zapewnia lub robi to bardzo krótko. 5.Stosuje szantaż emocjonalny, gdy czuje przewagę – grozi (np. porzuceniem biznesu), a będąc w defensywie – histeryzuje lub skarży się wszystkim wokół na rzekomo doznane krzywdy. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE ZACHOWANIA MANIPULACYJNE

6.Roztacza nieprawdziwe wizje lub przydaje sobie wiele nie posiadanych kompetencji. 7.Powołuje się na inne osoby, nie mając od nich do tego legitymacji. 8.Okazuje fałszywą empatię, deklaruje pomoc i „szczególne” względy. 9.Zniekształca w swoich relacjach i dla swoich celów wypowiedzi innych osób. 10.Buduje swój autorytet kosztem innych – naturalnych autorytetów. 11.Wykorzystuje wiedzę o innych w sposób nieetyczny. Bez wahania posługuje się plotką i obmową. 12.Intryguje. Szczególnie – wkładając w usta innych krytyczne sądy, które kreuje w istocie osobiście. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE ZACHOWANIA MANIPULACYJNE

GWIAZDA Radzi sobie zawsze, nawet bez podanych w tym materiale narzędzi, jest najczęściej z kwadrantu PROMUJĄCY, z racji cech osobowościowych wynik w MLM-ie przychodzi jej łatwo i bywa znaczny. Postępowanie: gwieździe nie należy przeszkadzać. Znaczna część tego szkolenia jest jej zbyteczna. Gwieździe nie trzeba również ustalać celów. I raczej ostrożnie z dawaniem Gwiazdy jako przykład grupie. To może wcale nie działać motywująco. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE TYPY MENEDŻERÓW

KOŃ POCIĄGOWY Powoli bez gwiazdorstwa i konfliktów, ciągnie strukturę, chociaż nic nigdy nie przychodzi mu łatwo. Uczy się i robi postępy. Wreszcie powolnym przyrostem dochodzi do pięknych wyników. Jest pewniakiem. Najwierniejszy produktom i Biznesowi. Skromny, zawsze gotowy do pomocy. Nie manipuluje. Opoka. Ten typ jest najwartościowszy w MLM-ie. Także w COLWAY. Postępowanie: koniowi nie przeszkadzać, on nie oczekuje pomocy, motywować, kontrolować, by nie wiedząc, że są narzędzia pomocy czasem się nam nie zaorał, chwalić, pokazywać jako wzór. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE TYPY MENEDŻERÓW

WÓŁ ROBOCZY To koń pociągowy jeszcze bez wyniku. Postępowanie: bardzo się nim zająć, szkolić, prowadzić, motywować, wspierać. To dla niego głównie powstał ten materiał szkoleniowy. Gdy wół roboczy opanuje podane narzędzia menedżerskie – będziesz mieć wyniki obrotowe i przyjaciela. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE TYPY MENEDŻERÓW

SPORTOWIEC Potrafi wytrysnąć wielkim osiągnięciem, ale obce są mu: konsekwencja, systematyczność i codzienne chodzenie do pracy. Postępowanie: sportowiec potrzebuje trenera, trzeba mu wyznaczać cele, ale też stawiać twarde warunki. Wymaga męskiej rozmowy: pomogę ci, jeśli to zrobisz - jeśli nie – zaprzestanę ci pomagać. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE TYPY MENEDŻERÓW

UCZEŃ On zawsze „jeszcze się musi nauczyć” i wtedy się „weźmie”, wtedy będzie mu już wychodzić, niech tylko nabierze doświadczeń… Postępowanie: podobnie jak ze sportowcem. Nadto szkolić, odpytywać i… stwierdzić, że potrafi. A zatem: do roboty. Pod nadzorem. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE TYPY MENEDŻERÓW

PNIAK Co tu ściemniać? Nie będzie z niego nigdy prawdziwego Menedżera. Niech dorabia sobie sporadycznymi sprzedażami, które tobie robią kwalifikację. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE TYPY MENEDŻERÓW

CZTERY POSTAWY LUDZKIE: ULEGŁOŚĆ (dbałość głównie o interes strony drugiej bez poszanowania własnego). AGRESYWNOŚĆ (dbałość tylko o interesy własne, bez poszanowania interesów innych). MANIPULATYWNOŚĆ (zachowywanie się tak, jak mi w danej chwili wygodniej i korzystniej z punktu widzenia ściśle egoistycznego celu, także raz agresywnie a raz ulegle). ASERTYWNOŚĆ - osoba asertywna nigdy nie jest uległa, ani agresywna. Także nie manipuluje. Dba o własny interes i własne korzyści z poszanowaniem interesów cudzych. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE JAK BYĆ ASERTYWNYM?

ULEGŁY NIE REALIZUJE WŁASNYCH CELÓW, NIE OSIĄGA SWOICH PRAWDZIWYCH KORZYŚCI, AGRESYWNY OSIĄGA CELE WŁASNE JEDYNIE DORAŹNIE I NIE TAKIE, JAKIE MOGŁYBY ONE BYĆ, MANIPULANT OSIĄGA ISTOTNĄ CZĘŚĆ CELÓW, ALE NIE WSZYSTKIE, NIE MA TEŻ SZANS NA TRWAŁE RELACJE, ASERTYWNI DBAJĄ O SWOJE INTERESY NAWZAJEM. ZAWIERAJĄ ZDROWE KOMPROMISY. WYMAGA TO ODWAGI I UMIEJĘTNOŚCI WYTYCZANIA GRANIC SWOICH INTERESÓW. SWOICH TERYTORIÓW. ORAZ STRZEŻENIA TYCH GRANIC. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE SKUTKI TYCH POSTAW

ZAWSZE WYRAŻANA BYĆ MUSI Z POZYCJI „JA” MUSI BYĆ BEZWZGLĘDNIE OPARTA NA FAKTACH POWINNA BYĆ WYRAŻANA W CZTERY OCZY WINNA BYĆ WYRAŻONA MOŻLIWIE JAK NAJSZYBCIEJ PO WYDARZENIU NIE KRYTYKUJE NICZEGO GENERALNIE– LECZ ODNOSI SIĘ DO KONKRETNEGO DZIAŁANIA KRYTYKUJE DZIAŁANIE, ZACHOWANIE, ZANIECHANIE A NIE OSOBĘ SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE KONSTRUKTYWNA KRYTYKA

1.MOTYWACJA (rozumiana jak zawsze jako otwarcie kanału informacyjnego). 2.OPIS KRYTYKOWANEGO DZIAŁANIA (ja uważam, że… moim zdaniem… przesadziłeś z drinkami, a nie np „wszyscy mówili, że byłeś pijany”). 3.WYKAZANIE NEGATYWNYCH SKUTKÓW ZDARZENIA KRYTYKOWANEGO DLA… (grupy, biznesu, reputacji, sprawy, skuteczności itp.). 4.PLAN ZMIANY (Jak chcesz to zmienić? Jak to zmienisz?). SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE CZTERY KROKI POSTĘPOWANIA

PROBLEMEM SĄ ZACHOWANIA, A NIE LUDZIE. PRAWDZIWI LEADERZY NIGDY NIE ATAKUJĄ SWOICH LUDZI.

KOMPLEMENT KRYTYKA DEKLARACJA ZAUFANIA SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE NARZĘDZIE UPROSZCZONE „KANAPKA”

SPRAWIAM SOBIE TERMINARZ OSTATNIĄ CZYNNOŚCIĄ DNIA JEST PLANOWANIE PLANUJĘ 80 % JUTRA i 50% TYGODNIA SPRAWY BIZNESOWE MAJĄ PRIORYTET SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE ZASADY ZARZĄDZANIA CZASEM

UWZGLĘDNIAM TRZY KATEGORIE SPRAW: A, B I C. A.WAŻNE I PILNE (SPOTKANIA: REKRUTACYJNE, SPRZEDAŻOWE I SZKOLENIOWE), B.TO, CO MUSZĘ ZAŁATWIĆ W POROZUMIENIU Z INNYMI OSOBAMI, C.WSZELKIE INNE – ZAŁATWIAM W OSTATNIEJ KOLEJNOŚCI. Zapisuję daty spotkań z nazwiskami osób, z którymi się spotykam i dodaję notatkę czego oczekuję od tego spotkania. Takich samych zasad żądam od swoich współpracowników. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE ZASADY ZARZĄDZANIA CZASEM

TWOJA PRĘDKOŚĆ = PRĘDKOŚĆ POSTĘPÓW TWOJEJ GRUPY

Z WSZYSTKICH ZŁODZIEI TWOJEGO CZASU NAJWIĘCEJ RABUJE ZWLEKANIE

1.Motywacja (rozumiana jako otwarcie kanału informacyjnego). 2.Zadaję pytanie: „gdybyś miał możliwość powtórzenia swojej rozmowy (wypowiedzi) to co byś w niej zmienił? 3.Pytam dalej: „co ci się udało? Co zrobiłe(a)ś dobrze?”- po uzyskaniu odpowiedzi coach mówi sam – co było O.K. Warunek dodatkowy! Coach cały czas notował. 4.Pytam z kolei: „co twoim zdaniem powinieneś poprawić ?”- po uzyskaniu odpowiedzi coach mówi sam – co powinno być poprawione. 5.Wreszcie pyta: „JAK to poprawisz? JAK to zmienisz? JAK to zrobisz? JAK KONKRETNIE? Dasz sobie radę? A robiłeś już tak, jak mówisz, że zrobisz? Nie? To skąd czerpiesz wiarę, że tak ci się uda? Itp. Wyłącznie pytania otwarte. SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE ROZMOWA COACHINGOWA

CELEM NADRZĘDNYM ROZMOWY COACHINGOWEJ JEST SPORZĄDZENIE PLANU ZMIANY

TYLKO TO CO JEST W TOBIE DA SIĘ PRZENIEŚĆ NA TWOICH LUDZI SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE ZASADA PRZENIESIENIA

PYTAJ. PYTAJ. PYTAJ. PYTAJ. PYTAJ. PYTAJ! ?

JAK MI IDZIE? CZY ROBIĘ POSTĘPY, DOKĄD ZMIERZAM? CZEGO JESTEM CZĘŚCIĄ W TEJ ROLI? JAKIE BĘDĄ SKUTKI, JEŚLI ODNIOSĘ SUKCES? SKUTECZNE NARZĘDZIA MENEDŻERSKIE CZTERY PYTANIA KTÓRYCH NIE USŁYSZYSZ

PRZYSZŁOŚĆ JEST MIEJSCEM, W KTÓRYM SPĘDZISZ DRUGĄ CZĘŚĆ KARIERY W: