Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

10 rzeczy, dzięki którym znacząco zwiększysz swoje szanse na sukces w e-biznesie Paweł Krzyworączka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "10 rzeczy, dzięki którym znacząco zwiększysz swoje szanse na sukces w e-biznesie Paweł Krzyworączka."— Zapis prezentacji:

1 10 rzeczy, dzięki którym znacząco zwiększysz swoje szanse na sukces w e-biznesie Paweł Krzyworączka

2 #1 Dziś (i nie tylko) bądźmy na „Ty”. Paweł jestem. #2 Nie będę teraz wiele mówił o sobie. Jestem e-przedsiębiorcą, trenerem, doradcą i projektantem aplikacji internetowych oraz właścicielem sklepu internetowego Tabletoid.pl. #3 Moje zdanie jest jednym z wielu. Mogę się mylić, bo mylę się często (z pewnością potwierdzi to moja Gosia ;-). #4 Zadawaj pytania w trakcie prelekcji. Ustalmy coś na początek 4

3 1.Pomyśl, na czym się znasz 2.Pomyśl, co lubisz robić 3.Pomyśl, o czym marzysz 4.Zastanów się, co jest realne 5.Przyjrzyj się, gdzie ludzie wydają pieniądze, zainspiruj się 6.Analizuj potrzeby ludzkie 7.Poszukaj i zbadaj niszę 8.Skonsultuj pomysł z kimś, kto jest kompetentny (!) 9.Nie dziw się, że Twój pomysł będzie ewoluował 10.Nie martw się, jak Twój pomysł okaże się „g” wart 10 Nie ma prostej rady, ale… 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes

4 Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes http://www.alma24.pl/

5 Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes http://www.lataj.pl/

6 Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 3.Usługi 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes http://dan-net.eu/pl/

7 Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 3.Usługi 4.Portale i wortale 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes http://luszczyce.pl/

8 Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 3.Usługi 4.Portale i wortale 5.Web 2.0 forum.ebiznesy.pl 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes

9 Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 3.Usługi 4.Portale i wortale 5.Web 2.0 6.Pośrednictwo 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes http://ebiznesy.pl/strefa-webmastera/szablon-divi-do-wp

10 Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 3.Usługi 4.Portale i wortale 5.Web 2.0 6.Pośrednictwo 7.E-learning 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes http://www.ekademia.pl/

11 Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 3.Usługi 4.Portale i wortale 5.Web 2.0 6.Pośrednictwo 7.E-learning 8.Szkolenia, webinary, ebooki, tutoriale 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes http://www.zlotemysli.pl/

12 Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 3.Usługi 4.Portale i wortale 5.Web 2.0 6.Pośrednictwo 7.E-learning 8.Szkolenia, webinary, ebooki, tutoriale 9.Oprogramowanie dostępne online frogia.com 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes

13 Sytuacja jest jasna: lepiej jest sprzedawać towary droższe od tańszych. Dlaczego? Ponieważ: 1.masz większą marżę (20% z 1000 zł to 200 zł, a z 50 zł – 10 zł) 2.masz mniej pojedynczych sprzedaży (by zarobić tyle samo) 3.masz mniej sztuk towaru na magazynie 4.masz mniej pracy z przygotowaniem zdjęć, filmów, opisów towaru 5.najpewniej będziesz mieć mniejszą konkurencję 6.będziesz mieć bardziej wymagających klientów 2. Postaw na drogi towar (typu premium)

14 Zajmij się sprzedażą „korzystnych” lub „znakomitych” produktów (źródło: http://www.leroymerlin.pl/produkty/cena-jakosci-obsluga-klienta,1203934969.html) 2. Postaw na drogi towar (typu premium)

15 Jeśli Twoje produkty często będą się psuły, będziesz miał duży problem. Powodów jest kilka: 1.Będzie więcej zwrotów. Zatem będziesz musiał ponosić dodatkowe koszty na ich obsługę. 2.Jeśli będą awarie sprzętu, będą też niezadowoleni klienci. A to będzie znacząco rzutowało na Twoją markę. 3.Reklamacje oznaczają ponowną wysyłkę towaru – i to w dwie strony (od i do klienta). Oznacza to zwiększenie prawdopodobieństwa uszkodzenia lub zaginięcia paczki. A to rodzi kolejne problemy. 3. Niska (lub zerowa) awaryjność / problematyczność

16 Przykład produktu o niskiej awaryjności (źródło: http://www.posnet.com.pl/posnet_mobilehsej.html) 3. Niska (lub zerowa) awaryjność / problematyczność

17 Przykład produktu o niskiej awaryjności / problematyczności 3. Niska (lub zerowa) awaryjność / problematyczność

18 Przykład produktu o wysokiej problematyczności 3. Niska (lub zerowa) awaryjność / problematyczność

19 Mając towar, który szybko ulega dezaktualizacji (np. pen-drive’y): 1.Musisz mieć niskie stany magazynowe. To z kolei zmniejsza możliwości negocjowania warunków cenowych z dostawcami. I pogarsza przepływ gotówki w Twojej firmie (z ang. cash flow). 2.Musisz często wyprzedawać towar, by nie mieć strat, gdy widzisz, że za chwilę któregoś modelu w ogóle nie sprzedasz. 3.Możesz mieć problem z importem towaru z Chin. Skoro transport trwa minimum kilka tygodni (nie licząc droższego transportu lotniczego), to niektóre towary generują problemy logistyczne. 4. Nie dezaktualizuj się

20 Przykład towaru, który nie ulega dezaktualizacji (źródło: http://bulubulu.pl) 4. Nie dezaktualizuj się

21 Jednak o wiele lepiej mieć po prostu towar, po który klienci sami powracają. Nie trzeba ich do tego zbytnio namawiać – wystarczy perfekcyjnie ich obsługiwać i oczywiście oferować towar dobrej jakości. 5. Produkty lub usługi, po który klienci powracają

22 Oto przykłady nisz, w których klienci samym sobie powtórnie sprzedają: soczewki kontaktowe, karma dla zwierząt pieluchy dla dzieci jednorazowe maszynki do golenia, nożyki płyty CD, DVD, pudełka na płyty pudełka kartonowe, koperty, folia bąbelkowa, taśma pakowa wizytówki, plakaty, ulotki suplementy diety, kosmetyki, artykuły spożywcze 5. Produkty lub usługi, po który klienci powracają

23 6. Przeanalizuj model biznesowy Zatrudniasz eksperta - analizujecie m.in. model biznesowy Co dzięki temu zyskasz: 1.Zwiększysz DIAMETRALNIE szansę na sukces tego przedsięwzięcia 2.Przyspieszysz realizację planu 3.Być może wycofasz się z tego projektu 4.To będą najlepiej zainwestowane przez Ciebie pieniądze 5.Opuszczenie tego kroku jest jednym z największych błędów, jakie można popełnić 6.Wydasz na ten cel około 200-1000 zł (lub więcej)

24 Unikalna Cecha Oferty Czym jest USP? USP = Unique selling proposition UCO = Unikalna cecha oferty Jak opracować dla własnego biznesu / produktu? Wyobraź sobie największą korzyść dla Twojego Klienta z posiadania Twojego produktu – i zrób z tego USP Powinna to być podstawa całej oferty USP wyróżnia produkt z tłumu http://forum.ebiznesy.pl/ 7. Znajdź USP

25 Unikalna Cecha Oferty - przykłady Ćwiczenie: opracujmy na szybko USP! 1.Laptop… 2.Kawa… 3.Szkolenie… 4.Usługi budowlane… 5.Oprogramowanie: pakiet biurowy… 6.Smartfon… 7.Hipermarket… 8.Przedszkole… 9.Wódka… 10.Czekolada… 7. Znajdź USP

26 Unikalna Cecha Oferty - przykłady Dominos Pizza: „Dostarczymy Ci pizzę w 30 minut albo dostaniesz ją za darmo” http://www.uncletehpeng.com/2012/06/domi nos-pizza-iphone-app-launch-omy.html 7. Znajdź USP

27 Unikalna Cecha Oferty - przykłady FedEx: „Prześlemy Twoją paczkę w każde miejsce w Stanach w ciągu jednej nocy” helpstartmysmallbusiness.com 7. Znajdź USP

28 Unikalna Cecha Oferty - przykłady http://appraisalnewsonline.typepad.com/appr aisal_news_for_real_e/2008/06/appraiser- marke.html 7. Znajdź USP

29 Unikalna Cecha Oferty - przykłady http://demotywatory.pl/160968/Velvet-miekki-jak-aksamit 7. Znajdź USP

30 Unikalna Cecha Oferty - przykłady (archiwalne) 7. Znajdź USP

31 http://www.brandz.com 8. Znajdź optymalną domenę

32 1. tylko.pl (ewentualnie.com) http://www.morele.net/ http://www.morele.pl/ 8. Znajdź optymalną domenę

33 2. domena czy subdomena? http://forum.ebiznesy.pl/ 8. Znajdź optymalną domenę

34 3. bez polskich liter http://gwozdzie.pl/ http://gwoździe.pl/ 8. Znajdź optymalną domenę

35 4. bez skrótów http://www.bzwbk.pl/ http://bankzachodni.pl/ 8. Znajdź optymalną domenę

36 O co chodzi? Ma być: Nieszablonowo Tanio Skutecznie http://www.creativeguerrillamarketing.com/guerrilla- marketing/122-must-see-guerilla-marketing-examples/ 9. Stosuj marketing partyzancki

37 Konkursy http://ebiznesy.pl/moj-e-biznes/programy- partnerskie/jak-zorganizowac-konkurs-z-nagrodami 9. Stosuj marketing partyzancki

38 Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… http://www.owocni.pl/ 9. Stosuj marketing partyzancki

39 Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… Garść przykładów ze strony: http://www.creativeguerrillamarketing.com/guerrilla- marketing/122-must-see-guerilla-marketing-examples/ 9. Stosuj marketing partyzancki

40 Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki

41 Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki

42 Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki

43 Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki

44 Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki

45 Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki

46 Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki

47 Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki

48 Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki

49 Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki

50 10. Ewoluuj albo umieraj!

51

52

53

54

55 Specjalnie dla Was, tylko dziś: Wszystkie moje szkolenia w wersji na DVD 50% taniej

56 Specjalnie dla Was, tylko dziś: „Biblia e-biznesu” i „Ebiznesplanowanie” w okazyjnych cenach

57 Specjalnie dla Was, tylko dziś: Miesięcznik „Mensis” BEZPŁATNIE

58 Przejdźmy do pytań i odpowiedzi ?


Pobierz ppt "10 rzeczy, dzięki którym znacząco zwiększysz swoje szanse na sukces w e-biznesie Paweł Krzyworączka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google