Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGabriela Stankiewicz Został zmieniony 8 lat temu
1
10 rzeczy, dzięki którym znacząco zwiększysz swoje szanse na sukces w e-biznesie Paweł Krzyworączka
2
#1 Dziś (i nie tylko) bądźmy na „Ty”. Paweł jestem. #2 Nie będę teraz wiele mówił o sobie. Jestem e-przedsiębiorcą, trenerem, doradcą i projektantem aplikacji internetowych oraz właścicielem sklepu internetowego Tabletoid.pl. #3 Moje zdanie jest jednym z wielu. Mogę się mylić, bo mylę się często (z pewnością potwierdzi to moja Gosia ;-). #4 Zadawaj pytania w trakcie prelekcji. Ustalmy coś na początek 4
3
1.Pomyśl, na czym się znasz 2.Pomyśl, co lubisz robić 3.Pomyśl, o czym marzysz 4.Zastanów się, co jest realne 5.Przyjrzyj się, gdzie ludzie wydają pieniądze, zainspiruj się 6.Analizuj potrzeby ludzkie 7.Poszukaj i zbadaj niszę 8.Skonsultuj pomysł z kimś, kto jest kompetentny (!) 9.Nie dziw się, że Twój pomysł będzie ewoluował 10.Nie martw się, jak Twój pomysł okaże się „g” wart 10 Nie ma prostej rady, ale… 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes
4
Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes http://www.alma24.pl/
5
Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes http://www.lataj.pl/
6
Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 3.Usługi 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes http://dan-net.eu/pl/
7
Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 3.Usługi 4.Portale i wortale 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes http://luszczyce.pl/
8
Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 3.Usługi 4.Portale i wortale 5.Web 2.0 forum.ebiznesy.pl 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes
9
Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 3.Usługi 4.Portale i wortale 5.Web 2.0 6.Pośrednictwo 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes http://ebiznesy.pl/strefa-webmastera/szablon-divi-do-wp
10
Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 3.Usługi 4.Portale i wortale 5.Web 2.0 6.Pośrednictwo 7.E-learning 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes http://www.ekademia.pl/
11
Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 3.Usługi 4.Portale i wortale 5.Web 2.0 6.Pośrednictwo 7.E-learning 8.Szkolenia, webinary, ebooki, tutoriale 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes http://www.zlotemysli.pl/
12
Nie ma prostej rady, ale… 1.E-handel 2.E-usługi 3.Usługi 4.Portale i wortale 5.Web 2.0 6.Pośrednictwo 7.E-learning 8.Szkolenia, webinary, ebooki, tutoriale 9.Oprogramowanie dostępne online frogia.com 1.Znajdź dobry pomysł na e-biznes
13
Sytuacja jest jasna: lepiej jest sprzedawać towary droższe od tańszych. Dlaczego? Ponieważ: 1.masz większą marżę (20% z 1000 zł to 200 zł, a z 50 zł – 10 zł) 2.masz mniej pojedynczych sprzedaży (by zarobić tyle samo) 3.masz mniej sztuk towaru na magazynie 4.masz mniej pracy z przygotowaniem zdjęć, filmów, opisów towaru 5.najpewniej będziesz mieć mniejszą konkurencję 6.będziesz mieć bardziej wymagających klientów 2. Postaw na drogi towar (typu premium)
14
Zajmij się sprzedażą „korzystnych” lub „znakomitych” produktów (źródło: http://www.leroymerlin.pl/produkty/cena-jakosci-obsluga-klienta,1203934969.html) 2. Postaw na drogi towar (typu premium)
15
Jeśli Twoje produkty często będą się psuły, będziesz miał duży problem. Powodów jest kilka: 1.Będzie więcej zwrotów. Zatem będziesz musiał ponosić dodatkowe koszty na ich obsługę. 2.Jeśli będą awarie sprzętu, będą też niezadowoleni klienci. A to będzie znacząco rzutowało na Twoją markę. 3.Reklamacje oznaczają ponowną wysyłkę towaru – i to w dwie strony (od i do klienta). Oznacza to zwiększenie prawdopodobieństwa uszkodzenia lub zaginięcia paczki. A to rodzi kolejne problemy. 3. Niska (lub zerowa) awaryjność / problematyczność
16
Przykład produktu o niskiej awaryjności (źródło: http://www.posnet.com.pl/posnet_mobilehsej.html) 3. Niska (lub zerowa) awaryjność / problematyczność
17
Przykład produktu o niskiej awaryjności / problematyczności 3. Niska (lub zerowa) awaryjność / problematyczność
18
Przykład produktu o wysokiej problematyczności 3. Niska (lub zerowa) awaryjność / problematyczność
19
Mając towar, który szybko ulega dezaktualizacji (np. pen-drive’y): 1.Musisz mieć niskie stany magazynowe. To z kolei zmniejsza możliwości negocjowania warunków cenowych z dostawcami. I pogarsza przepływ gotówki w Twojej firmie (z ang. cash flow). 2.Musisz często wyprzedawać towar, by nie mieć strat, gdy widzisz, że za chwilę któregoś modelu w ogóle nie sprzedasz. 3.Możesz mieć problem z importem towaru z Chin. Skoro transport trwa minimum kilka tygodni (nie licząc droższego transportu lotniczego), to niektóre towary generują problemy logistyczne. 4. Nie dezaktualizuj się
20
Przykład towaru, który nie ulega dezaktualizacji (źródło: http://bulubulu.pl) 4. Nie dezaktualizuj się
21
Jednak o wiele lepiej mieć po prostu towar, po który klienci sami powracają. Nie trzeba ich do tego zbytnio namawiać – wystarczy perfekcyjnie ich obsługiwać i oczywiście oferować towar dobrej jakości. 5. Produkty lub usługi, po który klienci powracają
22
Oto przykłady nisz, w których klienci samym sobie powtórnie sprzedają: soczewki kontaktowe, karma dla zwierząt pieluchy dla dzieci jednorazowe maszynki do golenia, nożyki płyty CD, DVD, pudełka na płyty pudełka kartonowe, koperty, folia bąbelkowa, taśma pakowa wizytówki, plakaty, ulotki suplementy diety, kosmetyki, artykuły spożywcze 5. Produkty lub usługi, po który klienci powracają
23
6. Przeanalizuj model biznesowy Zatrudniasz eksperta - analizujecie m.in. model biznesowy Co dzięki temu zyskasz: 1.Zwiększysz DIAMETRALNIE szansę na sukces tego przedsięwzięcia 2.Przyspieszysz realizację planu 3.Być może wycofasz się z tego projektu 4.To będą najlepiej zainwestowane przez Ciebie pieniądze 5.Opuszczenie tego kroku jest jednym z największych błędów, jakie można popełnić 6.Wydasz na ten cel około 200-1000 zł (lub więcej)
24
Unikalna Cecha Oferty Czym jest USP? USP = Unique selling proposition UCO = Unikalna cecha oferty Jak opracować dla własnego biznesu / produktu? Wyobraź sobie największą korzyść dla Twojego Klienta z posiadania Twojego produktu – i zrób z tego USP Powinna to być podstawa całej oferty USP wyróżnia produkt z tłumu http://forum.ebiznesy.pl/ 7. Znajdź USP
25
Unikalna Cecha Oferty - przykłady Ćwiczenie: opracujmy na szybko USP! 1.Laptop… 2.Kawa… 3.Szkolenie… 4.Usługi budowlane… 5.Oprogramowanie: pakiet biurowy… 6.Smartfon… 7.Hipermarket… 8.Przedszkole… 9.Wódka… 10.Czekolada… 7. Znajdź USP
26
Unikalna Cecha Oferty - przykłady Dominos Pizza: „Dostarczymy Ci pizzę w 30 minut albo dostaniesz ją za darmo” http://www.uncletehpeng.com/2012/06/domi nos-pizza-iphone-app-launch-omy.html 7. Znajdź USP
27
Unikalna Cecha Oferty - przykłady FedEx: „Prześlemy Twoją paczkę w każde miejsce w Stanach w ciągu jednej nocy” helpstartmysmallbusiness.com 7. Znajdź USP
28
Unikalna Cecha Oferty - przykłady http://appraisalnewsonline.typepad.com/appr aisal_news_for_real_e/2008/06/appraiser- marke.html 7. Znajdź USP
29
Unikalna Cecha Oferty - przykłady http://demotywatory.pl/160968/Velvet-miekki-jak-aksamit 7. Znajdź USP
30
Unikalna Cecha Oferty - przykłady (archiwalne) 7. Znajdź USP
31
http://www.brandz.com 8. Znajdź optymalną domenę
32
1. tylko.pl (ewentualnie.com) http://www.morele.net/ http://www.morele.pl/ 8. Znajdź optymalną domenę
33
2. domena czy subdomena? http://forum.ebiznesy.pl/ 8. Znajdź optymalną domenę
34
3. bez polskich liter http://gwozdzie.pl/ http://gwoździe.pl/ 8. Znajdź optymalną domenę
35
4. bez skrótów http://www.bzwbk.pl/ http://bankzachodni.pl/ 8. Znajdź optymalną domenę
36
O co chodzi? Ma być: Nieszablonowo Tanio Skutecznie http://www.creativeguerrillamarketing.com/guerrilla- marketing/122-must-see-guerilla-marketing-examples/ 9. Stosuj marketing partyzancki
37
Konkursy http://ebiznesy.pl/moj-e-biznes/programy- partnerskie/jak-zorganizowac-konkurs-z-nagrodami 9. Stosuj marketing partyzancki
38
Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… http://www.owocni.pl/ 9. Stosuj marketing partyzancki
39
Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… Garść przykładów ze strony: http://www.creativeguerrillamarketing.com/guerrilla- marketing/122-must-see-guerilla-marketing-examples/ 9. Stosuj marketing partyzancki
40
Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki
41
Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki
42
Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki
43
Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki
44
Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki
45
Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki
46
Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki
47
Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki
48
Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki
49
Szokująco, intrygująco, nieszablonowo… 9. Stosuj marketing partyzancki
50
10. Ewoluuj albo umieraj!
55
Specjalnie dla Was, tylko dziś: Wszystkie moje szkolenia w wersji na DVD 50% taniej
56
Specjalnie dla Was, tylko dziś: „Biblia e-biznesu” i „Ebiznesplanowanie” w okazyjnych cenach
57
Specjalnie dla Was, tylko dziś: Miesięcznik „Mensis” BEZPŁATNIE
58
Przejdźmy do pytań i odpowiedzi ?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.